Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Talietjuh schreef:Zelf heb ik ook een x voor de pijnlijke keuze gestaan een hond toch weg te doen, weten dat hij waarschijnlijk minder goed terecht zou komen dan gewenst vanwege zijn gedrag. Hond bleek raar gedrag te vertonen, kwam van MP.
Het was of ik een best wel pittig leven, een leven waar ik niet voor gekozen had of de hond weg. Vondt in die tijd aanloop heel belangrijk en ontspannen dingen kunnen doen. Deze hond was continue opletten...
De hond bleek ook te bijten, eerst onschuldig, later n x een flink bloedende duim, later gevecht met andere hond en de hond was bijna niet te behandelen met medicatie voor zijn wondjes (gevaar voor mij als baas).
Toen nog 2 x gebeten uit het niets toen was de kous af. De dierenarts was ook niet te spreken over deze hond. Hond is bij andere eigenaar vet jong overleden, heeft geen goed baasje getroffen helaas.
Had ik het anders moeten doen? De vrouw aan wie ik hem meegaf beloofde er goed voor te zorgen, was hondengedragskundige, maar gaf de hond weg aan zeer onkundige mensen, asociale types die eigenlijk geen geld en tijd hadden voor een dier.
De ene hondengedragsdeskundige is ook de andere niet...
Little_Gift schreef:Ja je had het anders moeten doen... de hond behoeden voor verdere ellende en de medemens behoeden.... inslapen dus... op een vredige manier ipv het lijden van hond en mens te rekken door hem iemand anders zijn probleem te maken
nuscaniels schreef:Earth schreef:Misschien niet relevant maar wat was de reden dat deze hond eigenlijk nog bij de fokker was?
Het is allemaal een beetje vreemd, zoals gezegd zou de fokker meer betrokken mogen zijn bij zijn dieren.
Ik snap jou wel hoor ts, ik wens je sterkte met de situatie en ik hoop dat je een goed plekje voor haar vindt.
Fokker fokt werkhonden die ook naar het buitenland gaan. Dat wat als pup niet verkocht wordt gaat op latere leeftijd naar het buitenland. Teven denk eventueel eerst een nest. Deze hond had ook begin april naar Amerika moeten gaan maar wegens corona niet doorgegaan. Heb ook schriftelijk bewijs dat ze zou gaan.
Ineke2 schreef:Little_Gift schreef:Ja je had het anders moeten doen... de hond behoeden voor verdere ellende en de medemens behoeden.... inslapen dus... op een vredige manier ipv het lijden van hond en mens te rekken door hem iemand anders zijn probleem te maken
Het is niet jou om daar over te oordelen. De hond was naar een gedragsdeskundige gegaan ( in elk geval iemand die zich daarvoor uitgaf) niet naar de eerste de beste asielbezoeker.
Ze zal nu wellicht anders handelen, maar we kunnen niet in de toekomst kijken, alleen maar leren van eventuele fouten. Het is daarbij onnodig om door onbekenden op internet nog even nagetrapt te worden door iemand die zichzelf hierdoor 2 seconden een beter mens voelt dan de ander.
Little_Gift schreef:Ja je had het anders moeten doen... de hond behoeden voor verdere ellende en de medemens behoeden.... inslapen dus... op een vredige manier ipv het lijden van hond en mens te rekken door hem iemand anders zijn probleem te maken
Gillbo schreef:Tja de enige die de dupe is is de hond. Fokker die de hond niet terug wil, nieuwe eigenaar die impulsief, wetend van de achtergrond, een hond neemt en binnen een paar dagen al van de hond af wil omdat de gevoelige hond overprikkeld is en in de nieuwe situatie amper de tijd krijgt om te wennen en daardoor niet voldoet aan de wensen.
Hopelijk komt er een lieve nieuwe eigenaar die de hond wel wil hebben en de aandacht kan geven die het verdiend
Vleddertje1 schreef:Wat ik wel positief vind, is dat jij blijkbaar zo bij de fokker thuis kon komen, haar kon aanhalen zonder problemen...De kans is dus heel groot dat als ze meer op haar gemak is bij jou thuis, jullie goed kent en ze dus minder onzeker is...dat ze dan ook ' vreemden' accepteert zonder bijtgedrag.
nuscaniels schreef:Vleddertje1 schreef:Wat ik wel positief vind, is dat jij blijkbaar zo bij de fokker thuis kon komen, haar kon aanhalen zonder problemen...De kans is dus heel groot dat als ze meer op haar gemak is bij jou thuis, jullie goed kent en ze dus minder onzeker is...dat ze dan ook ' vreemden' accepteert zonder bijtgedrag.
Had ik de katten niet gehad had ik zeker doorgezet. Juist vanwege hoe ze met mij is. Maar die arme beestjes zitten nu of noodgedwongen buiten ( en het onweert nu) of heel de dag binnen opgesloten.
..nu liggen ze samen op de bank! en horen ze gewoon bij de roedel. Katten buiten zijn echt niet veilig voor haar...
Je weet het verhaal niet maar weet nu al het beste.