Hond niet te handelen met uitlaten als er andere honden zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 11:07

Dierenfan daar heb ik inderdaaf over gedacht maar me niet verder in verdiept omdat ik geen idee had of zoiets bestond.
Zou nog een optie kunnen zijn.
Ze is van nature al een vrij nerveuze hond dus proberen kan altijd indd

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:17

Wat dierenfan schrijft, vind ik ook een goede. Er zijn best wat middelen verkrijgbaar die je hond misschien ook kunnen helpen.

Onze hond ging/gaat (het verschilt per dag) ook volledig uit haar dak als ze andere honden ziet. Bij haar is het ook onzekerheid. Gelukkig is ze geen formaat herder, dan was het wat vervelender geweest, ze komt tot mijn knie.
Bij haar werd het ook beter, naarmate ze meer in contact kwam met andere honden. Op een gegeven moment wende ze er aan en werd ze echt rustiger. Het is wel iets wat je bij moet houden, bij mijn hond wel in elk geval. Als ze een week niet mee is naar stal en geen andere honden ziet, dan begint ze weer met blaffen in de buurt. Maar als ze dan weer een paar dagen andere honden heeft meegemaakt, dan is ze weer rustiger en gaat niet meer af als een gek.
Het zal denk ik bij jullie hond ook altijd wel een actief aandachtspunt blijven.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:28

ClaudiaHS schreef:
Oh oh wat een meningen en speculaties.
Hond heeft flink geblaft ja donderdag.
Echt niet 3 kwartier aan 1 stuk.
Ze ging naar de groep, ging blaffen, werd afgeleid, werd bij de groep weggehaald om te kalmeren. En dan opnieuw.
Elke keer als ze niet blafte, belonen en koekje er in.
En het laatste kwartier zat ze in de groep en was ze rustig om zich heen aan het kijken.
En ja als er 1 te dichtbij kwam ging ze toch weer blaffen maar niet meer met de nek en rugharen overeind.
ik vind dit zo voorlopig een prima aanpak.
Dit soort situaties blijven ontlopen werkt niet.
Misschien werkt dit uiteindelijk ook niet.
Zien we dan wel.

Volgens mij is dit ook een prima aanpak, en inderdaad, dit soort situaties ontlopen werkt niet, dan is wat jullie doen prima, zo went jullie hond aan de aanwezigheid van andere honden en gaat het extreme gedrag vast minder worden, heel veel succes gewenst!

ClaudiaHS

Re: Hond niet te handelen met uitlaten als er andere honden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 11:40

Ik zal dat spul eens bestellen.
Dan bestel ik beide, de rust en de nervo.

Zijn er meer mensen die hier een goede ervaring mee hebben?
Of met een ander (homeopathisch) middel

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:48

Ik gebruik Phytonics Strezz en Adaptil, het haalt de scherpe randjes eraf. Zylkene is duurder, maar schijnt ook goed te zijn.

Het is een kwestie van proberen en je mag er geen wonderen van verwachten...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 12:19

Van Adaptil zie ik verschillende

Halsband, pilletjes, spray.
Welke gebuik jij?
Het klinkt wel goed als ik naar de beschrijving kijk.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:36

Ik heb nu de verstuiver in het stopcontact, omdat het stressgehalte van mijn hond naar beneden moest en ze in huis ook erg onrustig kan zijn. Die is nu leeg en de onrust neemt weer wat toe, dus hier werkt het wel.

Om er ook buitenshuis profijt van te hebben, overweeg ik ook de halsband aan te schaffen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 12:47

Top bedankt.
Dat lijkt me beide wel wat als is ze thuis nu wel rustig.

Maaar...ik ging net haar uitlaten. Op een meter of 50-60 liep een vrouw met 2 berners.
Ze ging blaffen, incl nekharen maar ging poepen en liep eigenlijk zonder veel gezeik weer mee. _/-\o_
Ik hoop echt dat hier een stijgende lijn in komt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:24

Hier eigenlijk een vaste roedel samen met een vriendin en komen nooit vreemde honden onbewust tussen. De mijne is dus ook dat hij uit angst/onzekerheid aan valt. Hem heb ik een muilkorf aangeleerd. Sinds dit jaar woon ik samen en verhuisd naar huis in dorp ipv flat in stad. Een enorm positief verschil al voor mijn herder.
Uiteraard komen er ook nieuwe mensen/kennissen /vrienden om de bocht inclusief hun naasten/kinderen /dieren. Bij kinderen neem ik mijn honden niet mee. Komen er kinderen hier dan gaan ze in bench met ren er om zodat contact absoluut onmogelijk is. Dan hebben ze er ook geen probleem mee en liggen heerlijk relaxt maar allert te kijken.
Vreemde honden sporadisch mee maar omdat het angst is kunnen we het goed begeleiden. Mijn herder de korf om en vreemde hond gewoon op terrein erbij of andersom hij op terrein vreemde hond(en) erbij met korf. Dit enkel mits die honden absoluut hond sociaal zijn. Binnen paar minuten kan korf af en is het goed. Heel anders dan moeten passeren op straat natuurlijk. Ik merk wel dat hij juist daar door stuk relaxter wordt. De enige ervaringen die hij namelijk heeft zijn positief. Hier zijn ook veel mensen tegen om het zo te doen. Persoonlijk zou ik zoiets ook absoluut af raden om bijvoorbeeld in een (omheind) losloopgebied te doen. Echter bij voor jou bekende en stabiele honden kan het wel een aanwinst zijn om gedrag te doorbreken.
Het is eng in de zin van, hij straalt agressie uit en gebruikt veel geweld. Kan niet bijten maar verder alles. Als de andere hind dit niet goed kan plaatsen en die valt jou gemuilkorfde hond aan dan blijft er mogelijk niet veel van jou hind over.... Laatst kennis laten maken met roedel van 4 honden die gewend zijn aan logees en dagopvang honden. Ze negeerden zijn idioot gedrag volkomen en binnen 5 minuten liep het relaxt door elkaar heen. Sinds die ervaring is hij nog relaxter op straat

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:31

ClaudiaHS schreef:
Ik zal dat spul eens bestellen.
Dan bestel ik beide, de rust en de nervo.

Zijn er meer mensen die hier een goede ervaring mee hebben?
Of met een ander (homeopathisch) middel

Ik werk zelf in dagopvang en pension. Via mijn werk ook verkooppunt van de puur en de phytonics producten. Wij horen maar zelden dat het niet werkt. Zeker de nervo van puur en de strezz van phytonics (die is sterker dan de nervo maar zou ik niet combineren met tranquil/rust).
Echter de strezz en de nervo zijn niet bedoeld om maanden te geven. Ze werken beiden op homeopathie basis en zijn Vloeibaar. Omdat ze Vloeibaar zijn zit er een behoorlijk aandeel alcohol in. Ideaal bij opstarten omdat deze middelen vrijwel gelijk werken. Dit terwijl de tranquil/rust eerst een basis van een week nodig heeft om echt te gaan werken.

Nu is jou hond erg gevoelig en als die net zo is als de mijne dan gaat het vaak veel sneller werken. De mijne had ook lang niet de volledige dosis nodig.

Overigens gaf ik de eerste week volledige dosis en daarna ging ik er mee spelen. Soms een dag niet of hele lage dosis en drukke dagen volledige dosis. Dit om het lijf niet te laten wennen aan het gebruik van 1 bepaalde dosis.

De laatste 2 jaar gebruiken wij de laatste 2 a 3 weken van het jaar de nervo ivm vuurwerk. Gewoon omdat wij geen roedel panische honden willen hebben. Wij merken zeer goed verschil tussen het kunnen om gaan met de heftige knallen nu en vroeger.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 13:34

Ik heb de adaptil calm die in het stopcontact moet en de Puur Nervo in mn mandje gegooid.
Zou dit ook te koop zijn bij dierenwinkels of alleen online?

Wbt de hond loslaten tussen een stabiele groep.
Ik ken verder persoonlijk geen mensen met honden.
Alleen mijn broertje heeft een hond.
Deze hond heeft een aantal jaar geleden ook 2 weken bij ons gelogeerd en destijds ging dat prima.

Ik kan natuurlijk woe op de cursus eens informeren.
Ik zou dat indd niet zomaar aandurven, ook niet als ze een muilkorf om heeft omdat je niet weet hoe een andere hond reageert mocht ze toch in de aanval gaan .

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:05

Maar het klinkt toch voorzichtig positief ondertussen. Kleine stapjes zijn ook stapjes +:)+ . Het zal best een lange weg zijn met terug vallen maar geef de moed niet op en ik hoop dat je steeds stukje verder komt. *\o/*

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:26

ClaudiaHS schreef:
Ik heb de adaptil calm die in het stopcontact moet en de Puur Nervo in mn mandje gegooid.
Zou dit ook te koop zijn bij dierenwinkels of alleen online?

Wbt de hond loslaten tussen een stabiele groep.
Ik ken verder persoonlijk geen mensen met honden.
Alleen mijn broertje heeft een hond.
Deze hond heeft een aantal jaar geleden ook 2 weken bij ons gelogeerd en destijds ging dat prima.

Ik kan natuurlijk woe op de cursus eens informeren.
Ik zou dat indd niet zomaar aandurven, ook niet als ze een muilkorf om heeft omdat je niet weet hoe een andere hond reageert mocht ze toch in de aanval gaan .

Site van de producent
https://www.nmlhealth.com/

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 14:43

Aah gevonden.
In almelo verkopen ze het.
Ga eens kijken morgen.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:32

Ik heb goede ervaringen met de puur en adaptil producten!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 15:23

xChantal94 schreef:

Ik heb beide gehaald net.
Ben benieuwd.
Wel duur in de winkel dus de volgende keer bestel ik online :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:38

Heb je de halsband genomen? Ben benieuwd hoe die bevalt!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 18:08

Nee dat ding wat in het stopcontact moet.
En de druppels van Puur.
Ze heeft al een seresto band om dus weet niet of dat handig is om nog wat om te doen

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:50

Hoe gaat het nu?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:38

ClaudiaHS schreef:
xChantal94 schreef:

Ben benieuwd.

Zou dat ook even doorgeven aan je trainer dat je dat soort middelen geeft. Miss niet zo handig terwijl je met een instructeur een bepaald programma volgt om dit er ongevraagd bij te gaan geven. Ook niet handig van tipgever, zo even van een beeldschermpje dit aangeven. Dit soort middelen kunnen ook kwaad doen, net als de slipketting/prikketting stroomband en clicker bij onjuist gebruik!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:01

ClaudiaHS schreef:
Wij hebben een duitse herder teef van nu ruim 4 jaar oud.
Sinds februari zijn wij verhuisd van een boerderij buitenaf zonder buren en andere honden, naar een woonwijk met buren en andere honden.

Thuis hebben wij geen enkel probleem met haar, ze is superlief tegen alle mensen.
Het probleem is als we gaan uitlaten (4x per dag).
Zodra ze ook maar een andere hond ziet, al is het op gigantische afstand.
Ze wordt helemaal gek.

Mijn man gaat nu al bijna 3 maand met haar naar cursus, eerst een aantal keer prive zonder andere honden.
Later met andere honden erbij.
Het probleem wordt 0.0% minder.

Zodra ze een hond ziet gaan haar rugharen omhoog, gaat ze op haar achterpoten staan, trekken en blaffen.

-andere kant op lopen werkt niet.
-afleiden werkt niet.
-snoepjes geven werkt niet.
-een of andere rammelding (van de cursus) werkt niet.
-met tuig lopen werkt niet
-met halstertje lopen werkt niet, ze heeft er al 2 kapot getrokken.

Ze is als puppy netjes naar puppycursus geweest.
In haar eerste jaar is ze regelmatig in contact geweest met andere honden.

De frustraties lopen op en mijn man is alleen maar chagrijnig.
Wil eigenlijk niet meer met haar lopen (werkt thuis ivm corona)
Ik loop meestal smiddags met haar na mijn werk en savonds laat samen met onze franse bulldog.

We weten niet meer wat we nu nog kunnen doen en het liefst zou ik haar herplaatsen naar iemand buitenaf zonder andere dieren, maar hoe.

Iemand tips ivm gedrag?
Of tips voor herplaatsing, hoe vind ik iemand zonder slechte bedoelingen?

Bedankt alsvast voor het lezen.

Kan zijn dat ik dingen vergeten ben, vraag gerust.

Ik heb niet het hele topic gelezen, misschien is het al genoemd.
Ga met haar naar Moniek Bladder voor BAT training.
Er is heel veel aan dit gedrag te doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 04:42

speurneusc schreef:
ClaudiaHS schreef:

Ben benieuwd.

Zou dat ook even doorgeven aan je trainer dat je dat soort middelen geeft. Miss niet zo handig terwijl je met een instructeur een bepaald programma volgt om dit er ongevraagd bij te gaan geven. Ook niet handig van tipgever, zo even van een beeldschermpje dit aangeven. Dit soort middelen kunnen ook kwaad doen, net als de slipketting/prikketting stroomband en clicker bij onjuist gebruik!

Wat voor onzin is dat nu weer? Haha een middel volledig op natuurlijke basis vergelijken met o.a. een stroomband. Die middelen ondersteunen en doen 0,0 kwaad bij helemaal niets. De juiste dosering staat in normaal leesbaar Nederlands op de verpakking en al zou je het hele flesje in 1x geven dan nog valt er geen hond dood.

Je mag gerust zeggen dat je er niet in geloofd. Echter doen alsof TS een middel gekocht heeft wat training benadeeld of de gezondheid van de hond is absurd. Het zijn geen verdovende of spuer verslappende middelen, verre van!!! Het zijn gewoon natuurlijke toevoegingen waar veel honden baat mee hebben. Net als dat veel mensen baat hebben bij het innemen van supplementen zoals o.a. Magnesium (wat overigens voor betreffende hond ook al zou kunnen helpen maar dat is ander verhaal) overigens veel rustgevende middelen op natuurlijke basis bestaan overwegend uit magnesium. Zoek die werking maar eens op.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 07:56

Bij overdoseringen en onjuist gebruik (ook bij natuurlijke middelen) kan je wel degelijk schade veroorzaken. Zo kan gedragsproblemen ook voortkomen uit de hormonen huishouding en onbalans immuun systeem, ga je dat beïnvloeden door wat dan ook, kan je wel een hele andere reactie/resultaat krijgen op je trainingen. Immers de trainer ziet de hond maar een uurtje per week en dat soort veranderen kan je dan over het hoofd zien.

Honden die zich fysiek net niet lekker genoeg voelen om voluit te gaan bij problemen, voelen zich dan kiplekker en gaan wel over de streep om vol te gaan. Kennis van mij heeft dat ook eens ondervonden en dat heeft hem 2 teven gekost.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 21:04

Al even niet gereageerd.
Er gingen een paar lessen in het begin niet door ivm het weer.
Ik ben nu 3 keer naar les geweest.
1e les was half uur blaffen aan het begin, hond te dichtbij = uitvallen.
Aan het eind was een meter of 10 afstand prima, dan was ze braaf.

Les 2 was nog maar 5 minuten blaffen aan het begin, af en toe blaffen als er wat te dichtbij kwam, maar zolang andere hond niet terug reageerde was ze snel weer kalm.
Wel nog een keer uitvallen naar een hondje die ook uitviel naar haar.
Honden konden op een meter of 4 rond haar lopen. Geen probleem, af en toe wat mopperen en licht grommen.
Geen nek en rugharen meer.

Net de 3e les gehad, weer eerste 5 minuten blaffen, wel zittend en niet meer uitvallend.
Ook totaal andere soort blaf dan een paar weken geleden.
Zelfs gekwispeld naar een andere hond die wilde spelen, maar zodra die dichterbij kwam weer blaffen en ietjes grommen. Niet uitvallen.
Hindernisjes gesprongen, over een brug, door een tunnel.
Vond ze erg leuk.
Honden konden redelijk dichtbij komen zonder reactie.
Tussen de oefening door lag ze braaf op de grond te kijken.

Afbeelding

Nu helaas een paar weken vakantie.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:53

Zo te horen boeken jullie nog steeds vooruitgang! +:)+ Wel balen van de vakantie, je hebt ook goed kans als jullie weer beginnen dat het in het begin weer even wat minder gaat. Volhouden en veel geduld hebben en dan komen jullie er wel hoor. :j