KimD schreef:mvdende schreef:
Honden die echt agressief zijn, horen niet in een losloopgebied thuis.
Maar honden die op een nette manier duidelijk maken ergens niet van gediend te zijn, zijn wat mij betreft wél van harte welkom.
En "Op een nette manier" kan voor ons mensen best eens heftig overkomen.
Één van de laatste keren in de losloopwei in België (februari 2020, voor corona) kwam er een Dobermann pup van een maand of 10 het losloopgebied in. Volle Reu en meneer had beste praatjes AKA: overal bovenop en rijden.
Dát pikte mijn bijna 2 jarige niet en met een beste snauw met behoorlijk herrie heeft Skip die Dobermann héél duidelijk gemaakt dat wat hij deed, niet de bedoeling was.
Het zag er behoorlijk heftig uit. Maar het was héél duidelijk een snauw. Dobermann miste nog geen haartje...
Dobermann liet Skip vervolgens met rust en Skip liet Dobermann met rust. Probleem opgelost! Eigenaar Dobermann was ontzettend bij dat haar hond eens tegengas kreeg.
Zo zie je maar dat ingrijpen van de mens echt niet altijd direct nodig is bij het eerste en beste.
Skip hoort met zijn gedrag ook niet thuis in een losloopgebied. Als Skip naar mijn roedel zou komen zouden die wél agressief reageren en volledig terecht ook nog. Skip kent ook geen steek van de hondentaal en zou de subtiele hints van onze roedel ook niet begrijpen.
Het gedrag van deze Dobermann is óók niet oké, het rijden is een duidelijk punt dat deze pup dus niet klaar was voor de intensiteit van een losloopgebied, de eigenaren hebben de situatie dus verkeerd ingeschat en hebben dus geen idee waar ze mee bezig zijn.
Je hebt Skip nog nooit in het echt ontmoet....
En daarnaast, als jouw roedel "zomaar" agressief gaat zijn tegen honden, horen die van jóuw óók niet in een losloopgebied!.....
Want nu zeg je dus eigenlijk dat jouw roedel wél een snauw zou mogen geven naar een asociale hond en dat mijn hond dat niet mag.
Dan moet je één lijn trekken: 0,0 % agressief gedrag laten zien....
En dat is zowat schier onmogelijk.
Want jouw roedel laat óók weten dat ze ergens niet van gediend zijn...
Skip had het met die Dobermann super netjes opgelost!