Skippy01 schreef:Taffje schreef:Als je de Barbet leuk vind zou ik zeker ook naar de Lagotto Romagnolo kijken, geweldig karakter, voldoet aan al je eisen. super intelligente, zelfstandige honden maar daarnaast ook super gezellig en lief karakter.
Dat zijn toch wel echt andere karaktertjes! Barbet ken ik als het meest 'easy-going' van de waterhonden. Die laten zich echt niet zomaar gek maken. Stond bij mijn ouders ook op het lijstje. Was denk ik voor mijn vader een fijnere hond geweest dan de doodle, maar de doodle is echt mijn moeder's hond![]()
Je wil toch niet een Lagotto met een Doodle vergelijken hoop ik
uiteraard heb je daarin ook verschillen in karakter en kan een hele rustige down to earth lagotto een betere keus zijn dan een tegenovergestelde barbet maar dan zou ik nooit mijn keus kunnen gaan toespitsen

Net als met ieder ras of type zijn ze niet voor iedereen, ik raad ze ook zéker niet zomaar aan en vraag altijd aan mensen of ze ook naar poedels, waterhonden, waterspaniels, etc hebben gekeken en niet voor een doodle kiezen vanwege de populariteit, in ons geval past een poedel mijn vader écht niet, van de waterhonden zou vooral de barbet hem passen en daar was op reële termijn niet aan te komen, waterspaniël was helemaal een drama om aan te komen en ivm gezondheid v mijn vader wilden wij wel op normale termijn een hond, hij wordt dus écht fysiek ziek zonder en lag binnen 2 weken na het overlijden van onze vorige hond - waar mijn moeder gruwelijk allergisch voor was - weer met hartritmestoornis in het ziekenhuis, vandaar dat ik wat 'heftig reageer' op dit onderwerp)
)