Ideale gezinshond :)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:06

Skippy01 schreef:
Taffje schreef:
Als je de Barbet leuk vind zou ik zeker ook naar de Lagotto Romagnolo kijken, geweldig karakter, voldoet aan al je eisen. super intelligente, zelfstandige honden maar daarnaast ook super gezellig en lief karakter.

Dat zijn toch wel echt andere karaktertjes! Barbet ken ik als het meest 'easy-going' van de waterhonden. Die laten zich echt niet zomaar gek maken. Stond bij mijn ouders ook op het lijstje. Was denk ik voor mijn vader een fijnere hond geweest dan de doodle, maar de doodle is echt mijn moeder's hond :j

Je wil toch niet een Lagotto met een Doodle vergelijken hoop ik :=

Anastasia24Jarig

Re: Ideale gezinshond :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:14

En een Jack russeltje? (Heb alleen vluchtig TS haar berichten doorgelezen, weet niet of ie al is genoemd)

Ik heb al jaren een eigen Jack russel en vind het leuke hondjes. Als 8e jarige ving mijn moeder een los lopende Jack russel op die toen mocht blijven. Nou ik was er weg van! Heb niet zo veel verstand van honden rassen, maar dit ras vind ik dan ook als enige iets hebben(En husky's, maar die zijn wellicht te groot?)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:13

Taffje schreef:
Skippy01 schreef:
Dat zijn toch wel echt andere karaktertjes! Barbet ken ik als het meest 'easy-going' van de waterhonden. Die laten zich echt niet zomaar gek maken. Stond bij mijn ouders ook op het lijstje. Was denk ik voor mijn vader een fijnere hond geweest dan de doodle, maar de doodle is echt mijn moeder's hond :j

Je wil toch niet een Lagotto met een Doodle vergelijken hoop ik :=

Euhm als je goed leest, doe ik dat ook duidelijk niet.
Ik zeg dat een lagotto heel anders is dan een Barbet in karakter. En dat een barbet een betere keuze voor mijn vader zou zijn geweest dan de doodle die ze nu hebben. Waar vergelijk ik dan een lagotto met een doodle? (Nog afgezien van het feit dat de gebruikte emoji nogal overkomt alsof onze hond minderwaardig is?! Komt niet fijn over, vergelijken mag, ieder heeft zijn voorkeuren, gezondheidsaspecten bespreken prima, maar niet neerbuigend doen, heeft niemand iets aan)
Lagotto vind ik gewoon écht héle andere karakters dan barbets. Barbets ken ik als veel stabieler, en van de waterhonden ook écht de meest stabiele en relaxte. Een lagotto zou dus bij ons thuis niet een betere optie geweest zijn dan de doodle die er nu loopt, wat jij daar ook van vindt, een barbet zou voor mijn vader wél een fijne hond geweest zijn.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 11:36

Dat is inderdaad precies de reden dat ik voorkeur heb voor de barbet ten opzichte van de andere waterhonden :) uiteraard heb je daarin ook verschillen in karakter en kan een hele rustige down to earth lagotto een betere keus zijn dan een tegenovergestelde barbet maar dan zou ik nooit mijn keus kunnen gaan toespitsen :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:08

Mallow schreef:
Dat is inderdaad precies de reden dat ik voorkeur heb voor de barbet ten opzichte van de andere waterhonden :) uiteraard heb je daarin ook verschillen in karakter en kan een hele rustige down to earth lagotto een betere keus zijn dan een tegenovergestelde barbet maar dan zou ik nooit mijn keus kunnen gaan toespitsen :D

precies dat inderdaad: je moet op een bepaald punt de 'standaard' aannemen als gemiddelde, uitzonderingen heb je altijd :j

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 13:21

5 april is er een wandeling vanuit het Barbet stamboek, daar heb ik mezelf voor aangemeld. Kennis maken met het ras en praten met eigenaren. Ben heel benieuwd :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:34

Mallow schreef:
5 april is er een wandeling vanuit het Barbet stamboek, daar heb ik mezelf voor aangemeld. Kennis maken met het ras en praten met eigenaren. Ben heel benieuwd :D

Ow, wat leuk! Alvast veel plezier :j (en laten we ervan uitgaan dat de sociale lockdown dan gewoon weer voorbij is!)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:28

Skippy01 schreef:
Ik zeg dat een lagotto heel anders is dan een Barbet in karakter. En dat een barbet een betere keuze voor mijn vader zou zijn geweest dan de doodle die ze nu hebben. Waar vergelijk ik dan een lagotto met een doodle? (Nog afgezien van het feit dat de gebruikte emoji nogal overkomt alsof onze hond minderwaardig is?! Komt niet fijn over, vergelijken mag, ieder heeft zijn voorkeuren, gezondheidsaspecten bespreken prima, maar niet neerbuigend doen, heeft niemand iets aan)
Lagotto vind ik gewoon écht héle andere karakters dan barbets. Barbets ken ik als veel stabieler, en van de waterhonden ook écht de meest stabiele en relaxte. Een lagotto zou dus bij ons thuis niet een betere optie geweest zijn dan de doodle die er nu loopt, wat jij daar ook van vindt, een barbet zou voor mijn vader wél een fijne hond geweest zijn.

Sorry, was een grapje, enneehh was zeker niet bedoeld als neerbuigend, heb niets tegen Doodles. Nadeel van getypte tekst, komt niet altijd over zoals het bedoeld wordt :o

Vosje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:48

Ik raad een Friese stabij aan, ontzettend goede gezinshonden, actief maar niet te.
Heb zelf een stabijtje, reu niet gecastreerd. Opgegroeid zonder kinderen om zich heen maar ontzettend vriendelijk en rustig als hij kinderen ziet, hij past zich aan aan de persoon die hem aait. Dol op spelen en uren wandelen maar als we een keer geen tijd hebben kan hij zich prima zelf vermaken met speeltjes en in de tuin. Kan uitstekend met andere honden en huisdieren, super leergierig, soms wel een beetje eigenwijs, je moet er tegen kunnen dat soms als je "kom" roept hij eerst even afmaakt waar hij mee bezig is en dan pas komt. En super makkelijk in de verzorging. Hoeft nooit geborsteld of iets, de vacht is zo ideaal, zand etc valt er vanzelf weer uit. We laten hem 1x per jaar wassen om alle losse haren er even goed uit te halen en om de oren en poten bij te laten knippen want die haren blijven wel flink groeien.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 14:04

Ik ben nu de laatste tijd wat actiever bezig met de hond van m'n ouders, een soort goede voorbereiding ook :D

Hij is een pointer x klein hazewindhond-achtig met wat stippen. We hebben hem gekregen toen hij een jaar was, hij kwam met het vliegtuig uit Spanje. En eigenlijk is hij precies alles wat ik zoek in een hond. Hij is lekker actief, super zachtaardig (echt zo'n te goed voor deze wereld karakter), luistert goed genoeg, is gefocust op mij maar kan ook heel zelfstandig zijn neus gebruiken en achter vogels aan rennen :D Ik geniet echt enorm van hem, hij motiveert dat ik dit echt graag wil.
Enige nadeel is dat hij absoluut niet van kinderen houdt. Hij wordt heel nerveus van hun onverwachtse en niet altijd zachte bewegingen. Hij heeft mijn kinderen geaccepteerd maar daar is het dan ook wel mee gezegd. Mijn zoontje van 4 beleefd hele avonturen met hem zolang alles maar een beetje op afstand gebeurd.
Daarnaast wordt hij ook heel onzeker van andere onzekere honden en gaat dan blaffen.

Het is niet echt een gebruikelijke kruising maar het heeft me wel een nog duidelijker beeld gegeven van wat ik graag zou willen. En opzich is zijn formaat toch ook wel handig :D Het knuffelt iets makkelijker op de bank, zonder dat je zelf veel ruimte verliest :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:46

Wat een leuk dier!
Wij hebben een kruising jack Russel X teckel en zij is ook niet zo van de kinderen. Onze kinderen gaat prima maar andere kinderen vertrouw ik haar niet mee. Ze vertrouwt ze niet, te onvoorspelbaar/druk denk ik.. (snap het wel :') ).

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:01

wij hebben een amerikaanse stafford en een franse bull en een hele oude labrador (15)
we hebben vier kinderen en deze gaan alle drie geweldig met de kinderen
maar met stip op 1 de stafford, dat is echt een superschat
buiten niet de liefste maar voor ons gezin echt geweldig

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 15:08

Ja ik snap hem ook goed hoor :') hij is inmiddels 12 en mijn moeder is bangig/onzeker. Hij is echt haar hond maar die onzekerheid heeft hij wel echt overgenomen van haar. Zij durft niet meer met hem naar het park omdat hij elke hond aanvalt. Als ik met hem naar het park gaat speelt hij met alle honden die hij tegen komt. Als hij een onzekere hond tegen komt en ik roep hem door te lopen is er ook niets aan de hand.

Maar met kinderen, ja ik snap het wel. Ze zijn soms ook gewoon druk en onvoorspelbaar. Ze weten heel goed dat zijn plek van hem is en wanneer ze hem met rust moeten laten.

Kekaro wij hebben ook een Stafford gehad inderdaad. De allerIiefste voor het gezin, niets is hem te gek, alles is prima. Maar buiten is het altijd opletten. Terwijl hij echt streng onder apel staat (hij woont nu bij m’n broertje met een rotweiler ) maar hij kan nooit met een gerust gevoel los.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:23

Ik ben echt heel benieuwd wat je straks van de Barbet vindt. Het moet ook bij je passen hè, een bepaalde klik met een ras. Ik heb dat zelf maar met een paar rassen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 08:31

Taffje schreef:
Skippy01 schreef:

Sorry, was een grapje, enneehh was zeker niet bedoeld als neerbuigend, heb niets tegen Doodles. Nadeel van getypte tekst, komt niet altijd over zoals het bedoeld wordt :o

Mijn excuses in dat geval :j
(Ik hoor zó vaak negatieve reacties als ik zeg dat we een doodle hebben, dat ik inmiddels bijna vanzelf in de verdediging ga :roll: Net als met ieder ras of type zijn ze niet voor iedereen, ik raad ze ook zéker niet zomaar aan en vraag altijd aan mensen of ze ook naar poedels, waterhonden, waterspaniels, etc hebben gekeken en niet voor een doodle kiezen vanwege de populariteit, in ons geval past een poedel mijn vader écht niet, van de waterhonden zou vooral de barbet hem passen en daar was op reële termijn niet aan te komen, waterspaniël was helemaal een drama om aan te komen en ivm gezondheid v mijn vader wilden wij wel op normale termijn een hond, hij wordt dus écht fysiek ziek zonder en lag binnen 2 weken na het overlijden van onze vorige hond - waar mijn moeder gruwelijk allergisch voor was - weer met hartritmestoornis in het ziekenhuis, vandaar dat ik wat 'heftig reageer' op dit onderwerp)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 21:54

Ik heb de knoop doorgehakt en besloten voor een Barbet te gaan. We staan op de wachtlijst voor een nestje dat in het najaar geboren gaat worden :) de vraag is nog maar of we daar een pup uit krijgen maar ik heb een heel goed gevoel bij deze fokker. Spannende tijd dus :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:07

Spannend! Maar wel een leuk vooruitzicht in deze tijd!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:16

Leuk, spannend :D

artosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:44

super leuk dat je je keus hebt gemaakt . Nu afwachten op de baby foto's

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:40

Oh knoop doorgehakt, dat geeft toch een gevoel van opluchting, en iets erg leuk om naar uit te kijken !

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 08:45

Oeh, spannend! Leuk! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:34

Wat leuk Eva! Spannende tijden die voorpret <3

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:03

Leuk! Heel benieuwd naar updates en foto’s :D

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 10:26

Inmiddels zijn we een half jaar verder, een hond vinden in deze corona periode is zeg maar onmogelijk gebleken :')

Sinds 3 maanden heb ik actief contact gehad met een hele fijne organisatie in Griekenland en eindelijk was daar ons perfecte hondje! Hij is inmiddels in Nederland en we gaan zaterdag kennis maken (dat vond ik wel heel fijn) en als alles nog net zo goed voelt halen we hem zondag op!

Hij is niet wat ik verwachtte mee thuis te komen uiteindelijk maar eigenlijk nog veel beter dan dat <3

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:33

Mallow schreef:
Inmiddels zijn we een half jaar verder, een hond vinden in deze corona periode is zeg maar onmogelijk gebleken :')

Sinds 3 maanden heb ik actief contact gehad met een hele fijne organisatie in Griekenland en eindelijk was daar ons perfecte hondje! Hij is inmiddels in Nederland en we gaan zaterdag kennis maken (dat vond ik wel heel fijn) en als alles nog net zo goed voelt halen we hem zondag op!

Hij is niet wat ik verwachtte mee thuis te komen uiteindelijk maar eigenlijk nog veel beter dan dat <3

[ [url=m/zqhL2t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Och, wat een schatje <3
Hopelijk klikt het en ga je er een geweldig maatje aan hebben :)
(Hier nog geen dag spijt gehad van mijn kleine Portugese vriendje ;) )