Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Saskia9 schreef:De katten zijn echt niet de grootste schuldige aan de vogeltjes moorden hoor
Wat dacht je van al het gif wat overal gegooid wordt. Waardoor denk je dat er tegenwoordig zoveel last is van de processie rups?
De vogeltjes die deze rupsen eten zijn massaal vermoord door het fijne gif tegen de rupsen. Om nog maar te zwijgen over al het gif tegen onkruid en pesticiden...
Dat is ook absoluut niet goed te praten. Maar omdat er iets is dat ook niet goed is voor de populatie, betekent niet dat een ander probleem voor diezelfde populatie niet aangepakt mag/moet worden, toch?
_San87_ schreef:Dit zou al zo veel helpen. Katten steriliseren/castreren voordat ze buiten mogen lopen.
_San87_ schreef:Kaitlyn schreef:En verplicht chippen en registreren, zodat je eigenaren makkelijker kunt terugvinden.
Goede toevoeging.
_San87_ schreef:Rakkie123 schreef:Heb zelf geen katten maar van mij mogen ze gewoon los blijven lopen, ik heb er geen last van, behalve dat ik nu er weinig vogels in de tuin heb.
Maar goed, ik vind dat onze wereld veel te overgereguleerd is en van mij mag het meer worden als zoals het was, honden los waar het kan, honden los.
En van mij zou het zelfs zo mogen zijn dat er afgesloten wijken komen waar vee los mag lopen.
Daar zou ik meteen gaan wonen.
Overigens zouden ze wel 1x per jaar de katten en de honden mogen steriliseren en castreren
In een utopische wereld, zou dat prachtig zijn. Maar dat gaat niet werken. Alleen al in dit topic zie je al hoe lastig mensen het vinden begrip te hebben voor het probleem van een ander.
_San87_ schreef:Autumnn schreef:Waarom appels met peren vergelijken? Omdat het voorbeeld een levend dier betreft en roken niet?
Er wordt overlast veroorzaakt door katten, mensen/samenleving heeft er last van.
Met roken toch net zo? Mensen/samenleving heeft er last van.
Waarom wordt roken dan niet afgeschaft? Ik geef nu roken als voorbeeld, maar je kan ook andere voorbeelden er voor in de plaats zetten.
Ik voel me absoluut niet aangevallen, ik vind het alleen maar een hele leuke discussie om aan mee te doen, maar ik het ook een kromme verhouding vind. Want waarom mag roken dan wel? Dat doet imo meer kwaad dan goed. Dat is helemáál nergens goed voor, terwijl katten nog een redelijke functie hebben.
Je weet dat roken bijna nergens meer is toegestaan? Of leven wij niet in hetzelfde Nederland?
dromertje2 schreef:Goh, na bijna 15 jaar katten te hebben, weet ik ondertussen wel hoeveel keer ze per dag kakken. En net als bij de mens zit daar een regelmaat in.
Nu hen ik heel lieve buren, waar ze zelfs buiten op hun stoel mogen slapen en er totaal geen probleem mee hebben.
dromertje2 schreef:Goh, na bijna 15 jaar katten te hebben, weet ik ondertussen wel hoeveel keer ze per dag kakken. En net als bij de mens zit daar een regelmaat in.
Nu hen ik heel lieve buren, waar ze zelfs buiten op hun stoel mogen slapen en er totaal geen probleem mee hebben.
Kaitlyn schreef:[/quote]En verplicht chippen en registreren, zodat je eigenaren makkelijker kunt terugvinden.
Is niet te controleren en dan is het verplichten een wassen neus. Maak steriliseren/castreren gratis en dus aantrekkelijk, zat mensen die als het gratis is er wel rap bij zijn en het naar de DA brengen dan wel de moeite waard vinden.
Saskia9 schreef:Mee eens, maar ik geloof eerlijk gezegd niet zo dat de katten een grote reden zijn bij de vogelsterfte Hoe weten ze dat dan? Natuurlijk zal er weleens een vogeltje gepakt worden. Maar in grote schalen? Geloof ik niet zo.
Mijn killer kat brengt het meeste van haar prooien mee naar de tuin, hen 2 merels en een duif gevonden. Duif leefde trouwens nog en heeft het gewoon gered. Meeste wat zij vangt zijn muizen.
En helemaal eens wat betreft laten helpen. Voor mij sowieso een voorwaarde voordat een kat naar buiten mag. Scheelt al een hoop ellende, en overlast van jankende krolse katten
mvdende schreef:Regelgeving invoeren, beloning uitreiken als een particulier een kat gevangen heeft, deze door de dierenambulance laten checken op chip, geen chip is ophalen in het asiel nadat er steril gemaakt is en gechipt en de kosten daarvan + boete zijn betaald.
Avalanche81 schreef:anderzijds, voor honden vinden we het heel normaal, en misschien zou een hond het ook wel leuk vinden om vrolijk rond te zwerven.