Wat te doen met deze ontsnapper...

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:03

Nikass schreef:
Nou sorry Amandavd er staan hier wel stommere opmerkingen. Je kunt de vraag ook anders lezen, want ik heb ook een sloper gehad en ik gebruik nooit een bench. Voor nu is het misschien handig om een kennel te gebruiken om het patroon te doorbreken, maar ik zie het eerlijk gezegd al gebeuren dat hond daar dan eindeloos zit opgesloten en dat er verder niets veranderd.
Ik denk dat ts het beste de hond kan herplaatsen. Er ontbreekt teveel kennis van hondengedrag in het algemeen, en energie om echt voor een werkhond te gaan. Dat los je niet op met een kennel.


A. zeg ik nergens dat het een stomme opmerking is, dus lees goed voordat je reageert.
B. Wat jij doet hoeft voor een ander niet te werken. Jouw manier is niet heilig.

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:04

Ik denk dat aniek winters niet de persoon is die je moet benaderen. TS, ik stuur je iemand door die heel eerlijk is en veel, heel veel kennis heeft. Is wel een eind van jou vandaan... maar op mail en telefoon reageert ze ook al uitgebreid.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:25

Een husky is een roedel hond,een kees is een hond gericht op zijn baas. Hoe je het ook went of keert is dat de hond niet alleen wil zijn.
De kennelpanelen met ruitjes zijn mooi,maar een kees kan er uit klimmen is mijn ervaring en een Husky vermoed ik ook.Dus moet je er een echt goed dak opzetten.De buiten rennen van kimmie zijn mooi,maar door de spleet van het dak en het kennelpaneel komt een kees dus gewoon.
Met 8 maanden mag de hond gewoon naast de step of fiets,je kan dat langzaam op gaan bouwen.Mijn 8 maanden oude hond ben ik nu ook leren naast de fiets aan het lopen op het advies van een therapeut.Lange rechte stukken zijn goed voor de botopbouw ,wel het liefst in draf.
Ik zou zelf toch zien te bespreken dat de hond naast je bed mag slapen zoals ze gewend is.Verder word ooit alles wel beter maar moet je zeker de eerste 2 jaar zien te overleven.

Mijn puber sloopt trouwens ook alle benchen en doet alle hokken open.Gelukkig kan ze wel in huis slapen en hoeft ze weinig alleen te zijn.Wij hebben ook een kennel in huis gemaakt voor noodgevallen en daar slaapt ze met een roedelgenoot in en tig kluiven.De enkele keer dat ze er in verblijft met de deur dicht zorg ik dat ze van te voren goed bewogen heeft en ik weet dat het ooit beter word.

In jou geval,je leeft toch in een moeilijke situatie nu is misschien herplaatsen ook zo gek niet.Je zal zelf niet goed in je vel zitten en moet je leven terug op de rails krijgen en dat in combinatie met een levendige puber is niet makkelijk.En als ze dan terug mag naar de fokker,zou ik daar eens over denken.Je moet ook niet herplaatsen uit een noodgeval dus je hebt alle rust om een 10 sterren huis je te vinden voor haar.

mellamoshan

Berichten: 4262
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:30

Heb niet het hele topic gelezen hoor alleen je openingspost. Wij hebben een wolfhond en zo herkenbaar. Bench wilde ze overigens überhaupt nooit in maar los ging ze slopen.
Overigens bij haar wel vaak frustratie als we de deur uitgingen. (genoeg speeltjes en en maatje, 5min of 5 uur maakte niet uit)

Enige dat hielp was muilkorf om. Ze vond het niet leuk, maar accepteerde het. Dit was de enige oplossing. Op een gegeven moment was het sloopgedrrag eruit. Gewoon andere leeftijd en geen behoefte meer aan.

Echt, voor je eigen rust, lekker doen.

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:32

Muilkorf is toch een prima oplossing hier voor? :)

Kabayo

Berichten: 14245
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 12:36

Net 2 uurtjes weggeweest. Ben echt super trots. Niks kapot :D hier zie je ook de schuur een beetje


Lara hij is helemaal geen erf hond ;)

Goof

Berichten: 29115
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:39

Wat een blij ei.
Accepteerde hij de muilkorf meteen? ik vind het wel een risico'tje om dat ding om te doen en hem er dan meteen alleen mee te laten eigenlijk :o

Kabayo

Berichten: 14245
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 12:42

Goof schreef:
Wat een blij ei.
Accepteerde hij de muilkorf meteen? ik vind het wel een risico'tje om dat ding om te doen en hem er dan meteen alleen mee te laten eigenlijk :o

Ik was eerst thuis en heb het aangekeken. Beetje klauwen maar verder deed ie er niks mee. Heb wel vaker een korf om gehad

Heb er pindakaas in gedaan eerst zodat hij geen paniek had maar gewoon ging slikken haha

Kabayo

Berichten: 14245
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 12:42

Zoe toevallig liep het zo en ben super blij met de hond.

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:45

Maar is de hond ook blij met jou? Gezien hij zo gaat slopen en uitbreekt uit benchen is er voor de hond duidelijk iets niet goed.
Ik wild een shiba inu of een akita inu prachtige beesten en zou er graag ooit een hebben. Ik zou ongelooflijk blij zijn met zo’n hond. Maar zij zouden niet blij met mij zijn, want ze passen gewoon niet in mijn leven.

Kabayo

Berichten: 14245
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 12:48

Zoe_97 schreef:
Maar is de hond ook blij met jou? Gezien hij zo gaat slopen en uitbreekt uit benchen is er voor de hond duidelijk iets niet goed.
Ik wild een shiba inu of een akita inu prachtige beesten en zou er graag ooit een hebben. Ik zou ongelooflijk blij zijn met zo’n hond. Maar zij zouden niet blij met mij zijn, want ze passen gewoon niet in mijn leven.

Hij heeft altijd succes gehad dus hij blijft door gaan. Heeft niet echt te maken met blij zijn of niet. Het is een super blije hond. Merk nergens aan dat hij ongelukkig zou zijn en hij doet genoeg en word genoeg uitgedaagd.

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:49

Tinkermuts schreef:
Echt duhelo, krijg er nog stress van als ik er aan terug denk, ik had niets meer aan meubels in huis en vloerbedekking wat heel was.
Ik begrijp dus echt TS heel goed.
Het gaf zo'n rust voor ons en onze honden toen ze hun eigen ren hadden

Ik begrijp het ook helemaal.
Hier zijn 3 sofa's gesneuveld,een metalen tuinhuis. Mijn matras, het kussen, dekens,haar tand op de kennel afgelopen mei,
Ze is ooit uit haar kennel (2.20 gesprongen om op het plat dak (3hoog) rond te lopen, het horraam (gelukkig zat de hor in. Anders was ze mss nr beneden gesprongen) te vernielen om zo weer binnen te breken.
Haar burcht (verharde kennel met stevig gaas erover en stroom op) vond ze niet leuk maar zat zewel veilig in...
Nu kan ze inmiddels een uurtje of 2 los in huis zonder te slopen. Ze is 6 ondertussen :+

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:50

Je merkt het nergens aan? Het gedrag dat je hier beschrijft is gewoon een schreeuw dat hij niet gelukkig is in de situatie. Als hij gelukkig was deed hij dit niet. Dit heeft niets met succes te maken. Je kan hem in een stalen vierkante doos gaan stoppen waar hij niet uit kan, dus geen succes. Dat maakt neit dat je de oorzaak weg neemt.

Kabayo

Berichten: 14245
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 12:51

Zoe_97 schreef:
Je merkt het nergens aan? Het gedrag dat je hier beschrijft is gewoon een schreeuw dat hij niet gelukkig is in de situatie. Als hij gelukkig was deed hij dit niet. Dit heeft niets met succes te maken. Je kan hem in een stalen vierkante doos gaan stoppen waar hij niet uit kan, dus geen succes. Dat maakt neit dat je de oorzaak weg neemt.

Dat is jou opinie

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:53

Dat is een blok voor je kop als je dit niet als signaal ziet...

Kabayo

Berichten: 14245
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 13:00


Potverdikke wat een ongelukkige hond

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:03

Ok geen erfhond maar buiten bench en op wandeling zeg je hier meermaals : hij loopt op het erf met de andere honden. En deze hond heeft gewoon meer nodig. Het zijn zo'n werkers. Ken ook vb genoeg mechelaars die als erfhond gehouden worden maar die honden hebben geen doel, geen taak en dus worden het van die "gevaarlijke mechelaars".
Maar er is iemand tog wel ongelukkig? Anders zou je niet een topic aanmaken. Of jij dat nu bent of de hond, er moet iets veranderen voor het geluk en mentale gezondheid voor beide. En er is geen schande om dit toe te geven. Dit vergt juist meer moed en zelfinzicht dan alleen maar ontkennen en forceren forceren en forceren.

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:03

Zoe_97 schreef:
Dat is een blok voor je kop als je dit niet als signaal ziet...

Er zitten vaak ook gewoon limitaties aan wat kan.
De mijne is ook niet graag alleen. Pas het laatste jaar heeft ze gevonden dat ze ook kan gaan rusten ipv gaan slopen.
Voorheen was zelfs 20 minuten alleen een drama,incl zichzelf kapot maken. Nu is 2 uur haalbaar. We doen er alles aan om te vermijden (ik werk deels thuis. Op maandag gaat ze ganse dag naar mijn moeder. Din tot don iedere voormiddag,op vrij komt een poetshulp en ze gaat de overige tijd zoveel mogelijk mee.
Maar op vrijdag moet ze toch echt 2 keer een uurtje alleen blijven en soms tussendoor ook wel eens een uurtje,als ik een dringende boodschap moet doen en het te warm is om in de auto te blijven bv.
Vindt ze niet leuk en ik ook niet. Maar dat is iets dat ze ook gewoon moet leren mee omgaan.

Ts zit nu in een situatie die niet ideaal is en moet even roeien met de riemen die er zijn. Eerste concern moet nu de veiligheid van de hond zijn. Die uren alleen zijn nu even zo en zijn niet te veranderen, dus kennel bouwen met afleiding erin zodat de hond veilig zit. En van daaruit kan er gekeken worden of de hond buiten die uren om meer uitdaging of net minder uitdaging nodig heeft,is een 2 de hond erbij in de kennel fijn of net niet,etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:04

Gelukkig verloopt alles in dit topic zeer volwassen :roll:

Het is perfect mogelijk dat de hond alles kapot bijt uit frustratie —-> Ongelukkig. Nu is hij bij jou, dus ja, hij zal wel gelukkig zijn. Op dit moment. Dit wil zeker niet zeggen dat hij ook gelukkig is als die in een kennel zit.

sunshineJarig

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:05

Wat een trieste situatie allemaal...

Zelf heb ik een wolfhond ( https://my.embarkvet.com/dog/caravandewolvenweide zijn DNA test wat er allemaal in zit, o.a. husky ) en ik heb nog een herplaatser duitse x mechelse herder.
Mijn wolfhond wil ook zeker niet in een bench, hij huilt net zo lang tot hij eruit mag. Bench hebben we dus HEEL snel de deur uit gedaan toen hij nog jong was ( hij is nu 2 ).

Onlangs heeft hij een periode gehad dat hij plots niet meer alleen kon zijn, dit uitte zich in huilen en slopen.
Achteraf bleek het een hormonaal probleem te zijn, gestart met PUUR hypersekse, en dat heeft geholpen.
Terug rust in zijn koppie en niks meer aan de hand.

Wat ik zou doen in jou situatie, de hond geen moment meer alleen laten.
Rust & regelmaat gaan creëren voor je hond, ondersteun je hond eventueel met bach bloesems of bv Phytonics strezz ( homeopathisch middel ) https://www.google.com/search?q=phytoni ... e&ie=UTF-8
Deze heb ik enige tijd gebruikt voor mijn herplaatser, heeft de scherpe randjes eraf gehaald.

Maar nogmaals, zorg dat je hond niet alleen is, haal een oppas in huis op de momenten dat jij er niet bent of breng hem naar een opvang. Kijk eens op deze site ; https://www.petbnb.nl/?gclid=Cj0KCQjw6K ... duEALw_wcB schijnt ook fijn te zijn.

Zodra er weer rust is, probeer je de oppas weer af te bouwen.

Als je hond straks oud genoeg is lekker ermee gaan sporten.
Ik zou ermee gaan canicrossen of steppen, dat vinden de meeste husky's geweldig !! ( ik doe aan canicross met mijn wolfhond )
Laatst bijgewerkt door sunshine op 19-10-19 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Berichten: 14245
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 13:07

xLaraaj schreef:
Ok geen erfhond maar buiten bench en op wandeling zeg je hier meermaals : hij loopt op het erf met de andere honden. En deze hond heeft gewoon meer nodig. Het zijn zo'n werkers. Ken ook vb genoeg mechelaars die als erfhond gehouden worden maar die honden hebben geen doel, geen taak en dus worden het van die "gevaarlijke mechelaars".
Maar er is iemand tog wel ongelukkig? Anders zou je niet een topic aanmaken. Of jij dat nu bent of de hond, er moet iets veranderen voor het geluk en mentale gezondheid voor beide. En er is geen schande om dit toe te geven. Dit vergt juist meer moed en zelfinzicht dan alleen maar ontkennen en forceren forceren en forceren.

Klopt. Ben dat met je eens. Hij word overigens wel uitgedaagd. Staat in de OP.

Ik word heel gelukkig van hem als ik er ben. Word er verdrietig van als ik weg ben en word zenuwachtig als ik thuis kom hoe het huis er dit keer uit ziet...

Als de hond ongelukkig was had ik hem allang herplaatst. Maar ik heb echt niet het idee dat hij stront ongelukkig is. Hij is hardstikke happy. Goed in de vacht. Eet super. Krijgt zijn dagelijkse behoeftes.

Jolliegirl

Berichten: 33036
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:11

Als ik zo vrij mag zijn mijn mening te geven, ik als ''hondenkenner'' in de sledehondensport denk dat deze hond zeer goed af zal zijn als werkhond.
ofwel, 4x per week trainen voor de quad of kar of MTB, lekker mee op wedstrijd in een team.

husky's zijn nou eenmaal geen huis/tuin-honden...

Ik denk zelf dat je er, hoe moeilijk het ook is, verstandig aan doet om te kijken naar herplaatsing bij een goede musher.
Ga eens op zoek naar een wedstrijd in de buurt, ik kan je hier ook aan helpen, en ga daar eens praten met huskie-eigenaren van de sledehondensport.



Ik zeg niet dat jij fout bent of bewust dingen fout doet, maar ik denk dat de combinatie gewoon niet klopt.
En jouw hond geeft hiermee wel een zeer duidelijk signaal af.


ter info: Ik heb je OP gelezen en enkele berichten later.
Niet het hele topic doorgelezen dus.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 19-10-19 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:12

Duhelo het is niet enkel de situatie nu maar si schijnbaar altijd zo geweest. De dingen die zij als uitdaging benoemd zijn nu eenmaal geen echte uitdaging voor een werkhond. Wandelen bouw je enkel conditie mee op als je dat enkel gaat uitbreiden. Een snuffelmat noem ik geen hersenwerk bijvoorbeeld. Ik n meer wordt er niet met de hond gedaan.

Roeien met de riemen die je hebt zeg je dus mee dat de hond zich maar moet aanpassen. Zou je bij een paard ook zeggen dat die zich maar moet aanpassen als iemand in een situatie komt dat het paard alleen maar in de box moet staan en dat baasje er wel elke dag een uur of 2 mee gaat wandelen? Nee dan zou bokt moord en brand schreeuwen. Maar een hond moet zich maar aanpassen?

Deze hond geeft duidelijk al heel lang aan niet gelukkig in de situatie te zijn. En dit wordt weggewuifd (net zoals al TS haar topics gaan. Ze opend topics voor tips alles wordt weggewuifd en TS wordt boos)?

Maar goed. Als je niet wilt inzien wat ik zoveel bokkers zeggen.... ga ik mijn energie hier ook niet meer instoppen.
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 19-10-19 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Berichten: 21721
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:14

Het is duidelijk dat de hond een behoefte heeft waaraan niet voldaan wordt. Dat is geen kwestie van schuld van TS, maar soms is het gewoon de vraag of je matcht met elkaar. En wat op voorhand prima leek, kan soms anders uitdraaien. Toegeven dat je je vergaloppeerd hebt, is geen schande.

TS, ik zou een ruime, echt ruime kennel maken, een aantal vierkante meters groot. Zorgen voor ook véél vrije ruimte buiten. Goed afsluiten zodat hij niet kan ontsnappen èn hij niet wordt meegenomen. En met hem aan het werk gaan. En idd meer structuur geven. Je moet zelf bepalen hoe ver je wilt gaan daarin. Korven is imo symptoombestrijding, net als een sterkere bench. Dat is fijn voor jou en je spullen, maar vervult de behoefte van de hond niet.

Jolliegirl

Berichten: 33036
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:17

Een ruime kennel is een leuke oplossing, maar als een hond daarmee nog niet wordt voorzien in zn energiebehoefte.... Gaat hij zichzelf daarin slopen. Wellicht geen materiële schade,maar wel schade aan de hond. Zou zonde zijn.