Moeilijke hond herplaatsen, hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:31

Dani schreef:
Zoolgangster je doet aannames. ;) Nee hij hoeft niet terug naar de stichting en ook niet naar tijdelijke opvang.

Nee, is geen aanname, is werkelijk gebeurd, dat de hondenbescherming een vriend van mijn vader op de vingers tikte omdat hij een asielhond weggaf aan een ander, doordat hij wegens omstandigheden die hond zelf niet meer kon houden.
Kan zijn dat iemand uit het dorp geklikt heeft bij die stichting, en er anders nooit wat gebeurd was natuurlijk.

Verder heb ik contracten hier liggen, dat een geadopteerd dier niet doorgegeven mag worden aan een ander. Wie doet hier nu aannames. ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:33

Brainless schreef:
Gini schreef:
Op 4-jarige leeftijd lieten je ouders jou alleen over straat lopen?

Ik liep toentertijd ook gewoon alleen naar de kleuterschool.
Net als bijna iedereen toen.

Helemaal alleen, zonder volwassen toezicht? Dus zelfs geen ouders die om het hoekje mee stonden te kijken? Voor een 4-jarige vind ik dat best al wel wat. Op die leeftijd kan je nog niet binnen de lijntjes kleuren, laat staan een verkeerssituatie goed inschatten.
Maar goed, het ging over honden. Sorry voor de onderbreking. :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:50

Gini schreef:
Helemaal alleen, zonder volwassen toezicht? Dus zelfs geen ouders die om het hoekje mee stonden te kijken? Voor een 4-jarige vind ik dat best al wel wat. Op die leeftijd kan je nog niet binnen de lijntjes kleuren, laat staan een verkeerssituatie goed inschatten.
Maar goed, het ging over honden. Sorry voor de onderbreking. :D

Echt zonder toezicht.
De eerste keren liep mijn moeder mee, zodat ik wist waar ik heen moest.
Maar qua verkeer was het niet vergelijken met nu.
Lang niet elk huishouden had een auto, laat staan vaak 2 zoals nu.

Amandavd

Re: Moeilijke hond herplaatsen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:03

Dit moet een van de meest vervelende en rotte situaties zijn om in terecht te komen. Je houdt van allebei maar als het samen niet werk, tsja, je kind ter adoptie aanbieden is ook weer zowat. Wel denk ik TS, zoals ik het lees, je wist zijn karakter misschien toen je hem adopteerde maar wel toen je bewust, neem ik even aan, koos voor een kind. Persoonlijk vind ik het egoïstisch om toch je eigen wens door te duwen terwijl je wist dat hij daar eventueel, met al zijn problemen, de dupe van kan worden. Maar dat is een aanname die ik doe omdat ik de achtergrond niet ken. Ik kan je helaas niet helpen met je probleem maar wil je verder wel veel wijsheid toewensen. Het idee van het kind een weekendje ergens te laten logeren om te kijken wat het effect op de hond is vind ik eigenlijk niet zo gek, op die manier kan je echt beoordelen of de aanwezigheid van je baby effect heeft op zijn gemoedstoestand.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:05

Zoolgangster schreef:
Dani schreef:
Zoolgangster je doet aannames. ;) Nee hij hoeft niet terug naar de stichting en ook niet naar tijdelijke opvang.

Nee, is geen aanname, is werkelijk gebeurd, dat de hondenbescherming een vriend van mijn vader op de vingers tikte omdat hij een asielhond weggaf aan een ander, doordat hij wegens omstandigheden die hond zelf niet meer kon houden.
Kan zijn dat iemand uit het dorp geklikt heeft bij die stichting, en er anders nooit wat gebeurd was natuurlijk.

Verder heb ik contracten hier liggen, dat een geadopteerd dier niet doorgegeven mag worden aan een ander. Wie doet hier nu aannames. ;)

Zo is het volgens mij inderdaad hoor.Zo'n regel is in principe natuurlijk ingesteld ter bescherming van de dieren. Het zou misschien mogelijk zijn dat de stichting waar ts de hond van heeft met afwijkende regels werkt?

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:59

Fijn dat je er met een gedragstherapeute naar gaat kijken en wat voor jullie allemaal het beste is zolang hij kan blijven.
Maar zou het geen onderliggend probleem zijn dat hij zo in zijn gedrag veranderd is? Je verteld dat hij sip is en geen blij ei meer. Was dit nadat de dierenarts hem helemaal had onderzocht of erna? Anders nog eens terug met hem.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 01:43

Dierenfan, inderdaad ervaring.

Kind en dier niet uit elkaar houden nee. Dat hebben wij ook niet gedaan. Maar kind en hond niet samen zonder toezicht.
Pas als je je kind ook kan uitleggen hoe en wat wordt het steeds makkelijker. En dan nog.............

Iedereen kan vertellen wat er goed gaat. Hier is het ook altijd goed gegaan en zoonlief is 21 en nooit gebeten. Maar het gaat dus ook weleens mis en dan steigert iedereen. Je kan het gewoon zoveel mogelijk voorkomen ipv achteraf kletsen.

En ik ben van 1974, maar liep echt niet toen ik 4 was alleen over straat. Lekker makkelijk als je in een dorp woont, rustig straatje etc, maar dat is natuurlijk niet overal. Toen niet, nu niet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:27

superpony schreef:

Kind en dier niet uit elkaar houden nee. Dat hebben wij ook niet gedaan. Maar kind en hond niet samen zonder toezicht.
Pas als je je kind ook kan uitleggen hoe en wat wordt het steeds makkelijker. En dan nog.............

Iedereen kan vertellen wat er goed gaat. Hier is het ook altijd goed gegaan en zoonlief is 21 en nooit gebeten. Maar het gaat dus ook weleens mis en dan steigert iedereen. Je kan het gewoon zoveel mogelijk voorkomen ipv achteraf kletsen.

En ik ben van 1974, maar liep echt niet toen ik 4 was alleen over straat. Lekker makkelijk als je in een dorp woont, rustig straatje etc, maar dat is natuurlijk niet overal. Toen niet, nu niet.

Mijn hond en misschien van TS ook, is met toezicht zelfs niet in 1 ruimte fatsoenlijk met kinderen te houden. 1x hoeft kindje maar de tralies van de bench te pakken en hond heeft handje. 1x te dicht bij de bench en als hij kleding kan pakken dan is vast gewoon vast. Sommige honden kunnen het gewoon niet.

Gelukkig voor mijn hond heb ik geen kinderwens en ben ik alleen. Als er eens visite met kind komt dan gaat hij in de auto of naar een vriendin maar in elk geval het huis uit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:36

dierenfan schreef:
superpony schreef:

Mijn hond en misschien van TS ook, is met toezicht zelfs niet in 1 ruimte fatsoenlijk met kinderen te houden. 1x hoeft kindje maar de tralies van de bench te pakken en hond heeft handje. 1x te dicht bij de bench en als hij kleding kan pakken dan is vast gewoon vast. Sommige honden kunnen het gewoon niet.

Gelukkig voor mijn hond heb ik geen kinderwens en ben ik alleen. Als er eens visite met kind komt dan gaat hij in de auto of naar een vriendin maar in elk geval het huis uit.

Dat is wel extreem! Mag ik vragen wat voor ras jouw hond is?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:12

Kruising herder en wat is extreem. Hij is voor mij een gouden kameraad maar wel enkel voor mij. Zou hem nooit kwijt willen maar moet wel altijd rekening met hem houden wat ik kan en met liefde nog vele jaten doe. Ik ben altijd en overal veilig en loop erg graag s nachts een ronde wat veilig kan. Hij is er voor gekomen en doet zijn taak enkel iets feller dan dat nodig is. Echter dit ligt absoluut niet!!! Alleen aan hem. Ik heb namelijk weinig contacten met andere mensen en woon in een woonwijk met voornamelijk mensen van buitenlandse afkomst waar van de kinderen gillend gaan rennen bij het zien van een hond. Hij is gevormd door dit alles. Inmiddels kunnen mijn collega's (hij gaat mee werken) hem benaderen net als mijn ouders als er rust is. Een goede vriendin kan alles met hem dus als ik ziek ben dan zijn er opvang mogelijkheden. Als ik perce wil kan ik hem leren omgaan met bepaalde honden buiten eigen roedel.
Volwassen mensen kunnen rustig op straat ons passeren maar geen contact maken. Ik loop veel in polders en dan loopt hij veel los en doen we spelletjes enz. Hij luisterd enorm goed. Lopen we waar geen goed overzicht is dan loopt hij sowieso met muilkorf en regelmatig zelfs aangelijnd en gemuilkorfd. Hij is 2 jaar en wordt steeds relaxter en makkelijker. Hij heeft nog nooit iemand gebeten dus heb geen bewijs dat hij het daadwerkelijk zou doen.

Voor mij een ideale hond en precies wat ik zocht dus geen enorme verrassing zijn karakter al is hij wel stuk heftiger dan verwacht maar vind het heerlijk en kan er heel goed mee overweg.

Ik woon in een flat en vele medebewoners respecteren hem maar hebben geen angst voor hem. Dat zegt genoeg denk ik over hoe beheerst hij zich gedraagt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 01:49

Ik denk dat je zonder kinderen niet goed begrijpt hoe het per leeftijd van het kind werkt dan. Als baby laat je de hond wel kennismaken, maar dat doe jij. Het is heel belangrijk dat dit direct goed gebeurt.
Een hond hoeft niet per se in de bench, als ie maar een eigen plek heeft. Wij hebben nog nooit een bench gehad, maar wel duidelijk wat plaats is en blijf.

Hoe een hond op je kind reageert, ligt echt grotendeels aan jezelf. En het kind in huis van de baas is totaal anders dan vreemde, spelende kinderen die voorbij komen.

Als ene kind gaat kruipen, moet je het weer per die fase bekijken.

Daarna kun je een kind al heel speels ook uitleggen, nee, dat is van de hond.

Mijn zoom was bijvoorbeeld 5 toen we een nieuwe hond hadden en ik ging trainen met haar. Hij heeft toen ook wat dingen geleerd en dat werkt bijv op die leeftijd goed. Betrekken bij opvoeding en ook tijd met de hond samen.

Maar alles valt of staat wel met je eigen instelling, de start met het kind, je voorbereiding etc etc. Hoe je hond het gaat doen, kan totaal anders zijn dan je verwacht, omdat de situatie niet is voorgekomen.