Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Def schreef:De makkelijke oplossing is dan dat je direct een andere begeleider vraagt en krijgt. Deze oplossing past m.i. juist niet bij het doel van de WMO
Citaat:. In het normale leven ga je dan nadenken over oplossingen zodat beide partijen tevreden zijn. Je begeleiding zou je hierbij moeten ondersteunen, dat is een van de doelen waarmee je begeleiding je juist kan helpen.
Citaat:Maar als je het hebt over de WMO en zo normaal mogelijk leven, past voor mij de oplossing ‘andere begeleider’ niet.
janderegelaa schreef:Ik heb alleen pagina 1 gelezen. Waarom maak jij je zo druk over een hond terwijl die vrouw komt om jouw kind te helpen! Die is toch nummer 1? Ik zou de honden er zelfs om weg doen.
ElviraKelan schreef:Citaat:Een hond gaat niet dood van even alleen zijn. Ze moeten het toch ook kunnen als je moet gaan werken oid?
En hupsekee.
De meeste mensen in deze doelgroep die ook begeleiding voor zichzelf krijgen kunnen geeneens werken.
janderegelaa schreef:Ik heb alleen pagina 1 gelezen. Waarom maak jij je zo druk over een hond terwijl die vrouw komt om jouw kind te helpen! Die is toch nummer 1? Ik zou de honden er zelfs om weg doen.
CharmingS schreef:Is het niet een idee om je hond in een bench te doen in de woonkamer, of waar jullie dan ook zitten? Dat kun je best makkelijk trainen, door het een leuke veilige plaats voor je hond te maken. Geef je hond daar bv iedere dag eten, of iets anders lekkers. Dan even een paar minuutjes er in, en dan weer belonen. Dit kun je dan iedere dag uitbreiden. Het komt altijd van pas als je honden bench proof zijn
capopjekop schreef:Citaat:
Er staat oid achter. Werk kun je veranderen voor alle activiteiten die je buitenshuis doet. Ik heb verschillende mensen in mijn omgeving met een beperking. Die zitten echt niet allemaal de hele dag thuis hoor. Die doen ook leuke dingen buitenshuis of volgen therapie of gaan een dag(deel) naar een dagopvang. En sommige werken begeleid.
Alleen kunnen zijn hoort bij de opvoeding van een hond. Er kan altijd een moment komen dat er overmacht is en dat ze alleen moeten zijn. Als je dat geoefend hebt van te voren dan beperkt dat de stress. Dus het is erg goed van de ts dat ze dat nu lekker aan het oefenen is met haar honden. Gaat ze alleen maar profijt van hebben
CharmingS schreef:Dit is ook niet in 1 uurtje opgelost..
Koekje buiten de bench "braaf"
Koekje in de bench "braaf" deurtje dicht, paar minuutjes wachten
Bench open geen koekje en belonen op je stem
Hond in de bench koekje "braaf" en weer opnieuw.
Geef je hond eventueel een snuffelmat of een lekker bot van de slager in de bench. Uiteindelijk gaat hij er vanzelf aan wennen.
Ook al mag hij normaal los in huis, is het altijd handig als je hond toch in de bench kan als het nodig is. Stel je maar een paar worst case senario's voor waarin het voor kan komen dat je hond in de bench moet. Dan is hij in ieder geval over zijn angst heen.
MariekeTV schreef:Ugh ik vind het echt storend hoe makkelijk sommige mensen over honden denken.
Het is "maar" een hond, verder is het ook geen levend wezen met gevoel en dergelijke
Zoolgangster schreef:MariekeTV schreef:Ugh ik vind het echt storend hoe makkelijk sommige mensen over honden denken.
Het is "maar" een hond, verder is het ook geen levend wezen met gevoel en dergelijke
Ja, en dat levende wezen zal maar een hulpverlener bijten omdat de eigenaar de prioriteiten verkeerd heeft, en niet beseft dat een vreemde over de vloer door die lieve hond wel degelijk aangezien kan worden voor een indringer.
capopjekop schreef:Wat is je punt? Ik snap niet echt wat je bedoelt met je opmerking over doelgroepvergelijking
Sclimpre schreef:De gemakkelijkste manier is 2 benches nemen (omdat je 2 honden hebt) en in iedere bench een zacht kussen of deken leggen. Verder helemaal niks doen. Wedden dat over een paar dagen je plots ziet dat je hond rustig in een bench ligt?
Zolang jij probeert de hond te overtuigen in de bench te gaan schiet het niet op, de hond moet er zelf ingaan.
TinkerTreas schreef:CharmingS schreef:Dit is ook niet in 1 uurtje opgelost..
Koekje buiten de bench "braaf"
Koekje in de bench "braaf" deurtje dicht, paar minuutjes wachten
Bench open geen koekje en belonen op je stem
Hond in de bench koekje "braaf" en weer opnieuw.
Geef je hond eventueel een snuffelmat of een lekker bot van de slager in de bench. Uiteindelijk gaat hij er vanzelf aan wennen.
Ook al mag hij normaal los in huis, is het altijd handig als je hond toch in de bench kan als het nodig is. Stel je maar een paar worst case senario's voor waarin het voor kan komen dat je hond in de bench moet. Dan is hij in ieder geval over zijn angst heen.
Ik ben hier al een tijdje mee aan het oefenen, ook omdat ik hem graag in de fietskar mee zou willen nemen.
Maar ik kan hem dus niet belonen omdat hij verstijfd. Hij gaat de bench in als ik het vraag, blijft daar compleet stijf met zijn staart tussen zijn poten staan. Het maakt niet uit wat voor lekkers ik erin gooi, hij kijkt er niet naar. En als hij eruit komt vlucht hij eruit.
Op dat moment is hij niet in staat om te leren omdat er zoveel angst zit.
Het lukt me niet om dat te doorbreken.
capopjekop schreef:Wat is je punt? Ik snap niet echt wat je bedoelt met je opmerking over doelgroepvergelijking
verootjoo schreef:capopjekop schreef:Wat is je punt? Ik snap niet echt wat je bedoelt met je opmerking over doelgroepvergelijking
Het punt is dat TS ASS heeft. En hier in zodanige mate last van heeft dat zij hier begeleiding voor krijgt. Zodat TS goed kan functioneren in het dagelijks leven.
Zo’n begeleider helpt mensen met ASS met overzicht bewaren over je leven, problemen/conflicten oplossen e.d., waar TS behoefte aan heeft.
Het is nogal ironisch dat juist die begeleider TS met een extra probleem opzadelt, en TS zelf laat worstelen om een oplossing te vinden (die voor jou ms heel erg makkelijk is, maar niet als je ASS hebt) zonder haar hierbij te begeleiden of naar oplossingen te coachen. Dat is namelijk haar werk, mensen begeleiden oplossingen voor zulke problemen te vinden.
Dat het voor jou geen probleem is, doet niet terzake. Mensen zonder ASS hebben een heel andere denkwijze dan mensen met ASS.