Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
suffie schreef:Kabayo, wat ik mij dan oprecht afvraag;
Ik volg de topics van jouw pup al langere tijd, ook omdat wij in meerdere topics elkaar tegen komen i.v.m. de fokkerij van veulens e.d.
In het begin was je er heilig van overtuigd dat je een Rotweiler had gekocht, terwijl meerdere mensen je zeiden dat dit niet zo kon zijn omdat je pup verschillende kenmerken heeft die niet passen bij een Rotweiler. Mocht het wel een zuivere Rotweiler zijn geweest, dan had er minstens een goedkeuringsrapport bij moeten zitten van de ouders, zeker voor het gedrag. Want een Rotweiler moet een gedragstest afleggen voordat er mee gefokt mag worden. Rasloze Rotweiler is in mijn ogen dus al geen zuivere koffie.
Daarnaast opende je in oktober een topic omdat je graag met Fenna wilde fokken. Blijkbaar was ze toen al "kreupel", want de topicstarter praat over 8 maanden.
Als jij ervan overtuigd was dat je een zuivere Rotweiler had gekocht en het blijkt "maar een kruising" te zijn, dan had je toch veel eerder aan de bel moeten trekken? Ik zou dan wel willen weten wat voor een kruising mijn hond is, zeker als de rassen vallen onder HR honden. Als je serieus met Fenna wilt fokken, dan had je haar toch al eerder laten doorlichten door een DA en actie ondernomen naar de fokker toe?
Ik hoop dat maandag de foto's meevallen, want het is een ontzettend leuke hond om te zien en ik geloof zeker dat ze heel lief is, want dat straalt ze uit.
Tribunals schreef:Ik heb niet alle reacties gelezen, maar: pup komt dus in principe bij een broodfokker vandaan? Erg sneu voor het hondje maar eigen schuld. Dat is te verwachten.
Kabayo schreef:Ik reageer nu zelf maar even.
Ten eerste. Iedereen valt over het geld. Het gaat mij niet om het geld. Ik hoef ook geen geld van de fokker. Helemaal niet. Ik ben er zelf natuurlijk ook bij geweest. Ben zelf ook ontzettend dom geweest.
Ik heb nog geen contact met de fokker gehad omdat ik eerst wat uit wou zoeken. Dat ik ook de reden dat maava dit voor mij heeft geplaatst. Heel veel bokkers kennen mij in het echt en ik wou voorkomen dat ze als eerste naar de fokker stappen.
Met de hond word echt en echt niet gefokt. Ik wil geen zieke dieren op de wereld zetten
Entropion moest zeer zeker wel geopereerd worden anders heb ik straks een hond met kapotte ogen. Dit is gister gebeurd
[ [url=m/3rlWuJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
De vraag naar het ras was echt totaal niet relevant. Maar ik heb haar als rottweiler gekocht. Behalve de kleur lijkt ze er niet veel op. Ze is erg klein ,slank en smal.
Bedankt voor de inhoudelijke berichten en jammer van de aanvallende berichten. Ik was een onwetende koper die een dure nare les heeft geleerd.
Edit
Ik ga het juridisch loket bellen maar ik ga er van uit dat ik gewoon dikke pech heb. Daarna zal ik de fokker contacteren.
Tribunals schreef:Ik heb niet alle reacties gelezen, maar: pup komt dus in principe bij een broodfokker vandaan? Erg sneu voor het hondje maar eigen schuld. Ouders niet eens getest.. Het was te verwachten.
amies100 schreef:Bij Mechelaars die gebruikt worden voor de sport betekenen hubertusklauwen vaak problemen. Als een pup geboren wordt zit deze klauw nog los en is niet aangegroeid, binnen 4 dagen kan deze op een makkelijke manier verwijderd worden. De meeste dierenartsen willen deze dan wel verwijderen zolang het niet op de praktijk is.
Gelukkig hebben wij zelf nog nooit hubertusklauwen gehad bij onze gefokte pups maar we hebben wel een DA bereid gevonden om deze direct na de geboorte te verwijderen mocht dit voorvallen.
Kabayo schreef:Trouwens. Ik heb het juridisch loket ook gebeld. Maar die geven aan dat het heel erg moeilijk word qua rechten. Staat niks op papier. Het is een particulier. En het consumentenrecht treed dus ook niet in werking.Oftewel. Dom en dikke pech
meggiemeg schreef:Kabayo schreef:Trouwens. Ik heb het juridisch loket ook gebeld. Maar die geven aan dat het heel erg moeilijk word qua rechten. Staat niks op papier. Het is een particulier. En het consumentenrecht treed dus ook niet in werking.Oftewel. Dom en dikke pech
Eigenlijk best wel jammer dat de wet hier een gat in heeft zitten, dit betekend dat een ieder die vrij makkelijk geld wil verdienen zo maar wat kan gaan doen over de rug van een dier en het goedbedoelde baasje waar de pup (of wel dier dan ook) terecht gaat komen.
GDG schreef:amies100 schreef:Bij Mechelaars die gebruikt worden voor de sport betekenen hubertusklauwen vaak problemen. Als een pup geboren wordt zit deze klauw nog los en is niet aangegroeid, binnen 4 dagen kan deze op een makkelijke manier verwijderd worden. De meeste dierenartsen willen deze dan wel verwijderen zolang het niet op de praktijk is.
Gelukkig hebben wij zelf nog nooit hubertusklauwen gehad bij onze gefokte pups maar we hebben wel een DA bereid gevonden om deze direct na de geboorte te verwijderen mocht dit voorvallen.
Dat maakt nog niet dat het mag, noch dat je zelf illegale praktijken moet bezigen noch dat je dat moet promoten.
Kabayo schreef:In een straal van 30 km alle dierenartsen gebeld. Allemaal rond 300 euro
Kabayo schreef:Trouwens. Ik heb het juridisch loket ook gebeld. Maar die geven aan dat het heel erg moeilijk word qua rechten. Staat niks op papier. Het is een particulier. En het consumentenrecht treed dus ook niet in werking
Oftewel. Dom en dikke pech
Tribunals
Dierenziekenhuis drachten