Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Stybba schreef:Belachelijk zeg! Ik heb niet het hele topic gelezen, alleen de reacties van de TS. Wat ik zou doen is het volgende: weer bellen met het asiel en vragen wie (dierenambu/asiel/dierenbescherming) verantwoordelijk is voor het vangen/transporteren van de kat. Zij hadden eerst de chip moeten controleren voordat de kat meegenomen werd. Je kan immers niet idere idioot op zijn blauwe ogen geloven dat 'de kat van niemand is'. Aan de hand van die informatie iemand aan de telefoon proberen te krijgen ergens hoog in de betreffende organisatie en daar het probleem neerleggen.
Katten lopen nu eenmaal vaak los rond op straat. Het is geen vee, hond of tam konijn (als die loslopen mag je aannemen dat ze ontsnapt zijn). Zoals deze situatie is verlopen kan dus iedere kat die ergens een huisje heeft, worden gevangen door de daartoe bevoegde instanties zonder aanleiding. Als terplekke de chip was gecontroleerd hadden ze kunnen zien dat het beestje in dezelfde straat woonde. Ronduit belachelijk dat jij moet betalen voor hun fout.
En anders contact opnemen met politie of juridisch loket?
zonnebloem18 schreef:Het asiel zit niet fout. Er is een groep zwerfkatten gevangen waarbij ze dachten dat de kat van TS bij de groep hoort. Eenmaal gevangen zijn ze er bij het asiel achter gekomen dat er een eigenaar is en hebben ze TS netjes ingelicht. Daar zitten kosten aan verbonden dat is niet anders.
Kaitlyn schreef:Ik snap dat gemiep over die bandjes ook niet zo, de kat is toch gechipt en staat op naam?
Mijn katten worden straks ook gechipt en krijgen dus geen bandje om als ze naar buiten gaan. Waarom zou je ze dan nog laten chippen als dat een "vereiste" is?
Die mensen hadden verder met hun tengels van die kat af moeten blijven op het moment dat ze hem mee wilden nemen, en zagen dat hij gechipt was. Ze hadden hooguit even met TS kunnen bellen of dat nog klopt, of desnoods hun zorgen om de kat uitspreken. Niet pas weken later bellen, en vervolgens ook nog geld eisen.
No_No schreef:Zover ik weet vangen asiels geen dieren. Ze vangen ze op. Dieren worden meestal ook niet gevangen door de dierenambulance tenzij ze gewond zijn of gevaar veroorzaken. Als mensen een zwerfkat om het huis hebben moeten die vaak het dier zelf vangen zodat de dierenambulance het kan ophalen.
Ik denk dus eerder aan buren die de kat gevoerd en gevangen hebben en het dier hebben laten ophalen door de dierenambulance.
November108 schreef:Niet om in te haken op de discussie verder, maar ik zou ook niet gaan voor een bandje. Heb ze altijd om gehad omdat het identificeren zo makkelijker gaat, tot mijn kat vast is blijven hangen en al het vel van zijn nek opengescheurd heeft voor hij los is gekomen...