Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Freggle_Edge schreef:Ik zou er niet zo moeilijk om doen maar gewoon vragen; “ma, wat wil je nou? Neem ik hem mee heb ik gezeur, neem ik hem niet mee heb ik gezeur. Vertel jij maar hoe we dit de volgende keer aanpakken zodat er geen gezeur komt. “
Ik zeg altijd dat je problemen moet laten bij wie ze thuis horen, dat is in dit geval dus bij moeders
dees_daan schreef:Als moeder anderen de schuld geeft of het bewust alleen bespreekt als anderen er niet bij zijn zou ik proberen haar een stapje voor te zijn en het gesprek gewoon aan gaan waar de rest bij is. Even over de hond, ik weet niet wat jullie willen of vinden maar ze is gewassen nu, ruiken jullie haar nu nog? Afhankelijk van de reactie kan je dan vragen wat ze willen, meenemen incl geur, of thuis laten voortaan. En die afspraak staat dan zo dat iedereen het gehoord heeft, dan moet het ook klaar zijn. Is dat het dan nog niet, dan zou ik er persoonlijk zelf wel een beetje klaar mee zijn.
tess_84 schreef:Freggle_Edge schreef:Ik zou er niet zo moeilijk om doen maar gewoon vragen; “ma, wat wil je nou? Neem ik hem mee heb ik gezeur, neem ik hem niet mee heb ik gezeur. Vertel jij maar hoe we dit de volgende keer aanpakken zodat er geen gezeur komt. “
Ik zeg altijd dat je problemen moet laten bij wie ze thuis horen, dat is in dit geval dus bij moeders
Dat inderdaad... Vind ik een goede tip! Lijkt wel of de moeder van TS gewoon iets zoekt om over te zeuren. Heel vermoeiend lijkt me dat.