Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 02:22

Of gewoon lekker thuis blijven, met hond.

Wíj hebben trouwens negen honden. Mijn zusje was hier met de kerst, ik vroeg haar of ze het bij ons naar hond vond ruiken. Ze rook niks.

KarmaChansy

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 02:42

ik heb het nav dit topic ook gevraagt :+ en mijn gasten roken niks

@TS ik vind het jammer dat het eigenlijk nooit goed is voor je moeder :(

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:41

Mondy ik gooi de handdoek in de ring. Echt, en jij bent correspondent :n Sorry op de man, ik weet het, maar kan er niet over uit dat iemand met deze functie een blik als dit op dit verhaal zo reageert.

Niemand hoeft te accepteren dat er geklaagd word als er maar 2 opties zijn. Eigenlijk 3 want gewoon niet komen is er ook nog, maar ook dat geeft geheid gezeur. En waarschijnlijk nog meer ook.
En nee, er gaat ook hier geen lichtje branden. Er is maar 1 in dit geval die iets te accepteren heeft en dat is de klager zelf. En die kans is verdomd klein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:02

Ik zie geen verband tussen correspondent zijn of niet maar goed.
Als moeder anderen de schuld geeft of het bewust alleen bespreekt als anderen er niet bij zijn zou ik proberen haar een stapje voor te zijn en het gesprek gewoon aan gaan waar de rest bij is. Even over de hond, ik weet niet wat jullie willen of vinden maar ze is gewassen nu, ruiken jullie haar nu nog? Afhankelijk van de reactie kan je dan vragen wat ze willen, meenemen incl geur, of thuis laten voortaan. En die afspraak staat dan zo dat iedereen het gehoord heeft, dan moet het ook klaar zijn. Is dat het dan nog niet, dan zou ik er persoonlijk zelf wel een beetje klaar mee zijn.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:04

Aikon.. wart en rare reactie. Kant nog wal!

Moeder mag klagen in eigen huis.

TS kan vragen naar een oplossing van moeders kant.
De hond thuis laten of gewoon niet meer gaan.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:29

Jeetje, vervelend Cayenne. Snap heel goed dat je dit niet leuk vindt, en te vaak je hond wassen is ook niet goed. Kan je hond niet langer alleen zijn of wil je dat zelf niet? Je zegt dat het 2u heen en 2u terug is. Als ze prima alleen kan zijn zou ik haar gewoon thuis laten bij een bezoekje. Blijf je 2 uurtjes zitten en ga je dan weer naar huis. En als je dat te lang vindt evt een oppas zoeken. En dan heb je evt ook nog de optie thuisblijven en anders komen je ouders maar naar jou, kunnen ze zelf weer gaan als ze de stank niet meer aan kunnen :+ (grapje he).

En wow Diablo 9 honden!!! Super cool

Ik heb twee kortharige honden dus heb er geen last van, heb ze nog nooit gewassen en borstel ze niet eens. Die van mij kunnen prima alleen zijn dus ik had ze thuis gelaten in deze situatie en anders dus evt een oppas zoeken of dan maar niet meer heen gaan. Toen ik nog 1 hond had kon die ook prima alleen zijn trouwens. Ik laat altijd de TV aan als ik weg ga. Succes!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:13

dees_daan en IMJ dan hebben jullie een andere kijk op de definitie "correspondent" dan ik heb.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:39

Ondertussen heb je al drie keer gezegd dat Mondy correspondent is. Waarom dat ineens zou moeten betekenen dat ze geen andere mening dan de jouwe mag hebben ontgaat mij volledig.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:12

Nynke1 schreef:
En wow Diablo 9 honden!!! Super cool

En ze dan ook nog niet ruiken hè :D

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:31

Freggle_Edge schreef:
Ik zou er niet zo moeilijk om doen maar gewoon vragen; “ma, wat wil je nou? Neem ik hem mee heb ik gezeur, neem ik hem niet mee heb ik gezeur. Vertel jij maar hoe we dit de volgende keer aanpakken zodat er geen gezeur komt. “

Ik zeg altijd dat je problemen moet laten bij wie ze thuis horen, dat is in dit geval dus bij moeders :o

Dat inderdaad... Vind ik een goede tip! Lijkt wel of de moeder van TS gewoon iets zoekt om over te zeuren. Heel vermoeiend lijkt me dat.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:34

Goh aikon... Wat jammer dat je zo een discussie wil "winnen".

Dat ik correspondent ben heeft toch niks te maken met hoe ik in een situatie ergens tegenaan kijk ?
Als ik nou niet netjes was geweest dan had ik t begrepen maar dit is niet netjes van je ;)

@ts ik hoop dat je snapt wat ik bedoel :) het is een vervelende situatie uiteraard en hoop dat jullie er uit komen.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:34

dees_daan schreef:
Als moeder anderen de schuld geeft of het bewust alleen bespreekt als anderen er niet bij zijn zou ik proberen haar een stapje voor te zijn en het gesprek gewoon aan gaan waar de rest bij is. Even over de hond, ik weet niet wat jullie willen of vinden maar ze is gewassen nu, ruiken jullie haar nu nog? Afhankelijk van de reactie kan je dan vragen wat ze willen, meenemen incl geur, of thuis laten voortaan. En die afspraak staat dan zo dat iedereen het gehoord heeft, dan moet het ook klaar zijn. Is dat het dan nog niet, dan zou ik er persoonlijk zelf wel een beetje klaar mee zijn.

Ook dit is een goede tip! Vooral dat bespreken waar iedereen bij is en je dus ook getuigen hebt over wat je moeder zegt/voorstelt/beslist. :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:45

tess_84 schreef:
Freggle_Edge schreef:
Ik zou er niet zo moeilijk om doen maar gewoon vragen; “ma, wat wil je nou? Neem ik hem mee heb ik gezeur, neem ik hem niet mee heb ik gezeur. Vertel jij maar hoe we dit de volgende keer aanpakken zodat er geen gezeur komt. “

Ik zeg altijd dat je problemen moet laten bij wie ze thuis horen, dat is in dit geval dus bij moeders :o

Dat inderdaad... Vind ik een goede tip! Lijkt wel of de moeder van TS gewoon iets zoekt om over te zeuren. Heel vermoeiend lijkt me dat.

Nou inderdaad, zo denk ik er ook over :j

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:54

Een hond hoeft niet naar hond te ruiken. Gewoon een scheut natuurazijn in een bak lauw water en een handdoek daarin dompelen. Goed uitwringen en over cq door de vacht wrijven en daarna droog wrijven met een droge doek. Klaar....geur voor weken geneutraliseerd. Of de hond nou in de sloot heeft gelegen, regen ed. Werkt altijd.
En gewoon zeggen dat hij gewassen is.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 11:45

Zelf gebruik ik azijn al jaren in plaats van wasverzachter en dan werkt het super: alsof je was buiten heeft gehangen om te drogen, lekker fris. Ik zal deze tip eens doorgeven aan mijn ouders. Hopelijk werkt het ook voor hun honden. +:)+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 11:48

De tip van natuurazijn kende ik nog niet. Die gaan we zeker proberen!
Waar haal je dat? Gewoon bij de supermarkt?

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:29

Dat van de natuurazijn wist ik ook nog niet!
Al lijkt het mij dat alleen de moeder van TS een probleem heeft met de geur, maar het is wel het proberen waard!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:39

Ik vraag me af of het uitmaakt. Ik krijg de indruk dat de moeder van ts gewon heeft besloten dat de hond stinkt, of hij nou wel of niet gewassen is en naar viooltjes ruikt; zij vindt dat hij stinkt, en ts kan wassen en sprayen tot ze een ons weegt, maar dat gaat het standpunt van moeder niet veranderen.
Ik zou er voor passen om zover te gaan. Ts heeft al haar best gedaan en dan is het graag of niet wat mij betreft. Als moeder graag wil dat ts komt kan ze er ook wat voor over hebben, en de hond, met of zonder geur, voor lief nemen.
Ik vind het ongelooflijk, met name omdat ze blijkbaar wel verwacht dat ts zonder problemen aan tafel gaat zitten met mensen die stinken naar rook en daarmee niet alleen de geur in de kamer maar ook ts haar gezondheid negatief beïnvloeden. Van de eventuele lucht van de hond wordt moeder tenminste niet ziek.
Het zou geven en nemen van twee kanten moeten zijn, maar dit is eenrichtingsverkeer.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:11

Nou dat is makkelijk gezegd. Sommige honden blijf je inderdaad ruiken. Of je nu wast of niet. Maar het scheutje azijn in een bak water met een doek de haren doorwrijven werkt prima als neutralisator. Wij gebruiken het al zo'n 40 jaar bij de honden. Zeker als het vaak regent of als ze regelmatig de sloot in gaan. Alleen nodig als ze weer gaan ruiken naar hond. Wassen is totaal overbodig en al helemaal niet goed voor de huid. Ik vind zelfs niets viezer ruiken dan een echte hondengeur. Hier ruikt niemand hond dankzij de azijn (en goed voer uiteraard)

Natuurazijn is bij de super te halen. Wel opletten dat je géén schoonmaakazijn neemt!!! Niet teveel gewoon een klein scheutje op een afwasbak met lauw water. Het mag niet in de ogen of de slijmvliezen komen. Dat gaat irriteren. En zorgen dat je de hele vacht wrijft. Ook de poten (niet de kussentjes) en op de kop.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:35

Mijn herder van 10 jaar oud heeft ook wel een luchtje bij zich.
Ik vind het niet stinken, maar ik geloof best dat andere mensen het wel vinden stinken misschien.
Mijn tamaskan van 12 weken ruikt gewoon nog naar puppy, maar er zullen er vast zijn die dat ook vinden stinken.

Als ik ze mee mag nemen op bezoek ga ik ze dus echt niet wassen vooraf, tenzij ik dat zelf nodig vind.
Bijvoorbeeld als ze echt in de modder hebben gezeten of wat dan ook, maar dan is de waterblazer ook vaak wel voldoende.
Ik heb wel zo'n speciale hondenspray die je op de vacht kunt sprayen, ruikt lekker fris :j

Dus mogen ze mee, hartstikke leuk en gezellig, maar gaan mensen eisen stellen breng ik ze wel naar de oppas of blijf ik zelf ook gewoon thuis.
Geen zin in mensen die negatief zijn over hetgeen waar ik van hou.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:19

sunshine schreef:
Geen zin in mensen die negatief zijn over hetgeen waar ik van hou.

Precies ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 14:20

Maar ik hou ook van mijn familie :+

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:33

Da's een probleem dan -O-
Misschien dan toch eens een heel goed gesprek met moeders waar paps bij is? Kan ze het niet op je vader afschuiven.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:38

Vonden je ouders al die parfum die je de hond had opgespoten misschien juist stinken? Aangezien ze geurkaarsen en dergelijke ook vinden stinken.