Ik zeg niet dat ik alle kennis heb, en zeker niet met hondengedrag. Maar als je hond zich niet kan gedragen heeft ie niet los te lopen.
Het is de toon die de muziek maakt!
*Loop ik met mijn honden ergens en komt een hond rustig kennis maken en loopt weer verder(of spelen ze even net waar ze allemaal zin in hebben) is er niets aan de hand.
*Komt een jonge dolle hond spelen is er opzich weinig aan de hand afhankelijk hoe hij aan komt. Hij hoeft nog steeds niet mij of mijn honden onderste boven te rennen, maar als mijn honden net zo goed willen spelen is er niks aan de hand. Maar hierin is zeker ook de baas een belangrijke factor. Je hoort te weten wat je hond doet en even contact te maken met andere mensen die er lopen, gewoon door elkaar aan te kijken en te kijken wat er in de situatie gebeurt. Want als het goed is hoor je in ieder geval minimale kennis te hebben over honden gedrag en dus ook aan een ander te zien of het wel of niet goed gaat.
*Maar komt een hond dreigend op mijn honden af, of rent ie ze wel omver kun je een tegen reactie verwachten. Als die je niet aanstaat is dat volledig je eigen probleem. Als je je hond niet zo dus danig op kan voeden dat ie luistert als ie losloopt of andere honden echt lastig moet vallen heb je hem gewoonweg niet los te laten.
*Of het slim is om met een loopse teef een bos/losloopgebied in te gaan, nee ik denk het niet. Wij gaan dan ook nergens heen behalve hier op t industrie(of de tuin uiteraard), want zelfs in de woonwijk geeft het problemen. (ookal zijn die er ook zonder loopse teef helaas)
*Als je hond echt niks mag door een blessure, is het dan slim om naar een losloopgebied te gaan. Dat is afhankelijk van de andere mogelijkheden die je hebt. Maar dan nog, hoor je niet omver gestuiterd te worden door een of ander ongeleid projectiel. Want daar zijn die gebieden net zo goed niet voor.
Ik kan niet weg tijdens kantoor uren. Ja op het industrieterrein waar ik werk overdag. We hebben maar 1 auto, en die is met mijn vriend mee. Als wij gaan wandelen is dat meestal om tussen 19.00 en 21.30. We wisselen af waar we wandelen en hoe lang. Maar waar ik ook wandel overal lopen honden los waar dat het niet mag. Dat is gewoon vragen om problemen.
Lisitano schreef:Ik ben elke dag 11 uur weg van huis voor mijn werk en ook ik ga 5 uur 's ochtends uit bed om met mijn honden te wandelen.
Je kunt wel verwachten dat heel de wereld ineens fatsoen gaat hebben en rekening met je gaat houden maar dat is echt een sprookje en logisch dat je dan gefrustreerd raakt.
Dit is gewoon een ongepaste opmerking. Conclusies trekken die nergens op slaan. Ik verwacht niet dat ze rekening houden met mij. Maar ik vind wel dat je een zekere hoogte van fatsoen mag verwachten van anderen. En zodra mij dat niet aanstaat zal je dat ook zeer zeker horen(hierbij bedoel ik tijdens het wandelen)
En dat jij jouw dag zo kan indelen dat je om 5 uur in de ochtend uit bed gaat om te wandelen en dan 11 uur van huis bent is prima. Helemaal top. En fijn dat je het kan. Maar niet iedereen kan dat. Om wat voor reden dan ook. Dus kun je niet van een ander verwachten dat dat een oplossing is voor iedereen.
Maar het blijkt dat een hoop mensen gewoon kennis en fatsoen missen. En dat bedoel ik niet aan het topic gericht, maar gewoon wat je op straat en tijdens het wandelen tegen komt. Ik zal ook geen heilige zijn. Ik heb ook lang alle kennis niet. Maar het is wel heel zeldzaam dat een ander last heeft van mijn honden.