Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
petitparis schreef:superpony schreef:Hier ook veel oor/huid problemen met het teefje. Maar haar broertje reageert ook op voer dmv verharen, onrustig worden en slechte ontlasting bij kip.
Heb eerst andere brokken geprobeerd. Toen over gegaan op Barfmenu. Omdat we wilde elimineren zijn we begonnen met 1 soort vlees, maar ze reageren toch vrij snel en om dan 6 weken door te zetten werd hem soms niet. Hert, rendier, lam, vis, paard geprobeerd met wisselende resultaten.
Omdat tijdens het vlees voeren, ze echt hele vreselijke oren kreeg toch de sensitive brok van dierenarts geaccepteerd, want ik wilde alles wel als er even rust kwam. 2 weken oren gedruppeld en werd echt beter gelukkig.
Maar haren op dr benen dun, snel rood tussen dr teentjes en anaalkliertjes vol. Op advies een andere sensitive brok waar de reacties dubbel zo erg op waren.
Heb toen de Acana met lam besteld, omdat die er vaak erg goed uitkomt als je leest. Ze krijgen het een week en het is nog niet perfect, maar wel aardig rustig. Ik geef deze nu 6 weken de tijd en dan kijken we verder of we doorgaan, maar tot nu toe zijn ze er rustig op.
Mocht ze helemaal rustig en oke zijn, wil ik misschien na een lange periode van rust nog eens gaan proberen over te stappen op kvv, of het erbij gaan geven.
De dierenarts had ons wel zure oordruppels meegegeven als onderhoud. Als de kuur met de andere druppels op waren, moesten we deze eens per week gebruiken. Het is een beetje vettig, maar hopelijk houdt het de oren netjes en schoon. Ene oortje had alweer een vuiltje voor ik dat moest doen, dus ben benieuwd of we een oorontsteking kunnen voorkomen.
Tijdens de heftige periode ook al eens zalmolie, schapenvet en hennepzaad geprobeerd, maar nooit 100% resultaat.
Ik denk wel dat het na haar sterilisatie erger is geworden, want ze was daarvoor juist heel makkelijk.
Dit klinkt bekend...
Hier helpt het om weinig vlees te voeren en aan te vullen met gekookte groenten, aardappelen/rijst/pasta eventueel met (lijnzaad)olie als ze in gewicht mogen bijkomen. I know klinkt gek want je wil zoveel mogelijk van de koolhydraten afstappen. Maar hier ook een teef met continu vuile oren, algemeen wat jeuk en een zeer trieste droge vacht, schilferende rode huid.
Verder doet ze het ook beter op rund en konijn (purine arme vleesvarianten) dan lam en kip (purinerijk).
@granoek: ik zweer niet bij 1 merk kvv ik wissel tussen verschillende merken. Ik kies vnl diersoorten die laag in purinegehalte zitten omdat ze hier anders ook snel huid (en oorproblemen) krijgen. De eiwitgevoelige krijgt wat gekookte groenten bij om wat volume te hebben, anders bedelen ze de hele avond.
LukieBradley schreef:Heb je wellicht tips of een merk waar ik het kan kopen?
Ik ben zo niet thuis in die dingen maar wil wel het beste direct aanschaffen als het even kan.
Breda is in de buurt, is dat niet alleen voor mensen dan?
Flowq schreef:Ik ben ook opzoek naar nieuw voer. Onze nieuwe 1,5 jarige witte herder krijgt nu Lidl (kreeg hij bij vorige eigenaar) maar ik wil over op betere kwaliteit.
2 dierenwinkels adviseerde Carocroc. Zijn hier ervaringen met deze brok voor honden? Onze katten krijgen het en daar heel tevreden over maar ben benieuwd naar anderen.
Daarnaast ook interesse om af en toe rodi en smuldier te gaan voeren maar daar moet ik me nog even in verdiepenis dat gewoon te vervangen door een brokmaaltjjd?
sunshine schreef:Hebben jullie advies voor mij?
Mijn ene hond wil alleen maar smuldier en weigert ander vlees.
Hij heeft ook een tijd geen smuldier willen eten maar nu dus weer wel ( hij is 1 jaar).
Nou hoorde ik dat smuldier vrij veel orgaanvlees bevat en dat dat niet zo goed is.... Maar ja wat dan?
En dan de andere hond, eet nu nuvo kvv ( kreeg voorheen ook smuldier, maar hij kreeg er steeds buikpijn van). Maar hij krijgt best harde poep ervan en door zijn spondylose kan hij soms niet goed persen. Ik doe er al zalmolie overheen... Wat nu? Van brok krijgt hij wel zachtere ontlasting maar het enige wat hij verdraagt is taste of the wild.
Julia schreef:Flowq schreef:Ik ben ook opzoek naar nieuw voer. Onze nieuwe 1,5 jarige witte herder krijgt nu Lidl (kreeg hij bij vorige eigenaar) maar ik wil over op betere kwaliteit.
2 dierenwinkels adviseerde Carocroc. Zijn hier ervaringen met deze brok voor honden? Onze katten krijgen het en daar heel tevreden over maar ben benieuwd naar anderen.
Daarnaast ook interesse om af en toe rodi en smuldier te gaan voeren maar daar moet ik me nog even in verdiepenis dat gewoon te vervangen door een brokmaaltjjd?
Carocroc is matig voer. Wat voor budget heb je? Er zijn genoeg soorten en merken die beter scoren dan Carocroc en ook goed betaalbaar zijn. Te denken valt aan Biofood, Bosch, Purizon, Taste of the Wild, Wolf of the Wilderness e.d.
Voerwijzer vind ik zelf een overzichtelijke site.
LukieBradley schreef:Ik heb ze vanmorgen voor het eerst smuldier gegeven en ze at alsof haar leven er vanaf hing.
Het is maar een heel klein Jack russeltje alleen kwam er niet echt aan uit hoeveel ze nou eigenlijk precies moet hebben.
1 van de 2 katten zat stiekem snel mee te eten en is er blijkbaar ook razend op![]()
Nu zag ik ook dat het voor katten gebruikt word?
Dit zou eigenlijk heel gunstig zijn.
Zou dat ook als volledig gegeven kunnen worden.
Diverse sites geven tegenstrijdige info/berichten over smuldier eerlijk gezegd.
Mijn katten eten toevallig ook carocroc omdat ze erg selectief zijn met hardvoer en dit aten ze wel pffff
Alleen gelijk hele bergen
De aloe vera kom ik op terug!