Wat voer jij je hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twilight

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:23

Onze herder mix pup van bijna 14 weken krijgt prins pro care puppy & junior geperste brokken. Kan haar heel fijn op gewicht houden en ze is lekker actief.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:37

Eerst brok maar dat at ze slecht, nu al lotgering. Op vakantie af en toe smuldier maar daar doet onze hond het minder op. Op lotgering ziet ze er super uit

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:44

petitparis schreef:
superpony schreef:
Hier ook veel oor/huid problemen met het teefje. Maar haar broertje reageert ook op voer dmv verharen, onrustig worden en slechte ontlasting bij kip.

Heb eerst andere brokken geprobeerd. Toen over gegaan op Barfmenu. Omdat we wilde elimineren zijn we begonnen met 1 soort vlees, maar ze reageren toch vrij snel en om dan 6 weken door te zetten werd hem soms niet. Hert, rendier, lam, vis, paard geprobeerd met wisselende resultaten.

Omdat tijdens het vlees voeren, ze echt hele vreselijke oren kreeg toch de sensitive brok van dierenarts geaccepteerd, want ik wilde alles wel als er even rust kwam. 2 weken oren gedruppeld en werd echt beter gelukkig.
Maar haren op dr benen dun, snel rood tussen dr teentjes en anaalkliertjes vol. Op advies een andere sensitive brok waar de reacties dubbel zo erg op waren.

Heb toen de Acana met lam besteld, omdat die er vaak erg goed uitkomt als je leest. Ze krijgen het een week en het is nog niet perfect, maar wel aardig rustig. Ik geef deze nu 6 weken de tijd en dan kijken we verder of we doorgaan, maar tot nu toe zijn ze er rustig op.

Mocht ze helemaal rustig en oke zijn, wil ik misschien na een lange periode van rust nog eens gaan proberen over te stappen op kvv, of het erbij gaan geven.

De dierenarts had ons wel zure oordruppels meegegeven als onderhoud. Als de kuur met de andere druppels op waren, moesten we deze eens per week gebruiken. Het is een beetje vettig, maar hopelijk houdt het de oren netjes en schoon. Ene oortje had alweer een vuiltje voor ik dat moest doen, dus ben benieuwd of we een oorontsteking kunnen voorkomen.

Tijdens de heftige periode ook al eens zalmolie, schapenvet en hennepzaad geprobeerd, maar nooit 100% resultaat.

Ik denk wel dat het na haar sterilisatie erger is geworden, want ze was daarvoor juist heel makkelijk.

Dit klinkt bekend...
Hier helpt het om weinig vlees te voeren en aan te vullen met gekookte groenten, aardappelen/rijst/pasta eventueel met (lijnzaad)olie als ze in gewicht mogen bijkomen. I know klinkt gek want je wil zoveel mogelijk van de koolhydraten afstappen. Maar hier ook een teef met continu vuile oren, algemeen wat jeuk en een zeer trieste droge vacht, schilferende rode huid.
Verder doet ze het ook beter op rund en konijn (purine arme vleesvarianten) dan lam en kip (purinerijk).

@granoek: ik zweer niet bij 1 merk kvv ik wissel tussen verschillende merken. Ik kies vnl diersoorten die laag in purinegehalte zitten omdat ze hier anders ook snel huid (en oorproblemen) krijgen. De eiwitgevoelige krijgt wat gekookte groenten bij om wat volume te hebben, anders bedelen ze de hele avond.

Ja, je wordt huiverig om wat te proberen.

Haar gehele vacht is wel mooi en glimt. Is ook vol, geen schilfers. Alleen bij dr achterbenen en oksels voor is het wat dunner, maar geen rode of schilferige huid.
Tussen dr teentjes wordt het wel sneller rood, maar daar bijt ze soms ook wat aan.

Oortjes blijven aardig schoon, maar aan links heeft ze wel soms jeuk.

De Acana lijkt wel aan te slaan en zie wat rust komen oa bij de anaalklieren, dr oren redelijk en de rust in haar zelf.

Voor nu wil ik echt dat ze helemaal tot rust komt en dan weer kijken. We hebben ook cbd en hennepzaad geprobeerd, nog langer terug de biofood bon bons.

Ik weet ook niet waar ze op reageert. Kan ook zomaar het wasmiddel van de bankhoezen zijn of waar we lopen door het bos bijvoorbeeld.

Wilde straks eerst weer eens hart toevoegen, pens, vis. Groente en fruit eten ze normaal wel goed, maar liet het nu voor de check even weg.

Dank je wel, ik onthou het erbij!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:52

Wij voeren onze hond Eukanuba natureplus. We kunnen dit met korting kopen bij een vriend die met zijn pitbulls sport. Zijn honden doen het super op het voer en dat was reden voor ons om het eens te proberen

Ik moet zeggen dat zina het er super op doet. Ze glimt als een spiegel. Is lekker energiek en vrolijk en haar poep ziet er goed uit en ze laat minder stinkscheten :') En niet onbelangrijk, ze vindt het heerlijk.

De hond van mijn broertje is een lastige eter. Daar heb ik op gepast en in overleg met haar baasjes heb ik getest wat ze van het voer vindt. Ze vindt die brokken ook heerlijk. Verkiest ze zelfs boven nat voer. Dus zij willen ook overstappen

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:26

Kom even binnen vallen, heb hier nu een Jack russeltje lopen met een granenallergie.
Ze hoeft buiten ook geen grasspriet te pakken of iets want ze staat zo onder de uitslag.
Ze krijgt wel speciale graanvrije brokken etc (hondje is niet van mij maar een herplaatser bij een collega/vriend en logeert af en toe bij mij) en daarbij is naar de dierenarts geluisterd.

Maar nu is het hondje bij mij en ze heeft toch wel heel veel jeuk en een rooiige huid van het schuren tegen de jeuk.
Ook droge oortjes en oogleden.
Ondanks ik niet de eigenaar ben maar er wel ook voor zorg wil ik er mezelf in verdiepen.
Toevallig wees iemand mij op smuldier?
Dat vers vlees beter is en voor dit soort hondjes je beter kan stoppen met brokken.
Dat mocht dit merk niet aanslaan over een paar weken je ook nog anders kan proberen.
Maar dat is van latere zorg.
Kan iemand mij toevallig hierin adviseren
(Tips of iets om evt de huid te verzachten en verzorgen evt ook welkom)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:41

Voor de jeuk te verzachten, aloe gel, zo hoog mogelijk percentage aloe.

En verder vers geven maar ook even door laten lichten met bioresonantie, die krijgen ook allergieen eruit.
( visioen breda )

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:47

Heb je wellicht tips of een merk waar ik het kan kopen?
Ik ben zo niet thuis in die dingen maar wil wel het beste direct aanschaffen als het even kan.

Breda is in de buurt, is dat niet alleen voor mensen dan?

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:52

LukieBradley schreef:
Ik ben zo niet thuis in die dingen maar wil wel het beste direct aanschaffen als het even kan.

Als je aloe vera dingen zoekt mag je mij altijd een PBtje doen! Wie weet kan ik iets voor je betekenen :)

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:57

Ik ben ook opzoek naar nieuw voer. Onze nieuwe 1,5 jarige witte herder krijgt nu Lidl (kreeg hij bij vorige eigenaar) maar ik wil over op betere kwaliteit.

2 dierenwinkels adviseerde Carocroc. Zijn hier ervaringen met deze brok voor honden? Onze katten krijgen het en daar heel tevreden over maar ben benieuwd naar anderen.

Daarnaast ook interesse om af en toe rodi en smuldier te gaan voeren maar daar moet ik me nog even in verdiepen :) is dat gewoon te vervangen door een brokmaaltjjd?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:05

Carocroc staat volgens mij niet hoog aangeschreven. I nge P auwels heeft daar ooit eens een preek over gegeven over het percentage koolhydraten en kleurstoffen die voor hyperactieve honden zouden zorgen...
Volgens mij kwalitatief vergelijkbaar met supermarkt voer.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:36

Oeh dat is balen, waarom zeggen dierenwinkels dat dan het een middensegment is en verkopen ze dan niet hun eigen goedkope huismerk bijvoorbeeld.

Ik vind bijvoorbeeld overstappen naar Orijen ook een verschil van dag en nacht. Hond doet het nu ook super op Lidl maar dat wil ik zelf niet.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 21:18

Flowq schreef:
Ik ben ook opzoek naar nieuw voer. Onze nieuwe 1,5 jarige witte herder krijgt nu Lidl (kreeg hij bij vorige eigenaar) maar ik wil over op betere kwaliteit.

2 dierenwinkels adviseerde Carocroc. Zijn hier ervaringen met deze brok voor honden? Onze katten krijgen het en daar heel tevreden over maar ben benieuwd naar anderen.

Daarnaast ook interesse om af en toe rodi en smuldier te gaan voeren maar daar moet ik me nog even in verdiepen :) is dat gewoon te vervangen door een brokmaaltjjd?

Carocroc is matig voer. Wat voor budget heb je? Er zijn genoeg soorten en merken die beter scoren dan Carocroc en ook goed betaalbaar zijn. Te denken valt aan Biofood, Bosch, Purizon, Taste of the Wild, Wolf of the Wilderness e.d.
Voerwijzer vind ik zelf een overzichtelijke site.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:00

Hebben jullie advies voor mij?

Mijn ene hond wil alleen maar smuldier en weigert ander vlees.
Hij heeft ook een tijd geen smuldier willen eten maar nu dus weer wel ( hij is 1 jaar).
Nou hoorde ik dat smuldier vrij veel orgaanvlees bevat en dat dat niet zo goed is.... Maar ja wat dan?

En dan de andere hond, eet nu nuvo kvv ( kreeg voorheen ook smuldier, maar hij kreeg er steeds buikpijn van). Maar hij krijgt best harde poep ervan en door zijn spondylose kan hij soms niet goed persen. Ik doe er al zalmolie overheen... Wat nu? Van brok krijgt hij wel zachtere ontlasting maar het enige wat hij verdraagt is taste of the wild.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:04

sunshine schreef:
Hebben jullie advies voor mij?

Mijn ene hond wil alleen maar smuldier en weigert ander vlees.
Hij heeft ook een tijd geen smuldier willen eten maar nu dus weer wel ( hij is 1 jaar).
Nou hoorde ik dat smuldier vrij veel orgaanvlees bevat en dat dat niet zo goed is.... Maar ja wat dan?

En dan de andere hond, eet nu nuvo kvv ( kreeg voorheen ook smuldier, maar hij kreeg er steeds buikpijn van). Maar hij krijgt best harde poep ervan en door zijn spondylose kan hij soms niet goed persen. Ik doe er al zalmolie overheen... Wat nu? Van brok krijgt hij wel zachtere ontlasting maar het enige wat hij verdraagt is taste of the wild.

extra orgaanvlees (pens) bijgeven of wat gekookte of gepureerde groenten voor extra vezels en volume.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 10:03

Julia schreef:
Flowq schreef:

Carocroc is matig voer. Wat voor budget heb je? Er zijn genoeg soorten en merken die beter scoren dan Carocroc en ook goed betaalbaar zijn. Te denken valt aan Biofood, Bosch, Purizon, Taste of the Wild, Wolf of the Wilderness e.d.
Voerwijzer vind ik zelf een overzichtelijke site.

Die laatste 3 zijn toch al wel weer andere prijs. Bosch kende ik niet en spreekt me wel aan! Iemand daar ervaring mee?

Voerwijzer inderdaad doorgespit alleen staan Carocroc en bosch daar beide niet in.
Bosch een grote aanrader dus dan Carocroc?
Bedankt alvast voor het advies!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 13:17

Ik heb ze vanmorgen voor het eerst smuldier gegeven en ze at alsof haar leven er vanaf hing.
Het is maar een heel klein Jack russeltje alleen kwam er niet echt aan uit hoeveel ze nou eigenlijk precies moet hebben.
1 van de 2 katten zat stiekem snel mee te eten en is er blijkbaar ook razend op :=
Nu zag ik ook dat het voor katten gebruikt word?
Dit zou eigenlijk heel gunstig zijn.
Zou dat ook als volledig gegeven kunnen worden.
Diverse sites geven tegenstrijdige info/berichten over smuldier eerlijk gezegd.
Mijn katten eten toevallig ook carocroc omdat ze erg selectief zijn met hardvoer en dit aten ze wel pffff
Alleen gelijk hele bergen

De aloe vera kom ik op terug!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 13:25

LukieBradley schreef:
Ik heb ze vanmorgen voor het eerst smuldier gegeven en ze at alsof haar leven er vanaf hing.
Het is maar een heel klein Jack russeltje alleen kwam er niet echt aan uit hoeveel ze nou eigenlijk precies moet hebben.
1 van de 2 katten zat stiekem snel mee te eten en is er blijkbaar ook razend op :=
Nu zag ik ook dat het voor katten gebruikt word?
Dit zou eigenlijk heel gunstig zijn.
Zou dat ook als volledig gegeven kunnen worden.
Diverse sites geven tegenstrijdige info/berichten over smuldier eerlijk gezegd.
Mijn katten eten toevallig ook carocroc omdat ze erg selectief zijn met hardvoer en dit aten ze wel pffff
Alleen gelijk hele bergen

De aloe vera kom ik op terug!

Ik voer mijn katten ook kvv. :) Vroeger ook smuldier, maar veel gedoe gehad met kapotte verpakkingen en plastic in het vlees. Daarnaast zit er (of zat? ) een calcium preparaat in ipv bot en is er kwalitatief beter vlees te krijgen. Maar dat is mijn mening.

Ik voer zelf Kivo KVV aan de honden en katten. :) Aan brok voer ik voor de honden Wolf of wilderness

De honden van mijn vader hebben jaren caro croc gehad en deden het daar super op. De golden kreeg het ivm slecht reageren op veel voer (buikpijn,kotsen,hotspots) maar op gewoon simpele caro croc niks aan de hand. En de andere hond ging uit gemak mee, en ook daar verbeterden zijn pootjes van (had vaak kale voetjes).

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:36

Ik heb mijn stafford jarenlang kvv gevoerd omdat ie een allergie voor brokken heeft (jeuk,rode huid en schilfers) maar hij boerde de kvv altijd op en spuugde ook kleine beetjes ervan. Na een aantal soorten brok geprobeerd te hebben oa cavom, smolke sensitive enz werd zijn huid weer slecht.
Uiteindelijk beland bij orijen, dit ging kwa huid goed alleen kreeg ie wat dunne ontlasting van. Overgegaan op Acana original waar zijn huid weer slecht van werd.
Na alle producten eens goed vergeleken te hebben uitgekomen op acana wild prairie en dat gaat goed. Geen gespuug meer en zijn huid blijft goed.
Waar ie nou precies allergisch voor is geen flauw idee.
Mijn franse bull herplaatser kan gelukkig tegen alle brok dus die eet er lekker van mee.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:35

LukieBradley schreef:

Ik stuur je even een pb.

Tordis02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:39

Ik voer mijn (drie) Podenco's 's morgens blikvoer (Rocco) en 's avonds brok (soms krokant, soms geperst, maar net wat in de aanbieding is en mijn goedkeuring kan wegdragen op dat moment).

Ik heb ze jaren op een vers dieet gehad. Gemalen vlees, daarna hele karkassen. Helaas deden ze het hier niet zo goed op, ze kregen steeds meer verteringsproblemen. Daarom er voor gekozen terug te gaan naar "gewoon" hondenvoer. 's Morgens blik, omdat mijn ene teefje een poeder supplement kreeg. Dat krijgt ze nu niet meer, maar ze vinden het lekker, en het is er een beetje in gebleven.

Ik ben nog een hele tijd "pietlutterig" geweest met voer, geen graan, liever geen kip of rund. Maar omdat mijn honden eigenlijk overal tegen kunnen en het overal wel goed op doen, en mijn portemonnee minder diep is dan ik graag zou willen, ben ik er makkelijker in geworden. Wel bekijk ik altijd de ingrediënten voordat ik een nieuw (voor mij, dan) merk aanschaf. Als het eerste ingrediënt geen vlees is, als er alleen maar gevogeltemeel o.i.d. in zit, als er maïs in zit, of als de omega 3 en 6 balans niet klopt, komt het er niet in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:48

We zijn hier erg aan het zoeken geweest. Eerst hebben we Cavom gevoerd maar dit at mevrouw slecht. Toen overgestapt op Selection Croc. Vond ze erg lekker maar ik vond het troep.
Na wikken en wegen overgestapt naar Dog Lover's Gold omdat ik minder granen en meer vlees wilde.
Erg trots op mijn keuze. :j
En mevrouw weigerde het. >;)

Ze zat niet meer mooi in haar vacht, begon af te vallen en vrat buiten alles wat los en vast zat.

Nu voeren we farmfood en daar doet ze het geweldig op.

Op zondag krijgt ze een pens compleet maaltijd.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:53

Hier een Duitse herder waarmee ik het eerste jaar ellende heb gehad qua voer. Van alle brokken kreeg hij diarree. Ik heb flink wat merken uitgeprobeerd en uiteindelijk uitgekomen op impress your dog sensetive geperste brokken. Daar doet hij het nu al bijna een jaar heel goed op.

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:56

Ik voer mijn hond wolf of wilderness en ik wissel de smaken lam, zalm, hert, wild zwijn en eend af.

En daarnaast krijgt ze af en toe (100% pure vis of vlees) gevriesdroogde snack.

Ze krijgt trouwens onbeperkt brok, hier doet ze het goed op en dit kan bij haar gelukkig ook.
Het is een Chihuahua x Dwergpinscher, 2 jaar en ongeveer 4, 5 kilo

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:40

Ik voer hier Healthy Dog maar ik betwijfel of dit het goede voer is. Ze poept nog 3 keer per dag, niet altijd even mooie poep, ze heeft wat jeuk, ze eet met regelmaat gras etc.

Ik wil sowieso een geperste brok maar wat?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:30

Gras eten kan ook stress gebonden zijn...