'Buitenpoes' naar binnen ivm kittens??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Re: 'Buitenpoes' naar binnen ivm kittens??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:10

Ohh wat een schatjes zijn het <3

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:28

Dan nog is 12 weken echt een betere leeftijd. Hoewel ze met 8 weken al niet meer drinken zit er nog steeds een hoop moederlijke opvoeding in die periode.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 12:18

bij dierenasiel waar ik kitten voor opving die hanteerde als regel na enting/chip ontwormen als ze minimaal 750 gram wegen, dan zijn ze het 'veiligst' om van moeders(in ons geval dan opvangmoeders) herplaatste mogen worden

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 12:25

Ik kijk het gewoon aan met de ukken.
Sws worden ze ontwormt en ontvlooit en gaan zeker niet voor 8 weken weg.

Kwam laatst op FB een advertentie tegen van Amerikaanse Bulldoggen.
Pups waren 6 weken oud en ze mochten nu opgehaald worden. :oo
Nou die werden me daar toch afgebrand.
En terecht!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 12:29

Áltijd met 12 weken weg. Met 8 weken zijn ze gewoon heel vaak nog te jong. Punt. Te jong kittens wegdoen zorgt vaak voor schuwheid op latere leeftijd, en in sommige gevallen zelfs problemen met zindelijkheid en hygiène. Ook al drinken ze niet meer; ze leren nog steeds heel veel van hun moeder.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 12:31

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 14:37

speurneusc schreef:
bij dierenasiel waar ik kitten voor opving die hanteerde als regel na enting/chip ontwormen als ze minimaal 750 gram wegen, dan zijn ze het 'veiligst' om van moeders(in ons geval dan opvangmoeders) herplaatste mogen worden

De regel is hier dat de DA niet onder de 1kg ent.
Het beste laatje de kittens tot 12/13 weken bij hun moeder.
Magrathea kittens blijven drinken zolang de moederpoes het goed vind en dat is bij mij al 2 keer tot minstens 15 weken zo geweest al is het natuurlijk maar een paar keer op een dag een slokje.
De jongste is hier nu ruim 6 maanden en die neet nog wel eens een slokje bij mama al zal daar denk ik niets meer uitkomen :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:52

gaby12 schreef:
speurneusc schreef:

De regel is hier dat de DA niet onder de 1kg ent.
Het beste laatje de kittens tot 12/13 weken bij hun moeder.
Magrathea kittens blijven drinken zolang de moederpoes het goed vind en dat is bij mij al 2 keer tot minstens 15 weken zo geweest al is het natuurlijk maar een paar keer op een dag een slokje.
De jongste is hier nu ruim 6 maanden en die neet nog wel eens een slokje bij mama al zal daar denk ik niets meer uitkomen :P

Ja ik heb ook een moeder en zoon rondlopen en die heeft ook nog toen hij al groter was dan haar geprobeerd te drinken... := Tja als beiden er geen problemen mee hebben

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:58

Ik ben ook een stille meelezer. :) Ik heb onze poes ook gekregen toen ze acht weken oud was wat ik ook erg vroeg vond. Ik ben er echter eerder eerst gaan kijken en vond het een verschrikkelijk huis voor huisdieren. De moederpoes was nergens te bekennen en de rest van het nestje was al doorverkocht. Later hoorde ik van mijn vriend dat het huis ontruimd was van alle dieren. Het bleek dus dat ze ook nog eens elf honden hadden in een woonkamer.
Maar goed om even bij mijn punt te blijven, ik kreeg mijn poes met acht weken. We hebben ontzettend veel tijd gestoken in haar opvoeding maar ze heeft nog steeds gedragsproblemen die mogelijk afkomstig zijn van het feit dat ze te vroeg bij de moederpoes is verwijderd.

Edit: ik wil verder niemand het harnas in jagen, maar wilde het graag toch even zeggen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 17:23

Hmm toch raar.
Wij hebben al vanaf ik mij kan herinneren katten en altijd vanaf kitten af aan.(8wk)
Heb nog nooit een kat met gedragsproblemen gehad :(
Ook de 3 rood witte die ik hier heb, heb ik vanaf 8wk. Zijn 3 zusjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:29

ClaudiaHS schreef:
Hmm toch raar.
Wij hebben al vanaf ik mij kan herinneren katten en altijd vanaf kitten af aan.(8wk)

Toch pas met 12 weken. Verder heb je er geen last van, dus dat is het probleem ook niet, lijkt mij.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 17:31

Ik heb er geen last van nee. Man en zoon wel ivm ernstige allergie. Daarom lopen alle katten ook buiten bij ons.
Maar ik gooi die ukken natuurlijk niet naar buiten als ze zo klein zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:07

Zoals in de link ook staat, het verschilt ook wel waar ze heen gaan. Als ze samen geplaatst worden kan het wel iets eerder (of bij een andere kat), als je inderdaad echt zo'n last hebt met de allergieën. Denk dan richting 11-10,5 week :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:19

Mijn ragdoll is met 11 weken naar mij toe gekomen, en ik zie bij haar geen ander gedrag dan bij katten die met 8 weken weg gegaan zijn bij de moeder :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 18:35

Mijn vriendin heeft al een volwassen kat.
Mossel blijkbaar dus ook lees ik nu :)

Heb zelf geen last van allergieën gelukkig.
Mijn man en mijn jongste scoren op katten en paarden het hoogst haalbare.
Ik nam ze het liefst allemaal in huis maar dat kan helaas niet.
(Af en toe sneak ik ze wel eens mee naar binnen als er niemand thuis is)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:39

Vervelend dat ze zo allergisch zijn.

Verder moet je gewoon doen waar je je goed bij voelt! Jij ziet ze elke dag. Ik snap de goed bedoelde adviezen maar alle beesten worden imo wel een beetje betutteld tegenwoordig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:39

Resistance schreef:
ClaudiaHS schreef:
Hmm toch raar.

Toch pas met 12 weken. Verder heb je er geen last van, dus dat is het probleem ook niet, lijkt mij.

12 weken zal idd vast helemaal top zijn
Maar ook hier nooit en te nimmer issues gehad met gedrags problemen, angst en onzekerheid of wat dan ook :n
En nog nooit een kat met 12 weken opgehaald , altijd kittens van 8 weken.
Mijn ouders in de tijd voor ik er was, mijn grootouders , mijn extended family ook niet
En dan spreek ik in over een periode van minimaal 50 jaar waarbij er in een gezin of 20, soms 1 kat tegelijk, maar ook vaak meerdere katten tegelijk aanwezig waren
Nooit problemen zijn geweest met zindelijkheid, hygiene of gedrag in andere zin
Vrijwel al die katten waren HTK tjes

Ja, bij een aantal raskatten waarvan er 1 bij een tante en 1 bij mijn oma zat welke beide herplaatsers waren (perzen )
En bij 1 van de Siamezen van een andere tante
Die hadden best wat issues en die kwamen van fokkers met stambomen en lang bij de moeder gebleven.

Nu zeg ik niet dat die 12 weken onzin zijn
Maar puur dat je iemand echt niet een schuldgevoel hoeft aan te praten van het drama wat je die dieren aan doet met 8 weken verhuizen en dat je ze veroordeeld voor allerlei problematiek
Want dat ligt allemaal een pak genuanceerder

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:43

Oh, wat een dropjes!!
12 wkn is eigenlijk wel echt minimum, inderdaad vanwege gedragsafwijkingen paar zijn er al genoemd, maar bv niet snappen wat spelgedrag is en agressie is er ook 1. Ken er helaas best veel met gedragsafwijking wegens te vroeg weg bij moeder (al dan niet per ongeluk (moeder dood of weg) of bewust)

Moet wel zeggen dat de boerderij katjes die wij altijd op de boerderij tam maakten (boer deed er niets mee, waren anders dus wild gebleven) gingen vaak op week 7 weg, reden daarvan was dat ze later niet meer terug te vinden en te vangen waren, oepsie..... Dat is dan lasting meegeven aan nieuwe eigenaren. Maar die liepen dan ook los op het erf overal echt overal, me wel eens doodgezocht naar die kleine donderstenen als je er 1 moest hebben.
Heb zelf ook een kitten van het laatste nest van de stalkat zitten (mocht gelukkig na dat nest gekastreerd, pfftttttt waren we al paar jaar 2 a 3 nesten per jaar uit 1 kat verder he!? En alle vrienden en kennissen aan wie we wat kwijt konden waren ook wel voorzien), gelukkig "normal" exemplaar, had thuis wel nog een andere kat zitten en een hond die nog verder hebben opgevoed.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 18:46

Oh maar ik laat me geen schuldgevoel aanpraten hoor.
Ok doe waar ik me goed bij voel en als ik het idee heb dat ze met 8 wk nog niet toe zijn om te verhuizen dan gebeurt dat niet.
Heel simpel.
ik snap de adviezen en iedereen heeft het best voor met zijn of haar beesten en dat heb ik ook :)

Ik ga ze nu maar eens even knuffelen en Fluf naar buiten laten.
Kan ze even lekker rennen en gek doen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:47

Tot een jaar of 10-15 geleden was 8 weken normaal (net als bij honden). Maar er bestaat zoiets als voortschrijdend inzicht. En die zeggen nu anno 2017 dat 12-13 weken beter is.

Net zoals vroeger een paard gewoon altijd met 3 jaar werd ingereden (of met 2 jaar voor de eg, ploeg was te zwaar, dat dan weer wel), en een merrie daarom vaak ook met 2 jaar werd gedekt (want dan bracht ze alvast wat op). Alle boeren van vroeger zullen je allemaal zeggen dat dat nooit problemen gaf. Tóch doen we dat nu niet meer.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 19:24

Als ik een filmpje wil uploaden dan moet dat zeker via YouTube ofzo?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:25

Ja, of via FB, maar dan kunnen alleen FB mensen het zien en kan niet tusen die video [] dingen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 19:29

Ik weet niet hoe dat moet :(
Kan hem wel openbaar delen op fb maar dat moet je wel fb hebben natuurlijk.
Ik heb de filmpjes er net opgezet.

Volgens mij lukt t zo?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:40

Zo schattig <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:42

Filmpje doet het!
Lief hoor :D