Help, onverklaarbare grote paniek in mijn voliere!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Help, onverklaarbare grote paniek in mijn voliere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:02

Ze schrikken snel. Als er 1 gaat vliegen gaat de rest mee, tenminste, dat is mijn ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:06

Ah gos, dat laatste filmpje wilt hij alleen van stokje wisselen en maakt daarmee de rest wakker :(:)

Heeft de buitencamera al nieuwe inzichten gebracht?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:11

Wat geraken zo een beestjes snel in paniek wel zeg :p arme vogeltjes

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:12

Ik heb geen verstand van vogels (houden), maar vind het wel sneu om te zien dat ze zo in paniek zijn. Allemaal zo overstuur, arme zielen.

Weet niet of het al geopperd is en of het überhaupt haalbaar is of zin heeft, maar een cd'tje met een constant geluid van bijvoorbeeld een kabbelend riviertje... Is dat iets?

Sterkte!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:15

Dan raken ze in paniek, omdat ze het toilet niet kunnen vinden, door dat constant geluid van kabbelend water ;)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:21

Van knaagkanaries naar paniekvogels... :')

Hier een ideetje: mijn grasparkieten raakten in paniek als het licht te vroeg naar hun zin uitging... en gingen paniekerig rondfladderen, wat overging zodra het licht weer aanging en ze konden zien waar ze waren en hun overnachtingsplek konden vinden.

Waarmee ik wil zeggen: zou een soort van nachtlampje misschien helpen, zodat ze zich kunnen oriënteren. Dat helpt niet direct tegen wakkerschrikken, maar ze komen wel sneller tot rust doordat ze zien waar ze zijn.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:24

Deze hebben wat licht vertelde TS.

Zielig, ik weet niet. Het zit in hun aard. Zal wel 1 of ander overlevingsmechanisme zijn dat nodig was daar waar ze oorspronkelijk vandaan komen.

Wel is het zielig voor TS als 1 zijn hoofd zo hard stoot dat ie er niet meer is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:28

IMJ schreef:
Deze hebben wat licht vertelde TS.

Zielig, ik weet niet. Het zit in hun aard. Zal wel 1 of ander overlevingsmechanisme zijn dat nodig was daar waar ze oorspronkelijk vandaan komen.

Wel is het zielig voor TS als 1 zijn hoofd zo hard stoot dat ie er niet meer is.

Wat de verlichting betreft heeft TS die inderdaad... maar misschien kunnen de roodogen desondanks minder goed zien wat er aan de hand is of zo, dus misschien is het de mogelijk te experimenteren met andere lampjes, al lijkt de oorzaak op dit moment misschien toch aan andere dieren te liggen.

@IMJ Ja, dat er een parkiet door sterft is wel heel erg sneu. :(:)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:38

Hoe gaat het inmiddels?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 19:17

De afgelopen tijd leek het rustig, maar afgelopen week was het helaas toch weer raak :\

Ik vond ze 's ochtends al zo onrustig, dus de beelden terug gekeken en ja hoor..
Ik zie er wel een paar vooraf reageren en de kuif alert omhoog doen, dus het lijkt wel alsof ze iets zien/horen?
Toch kan ik niets ontdekken :?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:50

Waar is je hok van gemaakt? Ik vind het hok zelf ook best lawaai geven als ze eenmaal in paniek zijn. Lijkt mij dat geluiden van buiten dan ook harder klinken en als ze eenmaal in paniek zijn, geeft het hok zelf ook geluid waardoor het niet snel stopt. Maar dat is maar een ingeving van mij.

Een ander idee is misschien rondom op 10 of 20cm een net of gaas te spannen dat er niks op het hok kan landen bijv?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 11:07

Aluminium.
Het geluid valt erg mee, maar door de camera microfoon lijkt het erger (en in het binnenverblijf klinkt het wat holler).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:53

Kan je het binnenverblijft niet extra isoleren aan de buitenkant? Dan "dreunen" geluiden van buiten ook minder door naar binnen, zal misschien al een hoop schelen!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:24

Ja, daar zit ik dus ook aan te denken. Bij 1 geluidje, klinkt dat best heftig meteen. Wij horen anders dan dieren. Ik zou ook proberen iets te isoleren in eerste instantie. En dan wat gaas op afstand zodat beesten niet direct bij het verblijf kunnen komen. 10 cm is genoeg denk ik.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 16:03

Ja, dat is misschien nog wel een optie :j Alleen zal het niet volledig soundproof zijn omdat we de deur tussen het binnenverblijf en de buitenvlucht er tussenuit gehaald hebben. Ze weigerden namelijk om de normale vluchtopening te gebruiken :+