maralyn schreef:Ik zou graag een onderbouwing zien waarom het troep is.
Inclusief de Analytische bestanddelen.
https://www.catmoneo.nl/beste-kattenbrokken/#Ja
Lees-ze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maralyn schreef:Ik zou graag een onderbouwing zien waarom het troep is.
corine1981 schreef:maralyn schreef:Ik zou graag een onderbouwing zien waarom het troep is.
https://www.catmoneo.nl/beste-kattenbrokken/#Ja
Lees-ze
maralyn schreef:corine1981 schreef:
Leuk. Maar niet onderbouwd.
Ze zitten alleen maar op eiwit te drammen, maar niet over toevoegingen van andere dingen zoals vitamines, taurine.
Dus ik neem deze met n korrel zout.
maralyn schreef:Leuk. Maar niet onderbouwd.
Ze zitten alleen maar op eiwit te drammen, maar niet over toevoegingen van andere dingen zoals vitamines, taurine.
Dus ik neem deze met n korrel zout.
maralyn schreef:Dat van Simone vind ik duidelijker onderbouwd dan van jou Corine.
Je lijkt wel erg opdringerig eigenlijk.
Ik ben geen pro, pro, pro.
Maar wel iemand die onderzoekt.
Lijkt in Nederland niet echt door te dringen. Nou nou nou. Zit het dan echt zo strak?
Er zit ook nog verschil in tussen koolhydraten en koolhydraten.
Vers ben ik alles behalve voorstander van.
Goede basis is eiwit, ben ik het ook niet mee eens.
Maar dat is mijn inzicht.
Een goede basis kan niet van maar één kant komen.
Ik voer liever waar mijn katten het goed op doen. En wat ik voer, lijken ze erg goed op te doen.
Niks te dik, actief, glans in de vacht.
Dus wie zijn anderen om mij te vertellen wat goed is voor mijn katten?
Ik heb een x een hoogwaardige brok gevoerd. Ééntje zonder een grote naam, want eerlijk is eerlijk. Grote namen zijn commercy.
Maar ik zag per week mijn katten verslechteren.
Dus ik ben gaan kijken waar mijn katten het goed op doen.
Ik wil alle analytische bestanddelen en gehalten zien.
Maar enige wat ik krijg... Is eiwit.
Nee die vlieger gaat bij mij niet op.
Dus succes met overhalen van anderen, maar mijn en je er in kwijt.
maralyn schreef:Dankjewel Simone.
Dit vind ik dus ook.
Ik vind het maar al te grappig hoe mensen iets roepen, vanuit maar één kant.
Heb al vaker gevraagd welke Analytische bestanddelen ze wilden zien.
Geen antwoord.
IMJ schreef:Mijn katten deden het heel goed op een bijna pure vleesbrok.. maar de ontlasting stonk zo.
Heb nu RC indoor, en ze doen het er echt goed op. Ze lusten ook nog eens niet alles.. dus voor nu werkt dit prima en laat ik het zo! Baasje ook blij met minder stank!
Mizora schreef:Koolhydraten zijn alleen maar energie, ook voor mensen. Er zitten geen echte bouwstoffen anders dan energie in koolhydraten. Het is letterlijk kool (C) hydraten (H2O): Cn(H2O)m. Met verteren wordt er zuurstof toegevoegd, en verandert dat in energie, CO2 en water.
Dit is de formule van zetmeel: (C6 H10 O5)n, laten we 1 C6 H10 O5 nemen. Die wordt dus met 6 O2 gecombineerd en levert dan 6 CO2 + 5 H2O op, en 36 ATP, die ATP is de energie die door het lichaam gebruikt wordt.
Een lichaam heeft voldoende bouwstoffen nodig, dat klopt. Maar genoeg is op zich genoeg en meer is dan niet per se beter. Dat katten het verdragen om een groot deel van hun energie uit eiwitten te halen, betekent niet dat ze dat nodig hebben. Daarnaast halen ze ook energie uit vetten, vetten bevatten maar een fractie meer aan bouwstoffen dan koolhydraten.
maralyn schreef:Dat van Simone vind ik duidelijker onderbouwd dan van jou Corine.
Je lijkt wel erg opdringerig eigenlijk.
Ik ben geen pro, pro, pro.
Maar wel iemand die onderzoekt.
Lijkt in Nederland niet echt door te dringen. Nou nou nou. Zit het dan echt zo strak?
Er zit ook nog verschil in tussen koolhydraten en koolhydraten.
Vers ben ik alles behalve voorstander van.
Goede basis is eiwit, ben ik het ook niet mee eens.
Maar dat is mijn inzicht.
Een goede basis kan niet van maar één kant komen.
Ik voer liever waar mijn katten het goed op doen. En wat ik voer, lijken ze erg goed op te doen.
Niks te dik, actief, glans in de vacht.
Dus wie zijn anderen om mij te vertellen wat goed is voor mijn katten?
Ik heb een x een hoogwaardige brok gevoerd. Ééntje zonder een grote naam, want eerlijk is eerlijk. Grote namen zijn commercy.
Maar ik zag per week mijn katten verslechteren.
Dus ik ben gaan kijken waar mijn katten het goed op doen.
Ik wil alle analytische bestanddelen en gehalten zien.
Maar enige wat ik krijg... Is eiwit.
Nee die vlieger gaat bij mij niet op.
Dus succes met overhalen van anderen, maar mijn en je er in kwijt.
SuperAssie schreef:Ik vind jullie discussie mbt de koolhydraten erg interessant maar heb er helaas weinig verstand van! Hoe vind ik de koolhydraten terug bij de analytische bestanddelen?
Bij voorbeeld bij dit voer ;
https://www.real-nature.com/nl-be/produ ... ten-droog/
Ik heb hier nu een zakje van om te zien hoe mijn kitten het erop doet. Daarbij heb ik nu van hetzelfde merk de blikken vlees ook. Vlees is hoofd voeding nu, brok voor erbij als het op is.
SuperAssie schreef:Ik vind jullie discussie mbt de koolhydraten erg interessant maar heb er helaas weinig verstand van! Hoe vind ik de koolhydraten terug bij de analytische bestanddelen?
Bij voorbeeld bij dit voer ;
https://www.real-nature.com/nl-be/produ ... ten-droog/
Ik heb hier nu een zakje van om te zien hoe mijn kitten het erop doet. Daarbij heb ik nu van hetzelfde merk de blikken vlees ook. Vlees is hoofd voeding nu, brok voor erbij als het op is.
corine1981 schreef:https://www.poespas.org/contents/nl/d391.html
eigenlijk alles wat overblijft wanneer je de andere percentages eraf trekt...
Citaat:Ruw eiwit 33%, ruw vet 18.5%, ruwe celstof 2%, ruwe as 5.5%, calcium 1.12%, fosfor 0.94%, natrium 0.3%, magnesium 0.08%.
Het percentage koolhydraten is 100-33-18.5-2-5.5-1.12-0.94-0.3-0.08=38.06%