Slecht etende magere hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

Re: Slecht etende magere hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 19:56

Esther: Rauw met geperste brok kan wel maar is niet aan te raden want je kan daardoor een maagtorsie veroorzaken. gewone brokken is dat een groter risico.
Verder gaat het hier niet om het showen maar gaat het erom dat ik vind dat zijn gewicht te laag is.
En dat er nog wat bij mag. Ongeacht of hij bij mij blijft of niet. Ongeacht of ik met hem ga showen. Verder zal mijn moeder hem niet verkopen is ook niet nodig want hij kan bij de reuen wat een kleiner roedel is.

Rijstpap? Die heb ik nog niet gehoord wel brinta maar wilde eerst de dingen proberen die hij de rest van zijn leven kan eten. zoals dus bijvoorbeeld lotgering.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:11

Macaroni wil ook wel helpen. Beste dikmaker en (vind onze hond dan) erg lekker.

Gewoon goed koken, zoals je t zelf zou eten, af laten koelen en in zijn bakje doen.

Onze magere energieke jonge Ierse setter is er echt mooi van aangekomen. En die was door zijn energie en vele beweging erg afgevallen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:12

Nikass schreef:
kiwiwitje schreef:
Lust ie ook geen smeerkaas? Onze hond is echt GEK op slagroom.
Of ham uit blik?
Slobbersaus word inderdaad niet meer verkocht. Ik zocht dat een tijdje geleden ook, en kreeg inderdaad na mailcontact te horen dat dat niet meer verkocht word.

Dit is toch geen serieus advies mag ik hopen? Kleuter wil niet eten dus dan maar elke dag naar de snackbar?
Ook niet mooi voor de show hoor, een slagroom-vette hond :roll:

Niet zo huilen. Ik heb hier een pup zitten,(inmiddels 10 maanden) die ik met geen mogelijkheid aan zijn brok kreeg, dus ja daar heb ik ook van alles mee geprobeerd. En na 2 maanden, eet ie gewoon zijn brok. Waarom at ie het niet. Omdat ie bij de fokker niks anders kreeg dan zijn pupbrokjes. Dus wat de boer niet kent..
En ja mijn hond krijgt bijna iedere avond een klein lepeltje slagroom.
Lekker je commentaar bij je houden. ;)

Sterker nog, ik heb hier een (ex) zwerfkat zitten, die zogende kittens had, die twee weken niks anders at dan ham uit blik. Ben ik daar blij mee? Nee. Is het goed voor die kat? Nee. Eet ze nu zo ongeveer alles wat de pot schaft als ze er aan gewend is met een beetje ham? Ja. En alles krijgt hier toch echt kvv en kwaliteitsbrok. En geen RC rommel.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:16

iirrssjjee schreef:
Rianne1994 schreef:
Doe dat. De daadwerkelijk nuttige tips waarvan ik denk dat ik er wat aan heb zijn genoteerd en ga ik morgen mee aan de slag. Dank aan iedereen die daaraan heeft bijgedragen. Maar uiteindelijk is het hondje bij mij en moet ik me goed voelen bij wat ik doe. Ongeacht of bokt dat goedkeurd of niet. Dat is mijn goed recht. Net zoals iedereen dat heeft die iets op bokt plaatst.

Zou je deze tips met ons willen delen? Om ons dan "ongelijk" te bewijzen? Want veel bokkers hebben het idee dat je alleen maar datgene kiest wat in jouw straatje past. Als jij laat zien welke tips je meeneemt in je gedachtegang, kunnen we misschien beter in jouw hoofd kijken.

Ze zegt toch ook dat ze alleen de tips die in haar straatje passen kiest?! Dat lijkt me ook niet gek. Als ik op bokt iets vraag over bijv. Bepaald gedrag en de ene zegt grondwerk, de ander geeft een link naar een site, weer een ander de naam van een instructeur, iemand die zegt dat ik sporen en een zweep moet gebruiken of weet ik veel.... dan kies ik daaf toch ook uit wat ik denk dat nuttig is en fijn bij mij voelt?

En ongelijk waarin?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:21

Misschien eens meerdere dagen hetzelfde aanbieden ipv elke dag wisselen??? Die hond weet ook niet meer wat hij wel en niet moet..

Daarbij vind ik net als vele andere dat hij echt niet te dun is. Je traint ze voor zulke dagen, dan vallen ze ook niet van de stress 200 gram af, anders train je schijnbaar niet goed genoeg..
Geen aanval, maar een mening..

Ik zie in de praktijk zoveel veel te zware chi's, dat ik nu begin te snappen waar ze vandaan komen als ze schijnbaar allemaal te zwaar zijn op shows... :n

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 20:26

Macaroni weigert hij ook dat was zo ongeveer het eerste wat ik probeerde.

Slagroom lust hij ook niet... ja ik zeg niet voor niks dat hij kieskeurig is.

Verder is mijn andere chi perfect op conditie die heeft een cm of 5 meer bij zn buik maar is nog steeds niet te dik. Machito is gewoon te dun. Ongeacht (voor de zoveelste keer) of ik show of niet wil ik hem gewoon wat dikker hebben.

Bedankt maartje, zou wat zijn als ik alle tips had opgevolgd dan had hij nu bij een dierenarts aan het infuus gelegen waarschijnlijk. Chihuahuas kunnen best makkelijk een hypo krijgen. Daaraan is een hondje die ik ken uiteindelijk overleden. Die at een aantal dagen niet.

Verder wijzig ik niet elke dag. Hij krijgt zoiezo zn brokken, daarnaast bied ik in 1 van de porties dan wat extra's aan. Gezien hij heel wat porties krijgt...

Ik ga hem vanaf nu ook regelmatig wegen. Zn portie brokken weeg ik ook. Zo kan ik bij gaan houden wat hij binnenkrijgt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:29

Ik zou het gewoon bij hondenvoer houden. Die AD van de dierenarts ging er bij onze doodzieke hond als eerste weer in.

Mijn paard in de groei is ook dunner dan ik het graag zou zien maar die ga ik ook geen loempias geven..

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:29

Rianne1994 schreef:
Esther: Rauw met geperste brok kan wel maar is niet aan te raden want je kan daardoor een maagtorsie veroorzaken. gewone brokken is dat een groter risico.

Maagtorsie? Bij een chi?
Je kunt brok en vlees gewoon mengen zonder problemen. Er gaan allerlei spookverhalen rond maar als je weet hoe de spijsvertering van een hond in elkaar zit weet je dat die onzin zijn.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 20:33

Esther ik heb dit gehoord van een aantal mensen die veel barf voeren. Waaronder ook een verkoper van brokken en barf. Dus ik ga de gok niet nemen.

Hou het allemaal lekker apart :o

Azmay ik ga hem in elk geval geen loempias geven hoor :P maar de AD eet hij ook niet. Dus misschien dat het bij jou hond erin ging als eerste bij machito dus niet :roll:

Edit: ik lees inderdaad op een paar plekken dat het kan. Maar ik durf het niet aan dus hou het toch enigzins gescheiden. Just to be safe
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 30-01-17 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:35

Rianne1994 schreef:
Esther ik heb dit gehoord van een aantal mensen die veel barf voeren. Waaronder ook een verkoper van brokken en barf. Dus ik ga de gok niet nemen.

Hou het allemaal lekker apart :o

Azmay ik ga hem in elk geval geen loempias geven hoor :P maar de AD eet hij ook niet. Dus misschien dat het bij jou hond erin ging als eerste bij machito dus niet :roll:

Brok en vers niet afwisselen ken ik wel ivm zuurder wordende maag bij alleen vlees wat oa betere vertering voor botten geeft. Maar als je de volgende dag wel brokken geeft kan je net zo goed mengen hoor.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:42

Ik lees hier al een tijdje mee en ik zie maar een enkeling die vraagt of je er mee naar de dierenarts bent geweest? Als je al zó veel voer hebt geprobeerd moet je verder gaan denken dan "hij is nou eenmaal erg kieskeurig". Er kan van alles mee mis zijn van binnen, laat eens een bloedje afnemen ook al oogt hij verder gezond je weet niet wat daar binnen gaande is.

Onze hond had veel last van zijn achterhand, beknelde zenuw en at zijn goed kwaliteitsvoer steeds slechter. Toen hij pijnstillers kreeg voor zijn achterhand, is hij zijn brok ook weer goed gaan eten. Als hij een slechte dag heeft met meer pijn dan normaal, laat hij z'n brok ook weer staan. Wat bleek; hij was wat misselijk door de pijn. Totaal niet voor de hand liggend, maar probleem wel opgelost.

Kijk goed naar je hond, smakt hij regelmatig of likt hij zijn lippen af? Hoe ziet zijn ontlasting eruit, zijn z'n tanden oké, rommelt z'n buik meer dan normaal is?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:45

Ik zou me er echt niet te druk om maken. Een jonge reu van 10 maanden, niet gecastreerd. Hij is nog heel jong he.. Mijn reutje is ook niet makkelijk dik te krijgen, is echt een gespierd mannetje. Ik heb dat eerlijk gezegd liever dan mijn teefje :+ Die wordt al dik van lucht. :') Dikke chihuahua's zijn zo lelijk. Ik moet echt opletten dat ze op gewicht blijft.

Als 'ie met 2,5 nog zo mager is zou ik andere dingen proberen. Verder gewoon veel blijven aanbieden, als er met z'n gezondheid niets mis is?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:46

Heb niet alles gelezen maar zie niks verontrustend. Een jonge hond die niet meteen perfect op gewicht is is niks raars en juist prima. Vind jou dierenarts dus ook. Dat dat voor een show niet goed genoeg is betekent dan gewoon genoegen nemen daarmee en wat hij daarmee kan halen of dat het geen showhond is. Ook stress kan veel doen evenals het constant veranderen van voer. Daar tip ik eerst op. Het niet willen eten is verwendigheid en daar zou ik aan werken en dat belangrijker vinden dan showtraining.

Ook vraag ik me af of de hond gezond is... lijkt me essensiel voor de show en fok. wormen, maagproblemen, enz
Laatst bijgewerkt door Wilawander op 30-01-17 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:50

Heb je weleens nutrigel geprobeerd? Een likje geven en meestal wekt dit de eetlust op. Tenminste bij mijn hondjes, shih tzu. Ook kieskeurige hondjes. Wat ook nog weleens hielp was warme geitenmelk, en van royal canin hebben ze een starter mousse. Meeste honden vinden dit heerlijk en het is zacht. Dan st hij het toch?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:07

Wilawander schreef:
Heb niet alles gelezen maar zie niks verontrustend. Een jonge hond die niet meteen perfect op gewicht is is niks raars en juist prima. Vind jou dierenarts dus ook. Dat dat voor een show niet goed genoeg is betekent dan gewoon genoegen nemen daarmee en wat hij daarmee kan halen of dat het geen showhond is. Ook stress kan veel doen evenals het constant veranderen van voer. Daar tip ik eerst op. Het niet willen eten is verwendigheid en daar zou ik aan werken en dat belangrijker vinden dan showtraining.

Ook vraag ik me af of de hond gezond is... lijkt me essensiel voor de show en fok. wormen, maagproblemen, enz

My thougts too. Mijn hond is pas op zijn 2e jaar goed op gewicht gekomen daarvoor constant ondergewicht. Snelle verbranding oliebol happens (medisch wel eea uitgesloten).

10 maanden oud en nu al zoveel veranderingen. Krijgt hij nog tijd om 10 maanden te mogen zijn?

Cavom was het toverwoord hier overigens.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:11

Misschien de hond even de tijd en structuur geven?
Beestje heeft nu (onbewust) veel stress kunnen oplopen (verhuizingen, verschillend voer).
Zou best kunnen dat hij daardoor niet aankomt.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 21:17

Nutrigel geef ik hem inderdaad. Was hij niet dol op nu gaat het er wel makkelijk in.

Verder ga ik niet meer in op alle goedbedoelde adviezen van dierenarts. Als je mijn antwoorden leest hoeft dat ook niet.

Verder is hij van 22 maart 2016.

Hij is pas nog ontwormt met een complete kuur. Had ik al eerder aangegeven.

Verder voor de allerlaatste keer HET BOEIT ME NIET OF IK GA SHOWEN MET HEM. DAARVOOR WIL IK HEM DAN OOK NIET PER SE OP GEWICHT KRIJGEN. Even in hoofdletters zodat mensen er misschien niet overheen lezen :)

Verder is hij 200 gram aangekomen sinds het laatste weegmoment. En sinds hij bij mij is, is hij al breder geworden. Echter eet hij alsof ie gedwongen wordt om ratten te eten. Dus hoop ik iets te vinden wat hij echt lekker vind en hem ook wat breder maakt.

Dus je advies biebz is al vaker gegeven en ik heb al vaker aangegeven dat dat niet zozeer het punt is. Hij is hier op zn plek en een happy hondje. Alleen eet hij dus gewoon slecht en is enorm kieskeurig. Ik hoop dit te kunnen verbeteren. Als je dan aankomt is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Dat hij een moeilijke eter is is iedereen die hem kent het eens. En dat het ontzettend raar is ook. Maar hij is nagekeken door de dierenarts en verder gezond verklaard dus het kan een aangewend gedragsprobleem zijn of erin zitten.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:20

Maar WAT is dan nagekeken..... Bloed bijvoorbeeld.

Vind trouwens dat je niet erg netje antwoord.... dat je eigenlijk nog zoveel reacties krijgt.
Laatst bijgewerkt door Wilawander op 30-01-17 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:20

Rianne1994 schreef:
Verder gaat het hier niet om het showen maar gaat het erom dat ik vind dat zijn gewicht te laag is.
En dat er nog wat bij mag. Ongeacht of hij bij mij blijft of niet. Ongeacht of ik met hem ga showen. Verder zal mijn moeder hem niet verkopen is ook niet nodig want hij kan bij de reuen wat een kleiner roedel is.

Rijstpap? Die heb ik nog niet gehoord wel brinta maar wilde eerst de dingen proberen die hij de rest van zijn leven kan eten. zoals dus bijvoorbeeld lotgering.

Die had ik je al door gegeven hoor, Molenaar kindermeel.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:25

magda_90 schreef:
Wilawander schreef:

My thougts too. Mijn hond is pas op zijn 2e jaar goed op gewicht gekomen daarvoor constant ondergewicht. Snelle verbranding oliebol happens (medisch wel eea uitgesloten).

10 maanden oud en nu al zoveel veranderingen. Krijgt hij nog tijd om 10 maanden te mogen zijn?

Cavom was het toverwoord hier overigens.

De Cavom tip gaf ik ook al.
Ook hier is dat een toverwoord geweest.

Nadeel de brokken zijn erg.groot zeker voor zo een chi

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 21:27

Geen idee waar ik dat moet halen...
Maar ga wel even googlen.

Wilawander: aangezien hij niet aankwam is hij binnenstebuiten getrokken. Verder heb ik al een aantal x antwoord gegeven op die vraag. En daar gaat het verder ook eigenlijk niet over. Ik zoek die ene gouden voertip qua wat hij wellicht gaat lust wat ik nog kan proberen.

Tips als zet hem in een afgesloten ruimte met een bak voer werkt niet dan ga ik hem compleet overstressen want hij heeft momenteel een gedragsprobleem... namelijk een enorme verlatingsangst omdat hij zo onzeker is. Maar daar wordt aan gewerkt. Ook heeft hij iets voernijd.
Wat ik voor nu oke vind.

Ik kies vooral tips uit op basis van gevoel en de huidige kennis die ik heb. Dat kan onvriendelijk overkomen maar ik moet me hier prettig bij voelen. En verder kan ik niet zomaar met hem naar de dierenarts gaan. Dat moet overlegd worden of het moet zelf betaald worden. Wat normaal geen probleem is. Maar momenteel kan dat even niet. Maar aangezien hij goed ontwormt is en wel is aangekomen...

Cavom ga ik zeker noteren. Ga nu eerst deze dingen proberen en daarna weer kijken voor nieuwe dingen. Kan niet alles tegelijk testen :) hij eet hier soms ook grote brokken. Als hij er zin in heeff

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:30

Rianne1994 schreef:
Verder ga ik niet meer in op alle goedbedoelde adviezen van dierenarts. Als je mijn antwoorden leest hoeft dat ook niet.

Het enige wat ik heb gelezen over de dierenarts is dat hij het gewicht goed vindt, nergens dat er een lichamelijk of bloedonderzoek gedaan is. Ook al vindt hij je hond goed, als jij wilt dat er een bloedje gedaan moet worden omdat hij niets eet wordt dat gewoon gedaan. Goed het kost je 1x 70 euro maar elke keer nieuw voer kopen en weer weggooien lijkt me duurder. Er is zó veel te achterhalen uit één keer simpel een bloedje laten te trekken..

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 21:33

Als je de reactie boven je even leest heb je een antwoord op je vraag. En als je een operatie van 1500 euro moet betalen heb je die 70 euro niet zo even helaas. Na de betaling van de operatie en hij komt niet aan dan zal ik wellicht nog een keer bloed laten trekken.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:38

Maar even simpel denken he, vroeger heeft hij goed gegeten, hoe ouder hij werd hoe minder het werd. Is hij al klaar met wisselen? (gok het wel) en hoe hangt het wisselen samen met moeilijk gaan eten? Het zou misschien kunnen dat hij pijn van de harde brokken kreeg tijdens het wisselen en er nu een link is. Je zou eens gewoon wat warm water over de brokken kunnen doen, simpel normaal water. De brokken worden zachter, en de geur komt beter vrij. Misschien doet het iets? Hier bleef ze tot een dikke 2 maand na de laatste wisseling gevoelig op haar mondje omdat het allemaal aan het settelen was

En jagen achter brokjes was hier een goede als ze haar neus weer eens optrok! Vond ze fantastisch

*Edit wat voor operatie krijgt hij? (Puur interesse mag per pb)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 21:46

Hij krijgt geen operatie maar mijn eigen chi wel. Die wordt aan patella geopereerd aan beide pootjes. Overigens heeft hij nu 8gr brokken op binnen 4 uurtjes :')

Verder eet hij alleen harde brokjes, met water erover eet hij het niet meer