Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikass schreef:kiwiwitje schreef:Lust ie ook geen smeerkaas? Onze hond is echt GEK op slagroom.
Of ham uit blik?
Slobbersaus word inderdaad niet meer verkocht. Ik zocht dat een tijdje geleden ook, en kreeg inderdaad na mailcontact te horen dat dat niet meer verkocht word.
Dit is toch geen serieus advies mag ik hopen? Kleuter wil niet eten dus dan maar elke dag naar de snackbar?
Ook niet mooi voor de show hoor, een slagroom-vette hond
iirrssjjee schreef:Rianne1994 schreef:Doe dat. De daadwerkelijk nuttige tips waarvan ik denk dat ik er wat aan heb zijn genoteerd en ga ik morgen mee aan de slag. Dank aan iedereen die daaraan heeft bijgedragen. Maar uiteindelijk is het hondje bij mij en moet ik me goed voelen bij wat ik doe. Ongeacht of bokt dat goedkeurd of niet. Dat is mijn goed recht. Net zoals iedereen dat heeft die iets op bokt plaatst.
Zou je deze tips met ons willen delen? Om ons dan "ongelijk" te bewijzen? Want veel bokkers hebben het idee dat je alleen maar datgene kiest wat in jouw straatje past. Als jij laat zien welke tips je meeneemt in je gedachtegang, kunnen we misschien beter in jouw hoofd kijken.
Rianne1994 schreef:Esther: Rauw met geperste brok kan wel maar is niet aan te raden want je kan daardoor een maagtorsie veroorzaken. gewone brokken is dat een groter risico.
Rianne1994 schreef:Esther ik heb dit gehoord van een aantal mensen die veel barf voeren. Waaronder ook een verkoper van brokken en barf. Dus ik ga de gok niet nemen.
Hou het allemaal lekker apart![]()
Azmay ik ga hem in elk geval geen loempias geven hoormaar de AD eet hij ook niet. Dus misschien dat het bij jou hond erin ging als eerste bij machito dus niet
Wilawander schreef:Heb niet alles gelezen maar zie niks verontrustend. Een jonge hond die niet meteen perfect op gewicht is is niks raars en juist prima. Vind jou dierenarts dus ook. Dat dat voor een show niet goed genoeg is betekent dan gewoon genoegen nemen daarmee en wat hij daarmee kan halen of dat het geen showhond is. Ook stress kan veel doen evenals het constant veranderen van voer. Daar tip ik eerst op. Het niet willen eten is verwendigheid en daar zou ik aan werken en dat belangrijker vinden dan showtraining.
Ook vraag ik me af of de hond gezond is... lijkt me essensiel voor de show en fok. wormen, maagproblemen, enz
Rianne1994 schreef:Esther: Rauw met geperste brok kan wel maar is niet aan te raden want je kan daardoor een maagtorsie veroorzaken. gewone brokken is dat een groter risico.
Verder gaat het hier niet om het showen maar gaat het erom dat ik vind dat zijn gewicht te laag is.
En dat er nog wat bij mag. Ongeacht of hij bij mij blijft of niet. Ongeacht of ik met hem ga showen. Verder zal mijn moeder hem niet verkopen is ook niet nodig want hij kan bij de reuen wat een kleiner roedel is.
Rijstpap? Die heb ik nog niet gehoord wel brinta maar wilde eerst de dingen proberen die hij de rest van zijn leven kan eten. zoals dus bijvoorbeeld lotgering.
magda_90 schreef:Wilawander schreef:Heb niet alles gelezen maar zie niks verontrustend. Een jonge hond die niet meteen perfect op gewicht is is niks raars en juist prima. Vind jou dierenarts dus ook. Dat dat voor een show niet goed genoeg is betekent dan gewoon genoegen nemen daarmee en wat hij daarmee kan halen of dat het geen showhond is. Ook stress kan veel doen evenals het constant veranderen van voer. Daar tip ik eerst op. Het niet willen eten is verwendigheid en daar zou ik aan werken en dat belangrijker vinden dan showtraining.
Ook vraag ik me af of de hond gezond is... lijkt me essensiel voor de show en fok. wormen, maagproblemen, enz
My thougts too. Mijn hond is pas op zijn 2e jaar goed op gewicht gekomen daarvoor constant ondergewicht. Snelle verbranding oliebol happens (medisch wel eea uitgesloten).
10 maanden oud en nu al zoveel veranderingen. Krijgt hij nog tijd om 10 maanden te mogen zijn?
Cavom was het toverwoord hier overigens.
Rianne1994 schreef:Verder ga ik niet meer in op alle goedbedoelde adviezen van dierenarts. Als je mijn antwoorden leest hoeft dat ook niet.