Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:01

En daarna een scan of bloedonderzoek? Of gaan ze er vanuit dat het daarna "goed' is?!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:17

Jeetje, ik heb even niet meer gevolgd, ben nu bijgelezen maar ik ben sprakeloos ...
Ik vind dit zo erg voor jullie! Veel goede moed!

secricible

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 17:22

Kentaro, er is niks meer dus ze kunnen ook niks onderzoeken. Kuur is ook volledig preventief, kans bestaat dat hij al volledig schoon is. Maar er kunnen nig rondzwevende cellen zijn die we dan nu vernielen hopelijk. Houden wel voorlopige follow up, dus nierfunctie 2x pj checken en als we willen kunnen ze regelmatige echos ed maken om uitzaaiingen te vinden. De vraag is waarom we dat zouden willen weten, we kunnen straks niet meer doen dan we hebben gedaan.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:32

secricible schreef:
Zo, week 2. Artsen zijn nog tevreden, hoewel zijn witte bloedlichaampjes heel snel dalen. Hopelijk kunnen we voorlopig de chemo nog wekelijks blijven geven maar na de eerste kuur begon de ondergrens al te naderen en dan willen ze vanaf volgende week de dosis nog gaan verhogen eigenlijk.
Hij gedraagt zich goed, ondanks dat zijn aderen echt niet mee willen werken bij het aanprikken. Gisteren 2 poten lek geprikt voor ze het buisje in de ader hadden zitten. Maar hij houdt zich zo kranig.

Hij was zo lief dat een eerstejaars wel durfde om bloed af te nemen bij hem. Ze vond het heel eng want tot nu toe mislukte het steeds maar bij Sens lukte het haar de tweede keer dus ze was zo trots en opgelucht. Na de eerste poging wilde ze het eigenlijk overgeven aan een ouderejaars maar ik kon haar overtuigen het nogmaals te proberen en toen had ze hem. fijn dat hij zo'n studente dan wat extra steun kan geven en dat zo een dierenarts in de dop weer wat progressie kan maken dankzij mijn stoere kerel <3

Nog wel een leuke, ze maakten zich in eerste instantie wel erg veel zorgen want zoveel haaruitval bij chemo hadden ze nog nooit gezien. Ik schoot in een stuip van hun blik toen ik vertelde dat dit gewoon de normale uitval is bij een akita in de rui :') volgens mij geloofde ze me eerst niet _/-\o_ _/-\o_

[ [url=m/yqNErS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stoere panterprint

Net je topic doorgelzen. Ik wens je veel moed met dit alles. Nog veel succes tijdens de komende kuren. Hij staat in ieder geval wel met zijn panterprint 'bandages'

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:04

secricible schreef:
Kentaro, er is niks meer dus ze kunnen ook niks onderzoeken. Kuur is ook volledig preventief, kans bestaat dat hij al volledig schoon is. Maar er kunnen nig rondzwevende cellen zijn die we dan nu vernielen hopelijk. Houden wel voorlopige follow up, dus nierfunctie 2x pj checken en als we willen kunnen ze regelmatige echos ed maken om uitzaaiingen te vinden. De vraag is waarom we dat zouden willen weten, we kunnen straks niet meer doen dan we hebben gedaan.

Dan zou ik hem en jullie inderdaad niet steeds de stress aan doen van de onderzoeken! Heel hard duimen dat het weg is en weg blijft!!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:38

Ik wilde eventjes vragen hoe het ondertussen met jullie gaat? Ik vond je verhaal en je liefde voor je honden zo aangrijpend ...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 21:58

Hey,
wat lief dat je nog aan ons denkt.
We zijn er bijna, vrijdag nog eentje en dan sluiten we 7 april dit alles af met de laatste chemo. En dan is het afwachten wat er gebeurt. Tot nu toe dat hij het super. Hij is zo vrolijk en blij. Na de chemos is hij wat chagrijnig, vooral zijn zus moet het dan ontzettend ontgelden. Stiekem is het ook best grappig, want zij lijkt het te begrijpen en laat hem volledig gaan. Dan ligt ze op de bank, hij gaat er onder liggen en no way dat ze er nog af mag :+ en na een paar dagen is het weer goed en spelen ze weer verder.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 15:17

Zag inderdaad dat mijn laatste berichtje ook wel al lang geleden was, dus iets uitgebreider ;)
Hij krijgt nu om de week chemos. Na 4 kuren begon zijn oog te ontsteken en hij herstelde daar niet meer van. Uit het onderzoek bleek zijn witte bloedcellen ook echt ver gedaald te zijn door de chemos dus besloten om hem meer hersteltijd te gaan geven. Voor mezelf ook fijn, iedere week mijn vrije dag op en neer was intensief merkte ik dus die rust was welkom in huis, ook voor de honden want die voelen dat natuurlijk helemaal aan.

Ondertussen gaat het aanprikken gelukkig ook wat makkelijker. Hij wil niet drinken uit de waterbakken in utrecht dus ik neem mijn eigen waterbak mee (ja echt :+) en daar drinkt hij in de wachtkamer wel uit. Doordat hij wat minder uitgedroogd is lukt het prikken beter en het is ook een wedstrijdje tussen de oncologen wie het in 1x lukt :')
Nadat de eerste het in 1x had gedaan, wilde de volgende dat ook (de keer ervoor had de oncoloog haar staan uitlachen toen ze triomfantelijk in 1x de naald er in stak en dacht raak te prikken maar bij het terugtrekken alsnog mis zat) dus de druk is iedere keer hoog om in 1x te prikken. Het nadeel daarvan voor Sens is dat hij geen kipnuggets meer mag van de oncoloog ("nee, dat prikken ging zo makkelijk, je verdient alleen kipnuggets bij 2 of meer poten proberen aan te prikken") maar die halen we natuurlijk stiekem toch daarna ;) je hoort, ze kennen ons en we lachen er maar om.
Sensei kent het ook. Die kruipt bij binnenkomst direct onder het bureau omdat hij weet dat ze moeten bloedprikken. Daarna gaan de studentes weg en heeft hij het naar zijn zin in die kamer. Zodra ze binnenkomen vliegt hij weer onder het bureau want dan moet hij op zijn zij voor de chemo. En zodra hij dan weer op de grond staat rent hij naar het bureau want daar zijn KOEKJES!! Overigens is dat ook een strijd. Zij hebben frolic en wat ik ook meeneem, ik win het niet van hun frolic, terwijl hij die thuis niet hoeft. Heel naar voor hem, want daardoor stoppen we hem vol met koek iedere keer. En dus met kipnuggets. Misschien de volgende keer kilnuggets vooraf halen, wedden dat ik dan win van de frolic...

Na de chemo gaan we altijd even wandelen met ze, ik merk dat hij daardoor makkelijk in slaap valt daarna en dan makkelijker de eerste 2 dagen doorkomt. Zolang ze maar 1 poot aanprikken mag hij ook in het water daarna, dus dat vind hij heerlijk (zijn zus ook)
Afbeelding

Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:02

Knappe kerel!
Fijn dat het zo goed gaat, en hij de chemo's dapper doorstaat.
Aftellen naar de laatste chemo en hoprlijk een lang en gelukkig gezond leven.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:32

Wat fijn dat het einde in zicht is en hij zich zo goed houd! !

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:05

Jee wat een heftig verhaal en wat ontzettend fijn dat jullie hem de kans hebben gegeven het proces door te lopen. Gelukkig heeft hij niet ontzettend voor last van de chemo's en slaan ze goed aan. Hele gave mooie hond ook. Hoop op nog veel mooie jaren voor jullie samen, sterkte nog even met de laatste kuren!

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:04

Blij om te lezen dat hij het nu beter maakt. Heel dapper van jullie dat jullie deze reis met hem hebben gemaakt. En gelukkig zijn jullie zo goed als op bestemming!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:23

Wat fijn om te lezen, en superlieve foto's ook! :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 15:03

Nummertje 7 zit er in, weer net zo makkelijk. Hij heeft er ook echt niet meer heel veel moeite mee, laat het langzaam steeds makkelijker gebeuren. Nog eentje over 2 weken en dan issie klaar. *\o/* *\o/* *\o/*

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:51

Poeh, respect voor jou dat je zoveel investeert in je hond! Hij ziet er goed uit! Fijn dat de chemo's er bijna opzitten. Op naar hopelijk een nog lang en gezond leven!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 19:09

Haha, de oncoloog heeft bij de laatste afspraak genoteerd dat het de laatste is. Hij zei dat ze dan een liedje gingen zingen en een dansje doen, dus ik ben heel benieuwd over 2 weken :') :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 00:44

Ja echt, hij ziet er super goed uit! Wat zal het voor jullie een opluchting geven wanneer deze sessies achter de rug zijn.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 07:55

Hoe gaat het nu met Sensei?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 11:26

Met Sensei gaat het hartstikke goed zover we kunnen zien!
De laatste chemo leverde ook geen problemen op en heeft hij super doorstaan. Was erg emotioneel voor mij merkte ik, heb als een klein kind zitten huilen bij de oncoloog en een bedankje voor hem meegenomen.
Afgelopen week zijn we een weekje weg geweest, zonder de honden. In het pension ook alles goed gegaan, de pensionhouder vond hem ook gewoon zoals anders.
We houden hem goed in gaten, dat is soms wel zenuwslopend. Alles wat hij doet leg je onder een vergrootglas, als hij een keer niet wil spelen ben ik meteen bezorgd, maar dat moet ook gewoon slijten.

Hopelijk pas weer een update als hij oud en bejaard is hier nu ;)
Super bedankt voor iedereen die meegeleefd heeft met mijn vriendje! We gaan lekker genieten van deze zomer samen en alle dagen pakken die we kunnen en hopelijk nog vee lzomers hierna!

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:07

Wat fijn dat het zo goed gaat met hem!!!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:59

Fijn om horen! Geniet van hem

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 03:12

Supernieuws dat het zo goed gaat!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:47

Supernieuws! Ik ben blij voor je! *\o/*

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:32

super ,als het lang goed gaat dan gaat het enge er wel wat vanaf,al zal het altijd wel een beetje blijven knagen vrees ik.

voor nu hebben jullie extra tijd en geniet daar maar van!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:45

Ja, dat bezorgde.. Ik ken dat gevoel: met haviks ogen ieder dingetje in de gaten houden. Rotgevoel vind ik dat.

Maar, hij gaat dus super goed! Van harte gefeliciteerd! *\o/*