Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PreHungaro

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:22

EJuniorJoost: Wat een heerlijke kop heeft die erop staan, iets heel betrouwbaars straalt hij uit.
YentlKG: Grijs, wat gaaf! Wij hebben juist een te kleine American Stafford ;)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:23

Afbeelding
Zo ziet die van ons er doorgaans uit als hij mee is geweest naar de wei.

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:27

YentlKG; wat leuk die roze teentjes aan de voorpoten! :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:01

Weet niet of dat het hier echt gepast is maar deze lieverd zoekt een nieuw huisje.

We hebben afgelopen zomer op hem gepast ivm vakantie van baasjes. Als je consequent bent heb je er een hele fijne hond aan, en ik denk, dat met iemand die goed met het ras om kan gaan, en ook echt consequent zal zijn, hij ook met andere honden zou kunnen.

NIET MIJN HOND!
Laatst bijgewerkt door RianneH op 22-11-16 16:58, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd ivm aanbieden in topic

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:06

Ik begrijp dus niet dat als je een goed adres zoekt dat je daar meteen een flink prijskaartje aanhangt. Ik zou daar in principe al op afhaken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:08

Nikass schreef:
Ik begrijp dus niet dat als je een goed adres zoekt dat je daar meteen een flink prijskaartje aanhangt. Ik zou daar in principe al op afhaken.

Maar hang je er geen prijskaartje aan, dan heb je ook een groot risico mensen aan te trekken die denken dat ze met dit ras om kunnen gaan.. En wat hij niet in de advertentie heeft staan, is dat de hond een stamboom heeft volgens mij.

Het is trouwens niet mijn hond!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:20

Oh ik had ook niet begrepen dat het jouw hond was. Is niet persoonlijk aan jou gericht! Ik denk dat je met deze honden sowieso mensen aantrekt die denken ermee om te kunnen gaan, zeker via mp.
Niets ten nadele van de hond, het is vast een schat, maar wat maakt dat iemand denkt dat een ander 450 euro (of überhaupt geld) gaat betalen voor een hond die het asiel waarschijnlijk tegen onkosten nog niet kan slijten, gezien zijn leeftijd en gedragsproblemen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:31

Ja ik had hem graag in huis genomen. Maar vriendlief wil het niet hebben. We hebben nu 1 hond en 3 katten. Iets waar hij echt niet mee om zou kunnen gaan. Maar ik denk dat het vooral een dominantie probleem is. Hij luistert prima, maar zijn baasje is geen leider. Hij mag alles. Of eigenlijk, hij doet het gewoon.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:23

Ja maar ik bedoel dat een ander dat misschien wel kan oplossen maar daar tijd en energie in moet willen steken, en gelukkig heb je mensen die dat willen, maar om er dan geld voortent vragen vind ik persoonlijk heel vreemd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:33

Nee opzich vind ik het niet vreemd.. Je verkoopt het dier toch. Of iemand er wel of geen tijd in wil steken is aan hem/haar.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 15:27

sevke schreef:
[ [url=m/rCxMT6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Caspertje vorige week.
@ TS : mag ik eens een opmerking maken ? Ik heb de discussie over het gedrag van je teefje gevolgd. Ze is duidelijk ernstig aan het puberen, en jij zit, begrijpelijk, met de handen in het haar.
Je plaatst fotos van haar op de bank. Daar gaat het al mis. Een bank is voor mensen. Honden horen op de grond. In een roedel zal de hoogste in rang altijd de hoogste (letterlijk dan) plaats innemen. Wij hebben vijf honden. Geen enkele daarvan mag op de bank. De bank is voor ons, de roedelleiders. De lageren in rang horen op de grond. Als wij niet thuis zijn, zal de hoogste in rang op een traptrede gaan liggen. Maar zelfs dan kruipen ze niet op de bank, want dat is de plaats van de bazen.
Volgens mij weet jouw hond helemaal niet goed wat haar plaats is in het roedel, omdat het haar niet duidelijk genoeg gezegd wordt.
Ik val je niet aan, hé, ik probeer mee te denken...

Niet aanvallend bedoeld. Maar wat jij zegt is zo achterhaald en tevens ouderwets. Dat honden alles doen om hoger op te klimmen en oa daarom niet op de bank mogen.

Mijn hond mag zelfs op bed slapen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:09

Waarom is dat achterhaald? Daar zou ik dan wel graag eens een artikel over willen lezen.

Ik vind het namelijk heel logisch wat sefke zegt en in mijn ervaring werkt het ook zo. Er moet verschil zijn tussen hond en mens. Overigens denk ik niet dat het per definitie slecht is wanneer een hond op de bank ligt, maar wel dat hij een duidelijke uitnodiging moet krijgen voor hij erop springt. En ik geloof dat t voor sommige honden gewoon helemaal niet is weggelegd.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:01

Ik vind het ook achterhaald. Mijn honden mogen ook op de bank. En dat staat los van dat als het erop aankomt ik de beslissingen neem in huis. En ze hoeven niet uitgenodigd te worden om op de bank te gaan liggen, mogen ze lekker zelf beslissen.

Ik heb ts al geadviseerd met clickertraining te gaan werken en zich veel meer te verdiepen in honden gedrag en hoe leert een hond.
Ook zou ik - nu het zo'n chaos is geworden - daar een paar weken vrij voor nemen en liefst iemand inschakelen die verstand van zaken heeft. Begin maar even helemaal opnieuw. Leer je hond de clicker en bedenk dan een vast dag programma waarin je hond voldoende uitdaging en ook voldoende rust krijgt.
Leren wandelen zonder trekken is niet zo moeilijk, maar het vergt wel veel consequentie van jezelf.
Ik heb een pittige jonge reu maar wandelen zonder trekken kan hij als de beste, simpelweg omdat ik hem nooit 1x voordeel heb laten krijgen van trekken. Als hij trekt sta ik stil. En ik beloon hem voor netjes meelopen. Een hond leert graag en snel door beloning. Van straf krijg je alleen maar ontwijkend gedrag en het blokkeert het leervermogen van de hond.

Daarbij ga ik nooit uit van "hij moet gewoon luisteren" want die strijd verlies je toch en het is ook niet eerlijk om dit op die manier van je hond te vragen.
Ik leer mijn hond zelf keuzes te maken, en natuurlijk nodig ik hem uit om de imo juiste keus te maken.
Dit geeft beide partijen veel voldoening, en het nadenken over welke keus hij maakt is best vermoeiend, dus lekker slapen naderhand ;)
Nou heb ik een ras wat altijd energie lijkt te hebben en altijd in is voor actie, dus daar heb ik heel wat in te investeren. Maar dat krijg je wel op een positieve manier terug.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:27

briitje schreef:
sevke schreef:
[ [url=m/rCxMT6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Caspertje vorige week.
@ TS : mag ik eens een opmerking maken ? Ik heb de discussie over het gedrag van je teefje gevolgd. Ze is duidelijk ernstig aan het puberen, en jij zit, begrijpelijk, met de handen in het haar.
Je plaatst fotos van haar op de bank. Daar gaat het al mis. Een bank is voor mensen. Honden horen op de grond. In een roedel zal de hoogste in rang altijd de hoogste (letterlijk dan) plaats innemen. Wij hebben vijf honden. Geen enkele daarvan mag op de bank. De bank is voor ons, de roedelleiders. De lageren in rang horen op de grond. Als wij niet thuis zijn, zal de hoogste in rang op een traptrede gaan liggen. Maar zelfs dan kruipen ze niet op de bank, want dat is de plaats van de bazen.
Volgens mij weet jouw hond helemaal niet goed wat haar plaats is in het roedel, omdat het haar niet duidelijk genoeg gezegd wordt.
Ik val je niet aan, hé, ik probeer mee te denken...

Niet aanvallend bedoeld. Maar wat jij zegt is zo achterhaald en tevens ouderwets. Dat honden alles doen om hoger op te klimmen en oa daarom niet op de bank mogen.

Mijn hond mag zelfs op bed slapen.

Same here Britt. Al komen ze niet op bed want dan heb ik echt geen plek en nachtrust meer. Maar onze honden mogen op de bank en ik lig regelmatig met ze op hun eigen bed enz maar ze staan geen van beide boven mij in rang :)

Opvoeding is eerder het juiste woord en aan de hand daarvan creëer je het gedrag.

Nikass hierboven, jou werkwijze bevalt mij ook prima! Zo gaat het hier ook! Zenna kan nog eens onzeker zijn, dit train ik nu ook door haar met de lange lijn zelf keuzes te laten maken. Dit werkt ook ontzettend goed. Je hond ook het gevoel geven dat hij of zij keuzes heeft om te maken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:39

En het geeft zoveel voldoening! als ik met mijn jonge (herder) reu langs een erf loop met wild blaffende waakhonden en hij kijkt ernaar... en besluit dan om zich naar mij toe draaien en er niet op in te gaan. Oei wat ben ik dan trots op hem <3

En ook het wandelen zonder trekken kiest hij dus zelf voor: hij krijgt nooit straf of commentaar als hij trekt en ik trek niet terug. De consequentie is alleen dat we niet verder lopen. En aangezien hij graag loopt begrijpt hij heel snel dat als de lijn in een boogje hangt we wèl verder komen :)

Ts: mocht jij dit nu willen gaan doen bedenk dan wel dat aangeleerd gedrag veel moeilijker af te leren is dan een blanco hond gedrag aanleren. Toch lukt het wel,maar dan moet je volhouden! Als jij nu gaat stilstaan als je honden trekken zullen ze eerst harder gaan trekken: want dat werkte altijd.

Bedenk dat honden alles doen voor aandacht en eten, en laat ze nou voor beide zaken afhankelijk zijn van jou :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:31

Ik kan me helemaal vinden in wat Nikass zegt. Werk ook graag op de positieve manier met mijn hond moet al heb ik nog genoeg te leren. Hoor.

@ mavelle Google is your best friend ;). Mijn hond hoeft geen uitnodiging te krijgen om op de bank te mogen. Mag hij zelf beslissen. Wel kan ik hem er zo af sturen. Zie niet in waarom hij dan hoger zou willen staan? En verschil met hond en mens? Tsjaa ik zie dat allemaal niet zo strikt. Ik werk samen met hem. Ja ik maak beslissingen wanneer dat nodig is..Maar meer ook niet.

@ loez je nachtrust moet er idd niet onder lijden :'). Hier mis ik hem zelfs anders haha. Heerlijk warm en hebben nu toch een groter bed :P.

Jij zegt ze staan niet boven jou in rang. Maar een hond is daar ook helemaal niet 24/7 mee bezig. Snap ook niet dat men dat denkt

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 23:22

briitje schreef:
Ik kan me helemaal vinden in wat Nikass zegt. Werk ook graag op de positieve manier met mijn hond moet al heb ik nog genoeg te leren. Hoor.

@ mavelle Google is your best friend ;). Mijn hond hoeft geen uitnodiging te krijgen om op de bank te mogen. Mag hij zelf beslissen. Wel kan ik hem er zo af sturen. Zie niet in waarom hij dan hoger zou willen staan? En verschil met hond en mens? Tsjaa ik zie dat allemaal niet zo strikt. Ik werk samen met hem. Ja ik maak beslissingen wanneer dat nodig is..Maar meer ook niet.

@ loez je nachtrust moet er idd niet onder lijden :'). Hier mis ik hem zelfs anders haha. Heerlijk warm en hebben nu toch een groter bed :P.

Jij zegt ze staan niet boven jou in rang. Maar een hond is daar ook helemaal niet 24/7 mee bezig. Snap ook niet dat men dat denkt

Aha, dus je verkondigd wel dat het achterhaald is, maar als ik wil weten waarom moet ik het zelf maar uitzoeken :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 23:29

Ik werk meer dan vijftien jaar met clickertraining maar leer nog elke dag bij. Zeker de hond die ik nu heb is een hele uitdaging :) Heb nooit eerder een hond gehad die zo de grenzen opzoekt, die overal zijn tanden inzet en het liefst ook alles opeet Y)(^)
Als voorbeeld: ik geef mijn honden altijd knuffels om mee te spelen. Als ze die stuk maken is dat niet erg. Maar deze hond krijgt geen knuffels helaas want hij maakt ze direct stuk en eet dan de vulling op -O- Harde/stevige botten mag hij niet in huis want hij gooit ze door de kamer (tv := ), zachtere botten zijn binnen dertig seconden opgegeten. Speelgoed is dus niet aan hem besteed, tenzij je er samen mee speelt.
Daarbij is het een hond met een geweldige energie, zodra ik sochtends opsta zit hij op level full speed; gaat in afwachting van het naar buiten gaan (hooguit 10 min) op de grond liggen rollen... :):) en mijn andere hond te opdringerig proberen aan te zetten voor een spelletje. Dit moet ik dus direct in goede banen leiden want: er wordt in huis niet geravot, en hij mag zich niet als een hork gedragen naar mijn andere hond. Gaat hij in de gang voor de deur zitten jengelen omdat hij naar buiten wil? Dan gaat de deur niet open. Oei dat vindt hij moeilijk! Maar houdt uiteindelijk toch zijn waffeltje ;)
De opvoeding begint echt zodra ik wakker wordt. (Hij slaapt naast mijn bed)
Volgens mij kan ik al een boek schrijven over deze hond haha maar ik vind hem geweldig al vraagt hij tien x zoveel begeleiding als mijn andere hond.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 23:37

Mavelle schreef:
briitje schreef:

Aha, dus je verkondigd wel dat het achterhaald is, maar als ik wil weten waarom moet ik het zelf maar uitzoeken :+

Ik heb stiekem ook het idee dat de mensen die het 'achterhaald' vinden, het gewoon te leuk vinden dat hun hond bij hen op de bank ligt. 'En er gebeurt toch verder niks? Mijn hond wordt er echt niet slechter van hoor.' Hoor ik dan vaak.

Volgens mij kunnen mensen in de huidige maatschappij tegenwoordig steeds minder tegen gezag of überhaupt een rolverdeling, en ik zie dat zelfs terugkomen in de relatie tussen mensen en hun honden. Het zou dan al snel zielig zijn voor zo'n hondje. Terwijl het prima voor zo'n hond is om zijn plek te kennen. We vertroetelen onze hondjes vaak alsof het kinderen zijn.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 00:09

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 00:13

Nikass schreef:
Ik werk meer dan vijftien jaar met clickertraining maar leer nog elke dag bij. Zeker de hond die ik nu heb is een hele uitdaging :) Heb nooit eerder een hond gehad die zo de grenzen opzoekt, die overal zijn tanden inzet en het liefst ook alles opeet Y)(^)
Als voorbeeld: ik geef mijn honden altijd knuffels om mee te spelen. Als ze die stuk maken is dat niet erg. Maar deze hond krijgt geen knuffels helaas want hij maakt ze direct stuk en eet dan de vulling op -O- Harde/stevige botten mag hij niet in huis want hij gooit ze door de kamer (tv := ), zachtere botten zijn binnen dertig seconden opgegeten. Speelgoed is dus niet aan hem besteed, tenzij je er samen mee speelt.
Daarbij is het een hond met een geweldige energie, zodra ik sochtends opsta zit hij op level full speed; gaat in afwachting van het naar buiten gaan (hooguit 10 min) op de grond liggen rollen... :):) en mijn andere hond te opdringerig proberen aan te zetten voor een spelletje. Dit moet ik dus direct in goede banen leiden want: er wordt in huis niet geravot, en hij mag zich niet als een hork gedragen naar mijn andere hond. Gaat hij in de gang voor de deur zitten jengelen omdat hij naar buiten wil? Dan gaat de deur niet open. Oei dat vindt hij moeilijk! Maar houdt uiteindelijk toch zijn waffeltje ;)
De opvoeding begint echt zodra ik wakker wordt. (Hij slaapt naast mijn bed)
Volgens mij kan ik al een boek schrijven over deze hond haha maar ik vind hem geweldig al vraagt hij tien x zoveel begeleiding als mijn andere hond.

Ik hoor al dat het nooit een rustige dag bij jullie is :')

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 00:19

@brittje

Kijk, dan heb ik nu tenminste een idee hoe jij er aan komt en dat maakt het een stuk makkelijker om het van je aan te nemen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 00:21

Je hoeft niks van me aan te nemen. Zelf even Google was genoeg geweest.

Je hebt het (lijkt me) nog niet kunnen lezen. Hoor graag hoe je er daarna over denkt

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 00:35

Ik heb het zeker gelezen voor ik reageerde, zulke lange artikelen zijn het nu ook weer niet. Ik was met jou in gesprek dus vond ik het fijn om te weten waar JIJ die uitspraken op gebaseerd had. En dat bleken best goede bronnen te zijn.

Er worden veel dingen aangehaald die een ander licht werpen op de onderzoeken die gedaan zijn met wolven (bijvoorbeeld de zeer beperkte ruimte die ze hadden). Dat maakt de onderzoeken inderdaad onbetrouwbaar.

Overigens blijf ik wel van mening dat een hond niet dezelfde privileges hoeft als een mens - lekker op de grond dus.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 08:17

Onze hond mag niet op de bank en niet op bed behalve sochtends als vriendlief naar werk is vertrokken en ik vrij ben. Dan kruipt ze heel even tegen mij aan. Dit doe ik al vanaf dat ze klein was en dat gaat goed.
Ze weet dat als wij gaan slapen zei op haar plaats moet en springt niet tussen door op bed.

Ik ben vrij consequent met haar maar besef ook dat ik denk ik een makkelijk exemplaar heb ....