YentlKG: Grijs, wat gaaf! Wij hebben juist een te kleine American Stafford

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikass schreef:Ik begrijp dus niet dat als je een goed adres zoekt dat je daar meteen een flink prijskaartje aanhangt. Ik zou daar in principe al op afhaken.
sevke schreef:[ [url=m/rCxMT6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Caspertje vorige week.
@ TS : mag ik eens een opmerking maken ? Ik heb de discussie over het gedrag van je teefje gevolgd. Ze is duidelijk ernstig aan het puberen, en jij zit, begrijpelijk, met de handen in het haar.
Je plaatst fotos van haar op de bank. Daar gaat het al mis. Een bank is voor mensen. Honden horen op de grond. In een roedel zal de hoogste in rang altijd de hoogste (letterlijk dan) plaats innemen. Wij hebben vijf honden. Geen enkele daarvan mag op de bank. De bank is voor ons, de roedelleiders. De lageren in rang horen op de grond. Als wij niet thuis zijn, zal de hoogste in rang op een traptrede gaan liggen. Maar zelfs dan kruipen ze niet op de bank, want dat is de plaats van de bazen.
Volgens mij weet jouw hond helemaal niet goed wat haar plaats is in het roedel, omdat het haar niet duidelijk genoeg gezegd wordt.
Ik val je niet aan, hé, ik probeer mee te denken...
briitje schreef:sevke schreef:[ [url=m/rCxMT6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Caspertje vorige week.
@ TS : mag ik eens een opmerking maken ? Ik heb de discussie over het gedrag van je teefje gevolgd. Ze is duidelijk ernstig aan het puberen, en jij zit, begrijpelijk, met de handen in het haar.
Je plaatst fotos van haar op de bank. Daar gaat het al mis. Een bank is voor mensen. Honden horen op de grond. In een roedel zal de hoogste in rang altijd de hoogste (letterlijk dan) plaats innemen. Wij hebben vijf honden. Geen enkele daarvan mag op de bank. De bank is voor ons, de roedelleiders. De lageren in rang horen op de grond. Als wij niet thuis zijn, zal de hoogste in rang op een traptrede gaan liggen. Maar zelfs dan kruipen ze niet op de bank, want dat is de plaats van de bazen.
Volgens mij weet jouw hond helemaal niet goed wat haar plaats is in het roedel, omdat het haar niet duidelijk genoeg gezegd wordt.
Ik val je niet aan, hé, ik probeer mee te denken...
Niet aanvallend bedoeld. Maar wat jij zegt is zo achterhaald en tevens ouderwets. Dat honden alles doen om hoger op te klimmen en oa daarom niet op de bank mogen.
Mijn hond mag zelfs op bed slapen.
briitje schreef:Ik kan me helemaal vinden in wat Nikass zegt. Werk ook graag op de positieve manier met mijn hond moet al heb ik nog genoeg te leren. Hoor.
@ mavelle Google is your best friend. Mijn hond hoeft geen uitnodiging te krijgen om op de bank te mogen. Mag hij zelf beslissen. Wel kan ik hem er zo af sturen. Zie niet in waarom hij dan hoger zou willen staan? En verschil met hond en mens? Tsjaa ik zie dat allemaal niet zo strikt. Ik werk samen met hem. Ja ik maak beslissingen wanneer dat nodig is..Maar meer ook niet.
@ loez je nachtrust moet er idd niet onder lijden. Hier mis ik hem zelfs anders haha. Heerlijk warm en hebben nu toch een groter bed
.
Jij zegt ze staan niet boven jou in rang. Maar een hond is daar ook helemaal niet 24/7 mee bezig. Snap ook niet dat men dat denkt
Mavelle schreef:briitje schreef:Ik kan me helemaal vinden in wat Nikass zegt. Werk ook graag op de positieve manier met mijn hond moet al heb ik nog genoeg te leren. Hoor.
@ mavelle Google is your best friend. Mijn hond hoeft geen uitnodiging te krijgen om op de bank te mogen. Mag hij zelf beslissen. Wel kan ik hem er zo af sturen. Zie niet in waarom hij dan hoger zou willen staan? En verschil met hond en mens? Tsjaa ik zie dat allemaal niet zo strikt. Ik werk samen met hem. Ja ik maak beslissingen wanneer dat nodig is..Maar meer ook niet.
@ loez je nachtrust moet er idd niet onder lijden. Hier mis ik hem zelfs anders haha. Heerlijk warm en hebben nu toch een groter bed
.
Jij zegt ze staan niet boven jou in rang. Maar een hond is daar ook helemaal niet 24/7 mee bezig. Snap ook niet dat men dat denkt
Aha, dus je verkondigd wel dat het achterhaald is, maar als ik wil weten waarom moet ik het zelf maar uitzoeken
Nikass schreef:Ik werk meer dan vijftien jaar met clickertraining maar leer nog elke dag bij. Zeker de hond die ik nu heb is een hele uitdagingHeb nooit eerder een hond gehad die zo de grenzen opzoekt, die overal zijn tanden inzet en het liefst ook alles opeet
![]()
Als voorbeeld: ik geef mijn honden altijd knuffels om mee te spelen. Als ze die stuk maken is dat niet erg. Maar deze hond krijgt geen knuffels helaas want hij maakt ze direct stuk en eet dan de vulling opHarde/stevige botten mag hij niet in huis want hij gooit ze door de kamer (tv
), zachtere botten zijn binnen dertig seconden opgegeten. Speelgoed is dus niet aan hem besteed, tenzij je er samen mee speelt.
Daarbij is het een hond met een geweldige energie, zodra ik sochtends opsta zit hij op level full speed; gaat in afwachting van het naar buiten gaan (hooguit 10 min) op de grond liggen rollen...en mijn andere hond te opdringerig proberen aan te zetten voor een spelletje. Dit moet ik dus direct in goede banen leiden want: er wordt in huis niet geravot, en hij mag zich niet als een hork gedragen naar mijn andere hond. Gaat hij in de gang voor de deur zitten jengelen omdat hij naar buiten wil? Dan gaat de deur niet open. Oei dat vindt hij moeilijk! Maar houdt uiteindelijk toch zijn waffeltje
![]()
De opvoeding begint echt zodra ik wakker wordt. (Hij slaapt naast mijn bed)
Volgens mij kan ik al een boek schrijven over deze hond haha maar ik vind hem geweldig al vraagt hij tien x zoveel begeleiding als mijn andere hond.