Kitten gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 14:37

Update:
Met Moos gaat het goed! Een tijdje ging het niet zo goed met zijn bips, die was de hele tijd vies.
Maar hij is nu een tijdje gestopt met de kittenmelk en zijn bips ziet er nu echt een stuk beter uit :)
Ook eet hij nu brokjes en drinkt hij water.

Wel is hij soms schuw. Nieuwsgierig en schuw. Hij komt vaak kijken en wil alles zien. Maar als er dan iets beweegt of er komt een (hard) geluid dan vliegt'ie weg :') Ook voor de hond, of als ik snel naar hem toe loop, dan zet hij echt een hoge rug op...

Als je gaat zitten komt Moos meteen naar je toe. Hij is dol op handen. Hij blijft nog steeds fiepen aan onze handen, terwijl daar echt geen melk ofzo uitkomt :+
In onderstaand filmpje is ook wel te zien dat hij echt je handen achterna gaat. Hij blijftttt bezig. Ik zie er verder geen kwaad in, tenzij dit dus betekent dat hij bv iets tekort heeft o.i.d.?

Ja hij kijkt soms boos haha. En hij is heel groot maar gedraagt zich met dat fiepen als een baby :+

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:41

xMyrth schreef:
Update:
Met Moos gaat het goed! Een tijdje ging het niet zo goed met zijn bips, die was de hele tijd vies.
Maar hij is nu een tijdje gestopt met de kittenmelk en zijn bips ziet er nu echt een stuk beter uit :)
Ook eet hij nu brokjes en drinkt hij water.

Wel is hij soms schuw. Nieuwsgierig en schuw. Hij komt vaak kijken en wil alles zien. Maar als er dan iets beweegt of er komt een (hard) geluid dan vliegt'ie weg :') Ook voor de hond, of als ik snel naar hem toe loop, dan zet hij echt een hoge rug op...

Als je gaat zitten komt Moos meteen naar je toe. Hij is dol op handen. Hij blijft nog steeds fiepen aan onze handen, terwijl daar echt geen melk ofzo uitkomt :+
In onderstaand filmpje is ook wel te zien dat hij echt je handen achterna gaat. Hij blijftttt bezig. Ik zie er verder geen kwaad in, tenzij dit dus betekent dat hij bv iets tekort heeft o.i.d.?

Ja hij kijkt soms boos haha. En hij is heel groot maar gedraagt zich met dat fiepen als een baby :+
[ Video ]

Dit gedrag vertonen katjes die te vroeg bij de moeder zijn weggehaald. Door het trappelen brengen ze de melkproductie in de tepel weer op gang. Kun je niets aan doen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:42

Geen idee of het kwaad kan, maar jeetje die is flink gegroeid alweer!!!!

J0anieke

Re: Kitten gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:55

Aaawh! Hij ziet er een stuk beter uit nu! Ik kan me voorstellen dat je denkt dat hij iets tekort komt door dit gedrag, ik heb er zelf helaas geen verstand van..

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:57

Onze kat van 10 doet het ook.Ze likt niet aan je hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:01

Fiepen? Dat woord heb ik echt nog nooit gehoord, maar ik zie wat je er mee bedoelt. Een van mijn katten heeft dat tot haar dood (11) gedaan, op mijn vingers, op vaste momenten, als ik het toeliet.
Elke kat heeft wel iets "geks", de een trappelt en sabbelt, de ander duikt in je lange haar en wroet zich daar helemaal in, de volgende houdt graag je voet vast....het kan geen kwaad en is niet zielig.
Wat wordt ie al lekker groot!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:08

hij ziet er goed uit!! wat is ie groot geworden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:02

Heb ook wel eens gehoord dat kittens die te vroeg bij de moeder zijn weggehaald behoefte houden om te zogen. Maar ik heb er zelf ooit een nest gehad en daarvan zelf een kitten gehouden en die deed het ook. Terwijl hij dus 8 jaar bij zn moeder is gebleven. Dat lijkt me toch lang genoeg. :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:14

safina schreef:
Heb ook wel eens gehoord dat kittens die te vroeg bij de moeder zijn weggehaald behoefte houden om te zogen. Maar ik heb er zelf ooit een nest gehad en daarvan zelf een kitten gehouden en die deed het ook. Terwijl hij dus 8 jaar bij zn moeder is gebleven. Dat lijkt me toch lang genoeg. :D

Idd, is inderdaad achterhaald.

Zijn zát kittens die met 8-9 weken bij mamsie weg gehaald zijn en het niet doen. En ken ook genoeg kittens die met 13-15 weken bij moeders zijn weggehaald. En die het wel doen.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 19:48

Wat leuk, al die reacties :D

Ja... fiepen... misschien is het een Limburgs woord? :') Zuigen aan de vingers in elk geval:+
Ik dacht ook wel dat het niet veel kwaad kon, maar toch fijn om dat bevestigd te krijgen :)

Hij ziet er inderdaad goed uit. Veel beter in zijn vacht dan een aantal weken geleden. Heerlijk zacht, hij glanst, geen vieze bips meer... :) En inderdaad enorm gegroeid! Het is blijft wel een smalle kat...

Oh en vandaag had ik volgens mij bijjjjjna één kat in 2 helften... Hij kwam aan het speeltje van onze Duitse Herder :=
Laatst bijgewerkt door xMyrth op 11-10-16 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:50

Nehh Gewoon een uk met grootsheidswaanzin, zie je ook met kleine hondjes O:)

Maar het is wel een scheetie hoor!