[volg] van loopsheid tot nestverlaten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 08:15

Nog steeds niet -O-
Ik wordt er echt een beetje moedeloos van... Het arme dier is zo ontzettend dik dat ze alleen nog maar waggelt naar de waterbak en om te plassen. Verder komt ze gewoon amper meer vooruit. Ze voelt zich er ect niet prettig bij

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:21

Dat hebben de meeste hoogzwangere vrouwen ook :+ Jij vindt het zielig (en dat begrijp ik zeker), maar het is wel iets wat erbij hoort. Het duurt niet lang meer ;)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 08:25

Ik weet het djinni... Ik riep zelf de laatste weken ook dat ik niet meer kon... Maar zon klein hondje, die alleen nog maar op een dik kussen kan liggen en met alle pootjes wijdbeens gaat staan, vind ik zieliger als een mens haha.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:27

idylle schreef:
Nog steeds niet -O-
Ik wordt er echt een beetje moedeloos van... Het arme dier is zo ontzettend dik dat ze alleen nog maar waggelt naar de waterbak en om te plassen. Verder komt ze gewoon amper meer vooruit. Ze voelt zich er ect niet prettig bij

Ze mocht gisteren pas, zo snel moet je niet moedeloos worden hoor ;).

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 08:35

Wat ik eigenlijk zo eng vind; je hoort vaak dat grote nesten vroeger geboren worden... Aangezien ze nog steeds drachtig is ben ik bang dat ze mss toch maar een paar pupjes heeft die zo groot zijn dat ze er mas niet uit kunnen... Dan wordt het uiteraard meteen een keizersnee, maar toch...
Dit is iig haar eerste en haar laatste nestje.

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:13

Je zorgen maken hoort erbij..vaak willen we te snel....ook al zouden ze te groot zijn en er niet doorkunnen, dan nog zou de bevalling eerst beginnen. Dat hijgen hoort bij voorweeen, persweeen krijgen ze wanneer een pup het bekken passeert(reflex).
Het kan best zijn dat haar 37.3 de daling is of missch tussen de 2 metingen in geweest en het komende nacht inzet.
Ik zou alleen met zo n dikke teef in de gaten houden of alles blijft fungeren, organen zitten soms een beetje in de verdrukking.
En met alles...volg je gevoel.
Het wachten is het lastigst.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:15

Ik volg al een tijdje en het wordt nu wel erg spannend. Het is idd een buik op pootjes aan het worden.

Jammer dat je niet ff het aantal heb laten checken. Imo een gemiste kans om de verloop vd geboorte een beetje in te schatten. Nu maak je je veel zorgen over de grootte vh nest en de pups.

Hopelijk bevalt ze snel voor haar. Een paar vriendinnen van mij zij ook hoogzwanger en die liggen nu ook alleen op de bank met hun pootjes in de lucht en drinken in de hand. Heel normaal dus haha

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 09:37

Dat stemt me weer wat geruster dat dat toch normaal is.
Ze ligt nu heerlijk te slapen <3

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:51

Je gaat gedurende dit nestje nog wel vaker denken 'nooit weer'. :P maar als alles eenmaal goed gaat, is het genieten! Al raad ik het niet aan om zelf te fokken.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:53

Onze kleine was drachtig van vijf pups, ze was ook zo vreselijk dik, net als jouw hondje. Ze is precies op 63 dagen bevallen. En dat is ook normaal hoor, gewoon rustig afwachten, het begint vanzelf.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 10:02

Oh. Dat is erg fijn om te horen Diablo! Dat stemt me wat geruster

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:17

Geryon schreef:
Je gaat gedurende dit nestje nog wel vaker denken 'nooit weer'. :P maar als alles eenmaal goed gaat, is het genieten! Al raad ik het niet aan om zelf te fokken.

Ook zo vaak gedacht inderdaad....helaas ook minder leuke dingen meegemaakt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:18

dalmarieke schreef:
Geryon schreef:

Ook zo vaak gedacht inderdaad....helaas ook minder leuke dingen meegemaakt

Ja hier ook.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 13:04

Ach, ach, arm meisje....
Ze had net water gedronken en ging weer uitgeput op de kussen liggen en ze plaste zo van zich af..... Het ergste vond ik dat ze geen puf meer had on op te staan en gewoon in d'r plas bleef liggen....
Heb haar met een washandje wat geprobeerd schoon te maken en nu heb ik haar op een ander kussen gelegd met op het kussen een kraamzeiltje en daar overheen een katoenen laken (blijft nog een beetje koel) ook maar even een waterbakje naast haar neergelegd en haar zo dicht mogelijk bij de deur gelegd

Afbeelding

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:06

Oh jee. Vind haar ook wel extreem dik. Hier grote honden gehad met 10 pups en die waren ook rond maar vind dit wel heel extreem.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:07

Kun je geen koelmat regelen voor haar?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 13:13

Denk niet dat ze een koelmat waardeerd... Ze is gek op warmte en zon. Het is voor haar al heel wat dat ze hierop blijft liggen.
Ik hou haar temp ook goed in de gaten. Net had ze 37,6 dus niet overdreven warm.

Ze is echt extreem dik ja en het is echt verschrikkelijk om haar zo te zien..... Ze is altijd zo schoon op zichzelf en nu bleef ze gewoon in haar plas liggen terwijl ik boven snel de boek in de was deed en spullen pakte om haar te verschonen.... Heb haar zelf uit de plas moeten tillen |(

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:20

Dat is eigenlijk niet echt normaal voor een hond lijkt me.. dan zal ze het echt heel zwaar hebben.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:28

Is even langs de dierenarts geen optie, of dat hij/zij bij jou komt. Dan heb je toch een stukje zekerheid dat alles goed zit..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:28

Oei de voorbereidingen op de bevalling zijn voor haar nog niet eens echt begonnen lijkt het en ze is nu al uitgeput?
Goed in de gaten houden hoor ts, een bevalling duurt uren met 1 of 2 pups per uur en is dus ook echt een uitputtingsslag.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:29

Lijkt me ook wel verstandig inderdaad. Ik zou dit niet echt vertrouwen in ieder geval :)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:33

Ik zou ook even bellen voor tips met de dierenarts. Je wil in deze toestand ook niet met haar een zware bevalling door. Bevallen is een marathon. Misschien dat ze normaal het niet lekker vind maar een koud compres in een handdoek voor verkoeling en ff een opkikker. Heb je ook druivensuiker in huis?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 13:36

Dierenarts gebelt en de assistent laat de dierenarts zo terug bellen. Heb al dextro door t voer gedaan, maar ze pikt wat stukjes vlees eruit en de rest liet ze staan

MareVeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:36

Hoi Ts,
Kan de dierenarts niet gewoon nu de pups al halen met een keizersnede? Ze zijn levensvatbaar. Zou er niet aan moeten denken als ik de hond was om met deze energie en hete weer ook nog eens 4-5-6 pups eruit zou moeten persen..

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:38

Goed zo ts! Benieuwd wat de dierenarts gaat zeggen. Zou ook de tip van MareVeer overleggen.