Eigen hond bijt mij..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:23

Azara71 schreef:
Jeetje wat heftig zo ineens uit het niets !

Hoe is het nu met je arm en hand dan ?

Het eerste wat ik dacht was ook, ben je zwanger ? Maar zie al dat dat niet zo is.

Als uit zijn onderzoeken blijkt dat hij niks heeft zou ik toch ook eens jezelf laten onderzoeken .. Je weet maar nooit.

Veel sterkte in ieder geval ! Als het een van onze honden zou overkomen zou ik ook eerst een muilkorf kopen en niet meteen in laten slapen.

WAAROM zou een hond zijn bazin gaan aanvallen wanneer die zwanger is? Kan iemand me dat vertellen,want dat had ik echt nog nooit gehoord. Wel dat honden de baby gaan aanvallen als die geboren is,uit een soort jaloezie. Een reden waarom heel wat honden dus in een asiel belanden.Een vriendin van me had 3 honden waar ze gek op was Een bullterrier en 2 windhonden, en om dat te voorkomen heeft ze tijdens haar thuisbevalling die honden op het bed laten liggen,Tot groot afgrijzen van de vroedvrouw! Maar ze bereikte ermee dat de honden haar baby van het begin af aan geaccepteerd hebben. Overigens waren alle honden teven,dat zal het wel gemakkelijker gemaakt hebben.En ze hadden alle 3 een lief karakter.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:30

anjali schreef:
Azara71 schreef:

Het eerste wat ik dacht was ook, ben je zwanger ? Maar zie al dat dat niet zo is.

Als uit zijn onderzoeken blijkt dat hij niks heeft zou ik toch ook eens jezelf laten onderzoeken .. Je weet maar nooit.

Veel sterkte in ieder geval ! Als het een van onze honden zou overkomen zou ik ook eerst een muilkorf kopen en niet meteen in laten slapen.

WAAROM zou een hond zijn bazin gaan aanvallen wanneer die zwanger is? Kan iemand me dat vertellen,want dat had ik echt nog nooit gehoord. Wel dat honden de baby gaan aanvallen als die geboren is,uit een soort jaloezie. Een reden waarom heel wat honden dus in een asiel belanden.Een vriendin van me had 3 honden waar ze gek op was Een bullterrier en 2 windhonden, en om dat te voorkomen heeft ze tijdens haar thuisbevalling die honden op het bed laten liggen,Tot groot afgrijzen van de vroedvrouw! Maar ze bereikte ermee dat de honden haar baby van het begin af aan geaccepteerd hebben. Overigens waren alle honden teven,dat zal het wel gemakkelijker gemaakt hebben.En ze hadden alle 3 een lief karakter.

De hormonen maken dat als je zwanger bent je geur verandert maar ook dat je gedrag verandert.
Hoor wel vaker dat de zwangere vrouw eigenlijk niks meer met de hond kan.
Maar zo een extreem voorbeeld nog niet gehoord.

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:34

anjali schreef:
Azara71 schreef:

Wil ik even op reageren wij hebben een gecastreerde reu. En hij werd behoorlijk dominant naar mij toe toen ik zwanger werd. Bijten ,grommen. Moest nog maar passeren of ik zag tanden maakte al mijn kleren stuk luisterde niet meer.
Dit is gelukkig een Jack Russel.
Na de geboorte van mijn dochter was zij helaas het 'slachtoffer' van tandenden zichtbaar dit hebben we heel vaak moeten corrigeren. Gelukkig komen ze nu heel goed overeen.
Mocht hij groter /sterker zijn geweest had het een ander verhaal geweest.

slimmerik

Re: Eigen hond bijt mij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:39

Snap TS niet dat ze maar een beetje aan blijft modderen met deze tijdbom. Direct naar DA om te kijken of de hond medische reden heeft om zo te reageren. Geen reden? Dan direct spuit erin.

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 11:53

Slimmerik excuses dat ik het zo breng maar je doet je naam geen eer aan.
Ik modder niet aan met bruce, en vind het knap dat je dit oordeel zo klaar hebt staan.
Als je alles terug gelezen had (wat ik toch minimaal zou verwachten voor iemand met deze gekozen gebruikersnaam), had je geweten dat hij zo snel als mogelijk naar de da gaat. Dat is dus morgen middag om half 3.
Daarbij kon ik het ook niet laten om hier nu op te reageren. Dit soort reacties hebben mij altijd weerhouden om een topic te openen. Niet, omdat ik niet tegen kritiek kan, maar wel dat ik niet tegen personen kan die gelijk iets gaan roepen zonder dat ze het verhaal kennen..
En ga nu alsjeblieft niet zeggen dat je dat wel gedaan hebt, want dan heb je toch wel een serieus probleem met begrijpend lezen.

Voor de rest: vanmiddag in de middagpauze ga ik weer een update geven! Nogmaals bedankt voor de reacties!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:55

LB_ED schreef:
Ik modder niet aan met bruce, en vind het knap dat je dit oordeel zo klaar hebt staan.
Als je alles terug gelezen had (wat ik toch minimaal zou verwachten voor iemand met deze gekozen gebruikersnaam), had je geweten dat hij zo snel als mogelijk naar de da gaat. Dat is dus morgen middag om half 3.
Daarbij kon ik het ook niet laten om hier nu op te reageren. Dit soort reacties hebben mij altijd weerhouden om een topic te openen. Niet, omdat ik niet tegen kritiek kan, maar wel dat ik niet tegen personen kan die gelijk iets gaan roepen zonder dat ze het verhaal kennen..
En ga nu alsjeblieft niet zeggen dat je dat wel gedaan hebt, want dan heb je toch wel een serieus probleem met begrijpend lezen.

Voor de rest: vanmiddag in de middagpauze ga ik weer een update geven! Nogmaals bedankt voor de reacties!

Ik heb nog niet eerder gereageerd maar respect voor je manier van omgaan met deze situatie, en ik ben (net als velen denk ik) heel erg benieuwd naar de update.

Hopelijk blijf je die ook geven, ook al staat er soms zo'n reactie als die van Slimmerik tussen.

(overig staat Slimmerik wel bekend om dit soort reacties, en ja, soms heeft ze nog een punt ook, dus trek het je vooral niet te persoonlijk aan)
Laatst bijgewerkt door Amaris op 30-05-16 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:55

Nou nou... persoonlijk worden hoeft toch ook weer niet ? Iedereen reageert toch gewoon netjes naar jou ookal is het miss niet met een reactie die je hoopt of wilt ?

Ben benieuwd wat de da gaat zeggen.
Hoe is t met je arm ?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:04

Mijn broer heeft een herder gehad, overgenomen van mensen die de hond “zat” waren. Beest had ook wel een geschiedenis, is ook mee geweest naar speciale trainingen, maar heeft er alsnog hetzelfde mee beleeft. Hond heeft eerst mijn moeder aangevallen na het wandelen toen ze thuis de lijn wilde losklikken. Broer en schoonzus waren een dagje uit. Hond ook tweede kans, want ja, misschien had moeder toch een onverwachte beweging gemaakt. Paar dagen later, wederom uit het niets, valt hond schoonzus aan. Dat was dus einde oefening voor de hond. Na deze tweede aanval was de hond helemaal door het dolle. Is nog hele toer geweest om die veilig bij de DA te krijgen voor een spuitje. Die hond zat zo vol adrenaline dat die met de dosis sedatie voldoende voor een paard nog niet onder zeil ging. DA vermoedde ook een hersentumor en stelde sectie voor, maar broer heeft dat niet gedaan.

Maar sindsdien is het bij ons in de familie is heel simpel. Een hond mag nooit, NOOIT, zijn baas aanvallen. En eigenlijk is het helemaal niet interessant of het medisch of gedrag is. Als het medisch is, is inslapen de enige opie. En als het gaat om in huis plassen of overmatig blaffen of drentelen vind ik een gedragstherapeut een goed ding. Maar met onverwacht aanvallen niet. De kans op terugval vind ik te groot, en rest wat mij betreft inslapen als enige optie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:07

Mondy schreef:
Nou nou... persoonlijk worden hoeft toch ook weer niet ? Iedereen reageert toch gewoon netjes naar jou ookal is het miss niet met een reactie die je hoopt of wilt ?

Ben benieuwd wat de da gaat zeggen.
Hoe is t met je arm ?

Ik denk dat TS al vrij lang erg netjes blijft. Ik kan drammen maar van een aantal hier kan ik nog heel veel leren. Jeetje mina.
Zo heel netjes vind ik veel reacties ook niet trouwens.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-05-16 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:08

aangezien het ook geen makkelijk ras is wat gekruist is en het gewoon levens gevaarlijke situaties op kan leveren zou ik om verdere ellende in de toekomst voor zowel het dier als de mens er voor kiezen hem in te laten slapen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:09

LB_ED schreef:

Ik heb het echt wel terug gelezen. Het gebeurde de 28ste ..... DA bezoek pas op 31 ste .....en ipv een berichtje op bokt plaatsen had ik met het dier bij de DA gezeten. En was het verleden tijd geweest zonder risico op herhaling en leuren met een dier wat nooit 100% vertrouwen meer krijgt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:11

Ts,het is typisch voor Bokt dat er niet altijd even subtiel gereageerd wordt (ik ben zelf ook al vaak genoeg afgekat) maar in dit geval is het misschien ook uit bezorgdheid voor jou dat sommigen wat direkt zijn. want je probleem is best heavy,en ik ben blij dat je het zo eerlijk allemaal verteld hebt,ik leer ervan in elk geval om niet zomaar weer een hond aante schaffen zonder goed nadenken.Vroeger heb ik wel een hond gehad maar die was niet zo moeilijk.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:15

slimmerik, een dierenarts moet maar net plek hebben voor uitgebreid onderzoek. Ook moet het passen in de agenda van de eigenaren, niet iedereen kan per direct alles uit zijn handen laten vallen.
Ik kan op mijn werk niet zomaar verstek laten gaan omwille van mijn huisdier. Zelfs niet omwille van mijn kind(eren), dat zal ik dan toch echt anders op moeten lossen, tenzij er sprake is van (bij de kinderen of directe familie) een levensbedreigende situatie. Dat is in het geval van TS niet, dus nemen ze de tijd die nodig is om bij de dierenarts te geraken.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:22

Leffroi schreef:
LB_ED schreef:
Ps. Zwanger ben ik niet!
Jullie hadden mij goed aan het twijfelen gemaakt, alhoewel dit eigenlijk helemaal niet zou kunnen. Dus vandaag maar een test gedaan :')

Zeg nooit nooit :')

Wat ik vooral zo raar vind, is dat hij enkel jou 'grijpt', toch? Dan zou je haast gaan denken dat er iets 'mis' is met jou.. niets verwijtends ofzo hoor. Het is echt een hele vervelende situatie..

Heel veel succes bij de dierenarts en ik hoop oprecht dat er iets uit komt. Dan weet je waar je aan toe bent, al zal de uitkomst misschiej niet zo leuk zijn.

Dat vind ik dus ook, als hij echt bijt vanuit dominantie dan zou je denken dat hij het ook bij je vriend geprobeerd heeft.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:22

slimmerik schreef:
Het gebeurde de 28ste ..... DA bezoek pas op 31 ste ...

Zaterdag gebeurt, maandag dierenarts bellen (ivm niet bereikbaar tijdens weekend) en dan dinsdagmiddag terecht kunnen, mwah vrij snel hoor!

Heftige situatie, sterkte TS!
Laatst bijgewerkt door ukkiepuk op 30-05-16 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:23

Als deze hond nooit eerder iets van agressie getoont heeft zou ik idd ook eerst een onderzoek laten doen bij de da. Een dier kan ook uit een pijn reactie bijten het hoeft dus niet eens iets ergs te zijn.
Als medisch alles uitgesloten is en daar zou ik me wel direct op oriënteren zou ik een GT of te wel een gedrags therapeut naar zijn gedrag laten kijken en daarnaast nog naar een hondenschool vooral om zelf weer te leren omgaan met de hond.

Een hond en zeker èèn van dit kaliber die mens agressie heeft getoont kun je niet als in echt nooit meer vertrouwen 'het is geen doet hij anders nooit' meer. Je hebt er zorg voor te dragen dat hij niemand verwond en dat betekend aangelijnd houden minimaal en hem ook niet naar klanten laten gaan. Mogelijk kan het in de toekomst weer anders als jullie zelf volledig grip op hem kunnen krijgen. Veel succes.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:25

slimmerik schreef:
LB_ED schreef:

Ik heb het echt wel terug gelezen. Het gebeurde de 28ste ..... DA bezoek pas op 31 ste .....en ipv een berichtje op bokt plaatsen had ik met het dier bij de DA gezeten. En was het verleden tijd geweest zonder risico op herhaling en leuren met een dier wat nooit 100% vertrouwen meer krijgt.

Ik wil niet heel banketstaaf doen hoor slimmerik, maar als wij met de honden naar de DA moeten kan het 9 van de 10 keer ook niet op de zelfde dag. Een beetje een goede DA heeft nou eenmaal veel klanten en niet altijd meteen tijd voor een patiënt wat geen spoedgeval is. Is het een spoedgeval, dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Laatst bijgewerkt door jasmijn16 op 30-05-16 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:25

Veel sterkte TS!

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je er nog niet aan wilt om de hond in te laten slapen, als je nog niets zeker weet.

Nu is het uiteindelijk wel zo, dat als het wel medisch is er niets anders op gaat zitten dan inslapen, maar heb je als je heel eerlijk bent naar jezelf en de hond toe, dan nog wel de hoop dat jullie hier met een gedragstherapeut uit gaan komen? En dat je jezelf weer veilig kunt voelen bij je hond?

Niet rot bedoeld, maar als je daar al over twijfelt, wat ik mij met dit probleem heel goed kan voorstellen, dan zul je toch een harde maar eerlijke beslissing moeten gaan maken...

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:27

Ik vind dat je goed bezig bent ts! En ik ben benieuwd wat de da gaat zeggen.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:28

TS mocht het niks medisch zijn, doe dan alsjeblieft voorzichtig. Het klinkt hard, maar in dit soort gevallen zou ik liever het zekere voor het onzekere nemen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:30

ukkiepuk schreef:
slimmerik schreef:
Het gebeurde de 28ste ..... DA bezoek pas op 31 ste ...

Zaterdag gebeurt, maandag dierenarts bellen (ivm niet bereikbaar tijdens weekend) en dan dinsdagmiddag terecht kunnen, mwah vrij snel hoor!

Heftige situatie, sterkte TS!

Een hond die je naar het leven staat en ook de mogelijk heeft dat aan te tasten is in mijn ogen een spoedgeval en daar kan ik bij onze DA 24/7 voor terecht.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:31

Er is geen enkele da die jou zou weigeren als je verteld dat je hond je "ineens" aanvalt ...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:31

Nou, ik vind een hond die uit het niets zijn baas aanvalt en blijft aanvallen wel een spoedgeval. Wie weet drukt er een grote hersentumor in zijn hersenen tegen vanalles aan. Afgezien van het aanvallen en de onbetrouwbaarheid, vind ik het niet bepaald diervriendelijk dat een hond dan nog maar 3 dagen moet wachten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:36

TS; waarom zou je nog naar en DA gaan. De bokt-DA's weten al wat ie heeft. :) Als zij hem ook via het forum een spuitje kunnen geven dan hoef je al geen kosten meer te maken.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:37

Zegt iemand wat ie heeft dan ? Juist niet en daarom zsm naar de da ;)