Meer mensen met een Sharpei? ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

watnou1

Re: Meer mensen met een Sharpei? ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 23:38

De onze is 13 geworden!
Na een grote hersenbloeding hebben we hem in moeten laten slapen..

Hieronder op de foto was hij 11 jaar al!
Afbeelding

Hij heeft een maagtorsie gehad toen hij 10 weken was... Daarna alleen kleine dingen zoals krab van kat hechten (8! Krammen!) en oren schoon laten maken.
We hebben 13 jaar genoten en geboft!

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 23:58

Forny schreef:
Ik heb een blauw Sharpei Teefje :) Ze heet Gucci en is ongerveer 9/10 jaar maar ze doet het nog prima gelukkig. Ze heeft alleen last van nauwe gehoorgangen maar dat is goed te onderhouden. Ze is super lief alleen ze houdt niet van vreemden (sharpei trekje he :+) Ze gaat graag mee naar de paarden en het bos in ze is goede vriendjes met mijn pony!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En nog een plekje voor onze overleden (jaar geleden) blonde Sharpei Seedy :( Liefste hond die ik ooit heb gekend. Ze is 10 jaar geworden

[ Afbeelding ]

Mocht Gucci komen te overlijden nemen we 2 nieuwe sharpeis

Wat een knapperd!!
Die andere ook trouwens!

Toch wel respectabele leeftijd hoor...

Die van jou helemaal watnou!

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 07:34

Peelie schreef:
Hoor ik vandaag toch een reclame op de radio dat het een pup alleen bij een erkende fokker moet kopen, omdat je dan een gezonde hond koopt...

So far voor dat argument.

Pff echt zo he! Écht erg die reclame! >;)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 08:46

Helaas is de poel van gezonde dekreuen in Nederland en omstreken niet zo heel groot meer. En dus hebben zelfs de bekendere fokkers er geregeld zieke hondjes bij. Ik ken zelfs een fokker die alles dna, ed, hd enz had laten testen, zat er toch een pup met ed bij. Het blijven levende wezens, en risico is er altijd. Ik vertrouw geen enkele fokker meer. Van sommige reuen weet ik dat ik ze niet in de lijn wil hebben, ivm koorts. Dat is echt mijn grote angst.

Onze vorige pei was op een maand na 14, en had, met alles wat we nu weten, nog wel ouder kunnen worden. Maar ik wilde niet meer gaan rommelen met hem, toen hij niet meer wilde eten.

Onze huidige is nu 3,5 jaar, komt van een kleine hobbyfokker, maar die heeft het volgens mij ook nooit heel nauw genomen met afstammingen.
Al is ze tot nog toe gezond...afkloppen!
Broertjes en zusjes ook, gelukkig.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 06:53

Vooral dat eerste klopt wel!
Dat was 7 jr geleden ook al zo een drama!
Vandaar dat ik uiteindelijk een stamboomloze reu uit Duitsland heb gehaald...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:42

Cerastes schreef:
Peelie schreef:
Hoor ik vandaag toch een reclame op de radio dat het een pup alleen bij een erkende fokker moet kopen, omdat je dan een gezonde hond koopt...

So far voor dat argument.

Pff echt zo he! Écht erg die reclame! >;)

No offence, maar dat kan je niet alleen de fokkers aanrekenen. Blijft nu eenmaal een kwestie van vraag en aanbod? Zolang jullie bijvoorbeeld 10 jaar een zeer respectabele leeftijd vinden en alle gezondheidskwalen nu eenmaal 'bij het ras horen' zullen er dus altijd fokkers blijven bestaan die het niet zo nauw met de gezondheid van hun pups nemen.
Ik zou echt nooit een hond aanschaffen waarvan de gemiddelde leeftijd zo laag is en waarbij er zoveel aandoeningen voorkomen.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 09:27

De gemiddelde rashond mag tegenwoordig al blij zijn als hij 10 wordt. Ik voelde me gezegend met mijn 14 jarige Hongaarse import reu..
Op de Engelse sharpei fb sites, wordt sharpeikoorts en entropion en huidproblemen als raseigenschap gezien en naar mijn idee wordt daar door de fokkers helemaal niet meer naar gekeken. De meeste kopers zijn mensen die vallen op de rimpeltjes van het hummeltje en zullen zich dus ook niet snel verdiepen in de vele gezondheidsproblemen.

Er is een fokker die kruisingen doet met peitjes en andere rassen..maar of dat de oplossing is? Ik denk dat een site als sharpei archives veel beter, en veeeeel eerlijker benut zou moeten worden om de ziektes te verminderen.

ik kan er uuuuren op snuffelen, stamboomlijnen, herkomsten, maar de doodsoorzaak en sterfdatum wordt zelden ingevuld.

Zo, vandaag een heerlijke wandeling op het programma, met een leuk aantal peitjes. Woon je in de buurt van Budel en wil je ze ontmoeten, vertrek om half twee, pm als je meer info wil!

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:19

Mijn moeder is toen der tijd juist heel fanatiek bezig geweest met het uitzoeken van stambomen ed. Uiteindelijk bij Kuang terecht gekomen. Mijn moeder wilde graag een reu die ze mee zou kunnen nemen naar shows en laten keuren als dekreu.

Kuang is ook de enige die ziek is van het hele nest. Echter is hij, ondanks dat wel al 9 en speelt dagelijks met onze teef Laika van 6 (bijna 7 wat je haar echt niet zou geven).

Op zijn huid na is hij verder gezond. Dat is het meest frustrerende van alles nog.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 08:06

Peelie schreef:
Mijn moeder is toen der tijd juist heel fanatiek bezig geweest met het uitzoeken van stambomen ed. Uiteindelijk bij Kuang terecht gekomen. Mijn moeder wilde graag een reu die ze mee zou kunnen nemen naar shows en laten keuren als dekreu.

Kuang is ook de enige die ziek is van het hele nest. Echter is hij, ondanks dat wel al 9 en speelt dagelijks met onze teef Laika van 6 (bijna 7 wat je haar echt niet zou geven).

Op zijn huid na is hij verder gezond. Dat is het meest frustrerende van alles nog.

Jeetje wat een pech zeg!!
Uitgerekend jullie pupje...

Eponine: hoe was de wandeling? ?

Hier gister Zoran meegenomen naar stal...dat ging helaas niet zonder slag of stoot...
Onze shetlander ruintje vind het altijd nodig om nieuwe honden te pesten (of ff laten zien dat ie klein is maar geen mietje ofzo :') )
Dus zo ook bij die kleine...nou zat ik er al onwijs op te letten natuurlijk maar net op het moment dat ik ff met mn dochtertje bezig was gebeurde het.
Die pony "krabte" met zn voorbeen op/tegen Zoran, en hij begon te gillen (de aansteller!) Pony lichtelijk in paniek daardoor (ik ook!!)
Naja uiteindelijk was er niks aan de hand, maar wat een gegil zeg...heb nog nooit een hond/pup zó horen gillen om niks...echt 30 seconden dacht ik dat ie doodging ofzo!
En toen was het ineens over...

Maar goed, was niet echt een geweldige ervaring dus..ben natuurlijk wel nog ff gebleven daar om "goed" af te sluiten.
Onze pony was ook wel geschrokken ervan want hij kwam daarna bij ons staan om lief te snuffelen aan Zoran en deed daarna super rustig..ook dat ik Zoran vasthield en op zn rug liet zitten totdat ze bijna in slaap vielen..
Daarna hebben we nog ff in het land gezeten. Dat vond ie nog wel eng natuurlijk.
Daarna ff uit de wei gegaan om ff wat anders te doen en toen weer terug de wei in, hij liep niet mee naar binnen maar bleef bij het hek zitten..
Dus afwachten hoe het morgen of woensdag zal gaan...ik zal het bezoekje in elk geval kort en leuk houden!
Was gister ook de bedoeling maar pony had een grote schaafwond dus dat móest echt behandeld worden.

Hier kwam de pony juist weer lief en leuk doen na dat hele gedoe..
Afbeelding

Afbeelding

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:37

Wat een paniek he, bij zo een kleintje! Gauw weer meenemen en zien dat hij er niet te bang voor wordt hahaha! Wat is het toch een dotje!
De wandeling was weet superleuk! We hadden niet heel veel peitjes, maar gewoon gezellig. Nadien oruipen we gewoonlijk ergens lekker op een terrasje met zijn allen ;-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En toen was onze madam s avonds weer heerlijk moe!

Afbeelding

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 10:06

Oh allemaal peitjes in het water!!!
Wat leuk! :D
Zoran proberen we ook spelenderwijs watergek te maken..maar regen vind ie nog steeds niet zo leuk :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:33

Die blup ik ben een vis foto! Heerlijk :P

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 15:54

Ja écht geweldig die foto! :D

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 07:22

Hier even een kleine update :D !

Gisteren zijn we weer ff naar de boerderij gegaan en het was heel goed gegaan!
(Mn dochtertje was wel super vervelend en zeikerig, dat is ook wel duidelijk op de foto's te zien :roll: )
We zijn expres niet zo heel lang gebleven..kort en leuk houden..dat is voor komende aantal keer het beste denk ik.

We zijn ook begonnen met het commando "af" , dat vind ie nog wel moeilijk.
Commando "zit" gaat super!
Hij gaat al automatisch zitten voordat we moeten oversteken :o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:05

Aaaah wat een lekker dotje is het toch! Ik heb info opgevraagd bij een fokker in Belgie, die enkele mooie bloedlijnen heeft. Voor in de toekomst ;-)!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:44

Zwaar hoofd! Hij wordt snel groot!

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 19:43

eponine schreef:
Aaaah wat een lekker dotje is het toch! Ik heb info opgevraagd bij een fokker in Belgie, die enkele mooie bloedlijnen heeft. Voor in de toekomst ;-)!

Oh spannend zeg!!

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 19:52

Peelie schreef:
Zwaar hoofd! Hij wordt snel groot!

Hij groeit idd heel snel!
Teddybeer!

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:21

Hij is zo leuk. Ik kijk er elke dag naar uit om nieuwe foto's te zien.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 21:37

henshem schreef:
Hij is zo leuk. Ik kijk er elke dag naar uit om nieuwe foto's te zien.

Ahh wat leuk! :)

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 09:27

Hier een mini update:

Commando "zit" gaat echt super, maar goed dat is natuurlijk ook wel heel makkelijk...
Commando "af" gaat ook steeds beter, dat doet ie nu ook buiten!
Aan de lijn lopen gaat nu ook wel heel goed!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:26

Wat super om te lezen! Ook om te zien hoe goed het gaat met de andere hond! Ben wel heel benieuwd hoe zijn kleur zich gaat ontwikkelen.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 20:03

Ja gaat echt heel goed samen!
Dolly leeft helemaal op :D ze spelen super veel samen!

De kleur zou idd wel kunnen verkleuren, maar ik heb het gevoel dat het zo blijft...

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 19:15

Hier nog ff een paar foto's :o

Afbeelding
Afbeelding

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:04

Lief!