Wat als je de dierenarts niet kunt betalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:11

jasmijn16 schreef:
Dat zeg je wel zo makkelijk, maar een hond van 8 geneest niet 1 2 3. Dat duurt allemaal wat langer dan bij een 2 jarige. En tegen advies van een dierenarts ipv na 6 weken de hond al belasten na 1? En dan ook nog meteen trap op en af, ookal gebruik je een til riem. Dat vind ik echt het domste wat je kan doen. Het is misschien goed gegaan bij jouw hond, maar die schema's zijn er niet voor niks.

nogmaals ik heb zo'n 7 van dit soort operaties achter de rug bij mijn honden,denk dat ik wel een heel klein beetje weet waar ik het over heb.en jij? hoeveel echte ervaring heb jij er al mee?

ow enne zelfs mijn hond van 11 was binnen korte tijd gewoon weer geheel op de rails na een 3de knie operatie...

chanel1985 schreef:
Kimmi: ik herhaal even mijn vraag, je zal er waarschijnlijk overgelezen hebben.

nee natuurlijk niet blind,moet dat dan om mee te mogen praten? wel angstig dat dan weer wel..heb ik nu meer recht van spreken??

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:15

Armitage schreef:
De hond is een spaanse rescue Podenco type. Met een meer dan vreselijk verleden. De hond is zeker niet op. Ja ze ziet slecht is bang van harde geluiden en schreeuwende mensen. Maar maakte wandelingen van uren. De klachten zijn zeer recentelijk.

Met haar twee honden vrienden en 100% toegewijde en 24/7 aanwezige baas heeft ze een prima leven. Er word nu door osteopaten en dierenartsen gekeken wat er gedaan moet worden en wat kan wachten.

kijk het verhaal wordt al anders zo lijkt mij..ik hoop dat ze eruit kunnen komen,ik bel je wel ff :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:19

Ik vind dat de hond nu al geen hondwaardig leven heeft. Altijd angst, blind dus ook zonder de nodige operatie had ik als eigenaar waarschijnlijk al een overweging gemaakt wat te doen bij evntuele calamiteiten en dat was geen ingrijpende operatie geweest. Soms moet je je egoisme opzij zetten.

En ja, zolang mijn dieren een dierwaardig leven kunnen leiden gaat daar elke cent naar toe die nodig is en dat is de afgelopen veertig jaar zo veel geweest, daar wil ik niet eens bij stilstaan.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:19

kimmie261 schreef:
jasmijn16 schreef:
Dat zeg je wel zo makkelijk, maar een hond van 8 geneest niet 1 2 3. Dat duurt allemaal wat langer dan bij een 2 jarige. En tegen advies van een dierenarts ipv na 6 weken de hond al belasten na 1? En dan ook nog meteen trap op en af, ookal gebruik je een til riem. Dat vind ik echt het domste wat je kan doen. Het is misschien goed gegaan bij jouw hond, maar die schema's zijn er niet voor niks.

nogmaals ik heb zo'n 7 van dit soort operaties achter de rug bij mijn honden,denk dat ik wel een heel klein beetje weet waar ik het over heb.en jij? hoeveel echte ervaring heb jij er al mee?

ow enne zelfs mijn hond van 11 was binnen korte tijd gewoon weer geheel op de rails na een 3de knie operatie...

chanel1985 schreef:
Kimmi: ik herhaal even mijn vraag, je zal er waarschijnlijk overgelezen hebben.

nee natuurlijk niet blind,moet dat dan om mee te mogen praten? wel angstig dat dan weer wel..heb ik nu meer recht van spreken??

Een beetje normaal reageren heeft nog niemand kwaad gedaan, ik stelde een simpele vraag.

Ik heb het niet over jou, in dit onderwerp staat de hond centraal, niet jij. Een hond die blind en bang is, kreupel een 3 verdiepen de trap doen afgaan is denk ik nog wel een gradatie complexer voor de hond dan bij een hond die wel kan zien en niet al bang is van voor de operatie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:20

kimmie261 schreef:
Armitage schreef:
De hond is een spaanse rescue Podenco type. Met een meer dan vreselijk verleden. De hond is zeker niet op. Ja ze ziet slecht is bang van harde geluiden en schreeuwende mensen. Maar maakte wandelingen van uren. De klachten zijn zeer recentelijk.

Met haar twee honden vrienden en 100% toegewijde en 24/7 aanwezige baas heeft ze een prima leven. Er word nu door osteopaten en dierenartsen gekeken wat er gedaan moet worden en wat kan wachten.

kijk het verhaal wordt al anders zo lijkt mij..ik hoop dat ze eruit kunnen komen,ik bel je wel ff :)

Dit klinkt inderdaad anders maar dan komt mijn vraag, hoelang heeft ze de drie honden en een uitkering?? Ook al kunnen dieren je ontzettend veel vreugde en liefde geven, het moet wel betaald worden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:30

chanel1985 schreef:
Een beetje normaal reageren heeft nog niemand kwaad gedaan, ik stelde een simpele vraag.

Ik heb het niet over jou, in dit onderwerp staat de hond centraal, niet jij. Een hond die blind en bang is, kreupel een 3 verdiepen de trap doen afgaan is denk ik nog wel een gradatie complexer voor de hond dan bij een hond die wel kan zien en niet al bang is van voor de operatie.

het is een zeer irrelevante vraag...alsof je alleen een "afwijkende" mening als de meute heeft mag hebben als je zelf ervaring met blind/doof bang en weet ik wat moet hebben.

die hond is al blind en heeft dus weinig stress meer van het blind zijn zelf,die weet niet beter...en als we alle bange hondjes niet meer kunnen of mogen opereren omdat ze dan stress ervaren wordt het rustig bij menig DA.

ook dat gaat allemaal weer voorbij en eenmaal in zijn eigen omgeving gaat een hond gewoon met het moment verder...die hebben gelukkig geen dr phil nodig om over een operatiestress heen te komen :D

dromertje2

Re: Wat als je de dierenarts niet kunt betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:33

Zucht ok kimmie, je hebt gelijk |o .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:49

De hond zal ook in een vreemde omgeving niet goed kunnen revalideren. Nu weet hij waar alles staat. Bij de vreemde omgeving zal dit juist voor botsingen zorgen.
Er kwam een tip voorbij om het dier door te laten lopen tot ie op is. Dat is eigenlijk nog niet eens een slecht idee. Misschien kan de kennis van ts hem op pijnstillers zetten.
Of andere dierenartsen bellen en het probleem voorleggen en de visie vragen. Misschien is dit wel een arts die zoveel mogelijk geld wil verdienen

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:13

geerke schreef:
sasja0705 schreef:
Over het geld: ik heb hier 800 ingestoken voor een hond die (13,5) met longontsteking... uiteindelijk ,toen hij bijna aan t doodgaan was, zei mijn DA "nu voel ik hem wel goed ". Dat was dus een dikke tumor in zijn buik,met uitzaaiingen en al. Toen ontplopfte ik bijna.4 weken ABs Prednison en wat nog alles voor iets wat bij de eerste keer al vermoed werd... en die DA durfte nog een OP voor te stellen. Bij zijn broertje een jaar later... ben ik gewoon naar en andere gegaan, een eerlijke,die zei dat we wel met medecijnen en middeltjes nog tijd kunnen rekken maar dat dit voor de hond niet prettig zou zijn. Gewoon eerlijk zoals die DA toen met Matisse. Dus ik vraag mij hier ook af of de DA "Echt" naar de hond,zijn beperkingen, zijn gebruiksaanwijzing EN naar de situatie van het baasje kijkt. Want rationeel of emotioneel is er in mijn oogen alleen maar een optie : laat hem gaan

800 euro voor een longontsteking?Das lekker verdiend dan...

Tja...er moet ja ook de verzameling sportauto's betaalt worden...door goedgelovige patiënten...
Gelukkig zijn deze soort DA's zelden.
Maar ze zijn er en ik ben dus ingetrapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:46

Herkenbaar Sasja... Ik heb dit zelf ooit met onze kat gehad. Lag net in scheiding en had eigenlijk écht geen geld, maar kat was ineens verzwakt dus vooruit maar... Urine-onderzoek, bloedonderzoek, opname aan vochtinfuus, bloedonderzoek in Utrecht...

Diagnose: "Uw kat heeft alvleesklierkanker. Toen u haar binnen bracht ging ik er eigenlijk al vanuit dat ze het niet zou gaan redden."

700 euro inclusief het inslapen... Ik ben metéén naar een andere dierenarts overgestapt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:04

En daarom ben ik blij dat mijn DA'en gelijk to the point zijn.
Ze zeggen bij het eerste onderzoek gelijk wat ze denken. De paardenarts is helemaal zo.
Sommige mensen vinden dat niet fijn al die doom scenario's maar ik wel.
Kan ik mij vast lichtelijk voorbereiden en bedenken wat ik eventueel bij die of die diagnose wil gaan doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:14

Als de hond er ooit niet meer is neemt ze toch geen andere hond?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:19

Ik heb een hond van 8, die is nog zo fris en fruitig als een 3 jarige en die zou ik zeer zeker wel laten opereren als de kans van slagen goed is en zij dan weer jaren vooruit zou kunnen zonder pijn. Dit is echter een zeer stabiele, vrolijke en makkelijke hond die zeer goed in conditie is. Ook hebben wij een huis waar zij geen trappen hoeft te lopen. Je kan de ene hond echt niet vergelijken met de andere dus want wbt de hond waar het om gaat zou ik gezien alle omstandigheden eromheen een andere keus maken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:27

Armitage schreef:

Oke dus dat soort trauma stress hondjes. En dam ook nog eens blind en andere problemen.
Mijn moeder heeft er ook 2, ook uit Spanje (waarvan 1 kruising podenco). Een daarvan is deze week geopereerd aan een bultje in haar bek. Als ik zie hoeveel stress en paniek het dier ervan heeft ondervonden en dan is zij nog niet eens blind.
Zeker met dit soort hondjes zulke operatie's want moet toch aan beide poten, blind, revalideren elders waar ze niet thuis is?
Nee vind het niet eerlijk tegenover het dier, dan doe je het alleen voor je zelf

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:33

kiki nu ben ik blij dat jij het zo duidelijk benoemd in je post!(ik dacht echt dat ik de enige was die dat dus dacht).
Ze heeft het geld niet en de hond wordt er echt niet blij van, jammer dat sommigen te ver door willen gaan en de realitijd uit ogen verliezen.
Houden van is ook optijd loslaten en afscheid nemen......Ik hoop dat iemand dat besef TS haar vriendin kan bijbrengen!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:50

studiemiep schreef:
Ik zie het meer als het niet los kunnen laten....

En weetje houden van hoe moeilijk ook is soms toch ook echt los laten

Helemaal mee eens. Ik heb ook wel eens zulke bedragen uitgegeven aan een dier wat voor mij grote emotionele waarde had (eerste zelf gefokte pony).

Achteraf waren het zeer egoïstische euro's. Het paard was veel beter af geweest als ze meteen was ingeslapen. De enige die beter werd van het doktoren was ik op dat moment.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:51

studiemiep schreef:
Ik zie het meer als het niet los kunnen laten....

En weetje houden van hoe moeilijk ook is soms toch ook echt los laten

Helemaal mee eens. Ik heb ook wel eens zulke bedragen uitgegeven aan een dier wat voor mij grote emotionele waarde had (eerste zelf gefokte pony).

Achteraf waren het zeer egoïstische euro's. Het paard was veel beter af geweest als ze meteen was ingeslapen. De enige die beter werd van het doktoren was ik op dat moment.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:31

Armitage schreef:

Dat is dus geen zwaarlijvig type wat met 8 jaar al "op" is. Klinkt als een gezonde hond met een beperking (blind) en dan nu een blessure. Ik vraag me af of de rescue organisatie hier niet ook wat in kan betekenen, want volgens mij blijven zij toch ook een soort van eigenaar van deze hond?
Goed dat jullie nu de opties aan het bekijken zijn, blijft lastig hoor dit soort gevallen en sneu dat geld dan een rol speelt, maar helaas is dat wel de werkelijkheid.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:28

Inslapen dus... moet ze dat beestje niet meer aan willen doen.
De kwalitiet van leven van een hond hangt af van maar een aantal factoren he.. eten slapen lopen oa
als er al eea afvalt, wat heeft de hond dan voor een fijn leven?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:51

nou,inmiddels weet ik meer over de hond en situatie en blijkt dat het blind zijn wel omgezet kan worden naar slecht ziend ( ziet bv wel katten lopen enz) ,angst is voor vuurwerk/onweer en schreeuwende mensen daarnaast functioneert de hond goed/normaal in het gewone leven,en als klap op de vuurpijl valt ook de blessure zodanig mee dat de hond dagelijks nog wandelingen maakt van uren zonder mank te zijn,beestje is af en toe licht mank op dit moment wat na een half uurtje weer weggetrokken is ,de trappen die deze hond moet lopen is er wel geteld 1 ,en daarbij is de hond zo licht dat deze getilt kan worden.

dood maken zou bij mij nog niet opkomen in dit geval,sterker nog,deze hond zou probleemloos een nieuw kniebandje krijgen zonodig :)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:58

kimmie261 schreef:
nou,inmiddels weet ik meer over de hond en situatie en blijkt dat het blind zijn wel omgezet kan worden naar slecht ziend ( ziet bv wel katten lopen enz) ,angst is voor vuurwerk/onweer en schreeuwende mensen daarnaast functioneert de hond goed/normaal in het gewone leven,en als klap op de vuurpijl valt ook de blessure zodanig mee dat de hond dagelijks nog wandelingen maakt van uren zonder mank te zijn,beestje is af en toe licht mank op dit moment wat na een half uurtje weer weggetrokken is ,de trappen die deze hond moet lopen is er wel geteld 1 ,en daarbij is de hond zo licht dat deze getilt kan worden.

dood maken zou bij mij nog niet opkomen in dit geval,sterker nog,deze hond zou probleemloos een nieuw kniebandje krijgen zonodig :)

En hoe zou je dat doen als je geen geld had? :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:02

Dat staat zowat haaks tegenover het verhaal wat ts schrijft overigens.

Maar idd, hoe ga je het doen als je er gewoon echt het geld er niet voor hebt?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:03

Ik ben heel gek met mijn katten, maar alles boven de 1000 euro gaat mij echt te ver. Dan is het toch echt hemelen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:09

ik zou geld lenen,maar goed ik heb dan ook ouders die mij ruimschoots het geld zouden kunnen voorschieten,dus daar zou ik niet eens na over hoeven te denken.

plus als dat niet zo zou zijn....uhhhmmm op zoek gaan naar goedkopere DA /operatie mogelijkheden al dan niet over de grens,spulletjes verkopen die geld op zouden kunnen brengen enz,en evt vrienden dan maar lief aankijken,vooral diegene die weten wat de dieren voor mij betekenen,en ook daarin ben ik dan de gelukkige mensen om mij heen te hebben die probleemloos zouden helpen :)...

overigens is voor deze hond een operatie op dit moment niet aan de orde...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:32

Tja had wel verwacht dat je recht zou praten wat krom is. Ik blijf erbij dat je de hond er geen plezier mee doet en het aan mishandeling grenst. Euthaniseren dus.