Wat voer jij je hond en waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:45

Elsje123 schreef:
Wij zijn nog een beetje zoekende naar het juiste voer voor ons hondje. Hij kreeg altijd RC, waren we dik tevreden over, alleen kon hij zo stinken en het kon niet zijn gebit zijn. Na onderzoek op internet bleek het wel eens het voer te zijn, maar wat geef je dan? We willen geen KVV en zijn dus hard op zoek naar een goede brok met hoog vleespercentage en geen graan.

Ik heb er een blog over geschreven:
https://ellensbeestenboel.wordpress.com ... -voertest/

We kunnen nog alle kanten op. Ben benieuwd waar we uiteindelijk op uit komen!

Dan kom je als eerste uit op Orijen.. :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:49

@ Elsje: de merken waar ik aan denk zijn Acana, Edgard&Cooper, Orijen, Purizon, Taste of the Wild en Wolfsblut. en verder veterinaire lijnen zoals Eukanuba Dermatosis en Exclusion en waarschijnlijk zijn er nog wel (trovet, Sanimed, maar hun gamma ken ik niet)

Van Orijen hoor is soms wel dat het net iets te eiwitrijk is. En een verkoopster in de buurt zegt ook dat alleen haar klanten waarvan de honden actief sporten, Orijen zonder problemen verdragen en dat bij honden met een "rustig" leven toch vaak wat diarree of jeuk voorkomt.

meiske1577

Re: Wat voer jij je hond en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:05

Ik heb nu ook orijen gekocht voor mijn Jack Russel, na twee proefzakjes. Hij lust het erg graag en tot nu toe geen last ervan. Hij krijgt het in de avond. In de ochtend krijgt hij vlees, afwisselend Renske, applaws oid.

Edgar en cooper werd mij door de winkel aangeraden maar daar zat volgend de folder die ik mee kreeg maar 40% vlees in en verder dingen als zoete aardappel. Dat stond mij toch niet zo aan.

Ik heb nu ook twee proefzakjes carnilove meegekregen, en voor deze winkel nieuw merk met volgens zeggen 70% vlees/vis.