Boerboel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:32

Boxer druk. Ik zeg kom hier eens kijken niets druk aan. Opvoeding doet vreselijk veel zeker bij werkhonden betekend dit niet enkel wat zit af en hier.
Buiten mogen ze zo gek doen als ze willen binnen is het liggen en rust dat werkt super nooit drukke honden binnen en wij hebben er 5 :)
Laatst bijgewerkt door Seven op 19-01-16 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Freggle_Edge

Re: Boerboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:36

Lijkt mij een verstandige keuze, leuk hoor!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:37

Goede keuze ts!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:42

Seven schreef:
Boxer druk. Ik zeg kom hier eens kijken niets druk aan. Opvoeding doet vreselijk veel zeker bij werkhonden betekend dit niet enkel wat zit af en hier.
Buiten mogen ze zo gek doen als ze willen binnen is het liggen en rust dat werkt super nooit drukke honden binnen en wij hebben er 5 :)

Hetzelfde hier. Hoewel ik een Weimaraner heb, maar qua energielevel zitten die ook hoog.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:19

Onze Boxer is ook niet druk hoor.. en onze vorige was dat ook niet.
we wandelen gewoon voldoende met hem, en dan merk je dat er best wat energie in zit want hij kan uren wandelen en rennen. Maar is hij eenmaal binnen, dan gaat hij heerlijk liggen slapen. Ook als we op een dag wat minder tijd hebben voor wandelen gaat hij niet in huis druk lopen doen of dingen vernielen ofzo.

En ja, hij houdt van spelen. Toevallig is een van onze Boxer's beste maatjes een Labrador. Gelukkig valt hij onze Franse Bulldog, die nooit zin heeft in spelen, daar ook niet mee lastig.

Voor mij zijn het gewoon perfecte honden, ONTZETTEND lief (ook naar vreemden, hoewel hij altijd eerst even kijkt wat voor vlees hij in de kuip heeft :D ), stoer, knuffelbaar en waaks.

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:16

Dat zeg ik toch ook :')
Boxer moet iets te doen hebben omdat het gewoon dieren zijn met veel energie. Kunnen ze niet even uitrazen dan krijg je een vervelende hond(wat met ieder ras is wat hoog in de energie zit).

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:48

Om te beginnen, onze complimenten dat het topic, ondanks dat het soms wat onrustig was, zichzelf mooi heeft gereguleerd en zeer informatief is geworden.

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie echter wel wijzen op het volgende. We hebben een fijn en goedlopend topic over de keus van een passend ras: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 774#unread Omdat de vraag van TS inmiddels niet meer over de Boerboel gaat, maar nog een beetje zoekend lijkt naar het best passende ras, wil ik graag voor die discussie daarnaar verwijzen.

Normaal gaan dat soort topics op slot met een verwijzing naar het centrale topic. Omdat dit toch een zeer informatief topic is geworden willen we voorstellen dit topic open te laten, mits het over de Boerboel blijft gaan. De keuze voor een ander ras kan in het centrale topic besproken worden.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:21

bigbrown schreef:
Dat zeg ik toch ook :')
Boxer moet iets te doen hebben omdat het gewoon dieren zijn met veel energie. Kunnen ze niet even uitrazen dan krijg je een vervelende hond(wat met ieder ras is wat hoog in de energie zit).

Uhm.. nou.. ik zeg juist dat dat niet zo is :+
Hij wordt niet vervelend als hij niet kan uitrazen. En hij zit niet hoger in de energie dan de gemiddelde hond. En onze vorige Boxer ditto.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:27

Uitrazen is hier niet genoeg voor de boxers, ze moeten geestelijk uit gedaagd worden. Hoger in energie dan de rest vind ik ze ook niet, wel meer lerend voor de baas dan de stafford bijv.

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:28

Zie moderator opmerking. Je kunt jezelf eventueel in pb verder toelichten als je dat wil.