Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) ik heb de eigenaren gewaarschuwd. En gebruik materiaal van goede kwaliteit. Wat niet zomaar kapot gaat.
Hij heeft vast clubje waar hij mee mag spelen. Voornamelijk andere mechels en een gestoorde labrador 
love_western schreef:Ik vind de mag test weinig voorstellen
love_western schreef:Ik vind de mag test weinig voorstellen
kohtje schreef:Waarom nog meer regels voor honden met stamboom? De meeste honden zijn zonder stamboom in Nederland en dan al helemaal Staffordachtige.
Sonja_vR schreef:love_western schreef:Ik vind de mag test weinig voorstellen
Het is idd echt geen heel moeilijk iets en er is prima op te trainen. Maar het geeft wel een hele goede indicatie van hoe de hond in basis reageert Op onverwachte dingen
Bij de rottweilers gaan ze ook echt niet door tot ie knapt, word gewoon volgens redelijke protocollen getest.
Werkprestaties is leuk... maar hoeveel rassen zijn er gefokt voor zinvol werk?
wat voor werkprestatie moet een stafford neerzetten?
Dan is idd iets als vzh ofzo een optie.
zeg ik ook nergens is het wel 
hoewel dat bij de rottweilers heel erg varieert per show )kohtje schreef:Waarom nog meer regels voor honden met stamboom? De meeste honden zijn zonder stamboom in Nederland en dan al helemaal Staffordachtige.
Ayasha schreef:Ik heb hier Jack russels anders nog flink weten scheuren ondanks die methode. Nee, honden die écht op leven en dood vechten (want dat deden die twee teven) daar helpt achterpoten op pakken echt niks aan. Net zo min als water. Enige wat daar aan hielp was zodra ze vast "hingen" allebei de keel toe pitsen tot ze loslieten en dan zsm uit elkaar (allebei andere kamer) en laten kalmeren (en ja, dat vonden we verschrikkelijk en raad ik echt iedereen af maar het was dat of één van de twee ging er aan. Simple as that. Alle trukjes waren we al af gegaan. Bij een jack kan dat... Maar bij een fikse herder/stafford/labrador/eender welke hond met een nek waar je handen niet rond passen of die simpelweg te sterk is voor een mens om at mee te doen zit je gewoon met een heel dik probleem als ze echt op leven en dood vechten. En die twee hierboven, dat waren an sich hele lieve honden. Die konden met elke andere hond om, Maar om één of andere reden op een gegeven moment niet meer met elkaar, die hadden letterlijk een bloedhekel aan elkaar gekregen. Is de eerste keer in al die jaren dat wij honden hebben dat we zo'n stel mee gemaakt hebben overigens.
Sonja_vR schreef:love_western schreef:Ik vind de mag test weinig voorstellen
Het is idd echt geen heel moeilijk iets en er is prima op te trainen. Maar het geeft wel een hele goede indicatie van hoe de hond in basis reageert Op onverwachte dingen
Bij de rottweilers gaan ze ook echt niet door tot ie knapt, word gewoon volgens redelijke protocollen getest.
Werkprestaties is leuk... maar hoeveel rassen zijn er gefokt voor zinvol werk?
wat voor werkprestatie moet een stafford neerzetten?
Dan is idd iets als vzh ofzo een optie.
Diablo schreef:Aan de achterpoten optillen werkt inderdaad lang niet altijd. Onze honden (Cane Corso's) knokken ook wel eens, maar die worden er niet warm of koud van als je ze bij de achterpoten pakt.
Ik merk wel verschil in vechten. Als de reuen het met elkaar aan de stok hebben, is dat meestal na een paar minuten weer over.
Bij de teven echter is het heel wat anders. Als die vechten, gaan ze voor de kill, net als jouw Russells. En dan kun je doen wat je wil, ze reageren niet en laten niet los. Ook met de achterpoten in de lucht weten ze te scheuren, echt heel eng en naar. Bij hun werkt dan ook alleen maar wurgen. Dan moeten ze op een gegeven moment wel los laten en dan is het inderdaad, precies zoals jij zegt, zaak ze uit elkaar te houden, anders is het onmiddellijk weer raak. Het moge trouwens duidelijk zijn dat onze teven niet meer samen leven, dat is helaas niet mogelijk.
En overigens; dit is gebeurd nadat ze de twee jaar waren gepasseerd.
DatBenIkNou schreef:Ik zou totaal onbezorgd zo'n test met mijn honden aangaan. Ik vind het best eng dat jullie schijnbaar honden hebben waarvan je daar niet van overtuigd bent en dit ook 'normaal' vinden omdat de test niet zou deugen.
DatBenIkNou schreef:Ik zou totaal onbezorgd zo'n test met mijn honden aangaan. Ik vind het best eng dat jullie schijnbaar honden hebben waarvan je daar niet van overtuigd bent en dit ook 'normaal' vinden omdat de test niet zou deugen.
HorseTopShop schreef:De hond van de buren wordt altijd uitgelaten met muilkorf, omdat deze van alles van de grond vreet.
Het arme beest is een keer aangevallen en kon zichzelf niet verdedigen. Ik ben daar dan ook geen voorstander van.
Gedragstest vind ik tricky. Ik heb hele lieve honden, maar als je ze gaat lopen zieken met poppen aan stokken en neparmen, denk ik dat ze ook agressief zullen reageren.

Bowen schreef:DatBenIkNou schreef:Ik zou totaal onbezorgd zo'n test met mijn honden aangaan. Ik vind het best eng dat jullie schijnbaar honden hebben waarvan je daar niet van overtuigd bent en dit ook 'normaal' vinden omdat de test niet zou deugen.
De fila die ik heb heb ik niet alleen om een leuke huishond te zijn. Hij is hier ook gewoon aan het werk als waakhond en als alles goed gaat heeft hij over een jaartje of 2 een terrein waar hij niet eens meer af hoeft om genoeg te krijgen.
Hij is ook een leuke huishond, een zachtere hond binnen het gezin ben ik nog niet tegen gekomen, maar dat is een leuke bijkomstigheid.
Zoolgangster schreef:Ze moeten ook niet eens zozeer een agressietest doen bij die honden, maar bij de (toekomstige) eigenaren van zulke honden.
DatBenIkNou schreef:Bowen schreef:
De fila die ik heb heb ik niet alleen om een leuke huishond te zijn. Hij is hier ook gewoon aan het werk als waakhond en als alles goed gaat heeft hij over een jaartje of 2 een terrein waar hij niet eens meer af hoeft om genoeg te krijgen.
Hij is ook een leuke huishond, een zachtere hond binnen het gezin ben ik nog niet tegen gekomen, maar dat is een leuke bijkomstigheid.
Aan waak/beveiligingshonden worden inderdaad andere eisen gesteld, dus daar kan ik zeker inkomen.