Honden buurvrouw 4 dagen alleen thuis.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:15

Petpa schreef:
Ragdollcat schreef:
En dan nog iets, het maakt ook denk ik een hoop verschil:

Tevoren ff vragen ipv pas na 4 dagen en huis vol met stront en pies en die dochter was ervan op de hoogte en kwam er elke dag maar ff doorgeven en of vragen ho maar.

Moet de buren dan gaan puinruimen, in die stank en vol met poep? nee toch, ik vind van niet.

De dochter had dat moeten doen en regelen, de buurvrouw wordt prima verzorgd in het ziekenhuis, dus de dieren gaat dan ff voor, zeker als het in een onacceptabel situatie zit, je kan niet een hele dag handjes vasthouden in het ziekenhuis.

Ik ben het 100% met je eens!

En waar is de thuiszorg... De mensen van de thuiszorg zorgen normaal gesproken voor de honden.

Mevrouw is in het ziekenhuis... Dus... De mensen van de thuiszorg laten de honden "gewoon" aan hun lot over. Dat is voor mij ongelofelijk!

De thuiszorg kan hier niks aan doen, als de mensen in ziekenhuis liggen houd de zorg op tot ze weer thuis zijn.
Zo is het nu eenmaal.
Zou mooi zijn dat de hulp gewoon doorgaat terwijl MW in ziekenhuis ligt.
Die mensen van de thuiszorg mogen normaal gesproken nog niet eens naar binnen/ aanwezig zijn als de mensen er niet zijn.

Dus is dus stom gekwats. om de schuld op de thuiszorg te schuiven.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:16

Urielle schreef:
Ik weet niet hoe dat zit in Nederland maar ik werk in de thuiszorg en ik mag nog geen kleed van de hond stofzuigen, laat staan uitlaten of voeren.
Doe het wel eens uit goodwill maar mijn baas moet dat niet horen.

Is hier in nederland precies het zelfde, ik zit ook in de thuiszorg maar dan in de verpleging.

TS ik zou 144 bellen of dierenbescherming.
Het is gewoon zielig voor die dieren.
Misschien dat er dan iets gebeurt.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:46

LenaBaars schreef:
De blafband is inmiddels om, maar heeft zoals verwacht alleen de toonhoogte van het gejank beinvloed.
Ik zit in dubio of ik mijn hulp zal aanbieden voor zolang buurvrouw in ziekenhuis ligt. We wonen hier prachtig met verschillende uitlaatgebieden. Maar ik weet niks van (deze) honden en voel me dan wel "vervangend verantwoordelijk" voor het gedrag van de honden. Zeker in een hondenlosloopgebied (waar onze tuinen aan grenzen) vind ik dat je je hond onder appèl moet hebben, en ik ben dan ook bang dat ik verkeerd handel of de situatie verkeerd inschat met verregaande gevolgen. Zo'n dier zou een klein kind maar aanvliegen!
Ik moet ze vermoedelijk samen meenemen, dus dan heb ik mijn handen wel flink vol.

Iets moet gebeuren, dit gejank is hartverscheurend en gaat de rest van de buurt ook echt niet lang meer pikken.

Ik kom bijna elke dag in Leusden.
Wil best helpen met uitlaten.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:10

Wel heel heftig dat een doodsbange hond nu electrische schokken krijgt.
Verlatingsangst los je niet op met pijn toebrengen.

De dochter zou ofwel de honden naar haar huis moeten nemen, of zelf tijdelijk naast jullie gaan wonen.
En anders naar een pension.

Want dit kan echt niet.

Urielle

Re: Honden buurvrouw 4 dagen alleen thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:31

Ik bedacht net dat een pension in deze periode ook lastig gaat zijn.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:37

Enige advies wat ik kan geven, politie bellen. Aangeven wat voor een overlast de honden geven en dat de situatie ondraaglijk is, zowel voor de honden, voor de dochter als voor jou. Eis een oplossing, want wie weet houdt de situatie zo nog twee weken aan. Niks 'even slikken' omdat de eigenaresse in het ziekenhuis, maar gewoon voet bij stuk houden dat er iets aan de situatie gedaan dient te worden.
En alsjeblieft, ga niet de verantwoording op je nemen. Je hebt geen ervaring/kennis, dus dat loopt gewoon niet goed. Denk ook aan je eigen welzijn en veiligheid.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:39

Anders kan je altijd de dierenpolitie nog bellen om de hele situatie van de afgelopen tijd, tot nu, uit te leggen.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:01

Ik zou nu vanavond nog met de politie 0900 8844 belllen.
Gewoon vertellen hoe het de afgelopen dagen is gegaan, en dat deze oplossing geen oplossing is.

Dat jullie al 4 nachten niet slapen en dat de honden op deze manier mishandeld worden.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:05

Het is toch normaal hier in Nederland dat als een baasje tijdelijk niet voor de dieren kan zorgen dat er opvang is ?
Vreemd van de politie, pure gemakzucht dat er niets geregeld wordt met familie of asiel....
En thuiszorg die honden uitlaat ??? Net als anderen die hier gereageerd hebben en in de zorg werken noooooit van gehoord !!
Zelfs in een bejaarden tehuis waar ik als hoofd gewerkt heb en de mensen hun huisdieren mee mochten nemen, was de regel, dat mag als je zelf uit kan laten en zelf kattenbak verschonen.
Kan dat niet meer, dan helaas oplossing zoeken bij familie ( lukte vrijwel altijd) of anders naar een andere opvang, puur voor het welzijn van de dieren.
Ik denk toch echt dat 144 gebeld moet !

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:17

Verschrikkelijk het arme beest met een blafband om -:(-

Zou direct 144 bellen.... Kan toch niet zomaar dat ze dit laten gaan... Al moest ik twintig keer per dag bellen, beesten hebben geen leven zo.

En als mevrouw terug komt zal het probleem niet opgelost zijn, want dat was er al, het escaleert nu alleen. Zou deze situatie opgelost willen zien in de vorm van verplaatsing van de honden of proffesionele hulp voor de honden, zoals een uitlaatservice. Ook als mevrouw wel thuis is.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 00:41

Urielle schreef:
Ik bedacht net dat een pension in deze periode ook lastig gaat zijn.

In nood is er vaak wel wat te regelen. Ik werk in een dierenasiel met pension en wij nemen dit soort gevallen altijd aan, tijdelijk pension ivm ziekenhuis opname. Deze worden ook wel eens door de politie binnen gebracht zelfs.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 07:05

Als je de dochter weer ziet beginnen over een pension.
Dat de lucht echt verschrikkelijk is en dat het gejank niet ophoudt.

Of doe een briefje door de deur zodat ze het toch te lezen krijgt.

Heeft de dochter gezegd hoelang de ziekenhuis opname gaat duren ongeveer?

Pension is een duur grapje het geld moeten ze ook hebben.
Desnoods weer de politie bellen dat de overlast te groot is.
Helemaal nu de deur op een kiertje staat.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:19

Ik ben nog steeds van mening dat die honden permanent uit dat huis moeten. Ze verdienen een baasje die lekker met ze naar het bos kan gaan.
Baasje zal misschien wel heel veel liefde aan de honden geven als ze thuis is, maar zeker van die energieke honden hebben het gewoon nodig om te rennen, spelen ravotten in bos of veld of naast de fiets.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:35

Deze honden moeten daar weg. De dochter moet dat regelen.
TS ga ze niet uitlaten. Als ik de hond van mijn buren niet ken ga ik deze ook zeker niet zomaar uitlaten en zeker geen mechelaar (heb zelf rottweiler, dus sta mijn mannetje)
Bel de politie weer. Het uitlaten gaat ook echt het jank gedrag NIET oplossen
Sterkte TS

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:38

Idd Chasey dat is ook mijn mening...niks niet tijdelijk; wat schieten die honden daar mee op? Helemaal niks, echt dat er serieus mensen zijn die die honden weer in die situatie willen drukken als de baas weer terug is.
Helemaal weg uit dat huis, voorgoed en hopelijk krijgen die dieren een baas die lekker met ze bezig gaat

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:51

Die dochter zit kennelijk niet met die honden in. Wat verschrikkelijk voor die dieren. Blijf de politie bellen bij iedere jank die je hoort. Ze maakt het zich wel heel gemakkelijk zo. Ik zou ook haar moeder proberen in te lichten. Wellicht zijn die honden tijdens haar opname beter af in een pension of een asiel indien ze niet terug komt.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:54

Ik zou nog steeds 144 bellen en kijken of ze deze honden hier niet weg kunnen krijgen. Dit is oprechte dierenmishandeling... Deur een stukje open tegen de stank? Die arme beesten zitten daar midden in.. blafband? Wat een hel voor die dieren...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:02

De politie weer bellen en ook 144. Eventueel kun je ook de gemeente inschakelen voor de dadelijk ontstane niet menswoonwaardge omstandigheid, De politie moet zorgen voor het stoppen van overlast of ze willen of niet. Daarnaast de dieren zo aan hun lot overlaten is dierenmishandeling. Iemand die thuis zou zijn en zo met dieren omgaat raakt na een waarschuwing zijn beesten kwijt.

Los daarvan als de dame thuiskomt uit het zieken huis in een woning die vermoedelijk stijf staat van de stank en mogelijk uitwerpselen en urine dat is geen menswaardig wonen.

En helaas thuiszorg mag officieel niks doen aan huisdieren maar wat was ik blij met een hulp destijds die het spul meenam voor een blokje rond toen ik volledig rolstoel gebonden was en man ze alleen s ochtens en na zijn werk kon lang uitlaten. Ik gooide ze wel de tuin in overdag maar er even uit was echt fijn voor ze.

sanneveenma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:05

Ik heb even stilletjes meegelezen ;)
Ik zou de honden niet uit gaan laten TS! Je kent ze niet en vooral herders kunnen onvoorspelbaar reageren. Ik zou ze naar een pension brengen hoe lastig dat ook is in deze tijd...

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:08

Idd weer de politie bellen, zeggen dat je dit niet langer trekt.
Als zij ervoor kiezen om de honden uit huis te plaatsen dan heb jij je nachtrust en kan je weer fijn wat slaap in halen.
Ik vind het echt freaky dat dit kan in Nederland.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:33

Lastig ts maar ik zou absoluut niet de verantwoordelijkheid voor de honden nemen hoe lastig dat ook is.
Weet jij veel waar je aan begint, je kent de eigenaren en de honden niet.
(Onverwachte dierenartskosten, gedrag aan de lijn, geklaag van andere mensen en ga zo maar door. Er zitten teveel risico's aan verbonden.

Ik zal wel actie ondernemen om de dieren daar weg te krijgen even ongeacht de daadwerkelijke overlast die je ervan hebt. Dieren worden in mijn ogen gewoon verwaarloosd in hun behoefte en dat veranderd verwacht ik weinig als mevrouw weer thuis is.

Dus onder het non van overlast zou ik lekker alles af bellen van politie tot dierenbescherming wat maar in je opkomt. Zo gaat er hopelijk toch iets gebeuren of wordt het de dochter teveel en brengt ze weg.

Veel succes!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:59

Ik zou ook niet meer met de dochter gaan praten denk ik.. Het valt te proberen maar als je het heel normaal vindt om honden dagenlang in huis op te sluiten en ze blafbanden om te doen ben je geen grote dierenvriend. Inderdaad 144 bellen of de dierenbescherming. Die zijn hiervoor!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 14:21

Ik zou toch kijken of je je buurvrouw kunt helpen. Als de dochter een schema kan maken met haar uitlaat en voer tijden, kunnen jullie dar aanvullen met een uitlaat rondje waar extra hulp nodig is. Zo help je de honden, maar maak je ook contact met je buren. Die chagrijnige buurvrouw zou zomaar eens eigenlijk heel leuk kunnen zijn hoor.
Als buurvrouw wat aan wat hulp heeft kun je straks eens zeggen, kopje koffie buurvrouw, kan ik ergens mee helpen, moet ik wat mee nemen van de winkel... uiteraard is hoevere je zelf contact zou willen hebben.
Ondertussen toch kijken of er voor de honden een oplossing kan komen, want die zouden wat meer buiten moeten komen. Zul je toch in overleg moeten doen, anders maak je zeker geen vrienden.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 14:24

holly schreef:
Ik zou toch kijken of je je buurvrouw kunt helpen. Als de dochter een schema kan maken met haar uitlaat en voer tijden, kunnen jullie dar aanvullen met een uitlaat rondje waar extra hulp nodig is. Zo help je de honden, maar maak je ook contact met je buren. Die chagrijnige buurvrouw zou zomaar eens eigenlijk heel leuk kunnen zijn hoor.
Als buurvrouw wat aan wat hulp heeft kun je straks eens zeggen, kopje koffie buurvrouw, kan ik ergens mee helpen, moet ik wat mee nemen van de winkel... uiteraard is hoevere je zelf contact zou willen hebben.
Ondertussen toch kijken of er voor de honden een oplossing kan komen, want die zouden wat meer buiten moeten komen. Zul je toch in overleg moeten doen, anders maak je zeker geen vrienden.

Honden helpen... Buurvrouw helpen... Op deze manier wordt TS dierverzorgster + verpleegkundige + huishoudelijke hulp... :(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 14:25

Maar is het nou een huurwoning of niet? of heb ik daar overheen gelezen en is het antwoord al gegeven?