Wat voor spin is dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:30

drawerlover schreef:
Ik ben net een mannetje trechterspin tegengekomen hier. Zijn echt joekels van een beesten :brr

was hij zo groot dat je kon zien dat ie een slurfje had hangen :') ?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:33

Tazzey schreef:
UhNee schreef:
Het was een kattenbrokje. :+

Lekker onverantwoordelijk!! Wist je niet dat als je een kattenbrokje doodtrapt dat er honderden eitjes uitkomen waardoor je binnen no-time 500 baby kattenbrokjes in huis hebt.

_O-

Voedelprobleem van de wereld even opgelost in 1 post *\o/* :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:44

gister een spin gevangen en voor de poes losgelaten, ze zat te snuiven er aan, toen overeed ik hem per ongeluk met de bureau stoel en toen was hij snel op.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:47

franka75 schreef:
gister een spin gevangen en voor de poes losgelaten, ze zat te snuiven er aan, toen overeed ik hem per ongeluk met de bureau stoel en toen was hij snel op.

je kat houdt overduidelijk van nat voer (of was het nu natvoer).
levend was de spin te droog..

ik moet namens je kat haar hartelijke dank overbrengen voor het veranderen van droogvoer in een sappig mals nat brokje/papje

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:07

elenaMM77 schreef:
franka75 schreef:

je kat houdt overduidelijk van nat voer (of was het nu natvoer).
levend was de spin te droog..

ik moet namens je kat haar hartelijke dank overbrengen voor het veranderen van droogvoer in een sappig mals nat brokje/papje

hahahahahahaha mijn dank, en als ik je nou vertel dat ze nat voer niet aanraakt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 00:10

1. gelukkig woon ik bij zee veel minder spinnen. al vang ik alles ook bv als ik ineens als mijn vriend er is ik, schatjeeeeeh wat zit daar? hoor. Ja dan haal ik hem weg, ik heb zon trechter spin een keer een halve dag bewaard maar moest hem naar buiten smijten voor hij kwam anders had spin het niet naverteld.
2. mijn kat had gister een hooiwagen van een cm of 6.
3. Ik zag eergister een groot web buiten en dacht waar is spinnebeest dan dus ik dichterbij en zag ineens dichter bij als ik wenste twee dikke poten om een blaadje vouwen. voorzichtig het blad erboven bewogen en het blad zelf maar gelaten voor wat het was. moedig toch.
4. ja ook ik heb nu jeuk.

ZoeyDercks

Re: Wat voor spin is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 01:00

Ieeeeek ik haat spinnen.
Had laatst, lag ik op mn mobiel te lezen, KWAM ER ZON MONSTER OVER MN KUSSEN LOPEN.

En ik zie ook best vaak van die krengen krioelen in mijn ooghoek als ik in bed zit. Maar dan schreeuw ik moord en brand tot iemand hem vermoord heeft.
Heb namelijk heel vaak grote trechterspinnen (denk ik dan) hier, kleintjes durf ik wel plat te slaan :+
En hooiwagens vind ik dan weer niet eng.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 02:27

elenaMM77 schreef:
drawerlover schreef:
Ik ben net een mannetje trechterspin tegengekomen hier. Zijn echt joekels van een beesten :brr

was hij zo groot dat je kon zien dat ie een slurfje had hangen :') ?

Nee maar hij was zo groot dat ik Dat aan zijn (wat zijn het eigenlijk) voelsprietdinger kon zien. Mannetjes hebben zo'n bolletjes bovenop zitten en dat hebben vrouwtjes niet. Daar zie je dat aan. Er kwam met tandenpoetsen ook ineens een spinnetje koekeloeren. Die hing aan een draadje :P
Ik proberen hem van het draadje af te halen en hem vrij de laten, komt mam aan. Handoek erbij en pats boem spin weg. O en trouwens volgens mij had die trechter spin een koffie uurtje met de hooiwagen die erbij zat. Was wel grappig om te zien. Zaten ze zo bij elkaar :')

Denk je misschien waarom is ze zo laat op. Nou ik heb een snurkende moeder dus ik kan niet slapen :')

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 23:47

ik ben ook panisch, maar als mn moeder of vriend hem doodmaakt, mag absoluut niet :') , maar hij moet wel uit mn buurt, zo vangt mn vriend ze altijd en zet ze netjes buiten. en met kleintjes doe ik het zelfs nog zelf... ik ben panischer voor wespen, geen idee waarom maar ga altijd stilzitten of staan omdat mn vriend zegt niet rennen maar dan gil ik wel kei en kei hard. laatst nog in de winkel moord en brand geschreeuwd omdat ie in de buurt was... 8)7

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 01:17

savannah030x schreef:
ik ben ook panisch, maar als mn moeder of vriend hem doodmaakt, mag absoluut niet :') , maar hij moet wel uit mn buurt, zo vangt mn vriend ze altijd en zet ze netjes buiten. en met kleintjes doe ik het zelfs nog zelf... ik ben panischer voor wespen, geen idee waarom maar ga altijd stilzitten of staan omdat mn vriend zegt niet rennen maar dan gil ik wel kei en kei hard. laatst nog in de winkel moord en brand geschreeuwd omdat ie in de buurt was... 8)7

Bij wespen moet je inderdaad stil staan of zitten en als hij in de buurt van je gezicht zit gewoon wegblazen en vooral niet gaan slaan. Daar worden ze juist boos van. Ook nooit eentje vangen in een glas ofzo want dan scheiden ze een stofje uit waardoor ze andere wespen roepen en dan kun je al raden wat er gebeurt

En Kwa spinnen kan in alleen maar zeggen, hoe groter hoe minder gevaarlijk en dat is echt letterlijk zo :')
Echt alle spinnen zijn giftig maar er is er geen zo rustig en lief als een vogelspin ik zweer je :j

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 01:20

Vooral niet gaan blazen met wespen, man dat beest viel mij gewoon aan nadat ik had geblazen. Kon nog snel weg vluchten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 01:22

SindyKaya schreef:
Vooral niet gaan blazen met wespen, man dat beest viel mij gewoon aan nadat ik had geblazen. Kon nog snel weg vluchten

Bij mij vliegen ze gewoon weg. Maar je kunt wel veel beter blazen dan slaan want dan komen ze al helemaal op je af.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:02

Ik ben inmiddels pro in wespen doden en vangen dankzij vakantie :'). Als er iets is waar ik een hekel aan heb zijn het die beesten wel...

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:31

Tot nu toe sla ik altijd on mij heen en dat is nog nooit mis gegaan. Als die beesten weten dat ze weg moeten dan blijven ze weg

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:39

Als ze op mn kamer komen dan gebruik ik haarlak :'). Dan kunnen ze niet meer vliegen en sla je ze zo dood ..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 00:35

SindyKaya schreef:

ja sommige insecten gebruiken jouw ademtocht al landingsbaan , ook ervaren wespen sla ik vaak uit de lucht met veel kracht en dan ga ik er op staan. Pas was er een in het bier van mijn vriend geland dus ff onder gedompeld , toen deed hij niet veel meer en met een vork het strand op gelanceerd. toen moest hij zich 10 min vermaken met loskomen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:56

Dit is echt geweldig :')
Ik ben op bezoek en daar is een kind van 7 waar ik altijd mee speel. Hij wilde in de kelder fruitshoot halen en hij roept mij. Kijk hier!! Zit er zo'n dikke vette harige huisspin. Hij is er niet bang voor gelukkig. Dus die moeder had hem net weggehaald, roept hij me weer. Ja waar 1 spin zit, zitten er meer zei hij. En ja hoor daar zit er nog een. Echt zo grappig :')

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 15:19

Dat jullie nog steeds hiermee doorgaan _O-
Ik moet vaker topics over spinnen openen, die lopen goed :')

Echter heb ik de partner van meneer trechterspin nooit gevonden :(

Ben wel heel benieuwd.. Begin na de zomer met een opleiding over beestjes en natuur, en wil niet weten wanneer we de eerste spinnen les krijgen :=

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 22:24

Ik had mijn bek niet moeten opentrekken...
Volgens mij heb ik mevrouw trechterspin gevonden.. Of in ieder geval een rennende spin. Zo'n vijf tot zes cm...
Het ging als volgt:

Ik dacht lekker te gaan douchen. Dus hop, kamer in (deur altijd dicht, hor voor het raam voor een mug en spin proof kamer)
Dus ik even spulletjes pakken, naar de douche en even douchen.
In de vijf minuten dat ik mijn deur open had om te luchten.. Mega grote spin. Loop mijn kamer in, niks aan de hand. Kamer uit om lenzen uit te doen.. ******** een cm naast mijn voet..
Ik werd er spontaan misselijk van ( :+ ) dus weer naar de badkamer om een beker te pakken.. Yeah right, ding was zo groot dat de poten eronder uit zouden komen.
Gelukkig lag mams niet op bed en die vond hem zelfs groot := dus deze leeft helaas niet meer..

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:45

xBerber schreef:
Ik had mijn bek niet moeten opentrekken...
Volgens mij heb ik mevrouw trechterspin gevonden.. Of in ieder geval een rennende spin. Zo'n vijf tot zes cm...
Het ging als volgt:

Ik dacht lekker te gaan douchen. Dus hop, kamer in (deur altijd dicht, hor voor het raam voor een mug en spin proof kamer)
Dus ik even spulletjes pakken, naar de douche en even douchen.
In de vijf minuten dat ik mijn deur open had om te luchten.. Mega grote spin. Loop mijn kamer in, niks aan de hand. Kamer uit om lenzen uit te doen.. ******** een cm naast mijn voet..
Ik werd er spontaan misselijk van ( :+ ) dus weer naar de badkamer om een beker te pakken.. Yeah right, ding was zo groot dat de poten eronder uit zouden komen.
Gelukkig lag mams niet op bed en die vond hem zelfs groot := dus deze leeft helaas niet meer..

:')
Geweldig hoe bang je soms voor zo'n beest kan zijn terwijl ze echt nix doen :')

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:31

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:39

Kirsha schreef:
Roos_M schreef:
bah

Scherp :+

Ik heb gegoogled. Dat was niet zo slim -O-

+1 :+ niet zo slim

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:45

xBerber schreef:
Ondanks dat ik doodsbenauwd ben voor de beestjes toch geprobeerd hem te vangen en dat ging ook zonder al te veel kleerscheuren. Echter, had ik dit soort spin nog nooit gezien? Het leek alsof hij soort van niet doorgroeide voelsprieten had :')
Het lichaam was zo'n halve centimeter, met poten denk ik op 3 cm in totaal.

En voor de spinnen liefhebbers: hij leeft nog en zit nu lekker drie huizen verder :')

[ [url=m/AioK0H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eentje die groot genoeg is om ervoor te verhuizen.

Nee ts een kleine trechterspi

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:47

:=

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:55

Ik kwam die ene al op fb tegen das toch best heftig, ik zou niet gaan gillen denk ik maar toch wel ff de verdelgingsdienst laten komen , voor het geval hij giftig is, en zit niet op zon beet te wachten.