drawerlover schreef:Ik ben net een mannetje trechterspin tegengekomen hier. Zijn echt joekels van een beesten :brr
was hij zo groot dat je kon zien dat ie een slurfje had hangen
? Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
franka75 schreef:gister een spin gevangen en voor de poes losgelaten, ze zat te snuiven er aan, toen overeed ik hem per ongeluk met de bureau stoel en toen was hij snel op.
elenaMM77 schreef:franka75 schreef:gister een spin gevangen en voor de poes losgelaten, ze zat te snuiven er aan, toen overeed ik hem per ongeluk met de bureau stoel en toen was hij snel op.
je kat houdt overduidelijk van nat voer (of was het nu natvoer).
levend was de spin te droog..
ik moet namens je kat haar hartelijke dank overbrengen voor het veranderen van droogvoer in een sappig mals nat brokje/papje

elenaMM77 schreef:drawerlover schreef:Ik ben net een mannetje trechterspin tegengekomen hier. Zijn echt joekels van een beesten :brr
was hij zo groot dat je kon zien dat ie een slurfje had hangen?

, maar hij moet wel uit mn buurt, zo vangt mn vriend ze altijd en zet ze netjes buiten. en met kleintjes doe ik het zelfs nog zelf... ik ben panischer voor wespen, geen idee waarom maar ga altijd stilzitten of staan omdat mn vriend zegt niet rennen maar dan gil ik wel kei en kei hard. laatst nog in de winkel moord en brand geschreeuwd omdat ie in de buurt was...
savannah030x schreef:ik ben ook panisch, maar als mn moeder of vriend hem doodmaakt, mag absoluut niet, maar hij moet wel uit mn buurt, zo vangt mn vriend ze altijd en zet ze netjes buiten. en met kleintjes doe ik het zelfs nog zelf... ik ben panischer voor wespen, geen idee waarom maar ga altijd stilzitten of staan omdat mn vriend zegt niet rennen maar dan gil ik wel kei en kei hard. laatst nog in de winkel moord en brand geschreeuwd omdat ie in de buurt was...

. Als er iets is waar ik een hekel aan heb zijn het die beesten wel...
. Dan kunnen ze niet meer vliegen en sla je ze zo dood .. SindyKaya schreef:Vooral niet gaan blazen met wespen, man dat beest viel mij gewoon aan nadat ik had geblazen. Kon nog snel weg vluchten

) dus weer naar de badkamer om een beker te pakken.. Yeah right, ding was zo groot dat de poten eronder uit zouden komen.
dus deze leeft helaas niet meer.. xBerber schreef:Ik had mijn bek niet moeten opentrekken...
Volgens mij heb ik mevrouw trechterspin gevonden.. Of in ieder geval een rennende spin. Zo'n vijf tot zes cm...
Het ging als volgt:
Ik dacht lekker te gaan douchen. Dus hop, kamer in (deur altijd dicht, hor voor het raam voor een mug en spin proof kamer)
Dus ik even spulletjes pakken, naar de douche en even douchen.
In de vijf minuten dat ik mijn deur open had om te luchten.. Mega grote spin. Loop mijn kamer in, niks aan de hand. Kamer uit om lenzen uit te doen.. ******** een cm naast mijn voet..
Ik werd er spontaan misselijk van () dus weer naar de badkamer om een beker te pakken.. Yeah right, ding was zo groot dat de poten eronder uit zouden komen.
Gelukkig lag mams niet op bed en die vond hem zelfs grootdus deze leeft helaas niet meer..

xBerber schreef:Ondanks dat ik doodsbenauwd ben voor de beestjes toch geprobeerd hem te vangen en dat ging ook zonder al te veel kleerscheuren. Echter, had ik dit soort spin nog nooit gezien? Het leek alsof hij soort van niet doorgroeide voelsprieten had
Het lichaam was zo'n halve centimeter, met poten denk ik op 3 cm in totaal.
En voor de spinnen liefhebbers: hij leeft nog en zit nu lekker drie huizen verder
[ [url=m/AioK0H.jpg]Afbeelding[/url] ]