aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:44

Nou ja, ik heb ooit in de kliniek een kat met een gebroken poot gehad ( raskat) en die was ook NIET te hanteren. Uiteindelijk is de poot geamputeerd omdat de eigenaren zich ook niet aan de voorgeschreven bench rust hielden, maar daarna was het gedrag mogelijk nog erger.
Uiteindelijk hebben we onder narcose morfinepleisters bij de kat aangebracht en pas toen hield het agressieve gedrag op. Na genezing van de poot was het overigens de liefste kat op aarde, maar tijdens dat proces was het de duivel zelf.
Pijn doet een hoop, vlak dat niet uit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:51

youngster schreef:
Nou ja, ik heb ooit in de kliniek een kat met een gebroken poot gehad ( raskat) en die was ook NIET te hanteren. Uiteindelijk is de poot geamputeerd omdat de eigenaren zich ook niet aan de voorgeschreven bench rust hielden, maar daarna was het gedrag mogelijk nog erger.
Uiteindelijk hebben we onder narcose morfinepleisters bij de kat aangebracht en pas toen hield het agressieve gedrag op. Na genezing van de poot was het overigens de liefste kat op aarde, maar tijdens dat proces was het de duivel zelf.

En de kat zit bij de da op pijnstilling en is nog steeds zwaar agressief. Baasje ligt in het ziekenhuis met nare verwondingen en heeft er niets aan als ze straks met angst en beven in haar eigen huis moet zijn, niet wetende wanneer de kat aanvalt. Natuurlijk is elk dier anders bij de da, mijn hond is daar agressief en mijn katten kruipen stuk voor stuk diep in mijn jas. Maar mocht dit mijn kat zijn en er komt niets uit dan was hemelen de enigste optie.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:54

youngster schreef:

Katten zijn zowieso erg eh hoe zeg je dat, dicht bij de natuur? Dichtbij hun instinct? Meer zwart/wit?
Bij een kat is het goed of niet goed, een middenweg is er doorgaans niet.

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:54

Hierbij weer een bericht van mij vanuit het ziekenhuis.

Me zus gaat straks bij de kat kijken helaas zonder mij maar toch om eventjes poolshoogte te nemen.

anneliesdj

Re: aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:55

Hoe gaat het met je?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:55

Stel dat het beest het wel doet door pijn, dan kan het ook een volgende keer weer ineens zo agressief zijn.
En of dat nu bij zusje van TS of bij iemand anders is, dat kan toch gewoon niet?

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:58

anneliesdj schreef:
Hoe gaat het met je?

Het gaat naar omstandigheden goed, veel pijn en veel zorgen aan mijn hoofd. Maar ben in goeie handen hihi

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:03

bigone schreef:
En de kat zit bij de da op pijnstilling en is nog steeds zwaar agressief. Baasje ligt in het ziekenhuis met nare verwondingen en heeft er niets aan als ze straks met angst en beven in haar eigen huis moet zijn, niet wetende wanneer de kat aanvalt. Natuurlijk is elk dier anders bij de da, mijn hond is daar agressief en mijn katten kruipen stuk voor stuk diep in mijn jas. Maar mocht dit mijn kat zijn en er komt niets uit dan was hemelen de enigste optie.

Ik zeg ook nergens dat ik niet achter het besluit van TS en zus zou staan ;)
Maar ik wil alleen aangeven dat pijn een hoop kan doen met gedrag.
En de pijnstilling die de kat nu geeft is waarschijnlijk de standaard pijnstilling. Morfinepleister zijn bij de apotheek te koop ( humaan), dat moet je dus als praktijk bestellen.
Maargoed dat gaat een hele anders discussie worden en niet relevant hier.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:05

z3rTjuhH schreef:
anneliesdj schreef:
Hoe gaat het met je?

Het gaat naar omstandigheden goed, veel pijn en veel zorgen aan mijn hoofd. Maar ben in goeie handen hihi

De infectie zit in je vingers? Wat hebben ze eraan gedaan en hoe lang moet je blijven? Zijn de vooruitzichten wel goed?

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:20

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:23

Liannevh schreef:
antje_vip schreef:
Inslapen vind ik echt te ver gaan. Tenzij er serieuze medische redenen voor zijn. Mocht er uit onderzoek niets komen dan zou ik gewoon een nieuwe baas voor dr zoeken. Desnoods naar een asiel als je er per direct vanaf wil.

Sterkte voor je zusje! Die is flink toegetakeld zo te lezen.

Ik heb ook al aangeboden om de kat op te vangen, ook het asiel waar ik werk is bereid het dier op te vangen. We krijgen vaker ernstig moeilijke katten weer op de rit. Maar zijn wel zo eerlijk als het dier door medische problemen agressief is om hem dan te laten gaan. Tenzij we met medicijnen het kunnen oplossen. Daarbij is gedrag situatie gebonden dus helpt het om in een andere omgeving te trainen.

Wel veel beterschap met je zusje ts! Hopelijk voelt ze zich snel beter

Het is sowieso medisch gebonden, kat is normaal super lief dus valt weinig te trainen aangezien dit niet het normale gedrag is

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:25

De infectie zit in je vingers? Wat hebben ze eraan gedaan en hoe lang moet je blijven? Zijn de vooruitzichten wel goed?[/quote]

Zit in me linker duim en wijsvinger. Sowieso 48 uur maar is helemaal afhankelijk van hoe het gaat dus het is nog eventjes afwachten van hoe of wat

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:25

z3rTjuhH schreef:
anneliesdj schreef:
Hoe gaat het met je?

Heel erg veel beterschap! Hopelijk voel je je over een paar dagen weer wat beter.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:27

Heel veel sterkte met beslissen wat je met je kat gaat doen en beterschap met jezelf dan ook nog eens.
Hopelijk krijgen ze de infectie met infuus onder de knie.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:28

Liannevh schreef:
antje_vip schreef:
Inslapen vind ik echt te ver gaan. Tenzij er serieuze medische redenen voor zijn. Mocht er uit onderzoek niets komen dan zou ik gewoon een nieuwe baas voor dr zoeken. Desnoods naar een asiel als je er per direct vanaf wil.

Sterkte voor je zusje! Die is flink toegetakeld zo te lezen.

Ik heb ook al aangeboden om de kat op te vangen, ook het asiel waar ik werk is bereid het dier op te vangen. We krijgen vaker ernstig moeilijke katten weer op de rit. Maar zijn wel zo eerlijk als het dier door medische problemen agressief is om hem dan te laten gaan. Tenzij we met medicijnen het kunnen oplossen. Daarbij is gedrag situatie gebonden dus helpt het om in een andere omgeving te trainen.

Wil jij zo'n jonge kat, de redt van zijn leven, 'in leven' houden met medicijnen? Vind je dat eerlijk? Als het dier al oud was geweest, zou dat het overwegen nog waard zijn, maar (iig voor mij) voor zo'n jong dier geen optie.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:30

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:32

Wooow he jeetje wat een verhaal!!! :oo

En wat naar voor je zusje zeg! :oo ben benieuwd hoe het met haar afloopt... echt bizar!!

En wat die kat betreft... volg jullie gevoel... zo te horen hebben jullie al een keuze gemaakt! Veel sterkte!! :(:)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:39

Ik volg het topic de hele dag al, nu even tijd om te reageren.

Het verhaal wat je beschrijft in de OP is precies datgene waar ik tot mijn twaalfde altijd nachtmerries over had. Echter hebben onze katten dit gedrag nooit vertoond, maar het is precies zoals mijn dromen zoals je het beschrijft!

Ik wil me niet mengen in de discussie, voegt weinig toe momenteel is mijn mening. Ik denk dat TS en zus er zelf wel uitkomen.

Beide heel veel sterkte, en zusje beterschap! :(:)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:42

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:50

God wat eng! Als een kat echt door het lint gaat is het écht een verschrikkelijk gevaarlijk dier. Ken wel een kat die mensen durft te grijpen, maar lang niet zo ernstig als deze en alleen bij vreemden.
Ik heb helaas geen tips of adviezen, wil jou en je zus alleen maar heel veel sterkte wensen, wat moet dit hartverscheurend voor haar zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:52

Jeetje wat een verhaal. Ik ben erg benieuwd hoe dit af loopt. Heel veel beterschap gewenst, z3rTjuhH. Man man man, ik had nooit gedacht dat katten zulke monsters konden zijn, al is het achteraf gezien wel logisch gezien hun verwanten. Ook sterkte aan TS, het moet niet makkelijk zijn je zusje zo te zien.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:53

Ik snap dat mensen goedbedoeld allerlei alternatieve voor i slapen aanbieden maar zusje en ts moeten de rest van hun leven met de keuze leven. Ik kan me goed voorstellen dat ze zekerheid willen in dat dit nooit weer gebeurd. Die zerkerheid krijgen ze niet als de kat elders wordt onder gebracht.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:54

Liannevh schreef:
Ik had het beter moeten verwoorden, als het chronisch is en niet op te lossen laten we de kat gaan. Maar ik krijg het idee(miss heb ik het wel helemaal verkeerd) dat ze deze week de knoop al gaan doorhakken. En dat zou ik zonde vinden want wieweet is het wel op te lossen. Ik wou alleen maar aangeven dat ik het best wil proberen met haar, aangezien ik hier van meerdere mensen hoor dat "toch niemand die kat wil" en "geen asiel haar aanneemt met dit verhaal", dat is gewoon niet zo.

Pff... Er zijn zoveel katten in asiels die wachten op een goed baasje. Deze kat heeft een baasje dat heel veel van het beestje houd en momenteel waarschijnlijk een flinke DA rekening opbouwt aan een kat die haar het ziekenhuis in geholpen heeft. Stel, baasje en DA komen tot de conclusie dat inslapen de te nemen stap is, denk je niet dat dit een weloverwogen beslissing is? Waarom zou uitgerekend jij dan dit dier willen helpen? Je geeft zelf al aan het dier te laten gaan als dat nodig is. Ik zie niet in hoe je een dier dat momenteel niet lekker in zijn vel zit (understatement) naar een nieuw huis verhuisd om hem daar te onderzoeken/trainen. Dan is inslapen toch veel humaner?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:55

Moet zeggen dat wat je ook kiest je vast in belang van de kat handelt.
En ook er voor kiezen hem dan in te slapen kan, let wel ik zeg kan, een goede keus zijn.
Blijkbaar voelt het monstertje zich helemaal niet prettig, dan neem je iig die stress van hem/haar weg.
In ieder geval wil ik jullie complimenteren dat je er serieus over nadenkt.

En dat je niet wil gaan aanmodderen.

Beterschap iig en hoop voor jou dat je infectie snel onder controle is.

Nog even naar de bokkers: normaliter wordt er vaak gezegd dat men niet zijn verantwoording wil nemen.
Nu wil iemand dat en wordt hij afgeschoten?

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:57

Citaat:

Het is sowieso medisch gebonden, kat is normaal super lief dus valt weinig te trainen aangezien dit niet het normale gedrag is[/quote]

Ik had het beter moeten verwoorden, als het chronisch is en niet op te lossen laten we de kat gaan. Maar ik krijg het idee(miss heb ik het wel helemaal verkeerd) dat ze deze week de knoop al gaan doorhakken. En dat zou ik zonde vinden want wieweet is het wel op te lossen. Ik wou alleen maar aangeven dat ik het best wil proberen met haar, aangezien ik hier van meerdere mensen hoor dat "toch niemand die kat wil" en "geen asiel haar aanneemt met dit verhaal", dat is gewoon niet zo.[/quote]

De artsen denken zelf aan een tumor of iets in het hoofd. Hoe graag ik er ook bij me zou willen houden is het denk ik gewoon niet fair,beslissing is voor 80% gemaakt ben nu meer eventjes met mezelf bezig nu moet ik bekennen. Ik vind het sneu voor het dier omdat het voor mij echt een knuffeldier en dan nu zo dan is dat dier ook niet happy en al helemaal niet als er wel iets mis is in het hoofd.