Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
youngster schreef:Nou ja, ik heb ooit in de kliniek een kat met een gebroken poot gehad ( raskat) en die was ook NIET te hanteren. Uiteindelijk is de poot geamputeerd omdat de eigenaren zich ook niet aan de voorgeschreven bench rust hielden, maar daarna was het gedrag mogelijk nog erger.
Uiteindelijk hebben we onder narcose morfinepleisters bij de kat aangebracht en pas toen hield het agressieve gedrag op. Na genezing van de poot was het overigens de liefste kat op aarde, maar tijdens dat proces was het de duivel zelf.
Pijn doet een hoop, vlak dat niet uit.
youngster schreef:Nou ja, ik heb ooit in de kliniek een kat met een gebroken poot gehad ( raskat) en die was ook NIET te hanteren. Uiteindelijk is de poot geamputeerd omdat de eigenaren zich ook niet aan de voorgeschreven bench rust hielden, maar daarna was het gedrag mogelijk nog erger.
Uiteindelijk hebben we onder narcose morfinepleisters bij de kat aangebracht en pas toen hield het agressieve gedrag op. Na genezing van de poot was het overigens de liefste kat op aarde, maar tijdens dat proces was het de duivel zelf.
Pijn doet een hoop, vlak dat niet uit.
bigone schreef:En de kat zit bij de da op pijnstilling en is nog steeds zwaar agressief. Baasje ligt in het ziekenhuis met nare verwondingen en heeft er niets aan als ze straks met angst en beven in haar eigen huis moet zijn, niet wetende wanneer de kat aanvalt. Natuurlijk is elk dier anders bij de da, mijn hond is daar agressief en mijn katten kruipen stuk voor stuk diep in mijn jas. Maar mocht dit mijn kat zijn en er komt niets uit dan was hemelen de enigste optie.

Liannevh schreef:antje_vip schreef:Inslapen vind ik echt te ver gaan. Tenzij er serieuze medische redenen voor zijn. Mocht er uit onderzoek niets komen dan zou ik gewoon een nieuwe baas voor dr zoeken. Desnoods naar een asiel als je er per direct vanaf wil.
Sterkte voor je zusje! Die is flink toegetakeld zo te lezen.
Ik heb ook al aangeboden om de kat op te vangen, ook het asiel waar ik werk is bereid het dier op te vangen. We krijgen vaker ernstig moeilijke katten weer op de rit. Maar zijn wel zo eerlijk als het dier door medische problemen agressief is om hem dan te laten gaan. Tenzij we met medicijnen het kunnen oplossen. Daarbij is gedrag situatie gebonden dus helpt het om in een andere omgeving te trainen.
Wel veel beterschap met je zusje ts! Hopelijk voelt ze zich snel beter
Liannevh schreef:antje_vip schreef:Inslapen vind ik echt te ver gaan. Tenzij er serieuze medische redenen voor zijn. Mocht er uit onderzoek niets komen dan zou ik gewoon een nieuwe baas voor dr zoeken. Desnoods naar een asiel als je er per direct vanaf wil.
Sterkte voor je zusje! Die is flink toegetakeld zo te lezen.
Ik heb ook al aangeboden om de kat op te vangen, ook het asiel waar ik werk is bereid het dier op te vangen. We krijgen vaker ernstig moeilijke katten weer op de rit. Maar zijn wel zo eerlijk als het dier door medische problemen agressief is om hem dan te laten gaan. Tenzij we met medicijnen het kunnen oplossen. Daarbij is gedrag situatie gebonden dus helpt het om in een andere omgeving te trainen.
Liannevh schreef:Ik had het beter moeten verwoorden, als het chronisch is en niet op te lossen laten we de kat gaan. Maar ik krijg het idee(miss heb ik het wel helemaal verkeerd) dat ze deze week de knoop al gaan doorhakken. En dat zou ik zonde vinden want wieweet is het wel op te lossen. Ik wou alleen maar aangeven dat ik het best wil proberen met haar, aangezien ik hier van meerdere mensen hoor dat "toch niemand die kat wil" en "geen asiel haar aanneemt met dit verhaal", dat is gewoon niet zo.
Citaat:Ik heb ook al aangeboden om de kat op te vangen, ook het asiel waar ik werk is bereid het dier op te vangen. We krijgen vaker ernstig moeilijke katten weer op de rit. Maar zijn wel zo eerlijk als het dier door medische problemen agressief is om hem dan te laten gaan. Tenzij we met medicijnen het kunnen oplossen. Daarbij is gedrag situatie gebonden dus helpt het om in een andere omgeving te trainen.