Mijn eerst gestelde vraag ben ik denk ik wel uit, speciaal puppy variant is waarschijnlijk niet nodig. Ik informeer nog bij een aantal fabrikanten Hoe zij hierover denken, dus sta er nog wel voor open.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mizora schreef:Hier zit smuldier op 1.58€/kg (volgens Jumbo Wageningen).
Vlees compleet:
Deze complete maaltijd bestaat uit een basis van 60% puur vers rundvlees, 16 % lever en hart, 20% runderpens, 0.75% schapenvet, 0.75% zonnebloemolie en vitamines en mineralen. Al onze grondstoffen voor deze complete maaltijd zijn afkomstig van runderen die geschikt zijn voor menselijke consumptie - zonder uitzondering.
http://www.diervoeding.com/nl/producten ... utter.html
Overigens wel geschikt voor een eliminatiedieet, bevat enkel rundereiwitten. Het is een volwaardig voer van lagere tot gemiddelde kwaliteit. Dat bedoel ik op de manier dat Pedigree ook een volwaardig voer is van lagere kwaliteit, en Taste of the Wild ook een volwaardig voer is maar van hoge kwaliteit. De meeste honden doen het er schappelijk tot goed op en in principe bouwen ze geen tekorten op als ze enkel dit voer krijgen.
Mizora schreef:Omdat de kwaliteit niet constant is en dat dit logisch te verklaren valt door de slachtprijs van vee. Er moeten altijd de goedkoopste partijen worden gekocht wil dit rendabel zijn, het moet immers ook nog verwerkt, getransporteerd en verkocht worden en premixen gaan ook niet bepaald voor niets. Ook de toevoeging van zonneboemolie ben ik geen fan van.
kimmie261 schreef:en nee hier gaan pakjes smuldier inderdaad in 1x op,alhoewel soms als ik er teveel uit gehaald heb ,ik ontdooi nl altijd zomaar wat, dan zet ik de restanten in de koelkast en tja of het dan wat minder ruikt of niet gaat hier de volgende dag zo naar binnen
Nikass schreef:Ik zou zelf vlees wat niet meer goed ruikt niet meer voeren, maar ik begrijp Kimmie ook wel: mijn hond heeft er bepaald geen moeite mee om een dood beest in verregaande staat van ontbinding, met maden en al op te smikkelen
kimmie261 schreef:Nikass schreef:Ik zou zelf vlees wat niet meer goed ruikt niet meer voeren, maar ik begrijp Kimmie ook wel: mijn hond heeft er bepaald geen moeite mee om een dood beest in verregaande staat van ontbinding, met maden en al op te smikkelen
ze stonden hier laatst 4 dagen oude rottende kots in de wei op te vreten,was heerlijk(
) ...aangezien je mij niet kan wijsmaken dat een bakje smuldier binnen 1 dag na openen zwaar rottend in je koelkast kan staan,kan ik me inderdaad in het geheel geen zorgen maken over vlees wat ietsjes "ruikt" na 1 dag,en dat gaat zo de voerbakken in hoor...hoe harder het stinkt hoe lekkerder,ik doe ze er nog een plezier mee ook
Mizora schreef:Darf Natuur: 1.6%
Carnibest Natuur/Puppy: 1.2%
FarmFoodFresh pens en hart: 1.5%
FarmFoodFresh rundvlees compleet: 1.5%
Kivo Lam: 1.4%
Smuldier pens/vlees compleet: 1.4%
Smuldier vlees compleet: 1.3%
Lotgering vis: 1.5%
Deze smaken van merken zijn geschikt om te voeren aan een jonge pup qua calcium en fosfor. Een hoop kvv's hebben te veel calcium en een verkeerde calcium-fosfor verhouding.
Mizora schreef:Hier zit smuldier op 1.58€/kg (volgens Jumbo Wageningen).
Vlees compleet:
Deze complete maaltijd bestaat uit een basis van 60% puur vers rundvlees, 16 % lever en hart, 20% runderpens, 0.75% schapenvet, 0.75% zonnebloemolie en vitamines en mineralen. Al onze grondstoffen voor deze complete maaltijd zijn afkomstig van runderen die geschikt zijn voor menselijke consumptie - zonder uitzondering.
http://www.diervoeding.com/nl/producten ... utter.html
Overigens wel geschikt voor een eliminatiedieet, bevat enkel rundereiwitten. Het is een volwaardig voer van lagere tot gemiddelde kwaliteit. Dat bedoel ik op de manier dat Pedigree ook een volwaardig voer is van lagere kwaliteit, en Taste of the Wild ook een volwaardig voer is maar van hoge kwaliteit. De meeste honden doen het er schappelijk tot goed op en in principe bouwen ze geen tekorten op als ze enkel dit voer krijgen.