wat voor dier op kleine kamer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fearlien

Re: wat voor dier op kleine kamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:14

Dat ziet er wel heel klein uit. Als ze 90% van de tijd daar zitten vind ik dat je heel egoïstisch bent dat je konijnen houdt, dan is het namelijk geen konijnenleven.

Galexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:21

Is dit serieus? Kijk hoe mooi ze dat geregeld heeft voor die konijntjes! Ziet er super goed uit hoor, moet je flink wat gekost hebben.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:24

Ik vindt het eerlijk gezegd een nette ruime kooi voor ze, ziet er goes uit! Mijn 3 konijnen heben 8 m2 om Te lopen 4m2 bestraat en de rest I grond waar ze in kunnen graven, hebben gaas ingegraven, hebben nu 5 tunnels gegraven, maar zitten nu even binnen bij de cavia voor vanmiddag.
Ziet ER goed uit je kooi!

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:29

Ik wordt echt heel, heel, heel erg verdrietig van dit topic.
TS hoe kan je godsnaam zo vreselijk egoïstisch zijn!!
Je slaat de plank volkomen mis.
Koppig, bah!
Als je dan toch besluit om je eigen zin door te drammen waarom open je dan een topic voor advies.

In en in triest!!!

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:32

Galexy schreef:
Is dit serieus? Kijk hoe mooi ze dat geregeld heeft voor die konijntjes! Ziet er super goed uit hoor, moet je flink wat gekost hebben.

Ze heeft misschien haar best gedaan, maar mocht de 'ren' dichtzitten dan is het nog steeds veels te klein.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:46

Fearlien schreef:
Galexy schreef:

Ze heeft misschien haar best gedaan, maar mocht de 'ren' dichtzitten dan is het nog steeds veels te klein.

Dit dus!!
Het is een mooi hok, absoluut maar de ruimte is veeeel te klein zoals mensen hiervoor ook al aangegeven hebben.
En 'even' los doen in huis als TS thuis is, is werkelijk waar niet voldoende!!

Mijn konijnen hebben ook een hok die ongeveer zo groot is (groter wss), maar lopen daarnaast 24/7 los in huis. Ze kunnen ravotten, rennen, spelen en binkies maken naar hartelust en wanneer ze maar willen.
Dat gaat met de constructie van TS nooit lukken.
Ze kunnen zo geen konijn zijn en dat vind ik dus echt heel erg triest!

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:57

Ik vind dit echt schokkend klein voor 2 middelgrote konijnen, en ik denk dat je dat zelf ook best weet.. Heel egoistisch om zo een dier te willen houden alleen maar omdat het voor jezelf zo leuk is :n

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:04

Deze grootte heb ik tijdelijk voor 2 konijnen omdat ze naar binnen moeten vanwege castratie van 1 van de 2.

Dit is te klein permanente bewoning.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:18

Ik zelf vind dit ook erg klein voor 2 konijntjes die erg groot worden! Dan kan je beter cavia's nemen voor dit of ratten andere knaagdieren...

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:19

Sorry TS, maar dit vind ik te klein... De konijnen kunnen hier niet in rennen/sprintjes trekken/binkies maken.

Cavia's zouden hier beter in passen. Al hebben die ook wel ruimte nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:19

Lekker egoïstisch weer. Gatverdamme. Plaats dan ook gewoon niks als je toch je eigen zin doordramt. :n

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:29

En hoe ga je het doen als je straks het rammetje moet laten castreren, TS? Heb je plek om hem apart te zetten?
En als het twee rammen of twee voedsters zijn, hoe ga je dat doen? Want dat is wachten op problemen.

Verder hoop ik dat ze je ren niet gaan verschuiven of erover heen gaan. Gemiddeld konijn vind dat een makkie.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 00:20

Ook gewoon lekker al het voorgaande commentaar doodleuk negeren en een foto van die kooi plaatsen.. Het is nog kleiner dan ik voor ogen had. Jeetje zeg..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 00:44

nou sorry hoor dat mensen ook vroegen om upgedate te blijven... ik heb t niet genegeerd,.. heb t in overweging genomen. t loop gedeelte is 3 m2 alleen al en ze rennen de kooi in en uit verdieping op en af en weer terug.. vooral die tunnel is grote lol. buiten heb ik gras en komen ze in de ren te staan als die hitte een beetje voorbij is.. net eroverheen en ze komen er niet uit. verder wil ik een graaf bak maar moet nog even kijken hoe dit te realiseren.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 00:55

Een net bijten ze zo kapot. Wat zijn de geslachten?

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:10

Die ren heb ik ook, maar die is echt heel klein! Mijn konijn zit alleen (ander is overleden, we moeten het juiste maatje nog vinden voor hem). Maar zelfs dan is hij eigenlijk te klein. Onder mijn hok zit nog een ren dus met die er aan vast heeft mn konijn wel lekker verl ruimte. Hij is iets kleiner dan een middelgroot konijn (dwerg x hangoor)

Maar ik denk wel dat die ren gaat schuiven zo, die pinnen moeten hier op het gras echt de grond in als je wil at het niet kan schuiven. Netje is wel heel handig maar die past wel alleen als de ren in dat (soort van :+ ) rondje staat.

Het hok ziet er erg leuk uit, en je hebt er volgensmij veel tijd in gestoken, maar toch vind ik het meer een cavia kooi dan een konijnen kooi. Als het nou dwergkonijntjes waren, vond ik het ook wat krap, maar kon het er mee door. Maar voor middelgrote konijntje kunnen ze denkik net door die gaten van de trappetjes heen en op die plateaus zitten, die kunnen hin energie niet kwijt in zo'n rennetje, dat is zelfs voor mijn konijn net te doen (voor enkel het rennetje zelf dan met mijn hok er aan heeft hii genoeg ruimte) en dat is een dwerg x hanghoor en is iets kleiner dan een middelgroot konijn. Ik was zelf voor cavia's gegaan dan TS!

Edit: jammer TS dat je een topic opent, waarin het overkomt dat je om serieus advies vraagt en je er echt goed over na denkt, maar dat dit niet zo blijkt te zijn. Waarom open je dan een topic met vraag naar advies om vervolgens je eigen wil door te drammen en iedereen (echt iedereen, hoor iedereen zeggen dat ze et te klein vinden voor ze) je adviseerd het niet te doen. Jammer is dat, met name voor die konijntjes. Beetje egotistisch, echt jammer TS...
Laatst bijgewerkt door dropveterr op 02-07-15 12:32, in het totaal 2 keer bewerkt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:11

ik had altijd ratjes. super leuk!! ik had een hok van 1.80 hoog, 1m breed en 40 cm diep. op elke kleine kamer kun je iets moois maken!!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:13

Ik denk niet dat TS naar ons gaat luisteren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:20

Konijnen hebben niets aan de hoogte omhoog, ze kunnen net naar boven huppelen en weer terug omdat het vermoedelijk aardig grote konijnen worden. De ruimte die ze verticaal hebben, had je horizontaal erbij moeten pakken. Dit is echt niets :n
Daarnaast heb je zelf ook leefruimte nodig lijkt mij? Neemt wel veel ruimte in beslag in zo'n klein kamertje.

Cavia's zijn ook knuffelig, gezellig en wel geschikt voor deze ruimte.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:25

Ze zitten er nu al.. In deze hittegolf. Heb medelijden met die beestjes.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:32

O, ze zitten er al... Jammer.

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:34

Kan je ze niet terubrengen TS, of naar iemand anders. Om dan cavia's in dat hok te doen? Vind dit een beetje sneu voor die beestjes :(

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:08

Jammer dat je zo ver woont, anders had ik met plezier de nijntjes van je overgenomen zodat jij een ander kleiner dier kon houden en niet vast zat aan de nijntjes.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:02

Gatver zeg, je hebt ze nu dus in dat belachelijk kleine hok zitten, in die stikhitte? Nee, echt diervriendelijk, goed voor mekaar hoor, moet je maar trots op willen zijn zeg :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:38

Ze kunnen drie sprongen maken en dan zijn ze van de kooi naar de ren... :n Nee hoor, goed voor elkaar TS. Je luistert toch niet naar ons. Heb je uberhaubt wel door dat we dit doen voor het welzijn van de konijnen en niet om je te pesten? :n