Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
StalNollie schreef:Dus wij die het niet fijn vinden moeten uitwijken voor honden.
sinds wanneer staat een hond boven de mens
xTammyy schreef:Ligt er aan waar.
Ben van mening daar waar met eten wordt gewerkt: geen dieren.
Toevallig gister een berichtje op fb: kennis was ergens wezen eten waar ze een kat hadden. Beest liep dus gewoon in het restaurant, dat vind ik echt een vies idee want dan lijkt het me dat ie ook bij de bar en keuken zou kunnen komen..
xSogno schreef:Nee hoor, maar dan ga je lekker ergens eten waar honden niet zijn toegestaan zijn als je dat zo belangrijk vind. Je kunt niet verwachten dat mensen iets gaan laten terwijl het wel gewoon toegestaan is.
ElineS schreef:Ik heb mijn hond vaak mee. Ze is liever met mij mee, dan dat ze alleen thuis zit. Dat is geen gesleep. Ze vind het leuk om overal met mij mee te gaan, nieuwe plekjes te zien etc. Het feit dat jij iets leuk vind Kinke, maar die niet allemaal kan doen, dat is vervelend.. Maar ik kan wel dus de dingen doen met mijn hond die ik en zij leuk vind, dus waarom zou ik dat niet doen? Omdat jij de dingen die je leuk vind niet kan doen? Beetje vreemd argument.
ElineS schreef:Ik bel wel altijd van tevoren het restaurant op of het is toegestaan. Als het is toegestaan, doe ik het gewoon. Dan ga ik het niet laten omdat sommige mensen het niet prettig vinden. Ik vind het prettig mijn hond wel mee te hebben en het mag, dan kies ik in dat moment voor mijn eigen plezier boven dat van anderen. Er is altijd al genoeg rekening houden met, en in zo'n geval doe ik dat dan even niet. Egoïstisch, misschien, maar ik vind het nou niet zo'n grote kwestie en vind dat je daarin best voor je eigen plezier mag kiezen. Ik vind het leuk als de hond mee is, de hond vind het ook leuk.
het ergste dat we ooit hebben meegemaakt is een heel dure porceleinen schaal voor drinken en een heel duur bord met speciale hondensnacks gemaakt door de chefkok. En dat was het duurste restaurant waar we ooit hebben gegeten, etentje was ons kado gedaan door de baas van manlief. Nivo hoofdgerecht duurder dan 50 euro
.Kinke schreef:ElineS schreef:Ik heb mijn hond vaak mee. Ze is liever met mij mee, dan dat ze alleen thuis zit. Dat is geen gesleep. Ze vind het leuk om overal met mij mee te gaan, nieuwe plekjes te zien etc. Het feit dat jij iets leuk vind Kinke, maar die niet allemaal kan doen, dat is vervelend.. Maar ik kan wel dus de dingen doen met mijn hond die ik en zij leuk vind, dus waarom zou ik dat niet doen? Omdat jij de dingen die je leuk vind niet kan doen? Beetje vreemd argument.
Nu niet er je eigen draai aan geven Eline, ik bedoel er mee te zeggen dat je toch niet alleen maar doet wat je zelf leuk vindt neem ik aan? Ik vind (let op het woord 'vind') dat men huisdieren en vooral honden enorm vermenselijkt. Onze hond zal ook veel liever constant bij ons zijn dan alleen thuis. Ik neem hem echt niet overal mee naartoe, zie me al aankomen overal met die hond, alsof we een soort 2 in 1 pakket zijn.
ZoZenn schreef:Kinderen met vieze handen die aan tafels, stoelen etc. zitten, vind ik persoonlijk toch onhygiënischer dan een hond die op de grond ligt.
Hond heb ik wel gehad,maar die nam ik ook zeker niet overal mee naartoe,maar dat is een eigen keuze.
Kinke schreef:En als die hond dan zoals iedereen hier meldt over zijn eigen hond, zo braaf en 'onzichtbaar' onder tafel ligt, wat is er dan precies zo leuk aan voor je? Je merkt hem toch niet op? Dan kan hij er net zo goed niet zijn.