Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:05

Dus wij die het niet fijn vinden moeten uitwijken voor honden.

sinds wanneer staat een hond boven de mens

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:11

StalNollie schreef:
Dus wij die het niet fijn vinden moeten uitwijken voor honden.

sinds wanneer staat een hond boven de mens

Nee hoor, maar dan ga je lekker ergens eten waar honden niet zijn toegestaan zijn als je dat zo belangrijk vind. Je kunt niet verwachten dat mensen iets gaan laten terwijl het wel gewoon toegestaan is.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:13

Een papegaai vliegt over je eten heen, dus niet hetzelfde als een hond. Zit ie de hele tijd op iemands schouder, prima. Zit de kat aan de riem? Zoniet, niet prima. De kat loopt overal en blijft niet bij het baasje.

Je kunt honden aan een riem in een restaurant niet zomaar vergelijken met andere huisdieren ;)

Het valt me ook op dat veel mensen op de een of andere manier niet meer in de wereld willen zijn? Kinderen -> weg uit restaurant, hond zelfde. Nu vind ik kinderen ook niet zo leuk, maar om nu weg te gaan... we leven wel allemaal samen in de maatschappij en daar horen dingen bij die je soms niet zo leuk vindt. Je moet elkaar ook een beetje accepteren.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:22

xTammyy schreef:
Ligt er aan waar.
Ben van mening daar waar met eten wordt gewerkt: geen dieren.
Toevallig gister een berichtje op fb: kennis was ergens wezen eten waar ze een kat hadden. Beest liep dus gewoon in het restaurant, dat vind ik echt een vies idee want dan lijkt het me dat ie ook bij de bar en keuken zou kunnen komen..

En ook nog eens veel goorder dan een hond ook nog. Helemaal als die ook in de keuken kan komen. Moet er toch niet aandenken dat die op het keukenblad springt waar je voedsel wordt bereid(stel je voor dat die ook nog eens net uit de kattenbak komt). Bij een hond zijn dat soort fratsen er nog uit te trainen, maar katten hebben daar toch vaak schijt aan.

Ik vind een hond op het terras kunnen, mits die rustig onder de tafel of aan de voet van de baas blijft. Maar binnen? Nee echt niet. En een restaurant vind ik helemaal een no go voor honden.
Op zich vind ik het niet vies hoor; een hond bij zo'n gelegenheid...uiteraard dan wel als voorwaarde dat de hond rustig onder de tafel ligt. Een blije, kwijlende spring in het veld is, hoe grappig het in eerste instantie mag lijken (voor mij dan, maar ik ben dol op honden), maar wordt natuurlijk een heel ander verhaal. Dat is wel vies, want door dat gestuiter vliegt dat kwijl alle kanten op (hierbij mijn excuses aan alle beelddenkers voor dit onsmakelijke beeld).
Maar vind het niet kunnen, omdat je ook nog eens te maken hebt met mensen die een hekel hebben aan honden, allergisch zijn of grote angst voor honden. Voor die groepen vind ik het niet kunnen om een hond in een restaurant toe te laten( of in een bar)

Met uitzondering van hulphonden uiteraard.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 18-01-15 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:22

Kinderen zij mensen die vergelijking kun je niet maken

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:26

Ik zou niet weg gaan als er ergens een hond is. Ik vind het gewoon een raar idee om je hond mee te nemen naar een restaurant, ik vind het niet netjes. Maar goed het zal er ook aan liggen waar je woont.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:30

xSogno schreef:
Nee hoor, maar dan ga je lekker ergens eten waar honden niet zijn toegestaan zijn als je dat zo belangrijk vind. Je kunt niet verwachten dat mensen iets gaan laten terwijl het wel gewoon toegestaan is.

Maar waarom zou je? Je kunt je dier toch ook gewoon thuis genoeg aandacht geven? Ik snap de opmerkingen als "ze vindt het leuk/gezellig/whatever" om mee te gaan niet. Ik vind ook genoeg dingen leuk, maar die kan ik ook niet allemaal doen. Ik begrijp gewoon dat gesleep met honden niet, alsof het een soort accessoire is oid.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:35

Met honden loopt het toch gewoon soms zo? Dagje weg, oh we gaan even hapje eten, hond bij je.

Lekker stuk wandelen, een appeltaartje eten, oh hond bij je.

Op vakantie met de caravan, je hond kan moeilijk in een snikhete caravan blijven.

Als je iets niet kan doen is dat jammer maar dat is hier toch niet het geval? Het kan wel. Het is toegestaan, dus het kan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:39

Bovenstaande vind ik zelf wat anders dan je hond meenemen naar een restaurant. Als je onderweg bij een eetcafé/pannenkoekenhuis/whatever een kopje koffie gaat drinken snap ik dat je de hond meeneemt.
Maar een restaurant waar je alleen heen gaat om te eten? Dan laat je de hond toch gewoon thuis lijkt me.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:43

Ik heb mijn hond vaak mee. Ze is liever met mij mee, dan dat ze alleen thuis zit. Dat is geen gesleep. Ze vind het leuk om overal met mij mee te gaan, nieuwe plekjes te zien etc. Het feit dat jij iets leuk vind Kinke, maar die niet allemaal kan doen, dat is vervelend.. Maar ik kan wel dus de dingen doen met mijn hond die ik en zij leuk vind, dus waarom zou ik dat niet doen? Omdat jij de dingen die je leuk vind niet kan doen? Beetje vreemd argument.

In het restaurant gedraagt ze zich altijd voorbeeldig. Ze maakt geen kabaal en zit vooral veel om zich heen te kijken of gaat liggen. Veel mensen vinden het ook gezellig en komen even langs om haar een aai te geven.

Ik bel wel altijd van tevoren het restaurant op of het is toegestaan. Als het is toegestaan, doe ik het gewoon. Dan ga ik het niet laten omdat sommige mensen het niet prettig vinden. Ik vind het prettig mijn hond wel mee te hebben en het mag, dan kies ik in dat moment voor mijn eigen plezier boven dat van anderen. Er is altijd al genoeg rekening houden met, en in zo'n geval doe ik dat dan even niet. Egoïstisch, misschien, maar ik vind het nou niet zo'n grote kwestie en vind dat je daarin best voor je eigen plezier mag kiezen. Ik vind het leuk als de hond mee is, de hond vind het ook leuk.

Ik doe het niet in hele dure restaurants trouwens. Als we echt een avondje uit eten gaan met een groep op een dure plek, dan laat ik haar thuis. Maar ga ik met een vriend of vriendin even wat eten bij een restaurant waar je ongeveer 30 in totaal kwijt bent voor een avondje per persoon, dan gaat de hond mee.

Maar ze is het ook gewend om bijna overal mee naartoe te gaan. Ze gaat ook mee naar het café, waar ze lekker los mag lopen. Ze is zo'n beetje klant aan huis daar. En de vaste gasten kennen haar ook.

Ze gaat ook mee kleine dingetjes doen, naar het copy center wat kopiëren of het postkantoor. Dat is allemaal bij me in de wijk en ook daar word ze getolereerd.

Je moet soms wat als je een drukke dag hebt en haar niet de hele dag thuis wil hebben. Dan gaat ze lekker mee.

Ze is wel een middelmaat hond. Als je echt een grote loebus hebt, dan word het anders, vind ik. Je kan geen Deense Dog meenemen naar een restaurant of een Sint Bernard.. Maar kleine hondjes tot ongeveer een labrador/herder formaat, als ze goed zijn opgevoed en zich gedragen, daar heb ik geen enkele problemen mee.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:44

Mijn ouders nemen de hond mee op vakantie naar Texel. Wanneer zij dan gaan eten nemen ze de hond vaak ook mee en die ligt dan gewoon onder/naast de tafel. Kan me niet voorstellen dat mensen daar last van hebben, met uitzondering van allergieën.

Het vies vinden snap ik al helemaal niet. De hond loopt toch niet door jouw bord?

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:47

Onze hond kan niet alleen thuis blijven, ik heb de keuze gemaakt voor hem en vind mijzelf verplicht hem dan ook mee te nemen. Kan hij niet mee naar een restaurant, prima.. dan is dat niet onze plek. Wij checken altijd voor we een restaurant of cafe in gaan of hij mee naar binnen mag (vriendlief naar binnen, ik wacht buiten met de hond)

Die van ons gaat rustig liggen en we krijgen regelmatig de opmerking van het personeel: 'ik had helemaal niet door dat u een hond mee had'. Een ander verhaal is het als de hond niet opgevoed is, niet zijn rust kan vinden en hij beter af is als hij alleen thuis is.

Laatst aten we ergen (vrij luxe) waar kinderen rondrenden en vervolgens bij ons aan tafel gingen zitten met de telefoon van moeder. De ouders deden hierop niets.... pas nadat we het vroegen, veel gejammer van de kinderen en twee boze gefrustreerde ouders later zaten de kinderen aan hun eigen tafel. (waarna ze naar 5 min weer rondjes gingen rennen om de tafels). In dat geval hadden we beter onze hond los kunnen laten lopen, ipv die kids.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:49

Ik vind zelf dieren niet thuishoren in een restaurant,zou dan ook zelf mijn hond nooit meenemen. Op zich stoor ik me er niet aan als een hond rustig ligt te slapen en zou ik er ook niet om weg gaan,maar ik kan me wel goed indenken dat er mensen zijn die zich eraan storen.

Ik vind de vergelijking met kinderen wel een beetje vreemd,het gaat niet zozeer om het rondlopen(want dat zullen de meeste honden die mensen meenemen en braaf genoeg zijn niet doen)maar meer om het hygienische aspect en dat is met kinderen toch niet zo dacht ik.

Nu stoor ik me inderdaad wel groen en geel aan kinderen die lopen te etteren waar ouders niks van zeggen,maar dat staat toch los van deze discussie

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:51

Als de hond netjes bij de tafel blijft en niet bij anderen kan gaan snuffelen of erom gaat zeuren, vind ik het wel kunnen.
Onze hond nemen we ook wel eens mee. Die ligt dan onder de stoel of de tafel en niemand merkt er iets van. Als ze hem opmerken krijgen we vaak al meteen een bakje water aangeboden en soms komen ze zelfs met een snoepje voor de hond.

sporten

Vind heerlijk eerst een bos wandeling met onze honden te maken en daarna een hapje te eten met onze honden

Wij gaan altijd naar restaurant waar onze honden welkom zijn

Gaan meteen onder de tafel liggen en hoor niks of dat iemand last van heeft

Onze honden zijn deel van ons gezin

Veel restaurant kennen ons en vinden fijn dat wij komen met de honden

Bakje water wordt meteen gebracht en hebben heerlijk dag en onze honden ook

Tazzey

Als ik naar een strandpaviljoen of een zaakje aan de rand van een bos ga dan vind ik het niet fijn maar dan kies ik er zelf voor. Als ik in een normale zaak kom om te eten dan zou ik niet blij zijn als er een hond binnen is. Ik vind dat gewoon niet zo fris. Ik moet wel zeggen dat ik het nog nooit meegemaakt heb dat mensen hun hond meenamen uit eten. Ik vind het ook erg raar om eerlijk te zijn.

Wat ik wel heel erg smerig vind zijn katten in een restaurant. Ik ben er ontzettend allergisch voor dus daar eten is om die reden al geen optie maar anders wil ik het ook niet.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:53

de hond is op de meeste plaatsen van harte welkom, maar hij moet zich wel gedragen natuurlijk :)

ZoZenn

Kinderen met vieze handen die aan tafels, stoelen etc. zitten, vind ik persoonlijk toch onhygiënischer dan een hond die op de grond ligt.

Kinke

ElineS schreef:
Ik heb mijn hond vaak mee. Ze is liever met mij mee, dan dat ze alleen thuis zit. Dat is geen gesleep. Ze vind het leuk om overal met mij mee te gaan, nieuwe plekjes te zien etc. Het feit dat jij iets leuk vind Kinke, maar die niet allemaal kan doen, dat is vervelend.. Maar ik kan wel dus de dingen doen met mijn hond die ik en zij leuk vind, dus waarom zou ik dat niet doen? Omdat jij de dingen die je leuk vind niet kan doen? Beetje vreemd argument.

Nu niet er je eigen draai aan geven Eline, ik bedoel er mee te zeggen dat je toch niet alleen maar doet wat je zelf leuk vindt neem ik aan? Ik vind (let op het woord 'vind') dat men huisdieren en vooral honden enorm vermenselijkt. Onze hond zal ook veel liever constant bij ons zijn dan alleen thuis. Ik neem hem echt niet overal mee naartoe, zie me al aankomen overal met die hond, alsof we een soort 2 in 1 pakket zijn.

ElineS schreef:
Ik bel wel altijd van tevoren het restaurant op of het is toegestaan. Als het is toegestaan, doe ik het gewoon. Dan ga ik het niet laten omdat sommige mensen het niet prettig vinden. Ik vind het prettig mijn hond wel mee te hebben en het mag, dan kies ik in dat moment voor mijn eigen plezier boven dat van anderen. Er is altijd al genoeg rekening houden met, en in zo'n geval doe ik dat dan even niet. Egoïstisch, misschien, maar ik vind het nou niet zo'n grote kwestie en vind dat je daarin best voor je eigen plezier mag kiezen. Ik vind het leuk als de hond mee is, de hond vind het ook leuk.

En als die hond dan zoals iedereen hier meldt over zijn eigen hond, zo braaf en 'onzichtbaar' onder tafel ligt, wat is er dan precies zo leuk aan voor je? Je merkt hem toch niet op? Dan kan hij er net zo goed niet zijn.
Laatst bijgewerkt door Kinke op 18-01-15 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:54

Hier nemen we ze ook gewoon mee. Net een weekend hotel achter de rug met honden, dus ook gewoon bij het ontbijt. Het spul schuift onder tafel en blijft daar ook. We hebben wel eens met 3 herders ergens gegeten. Toen we klaar waren kwam het hele stel onder tafel vandaan, krijgen we flonk verbaasde blikken en opmerkingen dat ze niet gezien hadden dat ze er lagen.

Ook bij duurdere restaurants gaan ze mee als het mag. Vaak is het daar ook geen probleem en komt er meteen een bak of schaal water te voorschijn. Of zelfs koekjes. :D het ergste dat we ooit hebben meegemaakt is een heel dure porceleinen schaal voor drinken en een heel duur bord met speciale hondensnacks gemaakt door de chefkok. En dat was het duurste restaurant waar we ooit hebben gegeten, etentje was ons kado gedaan door de baas van manlief. Nivo hoofdgerecht duurder dan 50 euro :oo .

ook duurdere hotels hebben vaak een speciaal hondenpakket dat je krijgt bij logeren met de hond.

Kinderen hygienischer? Vaak genoeg meegemaakt dat die hoestend en snotterend en gillend door een restaurant heenrennen en overal bij tafels gingen staan kijken al proestend. Bleeh

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:57

Kinke schreef:
ElineS schreef:

Nu niet er je eigen draai aan geven Eline, ik bedoel er mee te zeggen dat je toch niet alleen maar doet wat je zelf leuk vindt neem ik aan? Ik vind (let op het woord 'vind') dat men huisdieren en vooral honden enorm vermenselijkt. Onze hond zal ook veel liever constant bij ons zijn dan alleen thuis. Ik neem hem echt niet overal mee naartoe, zie me al aankomen overal met die hond, alsof we een soort 2 in 1 pakket zijn.

+:)+
Precies dat dus.
Ik houd van mijn hond, heb haar graag om me heen, maar ik heb ook nog een leven zonder hond.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:58

ZoZenn schreef:
Kinderen met vieze handen die aan tafels, stoelen etc. zitten, vind ik persoonlijk toch onhygiënischer dan een hond die op de grond ligt.

Heb je inderdaad een punt,maar ik vind nog steeds dat het toch anders ligt als bij een hond.

Overigens,heb ik beiden niet :D Hond heb ik wel gehad,maar die nam ik ook zeker niet overal mee naartoe,maar dat is een eigen keuze.

Ik denk dat weinig mensen er echt om weg zouden gaan als de hond braaf onder tafel ligt

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:04

Ik werk zelf in een restaurant, en honden zijn hier gewoon toegestaan. Meestal proberen we ze een plekje te geven waar het minder druk is (mensen met kinderen trouwens ook). 9 vd 10 gaan onder de tafel liggen en hebben er nooit last van gehad, ook nog nooit klachten van andere gasten gehad erover. Vaak gaan ze zelfs even langs om de hond aan te halen en het baasje te complimenteren op het nette gedrag van de hond.

Wij hebben thuis ook een hond, en die gaat meestal mee. Meestal zijn we een hele dag weg als we ergens eten, en is hij dus automatisch mee. We vragen inderdaad altijd of het ok is.

Ik snap dat sommige mensen het vies vinden, maar als je bij familie of vrienden gaat eten die een hond hebben, is het dan ook vies? De keuken is netjes gescheiden van daar waar de hond is en net personeel zal de hond niet aanhalen (en grondig de handjes wassen als het wel gebeurd!)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:07

Ik neem de hond ook niet echt overal mee naartoe, als ik speciaal uit eten ga met m'n vriend blijft hij thuis, maar als we na een dag wandelen in het bos een restaurantje zien dan gaan we daar gewoon lekker zitten.

Maar dat is niet omdat ik een hond in een restaurant niet vind kunnen, maar omdat als ik lekker uit eten ga ,ik niet de hele tijd op de hond wil letten :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:39

Kinke schreef:
En als die hond dan zoals iedereen hier meldt over zijn eigen hond, zo braaf en 'onzichtbaar' onder tafel ligt, wat is er dan precies zo leuk aan voor je? Je merkt hem toch niet op? Dan kan hij er net zo goed niet zijn.

Warme voeten!! *\o/*

Als je hond goed alleen kan zijn is dat natuurlijk makkelijk zat maar als ie dat niet kan en voor je buren terwijl je weg bent een jengel concert wordt verzorgt of je moet ook nog een oppas vinden en betalen dan laat je hem niet zo ff thuis. Ik vind het ook wel fijn als ik geen tijdsdruk voel om wel op tijdstip x je eten wel op te hebben en gauw weer naar huis te hollen voor de hond.