honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:04

Ik wil toch even reageren, ik zie hier in dit topic zoveel foutieve informatie en veronderstellingen voorbij komen. Ik heb niet alle reacties gelezen dus sorry als ik in de herhaling val.
Ikzelf ben voorstander van het adopteren van buitenlandse honden mits dit onder goed toezicht van een stichting gebeurt. Tevens denk ik en weet ik uit ervaring dat niet alle honden geschikt zijn om van de straat zich aan te passen aan een gezinssituatie. Ik ben zelf vrijwilliger voor een Spaanse organisatie en het merendeel van de hondjes die zij plaatsen zijn pups die aan de lopende band of over het hek of in vuilnisbakken en noem maar op, gevonden worden. Vaak op een leeftijd waarbij de oogjes nog niet eens geopend zijn. Vervolgens worden deze hondjes in de opvang omringt door alle liefde en zorg en doordat ze opgroeien op de finca binnen stabiele roedels zijn het stuk voor stuk heerlijke sociale honden. Niets mis mee om deze pups op de leeftijd dat ze geadopteerd mogen wordem ( rond 4 maanden na verplichte inentingen) een geweldige toekomst te bieden. Ik heb er nu honderden van dichtbij geplaatst zien worden en nauwelijks zonder wanklank. Maar daar tegemover zie ik soms wel gevallen uit roemenie bijv. ( vaak oudere dieren) die koste wat kost naar nederland worden gehaald ( ik help enkele organisaties dis zit er vaak met neus boven op) die ik pertinent niet geschikt vind ( althans er is maar een handjevol mensen die hier mee om zouden kunnen gaan) Geldt overigens niet voor de pups en jongere honden die vanaf jonge leeftijd bijv in opvang hebben gezeten en niet zijn getraumatiseerd. De uiteindelijke oplossing van het probleem is toch grootschalige sterilisatie en castratie , stichtingen als bijv Wereldasielen ondersteunen lokaal bij dit soort projecten. Adoptie is dus zeker niet de oplossing alleen.
Overigens is het leishmania verhaal wat ik hier voorbij zag komen grote onzin. Van de honderden honden die ik in afgelopen 2 jaar van dichtbij gevolgd heb zijn er welgeteld 3 gevallen vsn leishamania voorgevallen. Welke goed zijn te behandelen met medicijnen. Weegt mijn inziens niet op tegen het risico wat je loopt door te kiezen voor een doorgefokt ras of erger nog een broodfokhondje van marktplaats. Want nog steeds komt het merendeel vsn de honden uit Nederland uit deze vreselijke industrie. Het percentage honden die uit het buitenland komen is daarnaast haast te verwaarlozen. En dat de asiels in Nederland vol zitten? Totaal onwaar. Ik werk zelf als vrijwilliger in een groot asiel waar het voor 70% volzit met amstaf/ pitbullachtigen. Dezelfde honden eigenlijk die uit die grootschalige broodfok komen of van marktplaats en zo is het cirkeltje weer rond. Deze honden zijn gewoon niet geschikt als gezinshonden. En de leuke geschikte familiehonden zijn op een hand te tellen en vaak binnen een paar dagen weer weg. Er zijn zelfs asiels in nederland die kampen met leegstand en nu uitwisseling hebben met bijv spaanse asiels, dus vol? Nee echt niet.
Ook zag ik iets over de adoptiekosten voorbij komen. Gemiddelde bedragen voor adoptie liggen zo tussen de 250-290 euro. Geloof me hier zit echt geen marge op. Voor de verplichte inentingen, chip, ontworming en reiskosten ( plus evt medische kosten en voer, want dier eet in de tussentijd in opvang ook gewoon natuurlijk) een meer dan redelijk bedrag. Bovendien blijven er bij veel stichtingen ook honden "plakken" die niet plaatsbaar zijn vaak om medische redenen en die worden uit een evt potje onderhouden. En wat zou je hier in Nederland kwijt zijn aan alleen al inenten en chippen? Veel meer toch. Wij krijgen veel verzoeken van mensen voor een gratis hondje , wij hebben ze immers ook gratis gekregen toch? Zich niet realiserend welke kosten er schuil gaan. En dan heb ik het nog niet eens over de benzinekosten die ik maak door het hele land af te gaan om op huidbezoek te gaan of honden op te halen van de luchthaven. Dat komt allemasl uit mijn eigen zak, met alle liefde van de wereld! Soms vang ik ook langere tijd hondjes op, ook dit doe ik kosteloos met liefde. Zo'n opmerking valt dus vaak heel verkeerd bij mij :-)
Een hond kiezen, vriend voor het leven, behoor je niet in een opwelling te doen. Maar de liefde voor een hond stopt niet bij de landsgrenzen. Laat je goed voorlichten en vertrouw ook op je gevoel. Mocht je meer informatie willen over stichtingen en met name die waar ik actief voor ben stuur me maar een PB

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:05

Kuggur schreef:
lilydj schreef:
oke, dit is toch wel even moeilijk. want alles wat ik lees is dat huskys brokken niet kunnen veteren door de korte darmen ofzo, maar ik vind 4,50 voor 500 gr vlees echt te veel van het goede..

Maak je geen zorgen, zoals heel veel van de zogenaamde onderbouwingen van de rauw vlees sekte gebaseerd op niets. Je kunt je husky prima een goede brok voeren.
(Of een gebalanceerd rauw vlees menu als je dat fijn vind, niets op tegen, maar niet om dergelijke verzinsels).

goede brok bestaat niet,er zitten geen enzymen meer in,die zijn er uitgekookt.En de meeste brok zit stikvol granen.Granen is goed voor kippen.En dat heb ik het nog niet over de giftige anti-oxidanten.

amyz

Re: honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:42

Mijn hond was zelf ook op gecastreerd (teef) voor ze hierheen kwam. We willen nu onze uk ook laten helpen en dat alleen al is duurder dan wat ik voor havanna heb betaald. Als je idd bekijkt wat je er voor krijgt is 250 echt peanuts...

Ts, kvv stinkt niet. Vind de meeste soorten zelfs ruiken naar rosbief :D alleen pens meurt echt verschrikkelijk maar ach... honden vinden het heerlijk dus dan af en toe maar adem inhouden :+ en idd, honden eten dood dier. Je kunt ze moeilijk op een vegetarisch dieet zetten :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:46

honden vinden juist iets wat stinkt en half verrot is heerlijk.Vroeger hadden mijn buren schapen,daar lag er weleens een dood(verwaarlozing,daarna geen schapen meer nadat ik er werk van had gemaakt)Maar mijn honden gingen daar graag van eten.En het rook niet echt fris meer. :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 13:09

Ik heb 1 van mijn honden uit de lokale opvang hier. Die mensen bemiddelen richting Duitsland. Alle soorten en maten zijn aanwezig. Omdat ik hier woon was het voor mij natuurlijk makkelijker. Ben er heen gegaan, gesprekken gehad, karakter van andere hond besproken, wensen doorgegeven en ben voorgesteld aan 2 kleine dames. Week later op neutraal terrein afgesproken en heb dan ook boem meegenomen. Die vond ze allebei prachtig en wilde ze allebei wel als vriendinnetje hebben.
in overleg met de stichting keuze gemaakt voor de dame met mannen angst. Omdat ik vrouw alleen ben zou dat voor haar stabiel zijn en juist Door die angst was ze moeilijker te plaatsen in een normaal gezin.
De mannen angst is inmiddels over, ze is kerngezond, dikke vrienden met boem, kortom wat wil ik nog meer? Het is een fantastisch hondje en de stichting was geweldig en goudeerlijk.

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 13:53

Wat leuk dat je op zoek gaat naar een hondje.

Zelf heb ik ervaringen met ACE.
Nu in totaal 3 ontzettend leuke en lieve honden daarvandaan gehaald.
Twee maal erg mishandelde hondjes gehad, deze zijn erg timide en hebben veel tijd nodig om te wennen. De angst uit zich niet in agressie, maar voornamelijk wegduiken. Daarnaast nog een hondje die op jonge leeftijd al bij ACE terecht is gekomen. Dit was vanaf de start eigenlijk een heel makkelijk hondje.

Desondanks zijn velen hondjes vaak angstig en hebben toch een lange tijd nodig om te wennen.
Ik heb het topic niet geheel doorgelezen, maar TS heb je zelf ook ervaring met honden? Of angstige honden?

Ik moet zeggen dat het erg dankbare hondjes zijn, erg leuk!

Mocht je wat meer informatie willen, kun je me een pb'tje sturen.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:10

Even een berichtje van iemand uit de vers vlees sekte.

Hieronder een linkje met de uitslag van een onderzoek naar de veiligheid van brokken. Yammie Yam.

http://www.voerwijzer.com/nieuws/veel-a ... iet-veilig

TS iedereen moet voeren wat hij wil maar jou motivatie om geen vers vlees te voeren was in eerste instantie omdat het € 4,50 per 500 gr zou kosten, daar is mijn reactie op gebaseerd. In de meeste brokken zit idd vrijwel geen dood dier, dat klopt maar misschien dat je je daarom af kunt vragen of dit wel is wat je wilt voeren. Neem anders een brok met een hoog vleesgehalte en zonder granen zoals Taste of the Wild, niks mis mee maar lees je alsjeblieft een beetje in.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:15

Ik vraag me altijd af hoeveel (paarden houdende) mensen van de ''vers vlees sekte'' en dus zo bezig zijn met natuurlijke voeding voor de hond. Zich ook zo bezig houden met de natuurlijke voeding én leefomgeving van hun paard. Volgens mij zijn er veel die de hond wel natuurlijk voeden, maar dan geen of te weinig aandacht geven aan de natuurlijke voeding en leefomgeving van hun paarden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:41

geerke schreef:
Kuggur schreef:

Maak je geen zorgen, zoals heel veel van de zogenaamde onderbouwingen van de rauw vlees sekte gebaseerd op niets. Je kunt je husky prima een goede brok voeren.
(Of een gebalanceerd rauw vlees menu als je dat fijn vind, niets op tegen, maar niet om dergelijke verzinsels).

goede brok bestaat niet,er zitten geen enzymen meer in,die zijn er uitgekookt.En de meeste brok zit stikvol granen.Granen is goed voor kippen.En dat heb ik het nog niet over de giftige anti-oxidanten.

Hartelijk bedankt Geerke voor het prima illustreren van mijn stelling.

Andere suggesties, "diarree bij omstelling betekent detox", "honden kunnen geen zetmeel verteren", "een wolfsdieet is een goed model voor hondenvoedering".

Voor alle duidelijkheid, allemaal weerlegde nonsens.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:21

Maartje1990 schreef:
Ik vraag me altijd af hoeveel (paarden houdende) mensen van de ''vers vlees sekte'' en dus zo bezig zijn met natuurlijke voeding voor de hond. Zich ook zo bezig houden met de natuurlijke voeding én leefomgeving van hun paard. Volgens mij zijn er veel die de hond wel natuurlijk voeden, maar dan geen of te weinig aandacht geven aan de natuurlijke voeding en leefomgeving van hun paarden.

Waarom denk je dat?
Daarbij kun je het niet helemaal vergelijken omdat de meeste mensen voor hun paard afhankelijk zijn van een pensionstal, en dus niet alles helemaal zelf kunnen bepalen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 01:38

Ik las net iets over vers vlees hier en vers vlees wordt tegenwoordig helemaal de hemel in geprezen. Echter heb ik net een onderzoek gelezen dat mijn vermoedens over vers vlees voeren bevestigde. De hond is inmiddels zo geëvolueerd dat hij niet meer ingesteld is op vers vlees, daar naast is ons vlees niet meer zoals die vroeger was en dus geen toereikend voer voor honden.

Welke kant nu precies gelijk heeft, dat weet ik niet. Ik ben geen dierenarts en ook heb ik geen onderzoeken van 20 jaar opgezet. Het is echter wel iets om over na te denken...

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 02:42

Wij hebben sinds april een hondje uit Griekenland via http://www.huizezwerfhond.nl
Een vriendin van mij is een kennis van de vrouw die de stichting runt, dus kwam via via (anders zou ik er zelf ook niet snel voor kiezen). Geen rare oplichtingspraktijken en je krijgt eerst een huisbezoek en kennismaking met de hond in Nederland voor je kan besluiten het hondje te nemen. Ze benadrukken ook dat mocht het in de toekomst mis gaan oid, dan willen ze dat je hen belt en gaan zij op zoek naar een oplossing of een ander tehuis. Een geruststellende gedachte ....

Ons hondje is super lief en vrolijk, waar geen kwaad in zit. Je kan overal aan zitten, alles van hem afpakken, zelfs botten en vlees. Superlief voor kinderen. Alleen katten zijn een uitdaging, maar ook dat gaat na een half jaar al veel beter. Hij is nog niet zo oud (schatting 1,5 jaar toen wij hem kregen) en dus erg ondeugend. Maar verder: wat een schatje. <3

Een jonge hond uit het asiel die op straat geleefd heeft vind ik persoonlijk wel moeilijker om op te voeden dan een pup, maar dat hoort erbij. Gaat allemaal goedkomen, maar ik stop dan ook redelijk veel tijd in opvoeden en samen leuke dingen doen.

Veel success met je zoektocht.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 02:56

A_nouk schreef:
Oh iedere keer de moraal ridders met pak een hond uit een Nederlands asiel -:)

Oh iedere keer die moraalridders met pak een hond uit een buitenlands asiel......

wat een onzin a_nouk, even fatsoenlijk reageren kan ook.

Zelf ben ik inderdaad voorstander voor een dier uit een nederlands asiel ja, maar zoveel mensen,zoveel keuzes toch?

Ik hoop van harte dat je een geschikte hond vindt ts. Laat je het weten?

Wbt voeding. Naar mijn mening kan je ook een goede brok voeren aan je hond. Inlezen over de verschillende keuzes kan overigens zowieso geen kwaad

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:27

bruceandnoon schreef:
Ik wil toch even reageren, ik zie hier in dit topic zoveel foutieve informatie en veronderstellingen voorbij komen. Ik heb niet alle reacties gelezen dus sorry als ik in de herhaling val.
Ikzelf ben voorstander van het adopteren van buitenlandse honden mits dit onder goed toezicht van een stichting gebeurt. Tevens denk ik en weet ik uit ervaring dat niet alle honden geschikt zijn om van de straat zich aan te passen aan een gezinssituatie. Ik ben zelf vrijwilliger voor een Spaanse organisatie en het merendeel van de hondjes die zij plaatsen zijn pups die aan de lopende band of over het hek of in vuilnisbakken en noem maar op, gevonden worden. Vaak op een leeftijd waarbij de oogjes nog niet eens geopend zijn. Vervolgens worden deze hondjes in de opvang omringt door alle liefde en zorg en doordat ze opgroeien op de finca binnen stabiele roedels zijn het stuk voor stuk heerlijke sociale honden. Niets mis mee om deze pups op de leeftijd dat ze geadopteerd mogen wordem ( rond 4 maanden na verplichte inentingen) een geweldige toekomst te bieden. Ik heb er nu honderden van dichtbij geplaatst zien worden en nauwelijks zonder wanklank. Maar daar tegemover zie ik soms wel gevallen uit roemenie bijv. ( vaak oudere dieren) die koste wat kost naar nederland worden gehaald ( ik help enkele organisaties dis zit er vaak met neus boven op) die ik pertinent niet geschikt vind ( althans er is maar een handjevol mensen die hier mee om zouden kunnen gaan) Geldt overigens niet voor de pups en jongere honden die vanaf jonge leeftijd bijv in opvang hebben gezeten en niet zijn getraumatiseerd. De uiteindelijke oplossing van het probleem is toch grootschalige sterilisatie en castratie , stichtingen als bijv Wereldasielen ondersteunen lokaal bij dit soort projecten. Adoptie is dus zeker niet de oplossing alleen.
Overigens is het leishmania verhaal wat ik hier voorbij zag komen grote onzin. Van de honderden honden die ik in afgelopen 2 jaar van dichtbij gevolgd heb zijn er welgeteld 3 gevallen vsn leishamania voorgevallen. Welke goed zijn te behandelen met medicijnen. Weegt mijn inziens niet op tegen het risico wat je loopt door te kiezen voor een doorgefokt ras of erger nog een broodfokhondje van marktplaats. Want nog steeds komt het merendeel vsn de honden uit Nederland uit deze vreselijke industrie. Het percentage honden die uit het buitenland komen is daarnaast haast te verwaarlozen. En dat de asiels in Nederland vol zitten? Totaal onwaar. Ik werk zelf als vrijwilliger in een groot asiel waar het voor 70% volzit met amstaf/ pitbullachtigen. Dezelfde honden eigenlijk die uit die grootschalige broodfok komen of van marktplaats en zo is het cirkeltje weer rond. Deze honden zijn gewoon niet geschikt als gezinshonden. En de leuke geschikte familiehonden zijn op een hand te tellen en vaak binnen een paar dagen weer weg. Er zijn zelfs asiels in nederland die kampen met leegstand en nu uitwisseling hebben met bijv spaanse asiels, dus vol? Nee echt niet.
Ook zag ik iets over de adoptiekosten voorbij komen. Gemiddelde bedragen voor adoptie liggen zo tussen de 250-290 euro. Geloof me hier zit echt geen marge op. Voor de verplichte inentingen, chip, ontworming en reiskosten ( plus evt medische kosten en voer, want dier eet in de tussentijd in opvang ook gewoon natuurlijk) een meer dan redelijk bedrag. Bovendien blijven er bij veel stichtingen ook honden "plakken" die niet plaatsbaar zijn vaak om medische redenen en die worden uit een evt potje onderhouden. En wat zou je hier in Nederland kwijt zijn aan alleen al inenten en chippen? Veel meer toch. Wij krijgen veel verzoeken van mensen voor een gratis hondje , wij hebben ze immers ook gratis gekregen toch? Zich niet realiserend welke kosten er schuil gaan. En dan heb ik het nog niet eens over de benzinekosten die ik maak door het hele land af te gaan om op huidbezoek te gaan of honden op te halen van de luchthaven. Dat komt allemasl uit mijn eigen zak, met alle liefde van de wereld! Soms vang ik ook langere tijd hondjes op, ook dit doe ik kosteloos met liefde. Zo'n opmerking valt dus vaak heel verkeerd bij mij :-)
Een hond kiezen, vriend voor het leven, behoor je niet in een opwelling te doen. Maar de liefde voor een hond stopt niet bij de landsgrenzen. Laat je goed voorlichten en vertrouw ook op je gevoel. Mocht je meer informatie willen over stichtingen en met name die waar ik actief voor ben stuur me maar een PB

Omdat helaas niemand hier op reageert en het verhaal een hele andere kant op gaat

TOP!!!!!!!!

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 10:43

sorry dat ik gisteren nergens op gereageerd heb, wij hebben gisteren een husky kruising opgehaald, echt een super lief beestje, is net 3 maanden en kan nu al 'zit' en 'in je bench' leer echt super snel :)
hij is vannacht maar 1 keer gaan piepen omdat hij moest poepen dus hij is ook al bijna zindelijk, :)
ik wil graag een foto plaatsen , maar ik heb geen flauw idee hoe dat moet :s

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:48

lilydj schreef:
sorry dat ik gisteren nergens op gereageerd heb, wij hebben gisteren een husky kruising opgehaald, echt een super lief beestje, is net 3 maanden en kan nu al 'zit' en 'in je bench' leer echt super snel :)
hij is vannacht maar 1 keer gaan piepen omdat hij moest poepen dus hij is ook al bijna zindelijk, :)
ik wil graag een foto plaatsen , maar ik heb geen flauw idee hoe dat moet :s

super! :) heel veel plezier en geluk met je nieuwe vriend!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:55

gefeliciteerd TS :) Hoop dat je nog jaren plezier van hem hebt

Mooi verwoord Bruceandnoon , want zo is het,
al die Indianenverhalen komen meestal van mensen die zelf nog niet eens ooit contact hebben gehad met een stichting en dan wel al die vooroordelen, leven en laten leven.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:07

kijk eens op facebook naar hondenbrokkenmakers, Alx Manolache en
Ioana Iordana die zijn beslist betrouwbaar. Hebben super leuke honden.
Ook is er op dit moment een flinke actie gaande naar het vinden van fosters of liever nog adoptanten omdat er vanwege wanbeleid van een stichting 19 honden teruggestuurd dreigen te worden naar Roemenie.
Wat voor type hond zoek je? Ik kan wel eens rond kijken voor je als je dat wil?

Edit: oops ik zie nu pas dat je een hondje gevonden hebt. gefeliciteerd en heel veel plezier met elkaar ;)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:16

easygoing schreef:
kijk eens op facebook naar hondenbrokkenmakers, Alx Manolache en
Ioana Iordana die zijn beslist betrouwbaar. Hebben super leuke honden.
Ook is er op dit moment een flinke actie gaande naar het vinden van fosters of liever nog adoptanten omdat er vanwege wanbeleid van een stichting 19 honden teruggestuurd dreigen te worden naar Roemenie.
Wat voor type hond zoek je? Ik kan wel eens rond kijken voor je als je dat wil?

Edit: oops ik zie nu pas dat je een hondje gevonden hebt. gefeliciteerd en heel veel plezier met elkaar ;)

zag het op fb wat een gruwel, kan toch niet waar zijn dat die honden nu midden in de winter terug moeten naar die hel, hoop dat ze bij andere stichtingen terecht kunnen, want dat kan echt niet.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:17

Het is afschuwelijk Miepie.
Andere stischtingen willen wel heel graag inspringen maar hebben ook te kort aan opvangplekken helaas.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 12:19

dankjulliewel!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:51

Jullie zeggen het zelf al, tekort aan opvangplekken. En wat gebeurt er dan? Ze gaan maar een Nederlands asiel, het probleem verschuift zich naar Nederland.
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 18-01-15 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:59

Vooral een tekort op korte termijn. Heeft iemand een linkje met meer info over die 19 honden?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:29

Linkje zal ik vanavond even op zoeken voor je

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:30

ZoZenn schreef:
Jullie zeggen het zelf al, tekort aan opvangplekken. En wat gebeurt er dan? Ze gaan maar een Nederlands asiel, het probleem verschuift zich naar Nederland.

Dit is pure onzin. Als je via een goede stichting adopteert dan zullen ze de hond altijd terug nemen als dat nodig zal zijn.

Als je niet weet hoe het werkt moet je ook geen onzin de wereld in spuien.