Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sheran schreef:Yv_ schreef:
Dat is ook wel een beetje overdreven. In het verleden heb ik een huis gehuurd, nu heb ik alweer 3 jaar mijn eigen koophuis en aankomend jaar ga ik op vakantie naar IJsland. Ik denk dat het meer een gevalletje van prioriteiten stellen is dan dat het écht onmogelijk is. Goed, ik ben al 3 jaar niet meer op vakantie geweest, maar dat had andere redenen. En nee, élk jaar kan ik ook niet op vakantie. Ja, kan ik wel, maar dan worden het van die standaard all-in tripjes naar Spanje, Turkije etc en dat wil ik niet. Ik spaar liever wat langer zodat ik écht op reis kan
.
Hond zou ik ook wel willen, maar red ik ook niet. Werk 40-60 uur per week en dan heb ik nog mijn sociale leven, sportschool etc. Zou er niet in passen. Gelukkig kan ik wanneer ik wil de honden bij mijn ouders ophalen en zo heb ik toch geregeld hondenbezoek in de weekendjes.
Misschien... maar heb je het al in Amsterdam en omgeving geprobeerd?IJsland is ook geen moeilijk lang, ik bedoelde meer trektochten door Afrika, reizen in Egypte en dat soort dingen. Dat durf ik niet alleen en de groepsreizen zijn te duur.
Maar goed, hond dus
Mijn hond is zo lui of actief als dat ik ben, en als wat zij gewend is. Er zijn meer dan genoeg luie borders omdat die gewoon geen uren lopen per dag. Die van mij heeft meer loopbehoefte dan de borders in de buurt, omdat wij wel veel wandelen. En dan heb ik een Shih Tzu, staat niet bepaald bekend als mega braaf of actief. Beste hondje van de klas en vrolijkste en meest actieve
jesito schreef:Zo'n dier moet ook eens plassen of poepen en ik weet dat ze het lang op kunnen houden maar dan nog.
Goof schreef:jesito schreef:Zo'n dier moet ook eens plassen of poepen en ik weet dat ze het lang op kunnen houden maar dan nog.
Ik ga op mijn vrije dagen echt niet vaker met de hond uit dan op de dagen dat ik werk.
Ik vraag me ook af of mensen die hier zo'n probleem van maken er 's nachts ook nog een keer extra uitgaan omdat ze anders de nacht te lang vinden voor de hond?

love_western schreef:DatBenIkNou schreef:'mijn hond kan het heel lang ophouden' 'of kan naar buiten, in de tuin plassen/poepen' 'slaapt toch heel de dag'
Sowieso hoop ik dat de mensen die hun hond in de tuin laten plassen, vrijstaand wonen. Ik zou het niet erg waarderen als mijn rijtjeshuisburen dat zouden doen?
Natuurlijk kan een hond het best lang ophouden en lekker slapen. Maar een hond is wel een roedeldier en gewoon niet gemaakt om hele dagen alleen te zijn.
Ze wennen er heus aan, maar of het zo leuk is voor ze??
Nope wonen niet vrijstaand. Maar ik vind niet dat je een hond moet verplichten dat hij maar op bepaalde tijden mag pissen en poepen. Je hebt zelf toch ook geen vaste tijden dat je naar de wc moet?
En het stinkt echt niet bij ons achter thuis. Gaan sowieso 2 x per jaar met hoge drukspuit overheen.
Maar gelukkig heb ik niet elke dag het scenario dat ik 7 uur weg ben en kan ik meestal van thuis uit werken.
Het is gewoon het moment zelf aanvoelen hoe en wat en je daaraan aanpassen (mits je genoeg motivatie hebt om voor een dier te zorgen toch maar dat is iets wat je moet beslissen voor je een dier in huis neemt natuurlijk).
,piesen moest ze eigenlijk nooit echt nodig,had nu niet het idee dat ze ooit op klappen heeft gestaan...