Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jennyj01 schreef:kohtje schreef:Ik kijk net op de rekening, 40,75 consult ! Daar ga ik dus niet meer heen.
Sorry maar dit begrijp ik niet. Waarom zou je daar niet meer heen gaan? Consult kosten horen er toch gewoon bij?
kohtje schreef:Jennyj01 schreef:
Voor een 0,5mg metacam heb ik 50 euro betaald. Ik lees net dat het bij een ander 14,95 kost.
Century schreef:Maar juist omdat antibiotica te makkelijk te verkrijgen is hebben we het antibiotica-resistentie-probleem. Naar mijn idee moet het dus niet makkelijker in NL te verkrijgen zijn, maar moeilijker in de omringende landen...
kohtje schreef:Bij mijn vorige betaalde ik 25. Als ik hier naar het avondspreekuur ga kost het nog 6 euro extra. Sorry maar dat vind ik echt van de zotte. Voor een 0,5mg metacam heb ik 50 euro betaald. Ik lees net dat het bij een ander 14,95 kost.
Century schreef:Maar juist omdat antibiotica te makkelijk te verkrijgen is hebben we het antibiotica-resistentie-probleem.
AngeliqueB schreef:Ik had ABzalf (cavasan) nodig voor het ontstoken oogslijmvlies van mijn pony, volgens de DA moest hij eerst komen kijken voordat hij het voorschreef.. Heb gevraagd wat hij dan kwam bekijken, en de reactie was, of er zwelling was, roodheid van het slijmvlies en of het oog niet beschadigt was. Dat laatste wilde hij dan gewoon visueel doen, dus geen druppels en controle met het lampje. Mijn reactie was dat ik al deze dingen al gecheckt had, en dat mijn conclusie als paardeneigenaar (al 30 jaar) was: ABzalf.
Heb het kunnen afhalen tegen de medicijnprijs, 8 euro zonder 25 euro consult kwijt te zijn voor iets wat ik zelf weet.
Ik begrijp heel goed dat je antibiotica niet zomaar krijgt in Nederland, en dat ik ook niet alle wijsheid in pacht heb, maar het is zo dubbel dat in omringende landen sommige soorten medicijnen heel wat goedkoper en eenvoudiger kopen zonder recept. (in menig ander land is álles te koop in de winkel, heb ooit in Beijing voor mezelf antibiotica gekocht ivm een oorontsteking, de soort en dosering heb ik overlegt met de medici thuis)
Shadow0 schreef:Century schreef:Maar juist omdat antibiotica te makkelijk te verkrijgen is hebben we het antibiotica-resistentie-probleem.
Nou ja, niet helemaal - veel resistentie is ontstaan in de veehouderij waar ab zelfs preventief gewoon door het voer gingen. Onder voorschrift van veeartsen... Heel dubbel dus. (Dat is overigens wel veranderd en de wetgeving is nu ook strenger.)

AngeliqueB schreef:Ik heb geen problemen met de consultkosten als mijn dier en ik er daadwerkelijk wat aan hebben!
) vuurneon schreef:Ach, ik hoef ook niet met de kip naar de dierenarts voor antibiotica, als ik bel; leggen ze het keurig klaar. T is een bekend probleem bij mijn oude kippen; als het weer omslaat (vooral zomer naar herst), slaat het bij ze op de luchtwegen. Dus ik, geef symptomen door, het +- gewicht en wat ik de vorige keer heb gekregen. Scheelt weer in de stress van het vangen en vervoeren voor die dieren. Dierenarts weet ook wel wie ik ben en dat ik dan alleen contact opneem als het niet meer over gaat zonder medicatie.
erg mee oppassen. Shadow0 schreef:Century schreef:Maar juist omdat antibiotica te makkelijk te verkrijgen is hebben we het antibiotica-resistentie-probleem.
Nou ja, niet helemaal - veel resistentie is ontstaan in de veehouderij waar ab zelfs preventief gewoon door het voer gingen. Onder voorschrift van veeartsen... Heel dubbel dus. (Dat is overigens wel veranderd en de wetgeving is nu ook strenger.)
AngeliqueB schreef:Evenals de DA die komt enten, tegen mij zegt: ik check even alles, luister de longen, het hart en kijk even naar de slijmvliezen: Nee dus.
Want dat kost mij bovenop het (gedeelde) consult en de enting nog eens 25 euro en ik vraag om een enting, geen checkup. Ben ik dan eigenwijs? Jazeker wel, maar omdat ik het geld in mijn beurs wil houden, zelf de gezondheid in de gaten houd en aan de bel trek bij onraad.