Ik heb dus, net zoals magda, ook een duitse staande langhaar en inderdaad is de opvoeding nog niet zo gemakkelijk.
Ik kwam niet verder bij enkel de puppycursus want ik heb een jachthond die maar wat graag met zijn neus aan de grond zit
Nu train ik samen met mijn vader (heeft ook jachthonden) en we gaan met sprongen vooruit! Leffe (onze pup) heeft nood aan duidelijke afbakening tussen concentratie/werken en vrije speel/snuffeltijd. We zijn kort streng, consequent maar natuurlijk ook de lieve/blije baasjes die hij nodig heeft.
Inmiddels vallen zijn tanden met bosjes uit de mond (sinds gister al 6 tanden gevonden) en heeft hij nog maar 1 haaktand.. Bijna uitgewisseld! Gelukkig heeft hij altijd enkel op zijn eigen spullen genknaagd (zijn kussen vloog regelmatig door de kamer).
Wat bij ons ook nog een probleempunt is, is dat hij soms in je handen wilt bijten. Niet hard en enkel als je hem wilt aanhalen. Hij weet ook dat hij dan iets moet pakken waar hij wel in mag kauwen.
En hij heeft energie voor 100! Hij is superblij, altijd enthousiast maar soms ook onvermoeibaar!
Kortom: een echte pup!