Hond 7 maanden 'valt' mijn moeder aan..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Re: Hond 7 maanden 'valt' mijn moeder aan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:20

Thesserd: Sorry ik heb de voorgaande reacties slechts gescannt en niet uitvoerig doorgelezen. *waste of time* ;)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:20

Ik mis even hoe de hond naar soortgenoten is? Is hij dan dominant, sociaal? Hoe gaat hij daar mee om?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:23

Caesar schreef:
Ik mis even hoe de hond naar soortgenoten is? Is hij dan dominant, sociaal? Hoe gaat hij daar mee om?

Wat heeft dat hiermee te maken? Één van onze CC's is een behoorlijk hanig mannetje en niet altijd even vriendelijk naar sekse genoten, maar dat heeft helemaal niets te maken met hoe ze naar mensen zijn. Dan is hij een watje eerste klas.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:25

Pinda_Dipje schreef:
Thesserd: Sorry ik heb de voorgaande reacties slechts gescannt en niet uitvoerig doorgelezen. *waste of time* ;)

Haha snap ik hoor, was ook niet naar bedoeld :P viel me gewoon op.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:35

Ik heb helemaal geen ervaring met bijtende honden (wel met honden uiteraard) en vraag mij af wat de mening is van mensen over het gebruik van een muilkorfje bij de moeder (voor de hond dan uiteraard).
Ik kan mij ergens voorstellen dat zij uit angst niks meer met de hond aandurft en dat merkt hij.
Maar wat als je die angst van de moeder weg kunt nemen en zo op een positieve manier proberen te trainen samen? Dus echt actief aan de slag zodat het vertrouwen in elkaar groter wordt?

Mijn mening is dat alle problemen op te lossen zijn en meestal ook op een positieve manier maar bij een hond die mij tot bloedens toe zou bijten weet ik niet of ik daar zo graag mee ga trainen..

Het is gewoon een vraag, geen suggestie! Schiet mij dus niet af bokt, bij onze honden is het altijd goed gegaan.

edit: ik zie dat er al her en der over gesproken is, mijn excuus.. Maar toch blijft mijn vraagstelling dezelfde :D

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:45

blondies schreef:
Ik heb helemaal geen ervaring met bijtende honden (wel met honden uiteraard) en vraag mij af wat de mening is van mensen over het gebruik van een muilkorfje bij de moeder (voor de hond dan uiteraard).
Ik kan mij ergens voorstellen dat zij uit angst niks meer met de hond aandurft en dat merkt hij.
Maar wat als je die angst van de moeder weg kunt nemen en zo op een positieve manier proberen te trainen samen? Dus echt actief aan de slag zodat het vertrouwen in elkaar groter wordt?

Mijn mening is dat alle problemen op te lossen zijn en meestal ook op een positieve manier maar bij een hond die mij tot bloedens toe zou bijten weet ik niet of ik daar zo graag mee ga trainen..

Het is gewoon een vraag, geen suggestie! Schiet mij dus niet af bokt, bij onze honden is het altijd goed gegaan.

edit: ik zie dat er al her en der over gesproken is, mijn excuus.. Maar toch blijft mijn vraagstelling dezelfde :D

In mijn ogen, is dat voor moeder een prima oplossing tot er met de GT goed gewerkt is. Voorkomt constante correcties en geeft moeder inderdaad waarschijnlijk meer zelfvertrouwen en hopelijk weer wat plezier in de hond. Maar, dit is voor mij enkel voor een overbruggingsperiode tot een GT heel snel ermee aan de slag gaat :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 13:55

Ik kan echt niet overal op reageren :=

Hij word voorlopig nog niet gecastreerd. Vind hem nog veel te jong en denk ook niet dat daar verandering in komt.

Naar andere honden en mensen is hij heel sociaal, totaal geen problemen mee. Vind iedereen leuk en lief. Maar dat vind hij ook van mij moeder, teminste binnen in huis buiten is het een ander verhaal.

Mijn moeder heeft hem vanmiddag uitgelaten, ik ben in mijn pauze naar huis te gaan om te observeren. Hij heeft mij denk ik geroken want hij was echt aan het zoeken en heeft niks gedaan met de riem/mijn moeder.

Vanavond ga ik met hem naar mijn trainster om een goede muilkorf te passen waar mijn moeder dan voorlopig mee kan werken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:58

Booooo schreef:
De GT waar ik contact mee heb, wou een huisbezoek doen, en advies op papier geven.. Heb ik dus niks aan :=

En daarna niks meer? := Daar heb je weinig aan inderdaad, vooral als je iets anders moet gaan doen is begeleiding zo belangrijk/

De GT die ik hier gehad heb, kwam inderdaad eerst op huis bezoek, dan een heel rapport via de mail met een paar adviezen die al besproken waren en dan kwam ze nog zo vaak als nodig was om te helpen. :=

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:05

Booooo schreef:
Ik kan echt niet overal op reageren :=

Hij word voorlopig nog niet gecastreerd. Vind hem nog veel te jong en denk ook niet dat daar verandering in komt.

Naar andere honden en mensen is hij heel sociaal, totaal geen problemen mee. Vind iedereen leuk en lief. Maar dat vind hij ook van mij moeder, teminste binnen in huis buiten is het een ander verhaal.

Mijn moeder heeft hem vanmiddag uitgelaten, ik ben in mijn pauze naar huis te gaan om te observeren. Hij heeft mij denk ik geroken want hij was echt aan het zoeken en heeft niks gedaan met de riem/mijn moeder.

Vanavond ga ik met hem naar mijn trainster om een goede muilkorf te passen waar mijn moeder dan voorlopig mee kan werken.

Super dat je er zo bewust mee bezig bent TS! :)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:44

Super TS!!

Castratie bij (grote) honden niet voor ze 1,5 jaar oud zijn.
Dit ivm de botgroei

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:00

Paintlinger schreef:
Super TS!!

Dit ivm de botgroei

dat is weer een discussie apart. Immers geleidehonden worden allemaal rond 6 maanden gecastreerd en daar worden geen kleine honden voor gebruikt. Mij lijkt dus dat het ivm botgroei vast wel mee zal vallen alleen het karakter is vaak anders als dat ze qua hormonen ook volwassen worden. ;) ze blijven min of meer pup qua gedrag

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:31

TS, wat gebeurt er PRECIES als de hond je moeder bijt? Volgens mij heb ik dat nog niet gelezen? Op wat voor moment gebeurt het? Wat doet hij ervoor, wat doet hij tijdens en wat doet hij erna? Dezelfde vragen over je moeder. Graag gedetaileerd antwoorden!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:05

dierenfan schreef:
Paintlinger schreef:
Super TS!!

Dit ivm de botgroei

dat is weer een discussie apart. Immers geleidehonden worden allemaal rond 6 maanden gecastreerd en daar worden geen kleine honden voor gebruikt. Mij lijkt dus dat het ivm botgroei vast wel mee zal vallen alleen het karakter is vaak anders als dat ze qua hormonen ook volwassen worden. ;) ze blijven min of meer pup qua gedrag

'Dat het volgens jou vast wel zal meevallen' is voor mij geen bevestiging hoor t.o.v. de wetenschap.
Ik heb jarenlange ervaring wbt de ellende rondom botafwijkingen door mijn werk in een tweedelijns dieren kliniek.
Ik neem het risico niet......

Monique Bladder hier ook goeie dingen over geschreven.

Maar dat verder terzijde.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 07:33

Heb pas nog een onderzoek gelezen over castreren en de effecten daar van en dan vooral op jonge leeftijd, wel degelijk dat daar grotere risico is op botafwijkingen en kanker etc
#backontopic

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 07:37

Heel leuk maar zonder bron voering ben k niet overtuigd. Maar laten we die discussie niet hier voeren want daar heeft TS geen ene reet aan. TS, hoe is de cursus gegaan?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 08:52

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 08:53

Nou dan neem jij het risico toch gewoon wel Amandavd ;)? of je zoekt het ff op....... maakt mij niet uit.
Maar het algemene advies is; niet castreren voor 1,5 jaar.

TS: Hoe ging het?en kan je uitleggen hoe de werkwijze eruit ziet?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:49

essiesilly schreef:
Heb pas nog een onderzoek gelezen over castreren en de effecten daar van en dan vooral op jonge leeftijd, wel degelijk dat daar grotere risico is op botafwijkingen en kanker etc
#backontopic

nou,dan worden de labradoodles vast niet oud...die worden met 8 weken gecastreerd.(wat ik persoonlijk belachelijk vind)

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:43

Geerke, ik heb wel eens gehoord, dat sommige rassen zo jong gecastreerd worden omdat de fokkers, de fok in eigen hand willen houden, voorkomen dat iemand een pup koopt en zelf aan de slag gaat.
Is dat de reden waarom labradoodles zo jong gecastreerd worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:45

Brilletje schreef:
Geerke, ik heb wel eens gehoord, dat sommige rassen zo jong gecastreerd worden omdat de fokkers, de fok in eigen hand willen houden, voorkomen dat iemand een pup koopt en zelf aan de slag gaat.
Is dat de reden waarom labradoodles zo jong gecastreerd worden?

Dat is bij labradoodles idd vaak het geval. Een fokverbod op de pups dus..

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:19

maar met een muilkorf ga je dit toch niet oplossen ??

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:33

jiperdepip schreef:

Alleen met een muilkorf niet nee, maar met trainen terwijl de hond een muilkorf om heeft (voor de veiligheid) misschien wel :+

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:05

Thesserd schreef:
jiperdepip schreef:

Alleen met een muilkorf niet nee, maar met trainen terwijl de hond een muilkorf om heeft (voor de veiligheid) misschien wel :+

Juist. Je kan in ieder geval wat meer zonder meteen in je arm gebeten te worden :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 13:18

Even kleine update.. Zal vanavond uitgebreid reageren.

De grootste maat muilkorf die mijn trainster had (ze heeft ook een dierenwinkel/honden dagopvang) paste niet. Ze raden daarom een halti aan. Die had ik nog liggen, mijn moeder weet ook hoe hij werkt. Ze kan hem hier natuurlijk niet mee corrigeren zoals aan de slipketting. Het is ook de bedoeling dat hij zichzelf corrigeerd (met trekken naar andere honden). En als hij wilt aanvallen kan mijn moeder zijn hoofd sturen omdat de halti om zijn neus zit en komt als het goed is niet in de buurt van haar armen. Ze gaat dit vanmiddag proberen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:11

-O- -O- -O- -O-

Dit gaat echt helemaal fout!!!
Waarom in godsnaam een halti???

Zulk hulp TS van iemand die verstand heeft van dit gedrag en dit ras. Iemand die überhaupt verstand heeft van honden. Want dit gaat helemaal nergens meer over.
Wat een drama. |o