Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Caesar schreef:Ik mis even hoe de hond naar soortgenoten is? Is hij dan dominant, sociaal? Hoe gaat hij daar mee om?
blondies schreef:Ik heb helemaal geen ervaring met bijtende honden (wel met honden uiteraard) en vraag mij af wat de mening is van mensen over het gebruik van een muilkorfje bij de moeder (voor de hond dan uiteraard).
Ik kan mij ergens voorstellen dat zij uit angst niks meer met de hond aandurft en dat merkt hij.
Maar wat als je die angst van de moeder weg kunt nemen en zo op een positieve manier proberen te trainen samen? Dus echt actief aan de slag zodat het vertrouwen in elkaar groter wordt?
Mijn mening is dat alle problemen op te lossen zijn en meestal ook op een positieve manier maar bij een hond die mij tot bloedens toe zou bijten weet ik niet of ik daar zo graag mee ga trainen..
Het is gewoon een vraag, geen suggestie! Schiet mij dus niet af bokt, bij onze honden is het altijd goed gegaan.
edit: ik zie dat er al her en der over gesproken is, mijn excuus.. Maar toch blijft mijn vraagstelling dezelfde

Booooo schreef:De GT waar ik contact mee heb, wou een huisbezoek doen, en advies op papier geven.. Heb ik dus niks aan
Daar heb je weinig aan inderdaad, vooral als je iets anders moet gaan doen is begeleiding zo belangrijk/
Booooo schreef:Ik kan echt niet overal op reageren
Hij word voorlopig nog niet gecastreerd. Vind hem nog veel te jong en denk ook niet dat daar verandering in komt.
Naar andere honden en mensen is hij heel sociaal, totaal geen problemen mee. Vind iedereen leuk en lief. Maar dat vind hij ook van mij moeder, teminste binnen in huis buiten is het een ander verhaal.
Mijn moeder heeft hem vanmiddag uitgelaten, ik ben in mijn pauze naar huis te gaan om te observeren. Hij heeft mij denk ik geroken want hij was echt aan het zoeken en heeft niks gedaan met de riem/mijn moeder.
Vanavond ga ik met hem naar mijn trainster om een goede muilkorf te passen waar mijn moeder dan voorlopig mee kan werken.
Paintlinger schreef:Super TS!!
Castratie bij (grote) honden niet voor ze 1,5 jaar oud zijn.
Dit ivm de botgroei
ze blijven min of meer pup qua gedrag dierenfan schreef:Paintlinger schreef:Super TS!!
Castratie bij (grote) honden niet voor ze 1,5 jaar oud zijn.
Dit ivm de botgroei
dat is weer een discussie apart. Immers geleidehonden worden allemaal rond 6 maanden gecastreerd en daar worden geen kleine honden voor gebruikt. Mij lijkt dus dat het ivm botgroei vast wel mee zal vallen alleen het karakter is vaak anders als dat ze qua hormonen ook volwassen worden.ze blijven min of meer pup qua gedrag
essiesilly schreef:Heb pas nog een onderzoek gelezen over castreren en de effecten daar van en dan vooral op jonge leeftijd, wel degelijk dat daar grotere risico is op botafwijkingen en kanker etc
#backontopic
Brilletje schreef:Geerke, ik heb wel eens gehoord, dat sommige rassen zo jong gecastreerd worden omdat de fokkers, de fok in eigen hand willen houden, voorkomen dat iemand een pup koopt en zelf aan de slag gaat.
Is dat de reden waarom labradoodles zo jong gecastreerd worden?