Mijn kleine lieve hondje is drachtig. Kan niet wachten!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: Mijn kleine lieve hondje is drachtig. Kan niet wachten!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:06

Ik zou ook mn mond houden als er zoveel en zo dringende adviezen gegeven worden. Wat ts denk, voelt of ervaard is niet aan ons (andere kant pc ) te zien en voelen. Ik zie het vaak als aanvallend laat staan degene wiens schoenen ts dus staat, (klopr niet in t nederlands). Hoe lief en goedbedoeld ook, iedere fokker , iedere fles grootbrenger iedere boerepummel kan oordelen vanachter zijn pc. Wie zegt me wie werkelijk ervaring heeft en als ik info wil zoek ik contact.. dat lojkt mij (en ja wie ben ik) de meest logische manier. Ts wou een leuk en spannend iets delen.. haar lieverd was zwanger van een ander leuk hondje, commentaar. Nu doet er 1 niet zo heel erg goed mee.. weer commentaar. Als ik TS zou zijn kon iedereen t lazer*** genieten en had ik er flink de balen van.. never dat ik dus nog iets ga delen op bokt wat enig sinds een discussie kan worden. Mensen laat los, laat TS haar happy story vertellen. en dram niet door. DTs beseft heus wel dat ze een heel fagiel ding in dr nestje heeft.
Affin is weer een discussie topic geworden.. ik zeg sluiten de boel! Bah!!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:08

Amen voor je woorden pipo!! _/-\o_

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:14

Pipo wat overdreven joh. Ik zie niemand TS aanvallen, alleen Bokkers voelen zich aangevallen wat ik opmaak uit de de reacties. Maar goed, ik zeg niks meer want het is toch niet goed.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:18

pipo schreef:
Ik zou ook mn mond houden als er zoveel en zo dringende adviezen gegeven worden. Wat ts denk, voelt of ervaard is niet aan ons (andere kant pc ) te zien en voelen. Ik zie het vaak als aanvallend laat staan degene wiens schoenen ts dus staat, (klopr niet in t nederlands). Hoe lief en goedbedoeld ook, iedere fokker , iedere fles grootbrenger iedere boerepummel kan oordelen vanachter zijn pc. Wie zegt me wie werkelijk ervaring heeft en als ik info wil zoek ik contact.. dat lojkt mij (en ja wie ben ik) de meest logische manier. Ts wou een leuk en spannend iets delen.. haar lieverd was zwanger van een ander leuk hondje, commentaar. Nu doet er 1 niet zo heel erg goed mee.. weer commentaar. Als ik TS zou zijn kon iedereen t lazer*** genieten en had ik er flink de balen van.. never dat ik dus nog iets ga delen op bokt wat enig sinds een discussie kan worden. Mensen laat los, laat TS haar happy story vertellen. en dram niet door. DTs beseft heus wel dat ze een heel fagiel ding in dr nestje heeft.
Affin is weer een discussie topic geworden.. ik zeg sluiten de boel! Bah!!

Daarnaast heeft ze ook nog eens contact met haar dierenarts.
Wie zal het dan beter weten? Dierenarts? Of bokt door ervaringen?
Wij zijn geen dierenarts ofwel?
En als de dierenarts een foutje maakt, kan ze op de dierenarts verhalen.
Als ze ons volgt, en een van ons maakt een foutje? Waar zijn onze papieren dan?

Laat ieder in zijn waarde, en ts van haar hondjes genieten. IPV overal een rel over op te zoeken.

Ts: Lach de zon tegemoet. Elke gram is een gram. En als ze actief zijn en de DA neemt er genoegen mee, is het voldoende toch?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:21

Jammer dat alle leuke topics zo moeten eindigen!!

Ts,ik ben benieuwd hoe het met de pupjes is,maar als je je hier niet meer wil vertonen,heb ik daar alle begrip voor.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 18:25

Bedankt voor de reacties.
Helaas komen sommige reactie (hoe goed bedoelt ook) heel belerend en aanvallend over. Waarom moet ik continu vertellen wat en hoe vaak ik iets doe? Heb sterk het gevoel dat er vanuit wordt gegaan dat ik maar aanmodder. En er is zelf geschreven dat ik niet luister en de pup de dupe wordt. Ik moet dus adviezen aannemen van mensen die ik niet ken, geen idee als ze echt wel zoveel kennis en ervaring hebben i.p.v. naar mijn dierenarts te luisteren?
Daarnaast zou ik onervaren zijn en geen kennis hebben. Tja nogmaals dit is niet mijn eerste nestje en daarnaast heb ik twee ervaren fokkers in mijn directe omgeving (waaronder moeder van mijn vriend die naast ons woont en die ook helpt met aanleggen van de pups) die ik om advies kan vragen. Dus hoe goed bedoelt ook ik ben niet verplicht om jullie adviezen te volgen en ik zit ook niet te wachten op de beledigende overkomende opmerkingen dat de pup de dupe wordt want voor haar wordt heel goed gezorgd.
Voor tips sta ik natuurlijk altijd open ;)

Verder hoop ik op een beetje gezelligheid in de topic en dat de mensen die het leuk vinden op een nest met kleine pups te volgen hiervan kunnen genieten.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:33

nou ik vind van niet. Je opent een topic om je vreugde (verdriet of vraag) te delen. Maar niet om constant de les gelezen te worden. Tuurlijk is het niet allemaal rozegeur en maneschijn.. maar tel eens voor de gein, de leuke reakties in dit hele topic en de minder leuk/ tips,vragen ed ..
Maar ik reageer hier niet meer. ik wens ts heel veel succes en hoop af en toe eens wat te lezen over haar mini's. Ben reuze benieuwd hoe de kleintjes uitgroeien!

Fijn dat je zelf nog gereageerd heb.. succes meis.. gaat vast goed komen. Ik lees mee!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:31

Ik vind een foto-update meer dan welkom :D
Veel leuker dan dat geneuzel!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:04

Ook komt het soms voor dat er pups geboren worden met een afwijking...
Deze in leven houden door te gaan flessen enz kan eigenlijk niet de bedoeling zijn.
Met andere woorden de pup red het of niet.
Het is in iedergeval een leuke combinatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:14

Moderatoropmerking:
Graag het verzoek om ontopic te blijven en overige discussies niet in dit topic te bespreken. Zoals eerder gezegd zijn kritische vragen toegestaan zolang ze ontopic en nuttig zijn daarnaast willen wij iedereen verzoeken om elkaars berichten beter te lezen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:18

Van harte met de puppy's!
Ben heel benieuwd naar meer foto's.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 20:52

[***] dank je wel! :)

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 21:13

Puppy update: het kleintje is 10 gram gegroeid. De anderen tussen de 35 en 50 gram.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kleintje
Afbeelding

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:25

Ze zien er goed uit hoor!!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:53

*\o/* <3

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:23

Zal leuk zijn dat van dat ene hondje het oortje zwart blijft.

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:47

*\%/* *\%/* ja.............. weer foto's! *\o/* *\o/* Ze zien er super uit!

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:53

Wat leuk om weer foto's te zien
Wat zien ze er goed uit

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 05:31

<3 leuk hoor! Ze glimmen je tegemoet. :D

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 05:54

*\o/* kleintje is vannacht 9 gram gegroeid *\o/*

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 06:10

yes!!!! ze heeft het ontdekt hoe t moet! *\o/* super!!

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 06:15

mamauba schreef:
*\o/* kleintje is vannacht 9 gram gegroeid *\o/*

Wat kan je blij zijn met zoiets he :)

Ik heb het gehad met een nestje kittens.
Moedertje haar eerste nestje was er één van zeven kleintjes.
Veel te veel eigenlijk. Daar zat ook een piepkleintje bij. Ik voedde haar bij met een flesje.
Iedere dag wegen en ja ik was al blij met 5 gr. Ze groeide tenminste.
En ze is nu een mega poes van wel 9 kilo.

Leuk om je topic te volgen. Prachtig nestje met knappe kindjes.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 06:20

ik heb niet alles gelezen want ik merkte al veel geneuzel over wel of niet fokken. Heb dus ook niet gelezen wat er met kleintje aan de hand is.
Ik wou je een tip geven of vertellen wat ik doe als ik een kleintje heb. Ik haal nutrigel bij de da. dit is een vitamine en energie boost waardoor ze wat kracht krijgen om te zogen en mineralen binnen krijgen. als ik dit aan het pupje heb gegeven zorg ik dat hij/zij in alle rust kan zogen. dus broertjes en zusjes aan de kant houden.leg ze meestal aan bij de tepel het dichtste bij de kont omdat deze meeste het volste zijn en dat ze daar het minste werk voor hoeven te doen.
Die van mijn redden het. Is intensief want ik doe dit dan om de 2 uur voor zeker de eerste week.
en er lekker van genieten voordat je het weet zijn ze uitgevlogen.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 07:32

Yeahhhhhh goed gedaan brownie!!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 07:42

+:)+
christaerik schreef:
ik heb niet alles gelezen want ik merkte al veel geneuzel over wel of niet fokken. Heb dus ook niet gelezen wat er met kleintje aan de hand is.
Ik wou je een tip geven of vertellen wat ik doe als ik een kleintje heb. Ik haal nutrigel bij de da. dit is een vitamine en energie boost waardoor ze wat kracht krijgen om te zogen en mineralen binnen krijgen. als ik dit aan het pupje heb gegeven zorg ik dat hij/zij in alle rust kan zogen. dus broertjes en zusjes aan de kant houden.leg ze meestal aan bij de tepel het dichtste bij de kont omdat deze meeste het volste zijn en dat ze daar het minste werk voor hoeven te doen.
Die van mijn redden het. Is intensief want ik doe dit dan om de 2 uur voor zeker de eerste week.
en er lekker van genieten voordat je het weet zijn ze uitgevlogen.
+:)+ +:)+

Zo deden wij het ook. Nooit flessen maar heel veel aanleggen.