Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
soloro schreef:Tuurlijk dierproeven zijn zielig, maar zonder die dierproeven was de medische kennis die we nu hebben lang niet zo ver.
Tsja we kunnen dierproeven wel afschaffen, maar moeten we dan alles maar gaan testen op mensen? En dan weer gezeur krijgen dat het zo zielig voor de mens is?
En ja als er andere opties waren geweest, zouden ze dit natuurlijk niet meer doen. Maar met deze onderzoeken leren ze weer een hoop, waardoor mensenlevens weer gered kunnen worden.
Suzanne F. schreef:Je kan niet het leed van de hele wereld op je nemen. Je kan niet alles en iedereen redden.
Deze testen zijn nodig en blijkbaar zijn labradors geschikt om op te testen.
Sjolvir schreef:Wat ik mis in de petitie is wat het doel van het exp. is?
Misschien is dat wel iets wat een medische doorbraak kan zijn waarmee veel mensen geholpen kunnen worden?
Ik heb een vader die jaren geleden een dubbele longtransplantatie heeft ondergaan.
Een ingreep die eerst op dieren is getest, maar uiteindelijk voor veel mensen levensreddend is gebleken.
Ook zijn veel van zijn medicijnen getest.
Mijn moeder is overleden aan kanker, maar dankzij veel onderzoek kunnen er steeds meer mensen wel gered worden.
Bij de petitie staat niets over het doel van het onderzoek en aangezien alle onderzoeken in NL eerst door een commissie worden beoordeeld neem ik aan dat er echt wel een redelijk doel achter zit.
Wat niet weg neemt dat het jammer is dat we nog steeds dieren nodig hebben om dingen uit te testen,
maar ik ken de andere kant.. die van als je een heel ziek familie lid hebt...
LadyMadonna schreef:PenP2014 schreef:Intresseert me niet!! Zolang er maar getekend wordt!!
Dat je achter je mening staat is goed, maar met schreeuwen werk je enkel mensen tegen je in t harnas.
Rustig je punten duidelijk maken bereik je meer mee.
speurneusc schreef:pacemakers bestaan al jaren en hebben altijd voldaan, nu ineens niet meer en moeten er honden voor gemarteld worden!!!!
Kuggur schreef:Altijd het probleem met dit soort discussies, veel te veel emotie, veel te weinig rationele argumenten.
En labradors hebben een hoge aaibaarheidsfactor.
Net gereageerd in een topic waar een paar boksters het idee naar voren brachten een stal ratvrij te maken door er een levend in de brand te steken, het gekrijs jaagt de anderen weg.
Daar geen storm van verontwaardiging, nee hoor, integendeel dat wordt een "awesome" methode gevonden....
Kuggur schreef:Altijd het probleem met dit soort discussies, veel te veel emotie, veel te weinig rationele argumenten.
En labradors hebben een hoge aaibaarheidsfactor.
Net gereageerd in een topic waar een paar boksters het idee naar voren brachten een stal ratvrij te maken door er een levend in de brand te steken, het gekrijs jaagt de anderen weg.
Daar geen storm van verontwaardiging, nee hoor, integendeel dat wordt een "awesome" methode gevonden....
PenP2014 schreef:Misschien moeten we eens accepteren dat we geen 135 kunnen worden. En dat je tijd gewoon je tijd is. De hoeveelheid mensen op aarde is niet gezond en niet in balans.