39 labradors als proefdieren?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:11

Tuurlijk dierproeven zijn zielig, maar zonder die dierproeven was de medische kennis die we nu hebben lang niet zo ver.
Tsja we kunnen dierproeven wel afschaffen, maar moeten we dan alles maar gaan testen op mensen? En dan weer gezeur krijgen dat het zo zielig voor de mens is?
En ja als er andere opties waren geweest, zouden ze dit natuurlijk niet meer doen. Maar met deze onderzoeken leren ze weer een hoop, waardoor mensenlevens weer gered kunnen worden.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 12:14

De foto's staan in linkjes. Niet zozeer vanwege de kinderen. Die onze volgende generatie zijn en juist wel diegene zijn die moeten gaan nadenken. Maar vanwege dat ik straks een ban aan mn broek heb, en t zou jammer zijn om niet meer een verschillend groot publiek aan te kunnen spreken! :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:18

soloro schreef:
Tuurlijk dierproeven zijn zielig, maar zonder die dierproeven was de medische kennis die we nu hebben lang niet zo ver.
Tsja we kunnen dierproeven wel afschaffen, maar moeten we dan alles maar gaan testen op mensen? En dan weer gezeur krijgen dat het zo zielig voor de mens is?
En ja als er andere opties waren geweest, zouden ze dit natuurlijk niet meer doen. Maar met deze onderzoeken leren ze weer een hoop, waardoor mensenlevens weer gered kunnen worden.

Dan zou je je eens moeten verdiepen in hoe effectief medicijnen zijn.Heel vaak maken ze ons alleen maar zieker,en een ziek mens verdien je meer aan dan aan een gezond mens.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 12:19

Suzanne F. schreef:
Je kan niet het leed van de hele wereld op je nemen. Je kan niet alles en iedereen redden.
Deze testen zijn nodig en blijkbaar zijn labradors geschikt om op te testen.

Maar je kunt wel ergens beginnen!! Werd michael jackson niet keihard uitgelachen om zn kindse "gekke" gedrag? En hoe wordt hij nu herinnert? Juist, als de man die ergens voor stond!! Werd martin luther king niet met de grond gelijk gemaakt? En hoe word hij nu herinnert? Als de man die ergens voor stond!!
Wordt greenpeace niet volledig afgezeken? En hoeveel dieren hebben zei al gered ondanks alle gebler?!

Sta ergens voor. Ookal word je afgezeken en uitgelachen. En geloof dat ookal dweil je met een open kraan, het plasje toch steeds kleiner kan worden!!

Eske_B

Re: 39 labradors als proefdieren?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:23

Ik bewonder je passie TS, echt waar, maar welke
betaalbare, echt goed werkende alternatieven zijn er dan al? Die op grote schaal gebruikt kan worden? Ik geloof dat deze worden ontwikkeld, maar het kan gewoon nog even duren. Misschien, over 50 jaar, is het volledig uitgeband. En over 100 jaar vonden mensen ons barbaars. Maar zo iets heeft tijd nodig.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:25

Om een tegenbeeld te creëren. Dit is Victor tussen de verschillende proeven in. En ik heb hem daar niet in een andere staat gezien (tijdens de proeven mag alleen gecertificeerd personeel met de dan actieve proefdieren aan de slag).

Afbeelding

Ja, er zijn zielige dierproeven. Veel foto's zijn echter oud, of uit de vs. Net als toen met die foto's van de konijnenhouderij. Ik ben tegen de konijnenhouderij, maar niet vanwege de zielige plaatjes waar veel foto's tig keer herhaalt worden (danwel hetzelfde diertje op de foto, danwel echt dezelfde foto).

Vergis je niet hoe streng de regels in Nederland zijn. Veel verhalen (ook bij bijvoorbeeld paardenslachten) komen uit de vs waar de regels veel minder streng zijn. Om bij de proefdieren te blijven, in de vs tellen muizen niet eens mee bij proefdieren. In Nederland zijn dat al de helft van de proefdieren.

@PenP2014: hoeveel slachtoffers heeft WakkerDier al op zijn naam staan? Door vast te houden dat van de honger omkomen natuurlijker is dan afgeschoten worden als er geen natuurlijke vijand is (Oostvaardersplassen).

Edit: in de derde zin het woordje "daar" ertussen geplakt. Ik heb hem namelijk zo'n 100kg te licht teruggekocht van waar ik hem naartoe had gekocht. Inschattingsfoutje, maar dat was geen proefcentrum.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 23-08-14 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:26

Nhmeisje schreef:
Ik heb wel alternatieven hoor, genoeg gekken in de gevangenis waar ze van mij wel even lekker op mogen testen! Lijkt mij een veel beter plan dan die arme weerloze dieren te gaan vermoorden!

_/-\o_

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:28

PenP2014 schreef:
Intresseert me niet!! Zolang er maar getekend wordt!!

Dat je achter je mening staat is goed, maar met schreeuwen werk je enkel mensen tegen je in t harnas.
Rustig je punten duidelijk maken bereik je meer mee.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:29

Sjolvir schreef:
Wat ik mis in de petitie is wat het doel van het exp. is?
Misschien is dat wel iets wat een medische doorbraak kan zijn waarmee veel mensen geholpen kunnen worden?
Ik heb een vader die jaren geleden een dubbele longtransplantatie heeft ondergaan.
Een ingreep die eerst op dieren is getest, maar uiteindelijk voor veel mensen levensreddend is gebleken.
Ook zijn veel van zijn medicijnen getest.
Mijn moeder is overleden aan kanker, maar dankzij veel onderzoek kunnen er steeds meer mensen wel gered worden.

Bij de petitie staat niets over het doel van het onderzoek en aangezien alle onderzoeken in NL eerst door een commissie worden beoordeeld neem ik aan dat er echt wel een redelijk doel achter zit.

Wat niet weg neemt dat het jammer is dat we nog steeds dieren nodig hebben om dingen uit te testen,
maar ik ken de andere kant.. die van als je een heel ziek familie lid hebt...

Precies en die doelen vermelden ze ook niet, kijk dat ze proefdieren verbieden voor proeven waar proefdieren niet nodig zijn omdat er alternatieven bestaan dat snap ik, maar sommige dingen hebben het wel nodig. Wat ik weet (en ik heb ervaring met proefdieren/proefdierkunde/...) is dat de dieren ontzettend veel waard zijn voor de onderzoekers/onderzoek/ en een hoop geld kosten, ze er dus met grote zorg mee omgaan, de tijden van de vreselijke labfoto's zijn al behoorlijk voorbij (al zal dat wel niet overal het geval zijn).
Zo'n petitie onderteken ik dus niet, ik ben absoluut tegen nutteloze proefdierproeven, maar moeten ze eerst maar met goede feiten komen

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 12:30

Mizora.. Er zijn bepaalde organisaties en stichtingen met acties die ik niet zou steunen en waar ik niet achter sta!! Mij zie je ook niet stemmen op de partij vd dieren! Dus die vlieger gaat ook niet op.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:30

Mizora, wat een verschrikkelijk beeld!
Toevallig werkt een vriendin van mij in de dierproeven met muizen.
Dat zijn de mooiste muizen die ik ooit heb gezien, superstreng toezicht en voldoende muiswaardige omgeving om de dieren optimaal te houden.

Oostvaardersplassen, daar begin ik niet eens aan. Knuffelpolitiek met een poll, de meeste mensen die daarop stemmen hebben nog nooit een hert van dichtbij gezien.

Zal zo eens een foto uploaden van mn weekendbaantje :D

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 12:35

LadyMadonna schreef:
PenP2014 schreef:
Intresseert me niet!! Zolang er maar getekend wordt!!

Dat je achter je mening staat is goed, maar met schreeuwen werk je enkel mensen tegen je in t harnas.
Rustig je punten duidelijk maken bereik je meer mee.

Greenpeace heeft ook nooit zn doel bereikt door rustig met een klein bootje zn punt te maken :D

Anyhow. Blijkbaar moet ik even rechtzetten dat het me 0.0 kan schelen wat een paar bokkers van mij vinden..

I don't sugarcoat sh*t, I'm not Willy Wonka!! :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:36

Greenpeace jaagt er ontzettend veel geld doorheen met het kapot laten varen van bootjes en onderzeertjes.
Opzich is de gedachtegang goed, maar de uitvoering laat soms zo te wensen over :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:37

Altijd het probleem met dit soort discussies, veel te veel emotie, veel te weinig rationele argumenten.

En labradors hebben een hoge aaibaarheidsfactor.

Net gereageerd in een topic waar een paar boksters het idee naar voren brachten een stal ratvrij te maken door er een levend in de brand te steken, het gekrijs jaagt de anderen weg.
Daar geen storm van verontwaardiging, nee hoor, integendeel dat wordt een "awesome" methode gevonden....

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:41

speurneusc schreef:
pacemakers bestaan al jaren en hebben altijd voldaan, nu ineens niet meer en moeten er honden voor gemarteld worden!!!!

Heb alleen de eerste pagina gelezen en de tweede tot dit bericht...

Op dit moment ligt mijn opa in het ziekenhuis door een valentie pacemaker waardoor het lichaam niet gezond genoeg was om een bacterie uit het lichaam te krijgen...
Gisteren heeft hij hierdoor een hersenbloeding gekregen...
Dit was allemaal niet gebeurt als de pacemaker gewoon voldoende gewerkt had...
Hij heeft 10 jaar met een pacemaker gelopen maar ook die dingen moeten vervangen worden...
Dát is een vermoeiende en zware ingreep met veel risico's.
Zijn nieuwe pacemaker werd, zoals ze dat noemen, afgestoten... Na wat andere pogingen kreeg hij de pacemaker die hij nu heeft... die dus niet goed werkt.

Als het werkelijk waar is wat jij zegt, hoe kan het dan dat mijn opa ernstig ziek is onder andere door het falen van zijn pacemaker?
Hoe kan het dan dat hij momenteel al 7 weken in het ziekenhuis ligt, variërend van het randje van de dood tot er weer een beetje van af...

Dierenproeven worden niet zo maar goed gekeurd...
en beweren dat het onzin is en dat je alle wijsheid al in pacht hebt...
Sorry, maar vertel dan meteen even de oplossing voor kanker, voor hepetites B, ms en voor de valende pacemaker... Want ik ben heel wat familieleden aan bovenstaande problemen verloren...

Ik ben de onderzoekers erg dankbaar voor de enting voor de Mexicaanse griep... en voor de medicijnen die werkte bij mijn kleine broertje toen hij de Mexicaanse griep kreeg...
Ik ben de onderzoekers dankbaar voor de medicijnen voor astma waardoor mijn moeder haar leven nog een beetje dragelijk is...
Ik ben de onderzoekers dankbaar voor de ritalin waardoor ik normaal kan functioneren.

En ik vind het heel erg voor de dieren die daarvoor geleden hebben...
maar door de "offers" die zij gebracht hebben zijn al vele ziektes overwonnen en sommmige bestaan zelfs niet meer... Door de "offers" die zij gebracht hebben is het leven van vele mensen dragelijke geworden...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:42

Kuggur schreef:
Altijd het probleem met dit soort discussies, veel te veel emotie, veel te weinig rationele argumenten.

Net gereageerd in een topic waar een paar boksters het idee naar voren brachten een stal ratvrij te maken door er een levend in de brand te steken, het gekrijs jaagt de anderen weg.
Daar geen storm van verontwaardiging, nee hoor, integendeel dat wordt een "awesome" methode gevonden....

-O- nou... ik ren anders wel nog steeds gillend rondjes bij het idee alleen al

geerke

Kuggur schreef:

daar zet je even mooi de hypocriete tegenstrijdigheden neer.

mick75

Proefdieren zullen altijd nodig zijn. Omdat er altijd weer iets op kan duiken in het menselijk/ dierlijk lichaam dat we niet kennen en dus niet in een model gevat kan worden.

Dit onderzoek gaat nu direct om pacemakers/ hartproblemen. En zoeken ze naar iets heel specifieks. Waarbij er goede kans is dat er iets ontdekt wordt wat op termijn juist minder dieren mogelijk maakt.

Over het inzetten van criminelen ga ik het niet eens hebben. Dat idee is te brlachelijk voor woorden en, zelfs al zou het ethisch verantwoord zijn zijn er veel te veel praktische bezwaren.

Kuggur, prachtig toch die hypocrisie!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:43

minikatje schreef:
Greenpeace jaagt er ontzettend veel geld doorheen met het kapot laten varen van bootjes en onderzeertjes.
Opzich is de gedachtegang goed, maar de uitvoering laat soms zo te wensen over :)

vergeet de directeur niet....

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 12:43

Misschien moeten we eens accepteren dat we geen 135 kunnen worden. En dat je tijd gewoon je tijd is. De hoeveelheid mensen op aarde is niet gezond en niet in balans.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:46

Tot daar dat je geen 135 kan worden, maar vergeet niet dat kinderen ook ziek worden, jonge mensen, mensen die eigelijk nog een heel leven voor zich hebben. Tijd dat je eens een rondje kinderafdeling gaat doen... En dan is het nog een ver van je bed- show, stel je voor dat je zelf een kind hebt/krijgt wat doodziek is...

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 12:48

Ik heb het al eerder gezegd maar... Ik kan geen enkele motivatie vinden om een kind op de wereld in deze staat neer te willen zetten!!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:49

PenP2014 schreef:
Misschien moeten we eens accepteren dat we geen 135 kunnen worden. En dat je tijd gewoon je tijd is. De hoeveelheid mensen op aarde is niet gezond en niet in balans.

Misschien moet jij accepteren dat er mensen zijn op de wereld die WEL normaal willen functioneren...

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe goed je achter je eigen gedachte gang staat...
Je bent nu 26, heb je al een kind?
Stel je krijgt een kind en al in zijn eerste levensjaar kom je er achter dat je ernstig ziek bent... er is misschien wel een medicijn, maar die moeten ze eerst even uittesten op een fluit labrador met een hoog aaibaarheidsfactor en grote ogen...
Wat doe je dan?
Zeg je, ik wil mijn kind zien opgroeien, ik wil nog verder leven, ik kies voor de medicijnen (bedenk wel dat je dan echt hypocriet bent gezien je bovenstaande bericht)

Of zeg je nee, mijn kind zien opgroeien hoeft niet, ik ga liever dood dan dat ik mijn kind zie opgroeien en dat er een zielig fluit labrador met een hoog aaibaarheidsfactor en grote ogen getest word op een medicijn...

Ik ben benieuwd...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:49

PenP2014 schreef:
Ik heb het al eerder gezegd maar... Ik kan geen enkele motivatie vinden om een kind op de wereld in deze staat neer te willen zetten!!

Jij niet, maar andere wel. En die willrn dat hun kind weer beter wordt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:50

PenP2014 schreef:

is maar goed ook als je er zo over denkt