buren op vakantie hond alleen thuis...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: buren op vakantie hond alleen thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:48

Nou FromNorway, dat zou ik als buur toch echt niet op prijs stellen en ik denk dat je daar de hond ook echt geen plezier mee doet :n
Komt dat dier, dat zijn vrijheid gewend is, terecht in een kenneltje van een paar vierkante meter, opgesloten tussen allerlei andere dieren die kompleet van de leg zijn ...
Thuis is hij hoe dan ook het beste af.
Hij mist alleen zijn mensen, die mist hij in het asiel ook ...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:50

hier in het hele bos had je er ook nog de echo bij van de blaffende hond van de boerderij hier naast

dat ging op den duur nachten achter elkaar... de andere nog verder weg wonende buren zijn toen eens gaan klagen.. beestje werd toen binnen gehouden en niet los op het erf. wat een rust dan.

gelukkig dat het wat stiller is en je bent blij als de eigenaren weer thuis zijn, is dat beest meteen stil.

het dier na een asiel of kennel laten brengen lijkt me niet fijn voor het dier. echte boerderijhonden lopen los over het erf en zijn dat nou eenmaal echt gewend.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:05

Shirley schreef:
'k Heb de suggestie al eerder voorbij zien komen en weet niet wie het wel of niet meent :D

Tuurlijk niet, zet niet voor niets :D erachter.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:06

Die stond er in eerste instantie niet achter ;)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:07

Maar TS wat ga je nu doen?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:10

Shirley schreef:
Die stond er in eerste instantie niet achter ;)

Niet? :o

Het is zielig voor de hond dat die alleen gelaten wordt, die kan er niets aan doen dat die zo blaft en misschien de baasjes mist.
Zou ik ook doen als ze me buiten op zouden sluiten en alleen zouden laten.
Maar die baasjes, dat zijn de schuldige.
Maar TS heeft een probleem en ik snap goed dat die boos is hier over.
Zou ik ook worden, en dat 2 weken lang. :(

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:20

Ik bedoel idd een radio bij de hond denk dat dat echt zal schelen laat de hulp die vlakbij zetten misschien atelt dat se hond gerust!

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:43

Shirley schreef:
Nou FromNorway, dat zou ik als buur toch echt niet op prijs stellen en ik denk dat je daar de hond ook echt geen plezier mee doet :n
Komt dat dier, dat zijn vrijheid gewend is, terecht in een kenneltje van een paar vierkante meter, opgesloten tussen allerlei andere dieren die kompleet van de leg zijn ...
Thuis is hij hoe dan ook het beste af.
Hij mist alleen zijn mensen, die mist hij in het asiel ook ...

Tuurlijk stellen de buren dat niet op prijs, maar mogen zij daarom twee weken lang iemands rust verstoren? En nee, de hond zal het misschien ook niet fijn vinden, maar zo zit ie ook niet op z'n gemak en krijgt blijkbaar ook geen aandacht... 't Is dan minder leuk dan thuis, maar hij houdt in ieder geval geen mensen wakker. (Ja, ik vind een hond ik een kennel ook erg jammer voor het dier, maar het is maar voor anderhalve week. Er zijn honden die het slechter hebben.)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:27

Ik wordt al schijtziek van de hond van onze buren die overdag aan een stuk door blaft,
gelukkig hoor ik m `s nachts amper.

Sterkte TS.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:48

meggiemeg schreef:
Jolien87 schreef:
Daarnaast zou ik niet voor mezelf instaan als ik achteraf hoor dat één van mijn buren, mijn hond in huis heeft genomen tijdens mijn afwezigheid. Of hij nou blaft of niet, dat is gewoon niet de bedoeling naar mijn mening.

Net als het waarschijnlijk niet hun bedoeling is dat de hond nu alles bij elkaar blaft 's nachts als je hem zijn gang laat gaan.
Punt is dat het best te snappen is dat de hond zo doet maar dat neemt het feit niet weg dat ik (en andere buren ook) wakker er van liggen.

Ik denk dat je nog even wat berichtjes van mij moet teruglezen in dit topic want dan zou je weten dat ik het juist heel sneu voor je vind dat je hier wakker van ligt. Je reactie is mijns inziens dus niet helemaal nodig.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 06:45

ThreeFingers schreef:
Maar TS wat ga je nu doen?

Kan verder weinig doen dan afwachten tot ze weer thuis zijn.

De radio heeft aangestaan afgelopen nacht, heeft niet geholpen, rond 03.45 was het weer blaffen en janken, 1x roepen dat het klaar moet zijn en het is weer stil gebleven daarna.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 06:47

tones schreef:
Ik wordt al schijtziek van de hond van onze buren die overdag aan een stuk door blaft,
gelukkig hoor ik m `s nachts amper.

Sterkte TS.

En je buren doen daar niets aan?
Dat is dan wel weer fijn, dan heb je in elk geval nog je nachtrust!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:55

Nee, die mikken m `s ochtends vroeg naar buiten, en vertrekken naar hun werk en kijken er verder niet naar om.
Onze hond heeft m al een paar keer te grazen genomen omdat ie op ons terrein komt poepen, daar is ze niet van gediend, maar ga die van ons niet vast leggen, laat de buren zelf verantwoording nemen en dat beest op eigen erf houden.

Hopelijk heb je na t geblaf nog weer fijn kunnen slapen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:42

Als hij altijd op hetzelfde uur blaft ga je toch denken dat er rond dat uur iets op het erf is waar ie op reageert..

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:48

wat een verhaal jeetje, bij mij komt het helemaal niet in me op om zo n beest zo achter te laten jeetje zeg, maar goed mijn hondje is dan ook mijn alles en hoort bij mijn leven en gaat altijd met ons mee overal heen, zo n beestje heeft ook gevoel

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 10:01

tones schreef:
Nee, die mikken m `s ochtends vroeg naar buiten, en vertrekken naar hun werk en kijken er verder niet naar om.

Waarom neem je dan een hond is de eerste gedachte die bij me op komt, fijn zulke buren!

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:01

Ayasha schreef:
Als hij altijd op hetzelfde uur blaft ga je toch denken dat er rond dat uur iets op het erf is waar ie op reageert..

Dit dacht ik ook al!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:02

Ayasha schreef:

hoeft niet,dat kan ook een gewoonte zijn.Mijn pyreneese berghond blaft de hele dag niet en s'avonds om een uur of 10 gaat de blafknop aan.Misschien dat hij wat ruikt,maar ik zie in iedergeval niets :+
Gelukkig heb ik geen buren :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:07

Hier blafte de stafford altijd rond een uur of elf een paar keer. We zijn er achter gekomen dat op dat uur een duif aan de brokken zat (ze heeft zicht op waar die staan maar kan er niet bij natuurlijk.) en dat kon Staffordje niet goed hebben. :')
Nu hebben we de brokken buiten haar zicht gezet. Problem solved. :D

De enige keer dat ze nu nog 's avonds blaft is als die klere-duif voor haar kooi gaat zitten paraderen of als de kat over de schutting loopt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 15:00

De buren zijn eerder terug gekomen van vakantie, gistermiddag waren ze weer thuis.
Maandag maar even naar ze toe.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:04

Wat een feest !
Dat wordt lekker slapen vannacht :(:)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:31

meggiemeg schreef:
De buren zijn eerder terug gekomen van vakantie, gistermiddag waren ze weer thuis.

Misschien hebben er meerdere geklaagd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:38

ThreeFingers schreef:
meggiemeg schreef:

Misschien hebben er meerdere geklaagd.

Of door het ( te verwachten) slechte weer.
Hier zijn er ook mensen eerder teruggekomen omdat ze nu nog de boel droog konden inpakken.

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:01

oohsh fijn te lesen dat ze terug zijn. nu heb jij waarscheinlijk je nachtrust weer terug.. ik vind dat veel mensen in dit tooic met dingen komen.. wat onder diefstal of andere verboden dingen vallen..

succes TS

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:15

was de hond blij? ;)