buurman zeurt over mijn hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 05:19

gohya schreef:
Nikass dan heb jij vast geen kortharige hond in huis.De langharige en middel langharige verliezen idd. het hele jaar door haren.Maar TS heeft een kortharige.

Hahaha nou echt wel! Helemaal gek wordt je ervan. Hiervoor had ik een half lang harige hond en die verhaarde haast niet als je die om de dag even borstelde. Dat korte haar zit echt overal.
En dan is dit nog mijn eigen lieve doggy waar ik helemaal dol op ben. Kan dus best begrijpen dat er mensen zijn die daar de schurft aan hebben.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 05:42

safina schreef:
Christiene schreef:
weer zon gepensioneerde oudere man.. net als bij de rijdende rechter ook vaak van die oudere zuurpruimen.. maar goed ik ken je buurman verder niet dus daar oordeel ik maar niet over.

...en stel nou dat de buurman op een ander forum zou schrijven.... Dan krijgt hij ongetwijfeld als reactie: "zeker zo'n asociale hysterische alleenstaande bijstandsmoeder. Zwanger van God mag weten wie. Met zo'n asohond."

We kunnen er allemaal wel karikaturen bij gaan bedenken. En helaas voorzien programma's als de Rijdende Rechter ons van indrukken van de meest extreme types die er bestaan. Daar selecteren ze op: een verschil van inzicht tussen normaal functionerende, goed communicerende buren is immers niet interessant voor de kijkcijfers.

De kunst lijkt me om juist de positieve kanten van iemand te blijven zien in zo'n situatie. Wij hadden ooit, jaren geleden, zo'n buurman die zich met alles in de buurt bemoeide. Laat ik hem hier Leo noemen. We woonden er nog geen twee dagen, of Leo stond mijn man uit te schelden omdat mijn man de auto per ongeluk zo had geparkeerd dat Leo er niet meer met zijn fiets langs kon. Mijn man heeft rustig gereageerd en is hem verder uit de weg gegaan (en heeft nooit meer de auto daar geparkeerd, al hebben we Leo nooit zien fietsen en vroegen we ons af of hij wel een fiets had :D ) Leo had ook altijd ruzie met de kinderen in de straat, over voetballen in de tuin enzo. En met hun ouders. En dan ging hij vreselijk tekeer.
Een paar maanden later reed mijn man per ongeluk tegen Leo's auto aan. Zal je net zien... Manlief heeft met lood in zijn schoenen aangebeld en verteld wat er gebeurd was. Hij hield er rekening mee dat Leo zou ontploffen. Tot zijn verrassing nam Leo het heel kalm op. Samen de verzekeringspapieren ingevuld en van daaruit is er meer contact ontstaan. Er bleek een heel verhaal achter Leo te zitten. PTSS omdat hij als militair vreselijke dingen had meegemaakt, medische problemen waardoor hij fysiek weinig kon, als kind z'n ouders verloren.... Maar ook een ontzettende passie voor zijn tuin en prachtige verhalen over vroeger.
Hij paste op ons huis als we met vakantie gingen. En kwam regelmatig even langs voor een praatje. Het was Leo die snel ontdekte dan ons oude buurvrouwtje met een gebroken heup in huis lag. Hij zag dat ze de gordijnen nog niet open had 's morgens. Het was Leo die zijn gereedschap aan mijn man gaf toen hij teveel pijn had om zelf ooit nog te klussen. En toen we uiteindelijk gingen verhuizen naar de andere kant van het land, stond Leo te janken. Zo erg vond hij het dat we weggingen. En wij vonden het ook erg. We hebben nog regelmatig contact. En nog iedere keer zegt hij dat het niet meer zo leuk is in zijn straat sinds we weg zijn.

Achter iedereen zit een verhaal. Ik las eens ergens zoiets moois: “Be kind, for everyone you meet is fighting a battle you know nothing about.”

Heel mooi geschreven! Koude rilling over mijn lijf. Wat zou ik graag zo'n buurman hebben zeg!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 07:35

gohya schreef:
Nikass dan heb jij vast geen kortharige hond in huis.De langharige en middel langharige verliezen idd. het hele jaar door haren.Maar TS heeft een kortharige.

JUIST de kortharigen verharen! Vaak hebben langharigen geen ondervacht waardoor ze juist veel minder of niet verharen.

bliver

Re: buurman zeurt over mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 08:32

ik ben wel benieuwd of de camera wat op heeft geleverd eigenlijk.

ben het wel met een aantal mensen eens, maak je druk om belangrijkere dingen zoals je baby. Tuurlijk moet je niet alles over je kant laten gaan maar fatsoenlijk oplossen is ook een mogelijkheid. Je hoeft niet omdat hij dat niet doet zelf ook niet meer fatsoenlijk te zijn.

Wat betreft hoe je je hond houd. ik denk dat menig hond jaloers is op jouw hond.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 08:46

Ik lees alleen maar mee maar wil even inhaken op de discussie of kortharigen nu ook haar verliezen. Ja, mijn kortharige Old English Bulldog verliest nu nog haar. En niet zo'n klein beetje ook. Zou willen dat het ophield, dat zou mij een hoop stofzuigen besparen..

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 08:55

Ben benieuwd, hoe t nu gaat, ts?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 08:58

gohya schreef:

Ik heb een jack russel, kortharig genoeg? Die verhaard ook het hele jaar door. In de "echte" rui inderdaad een stuk meer, maar de rest van het jaar komt er ook haar af.

Christiene: wat een mooi bericht! :+:

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:38

gohya schreef:

Volgens mij schrijf ik dat mijn hond wel aan het verharen is? :?
Het is een Rottweiler dus zo langharig nou ook weer niet
Dat maakt nl niets uit, lang of kort haar

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:36

Diablo schreef:
DatBenIkNou schreef:

Fijn zo'n hond die zichzelf uitlaat. Lekker makkelijk. En nu 'mag' hij ook fijn in jouw tuin schijten als je zolang weg bent, want die is groot genoeg. :n

Fijn ook voor de buurman, een poepende hond in de tuin naast je met deze temperaturen.

Uh... Wat is er erg aan als een hond af en toe zes uurtjes alleen is? Is mijn hond ook hoor. Ze doet haar behoeften ook niet in de tuin omdat ze dat ziet als iets wat bij het huis hoort. Als de hond graag buiten is, waarom niet?

Loslopende honden vind ik niet zo een probleem zo lang ze mijn hond met rust laten. Kom hier regelmatig loslopende honden tegen die gewoon hun eigen gang gaan en mijn hond met rust laten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:41

is TS nu afgehaakt bij eigen topic?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:53

elenaMM77 schreef:
is TS nu afgehaakt bij eigen topic?

Dat lijkt me wel ja. Sorry,maar ik geef haar geen ongelijk. ;)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:59

Wat een reacties zeg. Typisch bokt. Poehpoeh. Vervelend dat je zo'n buurman heb maar ik zou sowieso bij de huurbaas of iemand anders aankloppen. Als hij al 2 andere mensen heeft weggejaagd weet je wat voor een persoon het is. Trek je er niets van aan. Juist heerlijk voor zo'n hond alle vrijheid. Hij kan gaan en staan wanneer die wilt. Trek het je niet aan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:10

LisaFaded schreef:
Wat een reacties zeg. Typisch bokt. Poehpoeh. Vervelend dat je zo'n buurman heb maar ik zou sowieso bij de huurbaas of iemand anders aankloppen. Als hij al 2 andere mensen heeft weggejaagd weet je wat voor een persoon het is. Trek je er niets van aan. Juist heerlijk voor zo'n hond alle vrijheid. Hij kan gaan en staan wanneer die wilt. Trek het je niet aan.

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:42

Is een beetje het nadeel van een woonwijk, denk ik, dat je je hond niet de hele dag in de tuin kunt laten. Ik zou dan iets maken dat de hond zelf naar binnen en naar buiten kan wanneer hij wil

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:45

Ik denk dat het probleem met de haren nu ook opgelost is nu de schutting dicht is.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:00

Tsjah...60+....bij moeder thuis wonen,en ook nog duiven.....een ongeneeslijk geval ben ik bang....alhoewel een beetje positieve aandacht van een jonge buuf dit soort types soms omvormt in een fan waarbij je niets verkeerd meer kan doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:09

Vind ik leuk ^

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:10

geerke schreef:
har166 schreef:
Hoe werkt dat precies je buurman opvoeden?dat lijkt me wel wat eigenlijk.

een soort van ceasar milan zoeken maar dan voor mensen..

De Cesar Milan methode schijnt ook voor mensen te werken :+ :D ...of voor kinderen in ieder geval }:) :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:30

Hahahahaha hijs wel leuk hoor.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:49

Haha ja die is geweldig!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:18

Yamcha schreef:
Is een beetje het nadeel van een woonwijk, denk ik, dat je je hond niet de hele dag in de tuin kunt laten. Ik zou dan iets maken dat de hond zelf naar binnen en naar buiten kan wanneer hij wil

Bij ons staat het hele jaar door de achterdeur naar de tuin dag en nacht open. De honden kunnen altijd naar buiten als ze willen. Ik heb buren aan weerszijden naast me, en boven me.
Mijn honden kunnen dus wel ook naar binnen. Plassen en poepen doen ze nooit in de tuin, alleen mijn oudste nu soms. Dat ruim ik op zodra ik het zie.
Ik vraag me af waarom honden altijd geassocieerd worden met overlast. Ik heb veel meer last van de bbq stank en rook van mijn buren dan dat zuj last van mijn honden hebben.

Wel is het zo dat je je tuin niet als alternatief voor uitlaten moet gebruiken. Honden die zich vervelen gaan natuurlijk eerder overlast veroorzaken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:20

papagroom schreef:
Tsjah...60+....bij moeder thuis wonen,en ook nog duiven.....een ongeneeslijk geval ben ik bang....alhoewel een beetje positieve aandacht van een jonge buuf dit soort types soms omvormt in een fan waarbij je niets verkeerd meer kan doen.

Je zal maar allergisch zijn voor duiven :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:20

Of voor buren :+

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 17:31

Lol :Y) :+

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 17:36

Alleen de opmerking alleenstaande aso bijstandmoeser al hahaha, mijn hond heeft brokken vd welkoop voor een bull, geen troep haha daar steek ik liever geld in dan in een piepende buurman.

Mijn hond kan ook naar binnwn wn buiten (de schuur) is zijn huisje waar hij erg gelukkig mee is, en mijn hond schijt niet in de tuin maar mocht hij het niet op kunnen houden heeft ie mijn zegen.. Schepje en de waterslang en hoppaaa... Ooh oooh wat een stank,.. Vind het zelf ook erg plezierig om in een stinkende tuin te zitten.. *\o/*