Kat in eigen huis aangevallen door hond buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Kat in eigen huis aangevallen door hond buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:04

Ik zou maar oppassen met dat soort uitspraken. Voor t zelfde geld zijn ze uitgenodigd/ op bezoek bij familie e.d.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:23

idd legio opties, waaronder uitgenodigd bij vrienden/familie

huizenruil, oppas

of een vakantie die al vroeg geboekt en vroeg betaald is (vroeg volledig betaald krijg je vaak ook nog een korting).. wil dus inderdaad niet zeggen dat het geld van de vakantie (als het al wat gekost heeft) niet al weg was voor de hond het huzarenstukje uithaalde.

en annuleren wegens: ik heb het geld weer nodig, want mijn hond heeft een poging gedaan om de kat van de buren op te eten.

is helaas geen geldig reden voor geld teruggave

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:50

Dan nog staat het wel erg raar, je beloofd te betalen, vervolgens ben je niet thuis als je iets afspreekt en nu ineens op vakantie. Ik persoonlijk had liever mijn rekening betaald aan mijn buren en dan maar wat minder vaak op een terrasje gezeten, op vakantie gaan kost altijd geld, ook als je m al vroeg hebt geboekt met vroegboekkorting, je doet vaak meer dingen die je anders thuis niet had gedaan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:58

meggiemeg schreef:
Dan nog staat het wel erg raar, je beloofd te betalen, vervolgens ben je niet thuis als je iets afspreekt en nu ineens op vakantie. Ik persoonlijk had liever mijn rekening betaald aan mijn buren en dan maar wat minder vaak op een terrasje gezeten, op vakantie gaan kost altijd geld, ook als je m al vroeg hebt geboekt met vroegboekkorting, je doet vaak meer dingen die je anders thuis niet had gedaan.

het is een wat rare situatie,
maar als die vakantie 500 euro gekost heeft bij het boeken..

dan is het toch raar om 500 euro weg te gooien thuis te blijven om geld van een terasje uit te sparen om zo de rekening van de buren te voldoen

Het is niet netjes dat ze op vakantie zijn gegaan zonder nog even met de buren om tafel te gaan..
Maar dat ze de vakantie door laten gaan, dat vind ik absoluut niet raar.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 18:59

Dat ze op vakantie zijn vind ik ook echt niet raar, zeker niet als die al geboekt was. Maar dat ze niks meer laten horen...

Ik zou nu gewoon een lijst maken (rekening) met alle kosten die gemaakt zijn.

Deur:
-schuurpapier
-verf
-roller/kwast
-uren klustijd

Kat:
-dierenarts
-eventuele medicatie

schoonmaak
- extra allesreiniger...

En dan dus de bedragen erbij. Dat valt dus veel duurder uit dan alleen die dierenarts rekening, maarja, als ze niet naar jullie komen met een oplossing, komen jullie wel naar hun met een oplossing. :j

Maar er valt nog over te praten hoor, ze mogen ook alleen de dierenarts kosten betalen, de rest nemen jullie wel voor je rekening.. :+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:14

Je weet ook hoe dat gaat, naar mate er meer tijd verstreken is, wordt de drempel hoger om actie te ondernemen want je voelt je steeds stommer. Dat is waarschijnlijk waar de buren last van hebben.

Gewoon de buren een handje helpen als ze terug zijn van vakantie en een praatje aanknopen en het nog eens over het geld hebben, die onbetaalde rekening weet je wel.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 00:58

dat keihard laten vallen gaat ook over de buren uiteraard

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:14

Ayasha schreef:
Ossi schreef:
Ik vertrouw dat soort honden nooit en hun baasjes nog minder. Het is altijd een bepaald slag volk dat dat soort honden neemt. Ik zou aangifte doen, maar ik heb geen idee of het daar veel te laat voor is. Die mensen moeten een enorm hekwerk om hun tuin plaatsen zodat die honden nooit meer los rond kunnen lopen door de buurt, maar daar hebben ze natuurlijk ook geen geld voor...
Betalen gaan ze toch niet.

Wat een kul. Hier zitten drie soortgelijke honden. Die staan wel degelijk onder Appèl. Lekker vooroordeel weer. :x :roll:

Heb de rest van het topic nog niet gelezen maar dit vind ik inderdaad ook een lelijk vooroordeel. -O- Ik ken verschillende van zulke rassen en ook deze staan netjes onder appél. En zo niet, dan zullen ze ook nooit los te vinden zijn, maar altijd aangelijnd of wat dan ook...

Ga nu even de rest lezen :')

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:48

Hoewel ik het er mee eens ben dat de mensen gewoon moeten betalen, hebben sommigen van jullie wel hele erge vooroordelen. Wie weet is er net iets in de familie gebeurt? Of is er een reden dat ze nu dat geld niet hebben? Niet iedereen heeft het even breed.

Wacht tot ze terug zijn van vakantie, ga met ze om de tafel en bespreek goed wat jullie willen dat er gebeurt. Doen ze dat niet, doe je aangifte.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:30

RoosG schreef:
Hoewel ik het er mee eens ben dat de mensen gewoon moeten betalen, hebben sommigen van jullie wel hele erge vooroordelen. Wie weet is er net iets in de familie gebeurt? Of is er een reden dat ze nu dat geld niet hebben? Niet iedereen heeft het even breed.

Ja zo kun je overal wel excuses voor een ander verzinnen. Doemdenken lijkt me niet nodig, de buurtjes hebben het zelf aangeboden en krabbelen nu terug, terwijl de rekening niet eens hoog was voor wat er is gebeurd.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:27

Dan nog mag je toch verwachten dat ze volwassen genoeg zijn om dat dan even te komen melden.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:57

TS? Zijn de buurtjes er al weer?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:41

Nou idd :D Ik ben ook wel benieuwd :D

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 00:00

Wat een gedoe zeg! Wel voet bij stuk houden hoor! En anders aangifte!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:39

Ts, zijn ze er inmiddels al weer van vakantie en heb je ze nog aangesproken of blijven jullie met de brokken zitten.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:09

Ik geloof er weinig van dat er inmiddels een oplossing bereikt is, ik hoop het wel voor TS maar ik vrees het ergste.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 23:38

Het blijft wel lang stil dus er zal nog niks veranderd zijn denk ik dan

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 23:59

sorry heb niet alle paginas gelezen maar begrijp uit deze pagina dat het nog steeds niet is "opgelost"????
ik was allang in actie gekomen...
nou was het jouw kat en huis... maar wat als het een kind is?? wat TS al aanhaalde in topic (sorry weet dat dat niet jouw ding is TS maar stel... )
ik had zeer zeker wel aangifte gedaan
het kunnen hele lieve honden zijn, maar ze hebben wel een BAAS nodig

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:50

Aaarrrrggggg ik word zo moeeee van die 'volgende keer is het een kind' reactie

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 08:19

Ik ben momenteel zelf ook op vakantie dus vandaar de trage reactie. Ik heb ze aangeschoten toen ik ze oo straat zag lopen met de honden. Aangegeven dat ik heel graag tot een oplossing wil komen en netjes om de tafel wil. Leken zij ook wel te willen dus afgesproken dat ze hun verzekering gingen checken en dan langs zouden komen. Tot onze vakantie niks gezien. We rijden nu naar huis dus ik ga nog 1 keer langs en anders gaan we andere stappen ondernemen.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:40

Leuke vakantie gehad?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:49

Rijdende rechter?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:42

Je wordt er zo langzamerhand toch echt gestoord van lijkt me. Wat ik nu zelf zou doen eigenlijk is niks meer van hun kant af laten komen en zelf aan de deur gaan staan en NIET weggaan tot jij het beloofde geld hebt of GEZIEN hebt dat zij het overgemaakt hebben. Het heeft nu al véél te lang geduurd...

Ossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:15

friendly schreef:
Je wordt er zo langzamerhand toch echt gestoord van lijkt me. Wat ik nu zelf zou doen eigenlijk is niks meer van hun kant af laten komen en zelf aan de deur gaan staan en NIET weggaan tot jij het beloofde geld hebt of GEZIEN hebt dat zij het overgemaakt hebben. Het heeft nu al véél te lang geduurd...

Dan sturen ze die monsters op haar af :')
Oh nee, wacht, het zijn lieverds die nooit iemand kwaad hebben gedaan :') :') :')

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:22

shilady schreef:
Rijdende rechter?

Zodat wij het allemaal live kunnen volgen? :+ Ik zou echt niet op tv willen met dit soort dingen