hond aanlijnen !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:56

Vind t niet moeilijk lezen hoor

fique

Re: hond aanlijnen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:58

We hebben een paar maanden idd ook ff een losloopgebied gehad om te wandelen, maar dat is meteen weer verpest door de vele strond wat niet opgeruimd werd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:59

Zou je berichten ook samen kunnen voegen?

En verder ga ik niet meer op je in. Aangezien je het niet wilt begrijpen.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:00

Of jij niet! Gelukkig komen we elkaar dan niet tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:05

fique schreef:

Als ik met mijn hond in een losloopgebied loop wil ik niet dat er honden op af komen gestormd. Ik loop daar zodat mijn hond kan loslopen. Niet om te spelen. Want dan ga ik wel naar een speelveld. Of zoek ik honden op die stabiel zijn. De honden die wel op mijn hond komen afgestormd hou ik gerust aan de kant met mijn voet. En sommige moet ik er letterlijk van af trappen omdat ze van die aso baasjes hebben.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:28

ik heb het toch over een veld? niet over een losloopgebied om te wandelen!
daar kan ik t me idd voorstellen dat t niet fijn is, maar zelfs dan kan t toch gebeuren.
die van ons zit vanaf pup af aan op cursus. alles gehaald en ondertussen doen we aan flyball. toch kan hij af en toe oordoppen in hebben als hij wil spelen terwijl hij heel goed kan luisteren. maar daarom zou mn hond niet opgevoed zijn? want zo begrijp ik het

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:37

Je plaatste deze linkhttp://www.kwispelgids.nl/hondenlos ... andam-8044

Dus ik dacht dat je het over een losloopgebied had.

En als je weet dat je hond er vandoor gaat. Dan probeer je hem optijd aan te lijnen toch? Die van mij luistert ook perfect (behalve als hij in een puber bui zit) maar zodra er mensen aankomen, dan slaan zijn oren op slot. Dus daarom lijn ik hem op tijd aan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:38

Trainen en opvoeden zijn inderdaad niet hetzelfde. ;) Een keer kan inderdaad gebeuren, maar er zijn nogal wat mensen die vinden dat ook in een wandel losloopgebied alle honden met elkaar moeten spelen en er niet op hun eigen hond gelet hoeft te worden. Je ziet namelijk erg snel het verschil tussen mensen waarbij het een keer gebeurd en mensen die het normaal vinden. Bij de 1e groep heb ik er geen problemen mee, de 2e groep wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:43

MyWishMax schreef:
Trainen en opvoeden zijn inderdaad niet hetzelfde. ;) Een keer kan inderdaad gebeuren, maar er zijn nogal wat mensen die vinden dat ook in een wandel losloopgebied alle honden met elkaar moeten spelen en er niet op hun eigen hond gelet hoeft te worden. Je ziet namelijk erg snel het verschil tussen mensen waarbij het een keer gebeurd en mensen die het normaal vinden. Bij de 1e groep heb ik er geen problemen mee, de 2e groep wel.

Precies dat bedoel ik.

En mijn hond mag eigenlijk alleen spelen met de honden die ik ken :o tenzij het duidelijk is dat de vreemde hond stabiel is en goed opgevoed is. En ook pas na commando.

Anders krijg ik idd een ongeleid projectiel die op elke hond zal blijven aanstormen. En zo'n labrador wil ik niet :)

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:55

Ik vind het iig wel een verschil dat bv die van mij ergens op af rent (als zn oren t ff niet doen) dat hij er niet bovenop springt enz. als hij vlakbij is gaat hij rustig kennis maken. En hij heeft snel door of een hond wel of niet wilt spelen dan gaat hij ook gewoon zijn eigen gang.
Er loopt sinds kort ook een hazewindhond bij ons op t veld en die wilt ook graag spelen en rennen.. alleen die van ons vind dat wel ff leuk, maar als hij een aantal keer keihard omver is gelopen door die hond dan is hij er klaar mee en geeft hij een waarschuwing. Alleen die hond blijft evengoed doorgaan en dat is wel vervelend. Die eigenaar gaat ook altijd lekker met anderen staan kletsen en let ook niet op zijn hond.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:58

kohtje schreef:
fique schreef:
Sorry maar in een losloopgebied vind ik t toch vragen om problemen als je je hond aangelijnd hebt.
Wat ik vooral hinderlijk vind als er meerdere honden zijn dat er dan iemand met een bal gaat gooien... over het het algemeen krijg je daar ook vaak onenigheid door terwijl de honden zich vaak prima kunnen vermaken met elkaar.

Hier in het park lopen losloop gebieden en aanlijngebieden in elkaar open . Mijn jonge hond gaat echt niet los . Hoe moeilijk is het dat mensen hun hond bij hun houden?

Ik zie zoveel honden die niet zonder trekken aan een riem kunnen lopen dus laten mensen ze maar los.
Dat zijn dus de honden die dus ook echt niet luisteren als ze los lopen.
Wat zou het fijn zijn dat je bv een examen moet doen als de hond 1 jaar is. Een soort B proef of de basis er in zit zodat de hond veilig los kan.

Mijn instructeur adviseert honden vanaf zeven weken los te laten lopen. En ik ben het daar volledig mee eens. Natuurlijk op daarvoor geschikte locaties, maar dus niet eerst een examen moeten doen om los te mogen want dan zakken al die kleintjes op het hierkomen :D

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:00

:)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:02

fique: Dat is ook een verschil en waarschijnlijk roep je hem ook nog. ;) Je bent in ieder geval bezig met het voorkomen? Ja, dan val je bij mij onder de 1e groep en soms raak ik wel gepikeerd, maar het blijven dieren en zolang de eigenaar zijn of haar best doet is het goed.

Maar jouw voorbeeld is dus wel vervelend. Ik blijf de honden ook in de gaten houden tijdens spel, als ik zie dat één van de twee het niet leuk vind, haal ik mijn hond op en gaan we verder.

Mijn jonge hond liep vanaf 8 weken los waar het kon. Dan houden ze je nog zo goed in de gaten dat je al een hoop dingen aan kunt leren, voordat ze gaan puberen. Hij heeft in de puberteit 2 weken aan een lange lijn moeten lopen om weer even te weten dat hij niet ver weg mocht lopen, want dat had hij vanaf 8 weken al geleerd.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 19-06-14 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:02

love_western schreef:
fique schreef:
De hond moet toch gewoon met zn soortgenoten kunnen spelen?

Mijn lab mag alleen met andere honden spelen als de eigenaar toestemming geeft. En dat geld ook andersom. Honden die op mijn hond afstuiven, hou ik gerust aan de kant met mijn voet. Want mijn lab wil nog wel eens grommen aan de lijn. Loopt ie los dan is hij de vriendelijkste hond die er is.

Maar helaas wil die van mij ook nog wel eens op andere afrennen. Vind dit zeer vervelend. Dus ben druk aan het trainen hiermee. Meestal lijn ik hem op tijd aan. Maar soms zie ik de mensen/honden niet op tijd genoeg.

Nou en dan gromt ie, so what? Gewoon communicatie tussen honden?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:07

kamatz schreef:
Wat is er nou zo moeilijk aan om je hond bij te houden? Waarom vinden mensen het nodig om hun honden op andermans hond(en) af te laten gaan?
Ik krijg hier op zijn zachtst gezegd een beetje de kriebels van :o

Een beetje krom om te zeggen dat wanneer je een hond hebt die niet met andere honden gaat, maar wel keurig onder appèl staat, dat je dan niet in een losloopgebied moet gaan lopen.
Hebben die andere mensen alleenrecht dan of privileges?
Ik wens gewoonweg niet lastig gevallen te worden door andermans honden, want ze hebben ook geen last van mijn honden.
Daarnaast bepaal ik nog altijd zelf wel wanneer mijn hond mag spelen en met wie, daar heb ik niemand voor nodig en dat gaat een ander ook niet voor mij en m'n honden bepalen.

Ik hou ook gerust een hond tegen met m'n voet.
Mijn honden hoeven niet verpest en verwond te raken door andermans onopgevoed projectiel.

Ik bepaal ook graag zelf wat ik met mijn honden doe en daarom lopen ze los wanneer ik dat wil en op welke locatie ik wil. Vooral omdat ze bijna nergens los mogen lopen hier. (we hebben een paar losloopstrookjes van als je geluk hebt 20 mr die langs een drukke weg lopen)

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:15

Je merkt vaak al aan de hond zelf of ze t zat zijn. Gelukkig luistert die van mij naar de andere hond.
Hij heeft wel een keer een hond verkeerd begrepen die was er ook klaar mee dus die snauwde naar m. toen ging hij dr voor liggen piepen.. hihi.
Maar heb t ook wel met onze vorige hond op t strand gehad... baasje zat waarschijnlijk heerlijk bij de strandtent en z'n hond was die van ons aan t lastig vallen... geen baas te vinden.. daar kan ik wel heel kwaad van worden.
Of als je gewoon op de stoep loopt dat er dan een hond los loopt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:34

love_western schreef:
fique schreef:

Als ik met mijn hond in een losloopgebied loop wil ik niet dat er honden op af komen gestormd. Ik loop daar zodat mijn hond kan loslopen. Niet om te spelen. Want dan ga ik wel naar een speelveld. Of zoek ik honden op die stabiel zijn. De honden die wel op mijn hond komen afgestormd hou ik gerust aan de kant met mijn voet. En sommige moet ik er letterlijk van af trappen omdat ze van die aso baasjes hebben.

Klinkt alsof jij ook niet het meest sociale baasje bent. Hoeveel honden komen er nou daadwerkelijk echt asociaal op je af? Of is het gewoon vriendelijk, onderzoekend gedrag? Je moet wel iets kunnen hebben hoor!
Lijkt me een leuk gebied Fique, ik zou er ook zeker mijn honden losdoen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:41

Nikass schreef:
love_western schreef:

Klinkt alsof jij ook niet het meest sociale baasje bent. Hoeveel honden komen er nou daadwerkelijk echt asociaal op je af? Of is het gewoon vriendelijk, onderzoekend gedrag? Je moet wel iets kunnen hebben hoor!
Lijkt me een leuk gebied Fique, ik zou er ook zeker mijn honden losdoen. :)

Ik ben zeer sociaal. Alleen ik bescherm mijn honden als ze aan de riem zitten. Omdat ze zichzelf dan minder goed kunnen beschermen. De berner van mijn moeder. Die ik ook vaak uitlaat. Is zeer onzeker aan de lijn omdat hij gehandicapt is. Dus nee die vind het echt niet prettig als er vreemde honden aan hem snuffelen.
En in dit dorp lopen genoeg honden die asociaal op ons af komen rennen en/of zelfs aanvallen.

Honden die vriendelijk op ons afkomen lopen. Lees dus niet stormen. Mogen heus wel even aan mijn honden ruiken. Maar ik moet er geen hinder van hebben.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:06

Okee love-western, nu je het wat nuanceerd begrijp ik je :D
Ik bescherm mjjn honden ook als dat nodig is.
Honden die vriendelijk op mijn honden af komen, mag van mij. Ik hou mijn oudje uit de drukte maar meestal lost mijn jonge hond dat wel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:16

Nikass schreef:
Okee love-western, nu je het wat nuanceerd begrijp ik je :D
Ik bescherm mjjn honden ook als dat nodig is.
Honden die vriendelijk op mijn honden af komen, mag van mij. Ik hou mijn oudje uit de drukte maar meestal lost mijn jonge hond dat wel op.

Mooi dat je mij nu begrijpt. Onbewust maak ik mijn berichten anders als ik op mobiel aan het bokken ben.

Maar het probleem is als zo'n klein keffertje gewond raakt door de berner of de lab. Dan word ik aangekeken omdat ik met de honden loop. Terwijl ik de reactie van mijn honden heel goed snap. En mijn lab reageert ook feller als het oudje meeloopt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:27

Klopt, en die kleine keffers halen soms het bloed onder je nagels vandaan. Laatst een naakthondje dat tekeer ging tegen mijn herder. Mijn herder negeert, loopt langs, het naakthondje loopt woest blaffend achter haar aan, mijn hond is het zat, draait zich om en blaft één keer terug, waarop het baasje van de naakthond vraagt "doet ie niks?"
Eh... en die van jou??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:37

Nikass schreef:
Klopt, en die kleine keffers halen soms het bloed onder je nagels vandaan. Laatst een naakthondje dat tekeer ging tegen mijn herder. Mijn herder negeert, loopt langs, het naakthondje loopt woest blaffend achter haar aan, mijn hond is het zat, draait zich om en blaft één keer terug, waarop het baasje van de naakthond vraagt "doet ie niks?"
Eh... en die van jou??

Klopt. Maar als jouw herder terug grijpt. Dan ben jij de schuldige. Omdat je zo'n gevaarlijke herder hebt :+ want die kleintjes zijn heilig.

Buren verderop hebben zo'n oliebol-zu en beestje rent telkens de straat op als ik met de honden langs loop. En valt dan de berner aan. En ik krijg op mijn kop dat ik de berner niet onder controle heb. Want die accepteert het natuurlijk niet.

En sinds kort wonen er nieuwe mensen in de straat. En hun honden ontsnappen tig x per dag. Een mechelaar pup, franse bull en een dwerg pincher. En vooral die laatste is een vervelend ding.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:55

Haha dat had ik direct zo ingeschat (dat de pinch hrt irritantste is) Je laat toch geen drie honden ontsnappen 8)7