Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fique schreef:Of jij niet! Gelukkig komen we elkaar dan niet tegen.
Een keer kan inderdaad gebeuren, maar er zijn nogal wat mensen die vinden dat ook in een wandel losloopgebied alle honden met elkaar moeten spelen en er niet op hun eigen hond gelet hoeft te worden. Je ziet namelijk erg snel het verschil tussen mensen waarbij het een keer gebeurd en mensen die het normaal vinden. Bij de 1e groep heb ik er geen problemen mee, de 2e groep wel. MyWishMax schreef:Trainen en opvoeden zijn inderdaad niet hetzelfde.Een keer kan inderdaad gebeuren, maar er zijn nogal wat mensen die vinden dat ook in een wandel losloopgebied alle honden met elkaar moeten spelen en er niet op hun eigen hond gelet hoeft te worden. Je ziet namelijk erg snel het verschil tussen mensen waarbij het een keer gebeurd en mensen die het normaal vinden. Bij de 1e groep heb ik er geen problemen mee, de 2e groep wel.
tenzij het duidelijk is dat de vreemde hond stabiel is en goed opgevoed is. En ook pas na commando.
kohtje schreef:fique schreef:Sorry maar in een losloopgebied vind ik t toch vragen om problemen als je je hond aangelijnd hebt.
Wat ik vooral hinderlijk vind als er meerdere honden zijn dat er dan iemand met een bal gaat gooien... over het het algemeen krijg je daar ook vaak onenigheid door terwijl de honden zich vaak prima kunnen vermaken met elkaar.
Hier in het park lopen losloop gebieden en aanlijngebieden in elkaar open . Mijn jonge hond gaat echt niet los . Hoe moeilijk is het dat mensen hun hond bij hun houden?
Ik zie zoveel honden die niet zonder trekken aan een riem kunnen lopen dus laten mensen ze maar los.
Dat zijn dus de honden die dus ook echt niet luisteren als ze los lopen.
Wat zou het fijn zijn dat je bv een examen moet doen als de hond 1 jaar is. Een soort B proef of de basis er in zit zodat de hond veilig los kan.
Je bent in ieder geval bezig met het voorkomen? Ja, dan val je bij mij onder de 1e groep en soms raak ik wel gepikeerd, maar het blijven dieren en zolang de eigenaar zijn of haar best doet is het goed.love_western schreef:fique schreef:De hond moet toch gewoon met zn soortgenoten kunnen spelen?
Mijn lab mag alleen met andere honden spelen als de eigenaar toestemming geeft. En dat geld ook andersom. Honden die op mijn hond afstuiven, hou ik gerust aan de kant met mijn voet. Want mijn lab wil nog wel eens grommen aan de lijn. Loopt ie los dan is hij de vriendelijkste hond die er is.
Maar helaas wil die van mij ook nog wel eens op andere afrennen. Vind dit zeer vervelend. Dus ben druk aan het trainen hiermee. Meestal lijn ik hem op tijd aan. Maar soms zie ik de mensen/honden niet op tijd genoeg.
kamatz schreef:Wat is er nou zo moeilijk aan om je hond bij te houden? Waarom vinden mensen het nodig om hun honden op andermans hond(en) af te laten gaan?
Ik krijg hier op zijn zachtst gezegd een beetje de kriebels van![]()
Een beetje krom om te zeggen dat wanneer je een hond hebt die niet met andere honden gaat, maar wel keurig onder appèl staat, dat je dan niet in een losloopgebied moet gaan lopen.
Hebben die andere mensen alleenrecht dan of privileges?
Ik wens gewoonweg niet lastig gevallen te worden door andermans honden, want ze hebben ook geen last van mijn honden.
Daarnaast bepaal ik nog altijd zelf wel wanneer mijn hond mag spelen en met wie, daar heb ik niemand voor nodig en dat gaat een ander ook niet voor mij en m'n honden bepalen.
Ik hou ook gerust een hond tegen met m'n voet.
Mijn honden hoeven niet verpest en verwond te raken door andermans onopgevoed projectiel.
love_western schreef:fique schreef:Of jij niet! Gelukkig komen we elkaar dan niet tegen.
Als ik met mijn hond in een losloopgebied loop wil ik niet dat er honden op af komen gestormd. Ik loop daar zodat mijn hond kan loslopen. Niet om te spelen. Want dan ga ik wel naar een speelveld. Of zoek ik honden op die stabiel zijn. De honden die wel op mijn hond komen afgestormd hou ik gerust aan de kant met mijn voet. En sommige moet ik er letterlijk van af trappen omdat ze van die aso baasjes hebben.
Nikass schreef:love_western schreef:
Als ik met mijn hond in een losloopgebied loop wil ik niet dat er honden op af komen gestormd. Ik loop daar zodat mijn hond kan loslopen. Niet om te spelen. Want dan ga ik wel naar een speelveld. Of zoek ik honden op die stabiel zijn. De honden die wel op mijn hond komen afgestormd hou ik gerust aan de kant met mijn voet. En sommige moet ik er letterlijk van af trappen omdat ze van die aso baasjes hebben.
Klinkt alsof jij ook niet het meest sociale baasje bent. Hoeveel honden komen er nou daadwerkelijk echt asociaal op je af? Of is het gewoon vriendelijk, onderzoekend gedrag? Je moet wel iets kunnen hebben hoor!
Lijkt me een leuk gebied Fique, ik zou er ook zeker mijn honden losdoen.
Nikass schreef:Okee love-western, nu je het wat nuanceerd begrijp ik je![]()
Ik bescherm mjjn honden ook als dat nodig is.
Honden die vriendelijk op mijn honden af komen, mag van mij. Ik hou mijn oudje uit de drukte maar meestal lost mijn jonge hond dat wel op.
Nikass schreef:Klopt, en die kleine keffers halen soms het bloed onder je nagels vandaan. Laatst een naakthondje dat tekeer ging tegen mijn herder. Mijn herder negeert, loopt langs, het naakthondje loopt woest blaffend achter haar aan, mijn hond is het zat, draait zich om en blaft één keer terug, waarop het baasje van de naakthond vraagt "doet ie niks?"
Eh... en die van jou??
want die kleintjes zijn heilig.