Kat van buren springt op tegen volliere...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:32

Jannepauli schreef:
Cayenne schreef:
Mijn voliere staat in mijn eigen tuin. Waarom moet ik daar een jurassic park omheining van stroom omheen zetten

Omdat JIJ beslist om vogels te houden in een kooi waar ze niet horen. In de natuur kunnen vogels wegvliegen en krijgt de kat geen kans. Jouw oorzaak, jouw probleem - de natuur verander je niet.

_O- Wat een onzin! Wat ik op mijn terrein doe mag ik zelf weten. Dat heeft geen sier met de natuur te maken maar met overlast van een ander.
Dus ik moet er maar vrede mee hebben dat het beest van een ander die van mij over de rooie helpt? Laat je je paarden ook los op de weg lopen omdat achter een hek staan 'geen natuur' is? Kom op zeg :')
Wij hebben zelf ook katten maar daar heeft niemand last van, want die blijven in onze eigen tuin (en doen onze vogels niets). En zo hoort het. Iedereen blij :)

En dan heb ik het nog nieteens over het sproeien van katers tegen ons tuinmeubilair :r of het leegvreten van de bakken van onze katten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:37

Resistance schreef:
Ayasha schreef:
Jouw kat doodt ook andermans vogels door ze op te jagen enz. Daar mag toch ook niet over gezeurd worden?
Jammer, maar helaas...

En ja, ik trek nu gewoon de lijn door. Mijn persoonlijke mening is dat de hond niet in jouw tuin had mogen geraken. Hond hoort, net als kat en paard op eigen domein te blijven of onder begeleiding van diens verantwoordelijke het te verlaten. Maar als je de lijn doortrekt van de "kattenliefhebbers" zou je eigenlijk niets mogen zeggen.

Hond loopt nog steeds altijd los, dus in plaats van dat hij nog meer katten doodbijt, hebben wij een hekje om onze tuin gezet. :) Was niet zo moeilijk, en heb je verder nooit meer gezeik. Katten lopen ook los, dat is nou eenmaal zo. Als er één kat wordt binnengehouden, loopt er wel een andere door je tuin. Ik raad de mensen met voliere gewoon aan om een schrikdraadje om de tuin te spannen.

Hier is de oplossing om ze uit de tuin te houden ook simpel hoor. 3 staffords houden de gemiddelde kat wel op afstand. Maar oei als je dat luidop zegt want dan heb je valse honden... :roll: *ken geen lievere honden dan die drie die hier zitten. Maar de tuin is wel HUN terrein... :) *

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:38

Maanon_ schreef:
_lies_ schreef:
Cool, volgende keer als een kindje uit de buurt in mijn voortuin zijn bal haalt, ga ik hem ook bekogelen met stenen uit een katapult, of hem op de tegels neersmijten of afschieten! Je kinderen hoor je bij je te houden! Bloemetjes worden vaak genoeg geplet, ik ben er zat van en volgens bokt mag je levende wezens pijnigen dus woehoe ik ga meteen een luchtbuks aanschaffen en een katapult!!

Ik vind deze discussie al... Interessant :+

Maar dit slaat wel echt alles. Alsof kinderen en katten met elkaar te vergelijken zijn? Als een kind hier de bal in de tuin schopt en er vervolgens zelf doorheen banjert om hem weer te pakken, já ook die spreken we aan. Met kinderen kun je praten, die kun je gewoon vriendelijk, of ietsje dwingend, verzoeken de volgende keer aan te bellen.
De kat van de buurman hebben we inmiddels al 100 keer 'aangesproken' maar helaas, bij de kat werkt dat niet -O-

Ja maar bij de meeste kinderen komt een gesprek net zo min aan als bij een kat. Een kat en kind zijn zeker wel te vergelijken, dat mensen meer waarde hechten aan een kind is subjectief en een kind is net zo ontoerekeningvatbaar als een kat, springen ook zomaar de weg op, rennen ook zomaar door je tuin, etc. Hier is er meer last van de twintig kleine kinderen die de tuin vermorzelen dan de katten :).

Ayasha
Blogger

Re: Kat van buren springt op tegen volliere...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:39

Bij een kind vind ik het nog ernstiger dat die kennelijk zonder enig toezicht rondlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:41

Ayasha schreef:
Resistance schreef:

Hond loopt nog steeds altijd los, dus in plaats van dat hij nog meer katten doodbijt, hebben wij een hekje om onze tuin gezet. :) Was niet zo moeilijk, en heb je verder nooit meer gezeik. Katten lopen ook los, dat is nou eenmaal zo. Als er één kat wordt binnengehouden, loopt er wel een andere door je tuin. Ik raad de mensen met voliere gewoon aan om een schrikdraadje om de tuin te spannen.

Hier is de oplossing om ze uit de tuin te houden ook simpel hoor. 3 staffords houden de gemiddelde kat wel op afstand. Maar oei als je dat luidop zegt want dan heb je valse honden... :roll: *ken geen lievere honden dan die drie die hier zitten. Maar de tuin is wel HUN terrein... :) *

En dat is ook meer dan logisch. :) Als mijn kat een voet in jouw tuin zou zetten en vervolgens aangevallen wordt, dan is dat zijn eigen schuld, en het risico wat wij nemen als we hem buiten laten lopen. Gelukkig zijn mijn katten slim genoe om na te denken dat ze aangevallen worden in jouw tuin, en gaan er dus niet naar binnen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:43

Ik ook, maar dat gebeurt hier echt overal. Door in dit geval de vergelijking met de kinderen uit de wijk erbij te halen, wil ik gewoon mijn standpunt laten zien dat we het over levende wezens hebben. Natuurlijk is een stroomdraadje een idee, of een hond, maar echt sommige dingen die hier langskomen, zijn gewoon misselijk :j.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:44

ardo_iggy schreef:
Schijnbaar vinden katten eigenaren het wel normaal dat het kan gebeuren anders laten ze die verdomde beesten niet los lopen.
Wat een onzin. Je zou beter eens terug kunnen lezen, je hoort hier meerdere geluiden. Dus nogmaals niet generaliseren.

"katteneigenaren' vinden het niet allemaal 'normaal' en verdomde beesten gaan lopen roepen lijkt mij ook niet nodig. Een dier is niet schuldig aan het gedrag van zijn eigenaar. Onnodig om het dier daar voor te vervloeken.

Een discussie kan op deze manier niet normaal verlopen en daar ben je op dit moment zelf debet aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:47

Resistance schreef:
En dat is ook meer dan logisch. :) Als mijn kat een voet in jouw tuin zou zetten en vervolgens aangevallen wordt, dan is dat zijn eigen schuld, en het risico wat wij nemen als we hem buiten laten lopen. Gelukkig zijn mijn katten slim genoe om na te denken dat ze aangevallen worden in jouw tuin, en gaan er dus niet naar binnen.

Inderdaad, vaak zijn de katten slimmer dan de baasjes die moord en brand roepen bij het idé dat de stafford wel eens zou kunnen jagen/blaffen op hun teerbeminde bloempje (dat ze vervolgens wel straat op schoppen en z'n plan laten trekken.. :+ )
Met eigenaren als jij kan ik prima praten. :)

Sammie

Re: Kat van buren springt op tegen volliere...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:50

Ik ga er vanuit dat elke kat het wel laat om uit zo'n tuin te blijven anders is het een domme kat :+ Of hij zoekt graag het gevaar op :') Net zoals dat ze in bepaalde tuinen niet komen omdat poes x daar zit en die valt ook aan. Dus nee daar zie ik het het probleem ook niet van in. Evenals stroomdraaden, cacoudoppen etc. Kunnen katten ook van leren daar niet te komen, want dat is au/lastig/vechten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:55

Ayasha schreef:
Resistance schreef:

Inderdaad, vaak zijn de katten slimmer dan de baasjes die moord en brand roepen bij het idé dat de stafford wel eens zou kunnen jagen/blaffen op hun teerbeminde bloempje (dat ze vervolgens wel straat op schoppen en z'n plan laten trekken.. :+ )
Met eigenaren als jij kan ik prima praten. :)

Ik met jou ook hoor! :) Als kat ergens naar binnen besluit te gaan waar een hond zit, is het ook zijn eigen schuld als hij opgegeten wordt. Net zoals stroomdraadjes, emmers water, en dat soort dingen. Wij hebben onze kat wel een paar keer verzopen voor de deur aangetroffen. Uiteraard kon je gelijk aan hem zien dat hij zich doodschaamde, waarna we hem hard hebben uitgelachen, en hebben afgedroogd. Kat is nooit meer in de betreffende tuin geweest.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:55

Cayenne schreef:
_O- Wat een onzin! Wat ik op mijn terrein doe mag ik zelf weten. Dat heeft geen sier met de natuur te maken maar met overlast van een ander.
Dus ik moet er maar vrede mee hebben dat het beest van een ander die van mij over de rooie helpt? Laat je je paarden ook los op de weg lopen omdat achter een hek staan 'geen natuur' is? Kom op zeg :')
Wij hebben zelf ook katten maar daar heeft niemand last van, want die blijven in onze eigen tuin (en doen onze vogels niets). En zo hoort het. Iedereen blij :)

Er zijn een heleboel dingen die jij niet mag doen in je eigen tuin, al voel je je nog zo zeer de lady of the castle :))

Maar.. ik ben blij te lezen dat jouw vogeltjes kennelijk goed gewend zijn aan katten ( weliswaar je eigen katten) dus dat bevestigd mijn verhaal dat vogels, veilig achter gaas en een stroomdraadje, best kunnen wennen. En dat het vooral de mensen zijn die hysterisch worden en 88 pagina's op bokt gaan vullen :+

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:56

Sammie schreef:
Ik ga er vanuit dat elke kat het wel laat om uit zo'n tuin te blijven anders is het een domme kat :+ Of hij zoekt graag het gevaar op :') Net zoals dat ze in bepaalde tuinen niet komen omdat poes x daar zit en die valt ook aan. Dus nee daar zie ik het het probleem ook niet van in. Evenals stroomdraaden, cacoudoppen etc. Kunnen katten ook van leren daar niet te komen, want dat is au/lastig/vechten.

Hier heb ik vorige week nog een kat van het konijnenhok moeten trekken. Volgens mij is hij van mensen die ook een hond hebben, alleen had die kat denk ik nog niet helemaal door dat onze hond wel graag katten lust :o Ik hoop wel dat die kat er van heeft geleerd want het is echt een leuk beest.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:57

Jannepauli schreef:
Cayenne schreef:

Er zijn een heleboel dingen die jij niet mag doen in je eigen tuin, al voel je je nog zo zeer de lady of the castle :))

Maar.. ik ben blij te lezen dat jouw vogeltjes kennelijk goed gewend zijn aan katten ( weliswaar je eigen katten) dus dat bevestigd mijn verhaal dat vogels, veilig achter gaas en een stroomdraadje, best kunnen wennen. En dat het vooral de mensen zijn die hysterisch worden en 88 pagina's op bokt gaan vullen :+

Mijn vogels zijn gewend aan mijn katten, want die interesseren zich niet in mijn voliere (die vreten zich vol aan eten wat voor hen bestemd is :+ ) maar de buurkatten denken daar helaas anders over en jagen mijn vogels de stuipen op het lijf. En dat gaat gewoon te ver.

@Sammie, Kamikaze-kat? :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:58

Resistance schreef:
Ik met jou ook hoor! :) Als kat ergens naar binnen besluit te gaan waar een hond zit, is het ook zijn eigen schuld als hij opgegeten wordt. Net zoals stroomdraadjes, emmers water, en dat soort dingen. Wij hebben onze kat wel een paar keer verzopen voor de deur aangetroffen. Uiteraard kon je gelijk aan hem zien dat hij zich doodschaamde, waarna we hem hard hebben uitgelachen, en hebben afgedroogd. Kat is nooit meer in de betreffende tuin geweest.

_O- _O- "nou ehm baas... het zat zo.. Ik kwam in die tuin en er brak me daar een plaatselijke storm uit!! Nee! Ik heb me heus niet laten verrassen door een emmer water! Wat denk je wel!"

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:59

Genoeg te eten krijgen is echt geen garantie. Mijn katten hebben 24/7 toegang tot voer maar komen regelmatig met konijnen aansjouwen die ze op het veld vangen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:01

Jannepauli schreef:
Genoeg te eten krijgen is echt geen garantie. Mijn katten hebben 24/7 toegang tot voer maar komen regelmatig met konijnen aansjouwen die ze op het veld vangen.

En wat dus strafbaar is :)

Ik snap gewoon niet wat het probleem is? Je hebt toch katten omdat je ze leuk vind? Omdat je ze graag om je heen hebt... Waarom moeten ze dan buiten? Ze kunnen toch gewoon binnen blijven? Of in de tuin...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:02

Ayasha schreef:
Resistance schreef:

_O- _O- "nou ehm baas... het zat zo.. Ik kwam in die tuin en er brak me daar een plaatselijke storm uit!! Nee! Ik heb me heus niet laten verrassen door een emmer water! Wat denk je wel!"

Hahaha, dit precies! :') Het schijnt dat iemand hem ook een keer een zet heeft gegeven toen hij naar een vijver met goudvissen zat te kijken. Wij konden de humor er wel van inzien, eigen schuld, krijgt 'ie niets van. Balletjespistolen vind ik iets minder fijn zoals eerder genoemd, maar gevaren zoals honden, en dingen die gewoon zijn eigen schuld zijn maken wij ons niet kwaad om. Als iemand niet wilt dat ons kattenbeest in de tuin komt, zal hij dat snel genoeg doorhebben.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:03

_lies_ schreef:
Ja maar bij de meeste kinderen komt een gesprek net zo min aan als bij een kat. Een kat en kind zijn zeker wel te vergelijken, dat mensen meer waarde hechten aan een kind is subjectief en een kind is net zo ontoerekeningvatbaar als een kat, springen ook zomaar de weg op, rennen ook zomaar door je tuin, etc. Hier is er meer last van de twintig kleine kinderen die de tuin vermorzelen dan de katten :).

Ik ben het hier persoonlijk niet mee eens. Misschien ben ik wel bot, maar ik maak persoonlijk geen onderscheid tussen andermans kind en kat :o Ze zouden dan beide overlast veroorzaken.

Het baart me dan wel weer zorgen dat die kleine kinderen zonder toezicht op straat spelen. Toen ik klein was, en een bal bij iemand in de tuin schopte, die dan boos naar buiten kwam, daar heb ik überhaupt nooit meer aan durven bellen. Ik denk dat je dan wel héél taaie kinderen in je buurt rond hebt lopen. Dat maakt het ook voor mij dat ik de vergelijking kat-kind krom vind...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:05

Onze poesen ook.Genoeg te eten en toch muizen,ratten,vogels.Ze blijven wel op ons erf.Stroomdraad werkt goed.1 van de poesen is tegen het pasgespannen draad van de geiten gesprongen en sprong toen 3 meter hoog.Was wel heel zielig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:10

M_D_H schreef:
Jannepauli schreef:

Ik snap gewoon niet wat het probleem is? Je hebt toch katten omdat je ze leuk vind? Omdat je ze graag om je heen hebt... Waarom moeten ze dan buiten? Ze kunnen toch gewoon binnen blijven? Of in de tuin...

Onze katten zijn meesters in uitbreken. We hebben onze tuin ooit met gaas afgezet, maar ze vonden iedere keer weer een plaats om naar buiten te komen. Het zijn Noorse boskatten, de naam van het ras zegt het al.
Dit kan je gewoon niet binnen houden:

Afbeelding

Afbeelding

Maar zoals ik eerder tegen Ayasha heb gezegd, maken wij ons ook geen zorgen om honden in tuinen, of emmers water of stroomdraadjes. Als de katten ergens beslissen binnen te gaan waar een hond woont, is het ook hun eigen schuld als ze opgegeten worden. Gelukkig zijn ze slim genoeg om te bedenken dat dat geen goed idee is, en dus gaan ze daar ook niet naar binnen. Wij hebben kat ook al meerdere malen verzopen voor de deur aangetroffen, waarna we hem hard uitgelachen hebben. Eigen schuld, dikke bult.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:25

Ayasha schreef:

Vier Cane Corso's helpt ook heel goed.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:27

Maanon_ schreef:
_lies_ schreef:

Ik ben het hier persoonlijk niet mee eens. Misschien ben ik wel bot, maar ik maak persoonlijk geen onderscheid tussen andermans kind en kat :o Ze zouden dan beide overlast veroorzaken.

Het baart me dan wel weer zorgen dat die kleine kinderen zonder toezicht op straat spelen. Toen ik klein was, en een bal bij iemand in de tuin schopte, die dan boos naar buiten kwam, daar heb ik überhaupt nooit meer aan durven bellen. Ik denk dat je dan wel héél taaie kinderen in je buurt rond hebt lopen. Dat maakt het ook voor mij dat ik de vergelijking kat-kind krom vind...

wat is er dan precies zo krom aan? Hier staan niet overal grote hekken om de voortuinen, de kinderen hebben er totaal geen moeite mee in mijn tuin en bloemen te staan. Zo is de realiteit hier.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:27

Euhm...
Hoe ga ik dit verwoorden?
Ik vind het positief dat je het niet erg vind als je de katten het terrein van de ander af gejaagd worden...

Maar ik ben wel degelijk van mening dat katten gewoon binnen kunnen...
Als je dit maar vanaf jongs af aan doet... en als je ze in huis en in de tuin genoeg te doen geeft...
Ik snap dat het voor de meeste katten nu niet haalbaar meer is.
Maar het is wel iets om over na te denken...
Gezien de overlast die katten zelf veroorzaken...
Maar vooral ook omdat je daarmee je beestje heel houd...

Doodsoorzaak nummer 1 van katten is de auto... nummer 2 is neergeschoten worden (op de landerijen waar ze op wilde katten mogen schieten). Ik persoonlijk zou dat toch echt voor mijn dieren willen voorkomen.

Edit: op de laatste foto, waar staat je kat op? Het ziet er echt super gaaf uit!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:30

M_D_H schreef:
Jannepauli schreef:

Bij ons vinden ze dat blijkbaar niet strafbaar :)) - minder werk voor de jagers en geen weilanden vol met gaten waar de paarden zich kreupel op kunnen lopen. Bovendien zit ik zo ver van de bewoonde wereld dat ik tot op heden nog geen ambtenaar van het gemeentehuis in de bosjes heb zien liggen om mijn katten in de gaten te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:31

Jannepauli schreef:
Katten moeten opgesloten worden in huis, een paard hoort op stal, honden mogen alleen buiten aan de lijn, konijnen in het leuke hokje dat je bij de Intratuin kunt kopen en vogels moeten in een kooitje.. ach, wat houden we toch van de natuur! En wat hebben we toch een zeik-mentaliteit!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ah gelukkig verwoord iemand toch ook nog mijn gedachten.

Een beetje tolerantie alsjeblieft.
We hoeven toch niet te leven in een soort gevangenissen die we voor onszelf creëren , waar niets en niemand die niet gevraagd is aanwezig mag zijn.
Natuurlijk is het lastig . maar misschien ziet de kat er na een weekje de lol niet meer van in en de vogels hebben ook al snel door dat die kat nooit verder komt.
Of idd een schrikdraadje.

Maar het feit dat je we bijna allemaal niets meer kunnen hebben van anderen , zodra het een beetje op overlast lijkt...
Een beetje aanpassen voor en ander , omdat je die ook z'n lol gunt.

Af en toe een kattendrol in je tuin, hoe erg is dat nou ( toxoplasmose verhaal is nog maar de vraag of dat klopt nml ) , een keer lawaai makende kinderen, een keer de radio te hard, of een feestje dat wat uitloopt en idem voor het lawaai van iemands volière.
Gun elkaar toch gewoon wat. en accepteer dat we dicht op elkaar wonen en dat we dus merken dat ook onze buren een leven hebben.

Het gaat toch niet om ernstige overlast, criminaliteit of pesten...

En als het dan echt heel vervelend is, ga praten met elkaar , vriendelijk en rustig. Of los het op , op een prettige manier en niet eentje waarmee je je buren pest ( kat naar asiel brengen is pesten )