Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
martinique schreef:Ach gos... Wat een schatjes.. Vind het ontzettend sneu, en super dat jij ze een kans geeft, ik hoop dat het helemaal goed gaat komen. Is de poes op foto 2 de wat zwakkere?
ik vind het zo ongelooflijk lief van je dat je dit allemaal doet. Je bent echt een goed mens, chapeau! Ga zo door! Hoop echt dat de beestjes het redden. Dankjewel voor je goedheid!!!
ze zijn wel erg mooi. Echt top dat jij ze zo opvangt TS! Hopelijk gaan ze het halen! xChantal94 schreef:dierenfan schreef:overigens geen idee wat je de puppen voert maar die blikjes van royal canin starter mousse voor moeder en pups die zijn exact hetzelfde als Hills AD voer en royal canin baby cat vlees. Ze zijn alleen groter en goedkoper. Mocht je dus van plan zijn zoiets te gaan geven je kan het kitten gerust die hondenversie ook geven ze komen er goed van aan, zit veel voedingsstoffen in en ze vinden het vaak erg lekker. Wij gebruiken het vaak om katten die uitgemergeld binnen komen weer op te laten knappen maar ook om kittens van kittenmelk af te halen richting brokken. Dan is dit vlees (en rauw kippenvlees van smuldier) ideaal!
Enigste wat het kitten over kan brengen op de puppen is vlooien (ze mag nu alleen nog maar fronline hebben op deze leeftijd en dan de spray), wormen (je had ze al ontwormd vitaminthe of banmint kan je hier goed voor gebruiken op deze leeftijd), luizen, oormijt en die maden idd. Gelukkig geen niesziekte of andere problemen. Idd dus nu maar goed apart houden en lekker op een warmte kruik leggen. Wat voor ras zijn de puppen?
Starter mousse voor pups is niet hetzelfde als voeding voor kittens. Die hebben hele andere behoefte qua voeding en taurine is zelfs essentieel voor ze en moeten ze uit voeding kunnen halen: kattenvoeding.
TS, ik blijf je topic volgen! Hopend op een goede afloop
_maaike_D schreef:8nnemiek schreef:Voor zover ik weet worden zwerfkatten gewoon overal aangenomen hoor, hier in de buurt iig wel![]()
Wij hebben meerdere keren een aanloopkat erheen gebracht.
Eigen katten niet inderdaad, daar moet je voor betalen.
Hier wil ik wel even op inhaken.
Bij ons op stal ook een "aanloopkatten" probleem.
Varieerend van kittens in dozen tot volwassen huistijgers.
Heb in de loop der tijd al uren aan de telefoon gehangen met dierenambulances, dierenasiel, zwerfkattenstichting en afdeling dier&welzijn gemeente gouda.
Ze willen ze echt nergens hebben.
Verhaal "kastje naar de muur" en uiteindelijk zit je met de kosten en de zorgen.
De ambu haalt ze niet op, want kunnen ze nergens kwijt.
Asiel kan er niets mee, naar eigen zeggen.
Behalve als je afstandskosten betaald.
Zwerfkattenstichting zit vol en als je probeerd terug te bellen nemen ze niet meer op....
Het klinkt heel schattig, achtergelaten kittens.
Maar vaak zijn ze ziek of zwak en zit je met de kosten en verdriet ervan.
Sneu voor de TS maar complimenten voor de moeite!