kitten voor mijn deur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:41

Ach gos... Wat een schatjes.. Vind het ontzettend sneu, en super dat jij ze een kans geeft, ik hoop dat het helemaal goed gaat komen. Is de poes op foto 2 de wat zwakkere?

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:41

ze zien er al wel beter uit als vanmiddag zeg!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:42

Ik kan me zo goed voorstellen dat je alles doet om ze te laten overleven ook al ben je geen kattenmens. Ik vind het heel goed dat je het doet +:)+

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 22:43

martinique schreef:
Ach gos... Wat een schatjes.. Vind het ontzettend sneu, en super dat jij ze een kans geeft, ik hoop dat het helemaal goed gaat komen. Is de poes op foto 2 de wat zwakkere?

Nee dat is de eerste, daar zaten wat maden in de oogjes.
De tweede had 2 dikke witte maden in haar oortje wat er nu trouwens goed uit ziet.
En de laatste is de kater daar mankeert niet veel aan.

simodi

Re: kitten voor mijn deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:05

Snap helemaal dat je er vol voor gaat hoor! :j

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:10

Wat een poepkes!
Ik hoop zo dat ze het redden!!!!!!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:13

Jeetje wat een scheetjes. Het poesje op de een na laatste foto is net een hamster :=

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:27

Dit topic ontroert me TS :) ik vind het zo ongelooflijk lief van je dat je dit allemaal doet. Je bent echt een goed mens, chapeau! Ga zo door! Hoop echt dat de beestjes het redden. Dankjewel voor je goedheid!!!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:38

he bah die arme beestjes :( ze zijn wel erg mooi. Echt top dat jij ze zo opvangt TS! Hopelijk gaan ze het halen!

SoAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:43

Wij hebben ook nu 2 weken oude katjes, hebben net zo'n vacht en dat zijn HTK katten haha geen pers dus jammer genoeg
Echt diepe respect TS! Wat een schatjes zijn het !

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 04:25

Ik zie hier ook geen pers is. Trouwens niet alles met wat pluizig haar is automatisch een pers :') :D HTK katjes kunnen ook heel pluizig zijn.

Pfff, maden in de ogen %) afschuwelijk! Ik krijg er spontaan zelf jeuk van.
Hoe zijn ze de nacht doorgekomen?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 06:10

Wat een wending heeft het verhaal gekregen.
Hoop dat deze katjes het wel overleven!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 06:12

Hoe is de nacht gegaan?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 06:24

xChantal94 schreef:
dierenfan schreef:
overigens geen idee wat je de puppen voert maar die blikjes van royal canin starter mousse voor moeder en pups die zijn exact hetzelfde als Hills AD voer en royal canin baby cat vlees. Ze zijn alleen groter en goedkoper. Mocht je dus van plan zijn zoiets te gaan geven je kan het kitten gerust die hondenversie ook geven ze komen er goed van aan, zit veel voedingsstoffen in en ze vinden het vaak erg lekker. Wij gebruiken het vaak om katten die uitgemergeld binnen komen weer op te laten knappen maar ook om kittens van kittenmelk af te halen richting brokken. Dan is dit vlees (en rauw kippenvlees van smuldier) ideaal!

Enigste wat het kitten over kan brengen op de puppen is vlooien (ze mag nu alleen nog maar fronline hebben op deze leeftijd en dan de spray), wormen (je had ze al ontwormd vitaminthe of banmint kan je hier goed voor gebruiken op deze leeftijd), luizen, oormijt en die maden idd. Gelukkig geen niesziekte of andere problemen. Idd dus nu maar goed apart houden en lekker op een warmte kruik leggen. Wat voor ras zijn de puppen?

Starter mousse voor pups is niet hetzelfde als voeding voor kittens. Die hebben hele andere behoefte qua voeding en taurine is zelfs essentieel voor ze en moeten ze uit voeding kunnen halen: kattenvoeding. :)

TS, ik blijf je topic volgen! Hopend op een goede afloop :)

jep de taurine zit er niet in maar je geeft niet alleen maar starter mousse natuurlijk eerst meng je dat met kittenmelk en daarna met de brokjes. Dus van kittenmelk naar brokjes is het een goede overgangen in de kittenmelk (zit daar taurine???) en brokjes zit het dan dus vast wel. In kippenvlees zit het ook niet maar ook dat is bijvoeding.

Overigens er zijn al duizenden kittens zo opgegroeid zonder problemen! Eerlijkheidshalve wij geven ze vanaf 4 á 5 weken ook nog diverse vitaminen door het vlees gemengd (daar gebruiken wij het vlees voeding dus ook voor) dit omdat wij tijdens hoogseizoen met gemak richting de honderd kittens gaan helaas en dan is extra oppeppers echt niet verkeerd. Wij geven ze l-lysine, chorella, levertraan, zink en selenium. Dit werkt super sinds dat we dit doen nog vele malen minder zieke kittens. Ook het calicea virus wat veel voor komt bij kittens die van straat af komen krijgen we hier mee onder controle.

Overigens met een week vitamine C op de plekken smeren komen kittens met schimmel (heerste vorig jaar onder de straat kittens in bepaalde buurten van ons werk gebied) zijn ze gewoon schimmel vrij. Zonder al die chemische troep er op die vele het leven kosten! Onze DA stond versteld en wij zijn erg blij met onze extra cursussen die we gevolgd hebben over wat je allemaal uit de natuur kan halen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 06:27

_maaike_D schreef:
8nnemiek schreef:
Voor zover ik weet worden zwerfkatten gewoon overal aangenomen hoor, hier in de buurt iig wel :j
Wij hebben meerdere keren een aanloopkat erheen gebracht.

Eigen katten niet inderdaad, daar moet je voor betalen.

Hier wil ik wel even op inhaken.
Bij ons op stal ook een "aanloopkatten" probleem.
Varieerend van kittens in dozen tot volwassen huistijgers.

Heb in de loop der tijd al uren aan de telefoon gehangen met dierenambulances, dierenasiel, zwerfkattenstichting en afdeling dier&welzijn gemeente gouda.

Ze willen ze echt nergens hebben.
Verhaal "kastje naar de muur" en uiteindelijk zit je met de kosten en de zorgen.
De ambu haalt ze niet op, want kunnen ze nergens kwijt.
Asiel kan er niets mee, naar eigen zeggen.
Behalve als je afstandskosten betaald.
Zwerfkattenstichting zit vol en als je probeerd terug te bellen nemen ze niet meer op....

Het klinkt heel schattig, achtergelaten kittens.
Maar vaak zijn ze ziek of zwak en zit je met de kosten en verdriet ervan.

Sneu voor de TS maar complimenten voor de moeite!

Dat is dan bij ons stukken beter geregeld!! Wij rijden namelijk altijd voor gevonden poezen met kittens ongeacht waar ze vandaan komen alleen als mensen aan geven dat de kat van hun is moeten ze afstand doen uiteraard. Dieren die niets mankeren nemen wij niet aan. De meeste dieren waar men vanaf wil zijn dieren die niets mankeren dus zo hou je al vele dieren weg en jep wij worden zeker wel eens beet genomen dat wordt vast en zeker elke opvang maar dat is dan maar zo. Dierenwelzijn gaat voor daar zijn wij voor.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 06:28

Succes TS met de rest van het nest ik ga hard duimen dat ze het gaan halen!!! Of er iets van langhaar in zit geen idee er zijn wel vaker kittens met volle vachten die uiteindelijk toch korthaar zijn (maar dan wel met volle vachten). De tijd zal het leren ;)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 06:55

Je doet erg goed je best hoor petje af.
maar laat je ze ook poepen en plassen help je ze daarbij.
klinkt raar maar moeder poes likt eraan en dan plassen en poepen ze pas.
Wij hebben ook kittens gehad zonder moeder.
en wij moesten wc papier om onze vinger doen en zachtjes overheen gaan bij de poeperd en de plasser.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 07:15

Wat een schattige koppies!! Hopelijk komt alles goed!!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 07:29

Heel benieuwd hoe het nu gaat
...

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 07:33

Wat een snoezels! Hopelijk redden ze het...

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 07:35

Wat supergoed dat je voor die katjes zorgt! *\o/*

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 07:48

aaa die foto's *smelt* ga duimen voor goede afloop!

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 07:50

TS zal wel een drukke nacht hebben gehad met pups en kittens. Kittens moeten toch elke 2-3 uur drinken.

Ik hoop toch wel op een positieve update. De kleintjes verdienen het om te overleven.
Ze zijn echt superschattig zo met die wollige vacht <3

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:10

Hopelijk hebben ze de nacht gehaald!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:41

Second opinie bij een andere dierenarts zou niet verkeerd zijn.
Want als je de maden niet efficiënt weg haalt en dood. Gaan er echt katjes sneuvelen.