Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nessah schreef:Hij zit nu bijna een week aan de 5mg prednisolon per dag. Bijwerkingen vallen alles mee, alleen veel drinken en plassen. Maar het hijgen/moe zijn is vele malen minder.
De eetlust is erg wisselend, de ene dag eet hij beter dan de andere dag. Maar hij heeft al een week lang ongeveer de helft/3 kwart van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid en dat is een hele vooruitgang in zo'n korte tijd. Wel nog steeds "slecht' voer, maar dit voer vindt hij het lekkerste en de dierenarts zei dat we nu even niet moeten wisselen van voer dat het belangrijk is dat hij weer eet.
Kan dat kwaad, dat hij dus straks in totaal 5-6 maanden op "slecht" voer staat? Hij krijgt die vlees kuipjes van de Lidl en hertenbrok van een goed merk, maar brok eet hij minder dan vlees. ( brok staat hier onbeperkt, mijn 12 jarige eet dat niet ivm slecht gebit die krijgt barff en Sultan mag zoveel eten als hij wilt nu maar eet gewoon weinig) ?
Nessah schreef:Ik hoef geen tips meer over het etenAls nog heel erg bedankt! Ik vroeg me alleen af welke tekorten een hond evt krijgt. Zoals je ziet zijn we 11 pagina's verder en ik heb zoveel tips gehad, waar ik enorm blij mee ben. Voor nu laten we het even zo, in de hoop dat hij geen tekorten krijgt.
Kan je tekorten door voer ook zelf merken? Kleur van het tandvlees ofzo? ( ik zeg maar een voorbeeld)
Nessah schreef:En wat doet een te hoog zoutgehalte? Moet ik dan denken aan nieren etc? Ik neem aan dat dat een beetje zo werkt als bij mensen en dat te veel zout geen nierfalen mee brengt in een jaar tijd, maar in járen tijd..
Ik wist helemaal niet dat er vitamine etc waren toegevoegd in dat soort voer. Ik hoorde altijd dat dit soort voer voor 90% uit vocht bestond. Maar dat is dan denk ik een fabeltje.
@LhinnOlijf: Een paar pagina's terug stond van alles over voerWij blijven nu op dit voer, kvv eet hij niet. We hebben denk inmiddels al 30 merken geprobeerd en onze schuur ligt vol.. We kunnen zo een dierenwinkel beginnen
Nessah schreef:@LhinnOlijf: Een paar pagina's terug stond van alles over voerWij blijven nu op dit voer, kvv eet hij niet. We hebben denk inmiddels al 30 merken geprobeerd en onze schuur ligt vol.. We kunnen zo een dierenwinkel beginnen