Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mariska_28 schreef:Edit: Net als ik er voor moet zorgen dat mijn honden niet achter het wild aan moet gaan, zo zouden katten eigenaren ervoor moeten zorgen dat ze geen wild kunnen doden (aan een lijn, binnen houden, kattenren etc.) Toch?
Shirley schreef:Laat ik het dan even duidelijk stellen:
Wij als buren hebben totaal geen last van elkaars dieren.
Alleen van loslopende onopgevoede honden van dito eigenaren die hier niks te zoeken hebben.
Zo duidelijk dan ?
Je merkt precies welke boeren er last hebben van asociale mensen die hun hond in een weiland laten spelen of uitlaten. Die gaan al steigeren bij het woord hond.
Logisch natuurlijk, maar wij zoeken altijd weilanden waar we in mogen speuren en dat wordt steeds lastiger. Terwijl de honden er absoluut niet uitgelaten worden. Het kost toch elke keer appeltaart. 
MyWishMax schreef:Als mensen hun honden nu uit de weilanden bij boeren houden, dan heb ik meer ruimte om mijn sport te beoefenen.Je merkt precies welke boeren er last hebben van asociale mensen die hun hond in een weiland laten spelen of uitlaten. Die gaan al steigeren bij het woord hond.
Logisch natuurlijk, maar wij zoeken altijd weilanden waar we in mogen speuren en dat wordt steeds lastiger. Terwijl de honden er absoluut niet uitgelaten worden. Het kost toch elke keer appeltaart.
Het wordt wel steeds strenger, wij mogen gelukkig buiten de bebouwde kom de hond nog los laten lopen, maar dat doe ik niet overal. Niet langs de schapen bijvoorbeeld en niet tijdens broedseizoen. Mijn honden doen niks, maar dat weten de andere beesten niet.
. Die baasjes zijn vaak nog erger dan hun niet luisterende loslopende viervoeters
Ankie2011 schreef:Wat zijn we weer lekker verdraagzaam zeg. Dit topic gaat over honden die loslopen in gebieden waar een aanlijnplicht geldt. Ik ben gek op honden, maar zit er ook niet op te wachten dat er honden tegen me op springen in gebieden waar honden niet mogen loslopen. En ook niet in gebieden waar honden wel mogen loslopen, maar helaas luistert het gros van de honden niet naar de eigenaar en krijg je standaard naar je hoofd geslingerd: 'Hij doet niets hoor'. Ach, ik heb ook een keer een doodsbedreiging naar m'n hoofd geslingerd gekregen toen ik een man in een gebied met een aanlijnplicht er op aansprak dat zijn hond aan de lijn moest in plaats van dat mijn aangelijnde hond belaagde, ben inmiddels wat gewend. Die baasjes zijn vaak nog erger dan hun niet luisterende loslopende viervoeters
), dat loslopende honden, blijkbaar in tegenstelling tot aangelijnde honden, de hele dag door niets anders te doen hebben dan poepen (1x per dag en dat ruim ik op) en nu blijkbaar ook al dat mensen die hun hond los hebben lopen doodsbedreigingen doen... 
. Net dat een ander niet ziet wat zijn kat doet trouwens..Mariska_28 schreef:Wat een kulreden.. Vogelpopulatie op peil houden.. Zo goed gaat het helemaal niet met de zangvogelpopulatie in Nederland.
Jij bent veel asocialer bezig dan ik.. Mijn honden zoeken alleen het wild, maar doden het niet.. Die van jou dood jonge of broedende zangvogels.. Dat is pas dierenmishandeling.
Edit: Net als ik er voor moet zorgen dat mijn honden niet achter het wild aan moet gaan, zo zouden katten eigenaren ervoor moeten zorgen dat ze geen wild kunnen doden (aan een lijn, binnen houden, kattenren etc.) Toch?
Finliox schreef:@mizora, als ik mijn kat een halsband met een belletje omdoen zodat hij niets meer kan vangen en dus de vogels gespaard blijven kan hij zichzelf nog wel eens ophangen tijdens het klauteren. Mijn moeder heeft dat met een van haar katten gehad en dat beleef ik liever niet met de mijne. Verder zijn mijn beide katten gechipt en is dus wel degelijk te achterhalen wie de eigenaar is.
chanel1985 schreef:Finliox schreef:@mizora, als ik mijn kat een halsband met een belletje omdoen zodat hij niets meer kan vangen en dus de vogels gespaard blijven kan hij zichzelf nog wel eens ophangen tijdens het klauteren. Mijn moeder heeft dat met een van haar katten gehad en dat beleef ik liever niet met de mijne. Verder zijn mijn beide katten gechipt en is dus wel degelijk te achterhalen wie de eigenaar is.
Je hebt van die halsbandjes waar een rekkertje in zit, zodat ze zichzelf niet kunnen ophangen.