Kat volledig buiten houden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kat volledig buiten houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 08:05

Welk voer ligt echt aan de kat!
Onze katten eten bijna alles :')

Nu geloof ik Royal Canin :)
maarja.. Soms zijn het net vogels! :+

View My Video

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 08:56

Katten zijn in eerste instantie geen groepsdieren maar zwerfkatten leven ook in groepen met sterke rangordes.

sommige katten zijn wat stugger, maar wat ik zie bij mijn katten is dat ze het gezelschap van andere katten ontzettend waarderen. Ze wassen elkaar, gaan bij elkaar liggen (en bij een kat die niet het warme knusse huisje op mag zoeken is dat toch geen overbodige luxe) spelen met elkaar en gaan samen op pad.

Dat je maar 1 kitten neemt vind ik niet dier vriendelijk. Katten zijn ontzettende liefdes dieren, vaak in de vorm van knuffelen en anders wel gewoon in de vorm van Samen zijn.

voer is per kat anders inderdaad. Ik heb hier 2 zakken staan. 1 is almo nature, dat eten ze in principe allemaal. Dit krijgen ze onbeperkt Door middel van een spel voerbak, ze moeten het eten eruit zoeken.

daarnaast heb ik sanabelle, dit is voornamelijk voor onze zwarte, zij eet bijna alleen dit, mijn andere eet beide almo en sanabelle en de laatste eet alleen almo en haalt haar neus op voor sanabelle.

En beetje testen wat ie lekker vind dus!

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:52

Ik ben nog steeds niet overtuigd van het voordeel. Wij hadden "vroeguhh" ook buitenkatten, op de boerderij.
Wat ik daarvan weet, is dat ze toch wat verwilderden, dus ook met duiven, kuikens en kleine kippen thuiskwamen. Aan de andere kant wilden ze dolgraag naar binnen, dus stonden de hele dag tegen het raam op te bedelen of ze naar binnen mochten.

Een kat die vaker buiten is, alla, maar een kat die alleen maar buiten mag zijn, ik heb er weinig positiefs in kunnen vinden.

Mijn mening, dus no offense... ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:52

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:54

De kat van mijn ouders leeft alleen maar buiten, ze slaapt in de stal en in de winter komt ze heel soms met grote uitzondering een avond binnen.
Geen haren binnen, geen kattenbak en een hele zelfstandige kat die heel goed haar werk doet ;)

blokje

Re: Kat volledig buiten houden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 11:59

kentaro, we zijn al voorzien. week 32 komt ons poezenbeest.

afgelopen zaterdag zijn ze ontwormd en heb ik een kussentje gekocht.
morgen ga ik een reismandje ophalen.
hubs moet binnenkort de schuur in om op te ruimen en eventueel de kat zijn plekkie te timmeren.