HorseTopShop schreef:Misschien een hele rare vraag....
Voor honden heb je van die banden die een piepje (of schokje geloof ik) geven. Je zet je tuin af met bepaalde sensoren en de hond krijgt een band om die de signalen o.i.d. opnemen. Als de honden buiten de sensoren komt, geeft de band een bepaalde toon (of schokje geloof ik) waardoor de hond schrikt.
De hond gaat de plekken, waar hij/zij de tuin uit probeert te komen, associëren met die piep (of schokje geloof ik) en ervaart dit als zeer onprettig. Uiteindelijk leert de hond hoe ver hij mag/kan lopen.
Voor de hond vind ik dit een oplossing voor luie mensen, want een hond kan je dit makkelijk zelf aanleren.
Maar is er niet zoiets voor katten?
Dat zou toch wel ideaal zijn lijkt mij.
Is er wel, maar zou ik niet zo snel aanraden, tenzij als laatste redmiddel. Een hond denkt heel anders dan een kat, een hond blijft graag bij zn roedel, is redelijk honkvast daardoor. Een kat daarentegen, die houd van vrijheid en ze hebben behoefte aan veel ruimte. Uiteraard leren ze wel dat het piept en schokt en wanneer, maar het kan al mis gaan bij de eerste keer. Waar een hond snel achteruit zal deinzen, heb je kans dat de kat juist razendsnel wegvlucht, de verkeerde kant op.... Om dus vervolgens niet meer thuis te durven komen. Behalve dat het dus fout kan gaan, zijn er zat katten die een schokje o.i.d. voor lief nemen als het vrijheid oplevert. Je hebt er figuren bij die werkelijk een aanloopje nemen en er zo snel mogelijk doorheen vliegen. Het werkt gewoon lang niet zo efficient als bij honden, katten kan je beter echt fysiek tegen houden.
) en ervaart dit als zeer onprettig. Uiteindelijk leert de hond hoe ver hij mag/kan lopen.
je kunt dan de kosten delen. Want wat nou als TS haar katten netjes in de tuin houdt, en er komen zwerfkatten in de buurt, of iemand anders neemt een kat en laat die buiten lopen? Of de katten van TS ontsnappen alsnog per ongeluk? Dan is de buurman weer terug bij af... 
Hij geeft mij dan toch net zo goed kosten.
. Ik kan hier alleen maar uit opmaken hoe egoistisch jij bent. Dat je er zo'n denkwijze op na houdt.
Ik laat mijn katten buiten omdat zij dat willen, houd mijn katten bij anderen weg omdat zij dat willen, ik betaal zelf de kosten die ik krijg door anderen.. Houd dus rekening met iedereen. Maar ik ben erg egoïstisch, omdat ik het bullshit vind omdat hij mijn kat aanrijd en ik ZIJN kosten betaal

)