Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij het eens met deze oplossing??

eens
94 (56%)
oneens
73 (43%)

Totaal aantal stemmen: 167

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:06

HorseTopShop schreef:
Misschien een hele rare vraag....

Voor honden heb je van die banden die een piepje (of schokje geloof ik) geven. Je zet je tuin af met bepaalde sensoren en de hond krijgt een band om die de signalen o.i.d. opnemen. Als de honden buiten de sensoren komt, geeft de band een bepaalde toon (of schokje geloof ik) waardoor de hond schrikt.
De hond gaat de plekken, waar hij/zij de tuin uit probeert te komen, associëren met die piep (of schokje geloof ik :P ) en ervaart dit als zeer onprettig. Uiteindelijk leert de hond hoe ver hij mag/kan lopen.

Voor de hond vind ik dit een oplossing voor luie mensen, want een hond kan je dit makkelijk zelf aanleren.

Maar is er niet zoiets voor katten?
Dat zou toch wel ideaal zijn lijkt mij.

Is er wel, maar zou ik niet zo snel aanraden, tenzij als laatste redmiddel. Een hond denkt heel anders dan een kat, een hond blijft graag bij zn roedel, is redelijk honkvast daardoor. Een kat daarentegen, die houd van vrijheid en ze hebben behoefte aan veel ruimte. Uiteraard leren ze wel dat het piept en schokt en wanneer, maar het kan al mis gaan bij de eerste keer. Waar een hond snel achteruit zal deinzen, heb je kans dat de kat juist razendsnel wegvlucht, de verkeerde kant op.... Om dus vervolgens niet meer thuis te durven komen. Behalve dat het dus fout kan gaan, zijn er zat katten die een schokje o.i.d. voor lief nemen als het vrijheid oplevert. Je hebt er figuren bij die werkelijk een aanloopje nemen en er zo snel mogelijk doorheen vliegen. Het werkt gewoon lang niet zo efficient als bij honden, katten kan je beter echt fysiek tegen houden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:09

Aangezien er één buurman is die er last van heeft en de rest niet (aangezien TS daar regelmatig naar vraagt) lijkt het me een goed idee als je in samenwerking met de buurman de tuin afzet met stroomdraad bijvoorbeeld :j je kunt dan de kosten delen. Want wat nou als TS haar katten netjes in de tuin houdt, en er komen zwerfkatten in de buurt, of iemand anders neemt een kat en laat die buiten lopen? Of de katten van TS ontsnappen alsnog per ongeluk? Dan is de buurman weer terug bij af...

Stroomdraad op de eigen tuin vind ik nogal tricky. Wat nou als je kat ontsnapt en jij moet naar je werk, of je merkt het niet? Dan kan de kat de tuin ook niet terug in.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:10

HorseTopShop schreef:

Voor honden heb je van die banden die een piepje (of schokje geloof ik) geven. Je zet je tuin af met bepaalde sensoren en de hond krijgt een band om die de signalen o.i.d. opnemen. Als de honden buiten de sensoren komt, geeft de band een bepaalde toon (of schokje geloof ik) waardoor de hond schrikt.
De hond gaat de plekken, waar hij/zij de tuin uit probeert te komen, associëren met die piep (of schokje geloof ik :P ) en ervaart dit als zeer onprettig. Uiteindelijk leert de hond hoe ver hij mag/kan lopen.

Voor de hond vind ik dit een oplossing voor luie mensen, want een hond kan je dit makkelijk zelf aanleren.

Bij de meeste krijgen ze eerst zo'n hoge piep en als ze nog dichterbij komen, dan pas een schokje.

Het is ook nooit goed he. Doe je extra veilig om je hond in je eigen tuin te houden, ben je lui. :')

verography schreef:
Geryon schreef:
Nou ik vind het echt bullshit dat de katteneigenaar dan voor de kosten opdraait. :o Hij geeft mij dan toch net zo goed kosten.

:r. Ik kan hier alleen maar uit opmaken hoe egoistisch jij bent. Dat je er zo'n denkwijze op na houdt. :roll:

@Ts ik kan de buurman goed begrijpen. Mijn schoonvader heeft een voilliere met zeer dure vogels en heeft nu een stroomdraad om de voilliere gespannen. In eerste instantie vond hij het zielig maar hij moet toch aan zijn vogels en portemonnee denken. Alhoewel de stroomvoorziening ook niet gratis was. Ik zou als ik jou was met hem een praatje aangaan en zo'n stroomvoorziening anders schenken. Dat het hekje te laag is is namelijk niet belangrijk, al had de beste man helemaal geen hek gehad. Je kat gaat er toch wel overheen. Op deze manier behoudt je een fijne burenrelatie en weet je zeker dat je kat geen blijvende schade eraan overhoudt.

Hoe egoïstisch IK ben? _O- Ik laat mijn katten buiten omdat zij dat willen, houd mijn katten bij anderen weg omdat zij dat willen, ik betaal zelf de kosten die ik krijg door anderen.. Houd dus rekening met iedereen. Maar ik ben erg egoïstisch, omdat ik het bullshit vind omdat hij mijn kat aanrijd en ik ZIJN kosten betaal :') Kan net zo goed andersom zijn in mijn ogen, vandaar.

Pff ik zou al niet meer reageren op offtopic want de modjes vinden het niet leuk. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:13

Magrathea schreef:
Aangezien er één buurman is die er last van heeft en de rest niet (aangezien TS daar regelmatig naar vraagt) lijkt het me een goed idee als je in samenwerking met de buurman de tuin afzet met stroomdraad bijvoorbeeld :j je kunt dan de kosten delen. Want wat nou als TS haar katten netjes in de tuin houdt, en er komen zwerfkatten in de buurt, of iemand anders neemt een kat en laat die buiten lopen? Of de katten van TS ontsnappen alsnog per ongeluk? Dan is de buurman weer terug bij af...

Stroomdraad op de eigen tuin vind ik nogal tricky. Wat nou als je kat ontsnapt en jij moet naar je werk, of je merkt het niet? Dan kan de kat de tuin ook niet terug in.

Dat lijkt mij ook wel een mooi :)
Maar stroomdraad kost wel stroom, dus heeft die beste man alsnog elke keer de kosten.

Ik vraag mij af; omgekeerde spijkers zou dus niet mogen, maar als die man prikkeldraad doet is het geen enkel probleem. Bovendien mag je ook scherpe pennen tegen bv duiven plaatsen. Dus in in hoeverre dit écht niet mag?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:14

:') :') :') Is dit wat voor je TS? Althans, voor de buurman. Staat als advertentie onder dit topic :') :') :')

Afbeelding

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 20:16

Magrathea schreef:

Daar heb je een punt.
Maar dan zou ik dat alleen doen als meer katten eigenaren ook mee betalen.
Maar of dit een optie is dat moet blijken uit een gesprek met de man.

Ik denk dat ik maar moet beginnen met vragen of hij dit voor de katten heeft gedaan.
Hij zal zeggen dat dat klopt en dan kan ik hem vertellen hoe vervelend ik het vind omdat ik ook katten heb waar hij wellicht ook last van heeft. Daarna kunnen we brainstormen over een oplossing.

Bedankt voor de tips iedereen.....dat geeft ruimte tot een beter gesprek.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:18

vuurneon schreef:
Magrathea schreef:

Maar stroomdraad kost wel stroom, dus heeft die beste man alsnog elke keer de kosten.

Ik vraag mij af; omgekeerde spijkers zou dus niet mogen, maar als die man prikkeldraad doet is het geen enkel probleem. Bovendien mag je ook scherpe pennen tegen bv duiven plaatsen. Dus in in hoeverre dit écht niet mag?

Prikkeldraad en schrikdraad zijn twee verschillende dingen hè :) Schrikdraad schrikken ze van (nee echt :') ) en prikkeldraad kunnen ze zich serieus aan verwonden.
En de stroom... Tja, die paar euro per jaar? Het is een schrikdraadje hè, geen hoogspanningskabel :P

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:19

quartel schreef:
Die spijkers zitten er sinds vandaag op........en er zitten er echt heel veel doorheen geslagen.
Voor duiven gaat het niet werken want hij heeft het echt alleen op dat muurtje gedaan.
Duiven vliegen daar altijd over de schutting heen. Die is 3 x hoger dan dat muurtje.

Hij hoeft er voor mij geen geld aan uit te geven hoor.
Ik ben ook bereid zelf een waterbak te kopen en er op te zetten en bij te vullen op tijd.....dus dat is het probleem niet

sorry maar ben jij altijd op tijd met een bak water??
zit jij heel de dag in de tuin??

ja sorry hier een gefrustreerd iemand waarvan afgelopen zomer heel de groenten en fruit tuintje is volgescheten en gezeken voor de stinkkatten van een ander!
mijn zoontje was helemaal over de zeik omdat ie zijn eigen gekweekte groenten en fruit niet meer kon eten :(

dus ja ik kan je buurman heel goed begrijpen
ik heb geen katten in mijn tuin gezien... maar wel de uitwerpselen dus wanneer komen ze dan??? JUIST snachts wanneer het rustig is, en zo ook bij de vogels van je buurman ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:21

Magrathea schreef:
vuurneon schreef:

Prikkeldraad en schrikdraad zijn twee verschillende dingen hè :) Schrikdraad schrikken ze van (nee echt :') ) en prikkeldraad kunnen ze zich serieus aan verwonden.
En de stroom... Tja, die paar euro per jaar? Het is een schrikdraadje hè, geen hoogspanningskabel :P

Ja daarom zeg ik ook prikkeldraad :+
Iemand anders opperde immers dat omgekeerde spijkers opzettelijk de dieren kan verwonden en dat mag niet, maar prikkeldraad mag wel gewoon en ik zie ook overal die anti duiven pinnen; dus in hoeverre zijn de omgekeerde spijkers dan echt anders?

Paar euro aan stroom? Ik denk wel meer.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:22

en dan de vraag wil de buurman dit wel, ik zou het persoonlijk niet willen dat lelijke draad met stroom rondom me tuin.
en ook die paar euro per jaar, geld is geld voor een dier van een ander

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:24

vuurneon schreef:
Magrathea schreef:

Ten eerst zegt het woord schrikdraad al genoeg, het veroorzaakt een schrik reactie en geen pijn of letsel. Duivenpennen zijn lang niet zo scherp al puntige spijker. Bovendien zorgen duiven pennen er voor dat de duif niet kan landen, het zal een duif geen letsel toebrengen.

En ja spijker, glasscherven zijn zeer scherp en kunnen ernstig letsel veroorzaken zowel bij katten als duiven.
Als de buurman met een luchtbucks in de tuin gaat zitten en zodra een kat op de muur spring schier hij op de kat. Het hagel raakt de kat, veroorzaakt pijn dus de kat zal niet meer terug willen komen op dat muurtje. Dus doel bereikt.
Komt op precies het zelfde neer als de spijkers, opzettelijk pijn of letsel toe brengen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 20:24

StalNollie schreef:
en dan de vraag wil de buurman dit wel, ik zou het persoonlijk niet willen dat lelijke draad met stroom rondom me tuin.
en ook die paar euro per jaar, geld is geld voor een dier van een ander

Dat ga ik vanzelf van hem horen denk ik

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:25

Mendy1984 schreef:
quartel schreef:
Die spijkers zitten er sinds vandaag op........en er zitten er echt heel veel doorheen geslagen.
Voor duiven gaat het niet werken want hij heeft het echt alleen op dat muurtje gedaan.
Duiven vliegen daar altijd over de schutting heen. Die is 3 x hoger dan dat muurtje.

Hij hoeft er voor mij geen geld aan uit te geven hoor.
Ik ben ook bereid zelf een waterbak te kopen en er op te zetten en bij te vullen op tijd.....dus dat is het probleem niet

sorry maar ben jij altijd op tijd met een bak water??
zit jij heel de dag in de tuin??

ja sorry hier een gefrustreerd iemand waarvan afgelopen zomer heel de groenten en fruit tuintje is volgescheten en gezeken voor de stinkkatten van een ander!
mijn zoontje was helemaal over de zeik omdat ie zijn eigen gekweekte groenten en fruit niet meer kon eten :(

dus ja ik kan je buurman heel goed begrijpen
ik heb geen katten in mijn tuin gezien... maar wel de uitwerpselen dus wanneer komen ze dan??? JUIST snachts wanneer het rustig is, en zo ook bij de vogels van je buurman ;)

Dagje snachts waken en ze dan enorm laten schrikken met bijvoorbeeld water, ZONDER dat ze zien dat jij het bent geweest. Meestal helpt dat echt heel goed! Bij mijn kat wel in ieder geval.

Billy

Re: Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:27

Dat is voor mij geen optie hoor, de hele nacht in de tuin zitten voor een ander zn hobby...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:27

Slina schreef:
Buurman hier had ook ineens zijn hele schutting vol prikkeldraad gezet voor onze katten.
Dan gaan ze echt te ver..
Ik zou er toch wat van zeggen hoor.

hoezo te ver?? als diegene nou gewoon niet zit te wachten op katten schijt in ze tuin geef ik ze geen ongelijk met prikkeldraad...

hier ook bij mijn ouders latten met spijkers op de muur geschroefd om de katten uit onze tuin te houden en t werkt gegarandeert goed :j ...
aantal keer kat ingesprongen daarna geen kat meer in de tuin gekomen...
ik zou eerlijk gezegd ook enorm veel geld gaan uitgeven om andermans katten uit de tuin te blijven weren..

ik vind dat als een eigenaar van een kat, niet wil dat zijn kat overlast geeft zelf voor een oplossing voor zijn kat moet gaan zoeken...
al dan niet in een kattenren of aan een honden riem of gewoon je eigen tuin afzetten zodat je katten er niet meer uit kunnen
en dus katten eigenaren niet andere mensen aanspreken over t feit dat hun, hun eigen tuin niet mogen beveiligen tegen katten stront..
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 26-04-14 20:31, in het totaal 4 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:28

flappie2 schreef:
vuurneon schreef:

Ten eerst zegt het woord schrikdraad al genoeg, het veroorzaakt een schrik reactie en geen pijn of letsel. Duivenpennen zijn lang niet zo scherp al puntige spijker. Bovendien zorgen duiven pennen er voor dat de duif niet kan landen, het zal een duif geen letsel toebrengen.

En ja spijker, glasscherven zijn zeer scherp en kunnen ernstig letsel veroorzaken zowel bij katten als duiven.
Als de buurman met een luchtbucks in de tuin gaat zitten en zodra een kat op de muur spring schier hij op de kat. Het hagel raakt de kat, veroorzaakt pijn dus de kat zal niet meer terug willen komen op dat muurtje. Dus doel bereikt.
Komt op precies het zelfde neer als de spijkers, opzettelijk pijn of letsel toe brengen.

Joh, ik bedoelde ook prikkeldraad en geen schrikdraad anders had ik wel schrikdraad neer gezet :')

De spijkers zijn ook bedoeld op de voorkomen dat katten er gaan landen :) het is niet dat ze tricky verstopt zijn onder een grasmat. Ze zijn zichtbaar. Als buurman prikkeldraad (ja, prikkeldraad, je weet wel... Die met die scherpe puntjes of wacht, dat woord zeg al genoeg) daarop doet zal het geen probleem zijn. Dus de vraag is daadwerkelijk; is hij écht strafbaar bezig?

Geryon

Billy schreef:
Dat is voor mij geen optie hoor, de hele nacht in de tuin zitten voor een ander zn hobby...

Jawel joh, een zwoele zomernacht met een meteorietregen <3 :')

Margee

HorseTopShop schreef:

Niet alle honden is dit aan te leren, zeker niet als de hele buurt bij jou langskomt met hun poepende en blaffende honden. Maar ik zie al dat jij er echt verstand van hebt..... een kat zoiets aanleren, geweldig!

Heeft de buurman er ooit met je over gesproken? Ik zou dat wel netjes vinden voordat hij dergelijke maatregelen neemt. Een heel zwak stroomdraadje zou netter zijn. Als jouw kat er vol in springt, kan er makkelijk een spijker door zijn voet komen en dan??? Volgens mij mag zoiets ook niet, je mag b.v. ook niet zoveel stroom op een omheining zetten dat het verwondingen of erger op kan leveren. Of je deurkruk!!! Tegen inbrekers!!!
Maar komen zijn vogeltjes uit de voliere dan? Vroeger hadden wij een buurman met kwartels, de jonkies waren zo klein dat ze door het gaas konden en dat vond onze kat erg leuk.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 20:29

Billy schreef:

Als het zou werken zou ik het zo doen.
Alleen denk ik niet dat ik zo alle katten tegen ga houden, sommige zullen op andere nachten komen spoken.

NathalietjeB......misschien moet je even een stukje terug lezen :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 20:31

Margee schreef:
HorseTopShop schreef:

Niet alle honden is dit aan te leren, zeker niet als de hele buurt bij jou langskomt met hun poepende en blaffende honden. Maar ik zie al dat jij er echt verstand van hebt..... een kat zoiets aanleren, geweldig!

Heeft de buurman er ooit met je over gesproken? Ik zou dat wel netjes vinden voordat hij dergelijke maatregelen neemt. Een heel zwak stroomdraadje zou netter zijn. Als jouw kat er vol in springt, kan er makkelijk een spijker door zijn voet komen en dan??? Volgens mij mag zoiets ook niet, je mag b.v. ook niet zoveel stroom op een omheining zetten dat het verwondingen of erger op kan leveren. Of je deurkruk!!! Tegen inbrekers!!!
Maar komen zijn vogeltjes uit de voliere dan? Vroeger hadden wij een buurman met kwartels, de jonkies waren zo klein dat ze door het gaas konden en dat vond onze kat erg leuk.

Kquartels?? :') .....en katten gaan prima samen hier thuis :+
Maar nee....volgens mij komen ze die enorme volière niet uit

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:32

TS, ik vroeg het al eerder maar nog geen antwoord gezien: zijn de spijkers zichtbaar voor de kat? Als dat zo is, is het namelijk echt niet zo'n vreselijke manier van preventie. Het lijkt heel naar en kan het ook zijn, maar er zijn zeer weinig katten zo dom om daar op te springen, mits het dus goed zichtbaar is.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:32

Billy schreef:

haha idd dat dacht ik ook

heeft Geryon kleine kinderen???

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:33

Zwerte schreef:
TS, ik vroeg het al eerder maar nog geen antwoord gezien: zijn de spijkers zichtbaar voor de kat? Als dat zo is, is het namelijk echt niet zo'n vreselijke manier van preventie. Het lijkt heel naar en kan het ook zijn, maar er zijn zeer weinig katten zo dom om daar op te springen, mits het dus goed zichtbaar is.

Daarom, ik zie bij ons ook niet de katten op ons hek door het prikkeldraad. Is hetzelfde idee als met de spijkers (alleen parkeren dus bij ons de jeugd hun kont niet meer op het hek }> )

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:34

Mendy1984 schreef:
Billy schreef:

haha idd dat dacht ik ook

heeft Geryon kleine kinderen???

Geryon heeft nooit gedekt.

Ik heb zelf geen kinderen, wel een klein broertje en neefjes en nichtjes die hier altijd zijn. Want?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 20:36

vuurneon schreef:
Zwerte schreef:

Daarom, ik zie bij ons ook niet de katten op ons hek door het prikkeldraad. Is hetzelfde idee als met de spijkers (alleen parkeren dus bij ons de jeugd hun kont niet meer op het hek }> )

oops...gemist in alle drukte. :o
Het is een recht muurtje en de plank met de spijkers ligt er gewoon bovenop.
Er zit verder niks verborgen of bedekt en het is op onze heuphoogte.
Zouden ze dat zien voor ze er op springen denk je?
Het is wel een beetje gewoon geworden om er op te springen denk ik